Vel Satis ostuabi

Kust kohast, mis hinnaga, millist autot või detaili soetada?
Vasta
chamma
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 3
Liitunud: 07 Juun 2010, 09:27

Vel Satis ostuabi

Postitus Postitas chamma » 07 Juun 2010, 09:44

Tere,

Sooviksin infot Renault Vel Satis ' kohta.
Ma üldiselt olen üks paljudest eestlastest, kes Renault'st palju ei arva, aga see on auto, mis siiski huvi pakub.

Eelõige huvitaks siis masina vastupidavus ja hooldekulud. Väga raske on leida piisavat kogust informatsiooni internetis. Kui mingi Ford Mondeo on iga nurga alt läbi uuritud, siis Vel Satise kohta pole õieti midagi.
Vaatluse all oleks pigem siis V6 3.0 diisel.

Autovahetus on plaanis selle aastanumbri sees, aga tahaks põhjalikku eeltööd teha. Konkurendiks on Volvo V70.
Need on kaks autot, mis enamvähem suudavad head varustust pakkuda (Renault' on parem) pluss moodne, turvaline, diisel--automaat. Masin, kuhu ka mahuks paar kotti sisse.

Siiamaani olen mures just mootori ja elektrisüsteemi pärast. Elekter olevat Renault'del legendaarne veakoht. Ja mootor on V6, mis tähendab, et remont on igal juhul vist kallim, kui rida-mootoril(Volvo D5). Endalgi praegu bens V6, ja pole just odav lõbu ravida seda.

Lühidalt siis, paluks igasugust infot, kõlakaid ja ka fakte, mida Vel Satis kohta teate.

Ette tänades,
Taavi

siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Re: Vel Satis 3.0 V6 diisel

Postitus Postitas siimp » 07 Juun 2010, 12:20

Tere,

ise pole küll sellist mudelit omanud, kuid tundub igati viisakas ja see on ammu teada tõde, et Renault on konkurentidest parema varustusega.

Meie Klubi vanast foorumist leidsin ühe VelSatis 3.0d V6 2004 aasta mudeli teema, mis võiks sulle huvi pakkuda (seal peaks natukene vigasid välja tulema ja on ka üldist juttu). Selle teemaga saad tutvuda SIIN.

Kas jutt käib kasutatud auto ostmisest või uue (Vel Satis`e tootmine lõpetati 2009 aastal aga äkki mõned veel sees esindustes)?

Kindlasti on meil siin veel targemaid mehi, kes oskavad Vel Satis`e head ja vead välja tuua, nii et peab natukene ootama.

chamma
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 3
Liitunud: 07 Juun 2010, 09:27

Re: Vel Satis 3.0 V6 diisel

Postitus Postitas chamma » 07 Juun 2010, 13:36

Tänan väga siimp kiire vastuse eest.

Päris karmid jutud selles lingis, mis andsid. Tõmbab ikka esmast eufooriat alla, et nii-hea-masin-nii-hea-hinnaga.

Jutt käib ikka kasutatud auto ostust, umbes seal 100K kandis(90000-140000 raha) ja diisel-automaat. Hetkel ka müügis üks bensukas, milllel gaasiseade peal. Ei tasu ehk sedagi maha matta, kuigi gaasiseadmetest olen kuulnud nii ja naasuguseid jutte.

Igatahes tänud, jään neid müstilisi targemid päid ootama ;)

siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Re: Vel Satis

Postitus Postitas siimp » 07 Juun 2010, 16:06

Ütleks veel nii palju lisaks, et kui inglise keel väga võõras pole, siis võid SIIT foorumist päris palju infot leida (kasuta seal otsingut). Eks lappa seal lehti ja uuri, äkki leiad midagi kasulikku. Kindlasti on paljud tüüpvead ja probleemid seal läbi käinud.

Lisaks: Eriti soovitan vaadata SEDA teemat. Seal lõpus on ära toodud üks inglise keelne "ostuabi".
Ühe päris korraliku ülevaate leiad veel SIIT.

MavaCX
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 239
Liitunud: 12 Veebr 2010, 23:31

Re: Vel Satis

Postitus Postitas MavaCX » 07 Juun 2010, 21:00

Olen ise sõitnud 30t km ringis ning pean tõdema, et auto on ikka väga mugav. Eriti on seda tunda tagasilla osas, Renault on sellel autole täiesti erineva silla ehitanud... vt. selle lk lõpus http://www.sae.org/automag/globalvehicl ... /page3.htm.
Minul on 3.5liitrine (küll Nissani mootor-V4Y) aga jõudu on selle ikka meeletult! Sama mootor on Nissan Pathfinderil ning 350-l, neil vist vähe võimsamaks tuunitud... Ainuke mure on selles, et Renaultil pole eriti automaatkäigukasti valikut, VelSatisele pandud SU1 on juba pea kümme aastat vana ning minul on küll tekkinud kahtlusi selle sobivuses. Ehk teistel mootoritel passib ta paremini... Lihtsalt on võimalik kasutada tronic-valikut ehk saan ise muuta automaatrežiimi, kuid arvuti leiab selle ikkagi mitte sobivaks, sest anduritelt saadav teave on "parima jõu ülekandmisek" mitte vastav...
Jah, auto on täis igasugu andureid, kasuta vaid ettekijutusvõimet. Kuid ainus, mida mina pole näinud on piduriklotside kulumise andurid! Meie kliimas on just andurite vead suurem peavalu, kui ehk Kesk-Euroopas... Ise lasin arvutis välja lülitada automaatse parkimispiduri, kuna pideva külmumise ja sulamise tüttu jäi pidur üks talv lihtsalt peale... Ja veel automaatse tuledefunktsiooni, kuna minu autol on olemas "tunneli lülitus", siis hämaras lülitab seade ise tuled peale, säästab ehk DS esipirne. Tean üht teist kasutajat, kes võttis oma autolt rehvirõhu andurid ning lülitas ka süsteemis vastava kontrollseadistuse välja, mina pole veel seda teinud... rikkusin ise küll ühe anduri rehviparandus vahuga ning nüüd ootan talverehvide vahetust, et uus andur asendada vanaga. Andurid pole üldse Renault "igivana probleemi" teema, neid samu kasutavad ka saksa autotootjad, kuna enamuse on tootnud Siemens...
Mitmed kasutajad on veel maininud, et parima vastupidavuse veermiku osas on 17" velgedega sildadel, sest suuremad rehvid rõhuvad ühendustele raskemalt ning kulumine on kiirem... Isiklikult olen vahetanud vaid sisemised rooliotsad (veermiku esimene osa on sama mis II põlvkonna Laguna) ja mõlemad esimesed rattalaagrid, üsna pea on vaja vahetada tagumised piduriklotsid, jah see on olnud 30t km peale, autol on 17" veljed, auto läbisõit 91t...
Aga enne ostu soovitan üle vaadata kõik el. juhitavad kereosad, mäludega varustatud mudelitel on nõrgaks kohaks istmete- ja peeglite mäluasetused (juhitavad kaardiga). Kuna tehas pole ette näinud alarmseadet, (sest auto on niigi varustatud "iseseisva distants kontrollseadmega", mis lukustab kõik sulused, kui kasutaja kaart mingile kaugusele autost liigub) siis ikkagi on võimalik talle tehase alarm paigaldada, kuid see pole eriti odav. On ka teine valiku võimalus, mille maksumus ka pole odav pole, kuid kas on soov paigaldad seade, millel puudub Renault tehase garantii..?
Kuna kliimaseade on täpselt sama, mis Lagunal siis ajaloost on teada, et selle juhtpaneel võib mingi aeg lihtsalt otsad anda (selle LCD paneeli ja juhtploki vaheline ühendus kaob lihtsalt ära)... Kontrollida võiksid veel instumentide töötavust ning raadiopaneeli (see, mis annab ka muud infot, nagu temp. jms) ja kella korrasolekut!

Kui meenuks veel, ...ehk aitad küsimisega?
Pilt
V6 RENAULT

chamma
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 3
Liitunud: 07 Juun 2010, 09:27

Re: Vel Satis ostuabi

Postitus Postitas chamma » 08 Juun 2010, 09:00

Tänan vastuste eest.

@ siimp - esimene link ei töötanud. Aga üldiselt tundub hea leht olevat, kus igast infot.

@ MavaCX - Tänan, et nägid vaeva pika tekstiga.
Nüüd siis olen oma arusaamistega jõudnud sinna, et antud diiselmootor ei pruugi olla ka just kõige ökonoomsem, seda eriti just linnas, kus võib vabalt tulla 10-11 l/100km. Saan ka aru, 3liitrine V6 nõuab oma.

Ilmselt siis ka on elektriprobleemid vägagi reaalsed. Kas on mõnda kohta, mis neid vigu hästi ka tunneb ja ehk adekvaatselt parandada oskab?

Siis veel muidugi mootor ise. Väidetavalt on see sama mootor mida mõnedele Saab 9-5 pandi. Ja nende foorumist tuli igast huvitavat infot selel kohta. Küll räägiti seal hülsside äravajumisest ja plokikaane lihvimisest ja paremast sobitamisest. Käisin ühte musta ka eile vaatamas paldiski mnt. Renaultis. Tollel oli väidetavalt just see konkreetne töö ära tehtud.
Kas see probleem ongi siis kõigil VelSatisidel reaalne ning kui palju võiks see maksta, kui veel tegemata on, ning kas ta peale sellise töö tegemist ka vastu peab?

Õnneks veel pole juhtunud lugema midagi eriti hullu selle masina automaatkasti kohta...

Vel Satis on ka ju väidetavalt samal platvormil Lagunaga. Aga Laguna on kuulu järgi väga edukalt lagunev auto. Kas siit peaks ka nende kahe vahelisi seoseid otsima?!

MavaCX
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 239
Liitunud: 12 Veebr 2010, 23:31

Re: Vel Satis ostuabi

Postitus Postitas MavaCX » 08 Juun 2010, 16:36

Olen ise küll teisel arvamusel, kuid paljud on viimasel ajal avaldanud just poolehoidu selle 3,0diisel mootorile... jah, sama mootorit kasutab ka GM, esineb meil tuntud vanadel Opelitel ja Saabidel ....Vähemalt Staadioni tänava esindus ei kõhkle küll selle parandamise oskustes, neil on kogemus juba eelmise foorumi ühe isiku sarnase mootori (just VelSatis) kapitaalse parandamise/vahetamisega... aga kas tasub ära? Niipalju, kui ise tean, siis selle mootoriga isendied peaks Euroopa turu esindustes vedelema küllaga, mingi aeg vahetati probleemsed osad garantiikorras, kuid kui tööde maht osutus massilisek, hakkas ka tehas kahtlema... nüüd peaks ka uus võimas diiselmootor Renault-il juba olemas olema, kuid vanematel mudelitel seda ei näe!
Pooldan rohkem bensiini mootoreid, siin Eestis peaks olema väiksem võimalus saada solki tanklast just rohelisest voolikust, kui mustast ja diiselmootorid palju tundlikumad saastale... Samas peaks väga hästi just auto kaalule sobima 2,2diisel, sest meil vist 2,0diislit ei ole kusagil... Minul näiteks on bensukulu 3,5-l keskmiselt 11,4l (kaasa kasutab vast ehk enamgi ning linnasõitudega ei muutu ka kulu), käisin korra edasi-tagasi Riias ning ühe paagiga sain läbisõiduks 8,6l - kõik vist oleneb, kuidas jalg alla vajub....olen veel Renault 1,9diisliga kulgenud peaaegu 4 aastat ning suutnud ilma kütuseprobleemideta hakkama saada, eks vedas vast...
Ei arva, et just kõige määravam on elektiprobleemid, muidugi on külmaga just elektoonikal tegemist, kuid see ei ole Renault märgiga seotud....meenub veel, et pidin peale mainitud pidurite jama ka ABS ploki vahetama, sest töenäoliselt just pideva peale- ja maha- lülitusega auto ise selle nässu ajas, pump on veel alles, see jäi terveks (asenduse leidsin doonorilt netist, sest esinduse pakkumine on ikka meelevaldne?!).
Kui leiad esindustest parandatud mootoriga isendi, soovitaksin võimalusel mingigi garantii nende töödele hankida, muidu mõtetu, ja edasise vastupidavuses ei julge pead anda, kui ikka enamus mootoritel sama probleem ikka ja jälle, siis... Mainisid veel, et oled näinud gaasiseadmega? Ise tean niipalju, et kui gaariga sõita, siis muutub sõidustiil sarnaseks diiselmootoriga sõitmisel ehk gaasipedaali reageerimine on pikem, kui bensiinimootoril ja kulu peaks ka jääma diisliga samasse kanti....
Kuulsin esindusest, et selle autoga samal ajal väljunud teisedki mudelid kannatavad just automaatkasti solenoid-probleemi all... enda autolgi hakkab tundma andma...
Kui samad sillaosad on kasutusel Lagunal ning VelSatisel, mis peaks olema justkui tehase "lipulaev" siis usun, et viimasel on nende ühendusosadele vast rohkem tähelepanu pööratud, ehk kvaliteetsemalt tehtud....VelSatise tehas oli(on) siiani Pariisi kesklinnas, ehk on sellest ka midagi abi...Ise olen sõitud selle autoga kaks aastat ning enne mind on see auto aasta veerenud Eestimaa teedel, olen vaid mainitud rooliotsad vahetanud....miks vaid sisemised, ei tea....mainisin küll soovist, et ehk ka välimised võiks samas vahetada, kuid mehhaanik(esinduse) oli teisel arvamusel
Pilt
V6 RENAULT

aarne
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 139
Liitunud: 31 Mai 2010, 14:45
Asukoht: Tartu

Re: Vel Satis ostuabi

Postitus Postitas aarne » 08 Juun 2010, 17:29

Ärge mulle (siin Renault foorumis) "kõvasti näkku lööge" :oops: , kuid mina soovitan igal juhul pigem Volvo V70 osta, see mis tuli turule 2000. aastal. Tean et üksikjuhtumid ei pruugi küll midagi tähendada, kuid mu vennal ja isal on sellised Volvod (veel vanema Audi diiselmootoriga), mõlemad kasutatuna ostetud, mõlemate läbisõidud on kõvasti üle 300 000 km, millest viimased ca.100 000 km Eestis. Väga vastupidavad, töökindlad, ruumikad ja mugavad autod. Remonti on tahtnud vähe, õhulugeja, piduriosad, sillaosad, esiklaas ja generaatoririhma pinguti tulevad meelde, aga need on ka sama hästi kui kuluosad. Selliseid kalleid probleeme nagu uutematel common rail diislitel (pihustid, kõrgsurvepump, vahejahuti, turbo, kahemassiline hooratas, mõrad plokikaanes) pole olnud.
Soovitan alati mitte valida turul konkreetse mudeli (sõltumata automargist ja mudelist) kõige odavamate eksemplaaride hulgast, vaid pigem keskmise hinnatasemega autode hulgast. Odavama variandi ostmisel on risk läbiaetud kuid ülesvuntsitud auto otsa sattuda väga suur. Autoostul tuleb ka aega ja eelkõige kannatust varuda, üle vaadata võimalikult palju autosid, kui sobivat ei leia, siis paarinädalane paus teha ja uuesti pihta hakata - nii saab hea auto ;)
Otsin endale ka parasjagu autot, olen Tartus kõik müügikohad läbi käinud ja uskuge mind, ebaviisakalt öeldes on kõik kasutatud autode müügikohad "saastast" pungil.
Tel. 5117023

9gtl
Renault kodanik
Renault kodanik
Postitusi: 100
Liitunud: 01 Juun 2010, 21:19
Minu Renault: Laguna 1.9dci 88kw 2003a.

Re: Vel Satis ostuabi

Postitus Postitas 9gtl » 10 Juun 2010, 21:29

Mismõttes volvo, renoo rahvas sõidab ikka renooga, no ok teised prantslased on ka tegelikult lubatud ;) Laguna2 veermiku osa on küll väga pro kvaliteediga, läbitud 75000km ja selle aja jooksul olen vahetnud ühe rooliotsa ja ühe sarniiri, kestab väga hästi ja jupid odavad. 3.0 diisel peaks siis Isuzu toodang olema ja Renu enda diislid kestavad ju sama edukalt kui kõik teisedki, kui on mõistlikult hooldatud masin siis 300000km pole kindasti veel mingi näitaja.
Prantsuse tehnika küüsis 1998 aastast

MavaCX
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 239
Liitunud: 12 Veebr 2010, 23:31

Re: Vel Satis ostuabi

Postitus Postitas MavaCX » 11 Juun 2010, 00:54

Ma usaldaksin ka pigem suurema ja kontrollitud läbisõiduga masinat (3.0 diisel), kui üllatavalt vähese ja "noort" autot. See peaks vähemalt kindlust andma, et mootor on ka see aeg kenasti tööd teinud ning kapitaalset viga pole olnud...
Pilt
V6 RENAULT

Piilu
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 4
Liitunud: 02 Sept 2010, 13:03

Re: Vel Satis ostuabi

Postitus Postitas Piilu » 02 Sept 2010, 13:21

Minul on 3 aastat 3,0dCi Velsa olnud, panin kahjuks paar kuud tagasi sellega üle katuse. Varuosa poole pealt muret pole, pea kõik sillajupid, on olemas. Ainukesed asjad, mis on ainult originaalis, on tagasilla risttalad. Oli vist pea 7 kilo tükk. Muidu ülejäänud pudi padi maksab nagu ikka 100-400 krooni detail.
Ostsin auto kasutatult ja tol hetkel oli ees 70 tuhat. Kuni õnnetuseni olen sõitnud maha 40 tuhat km. vahetanud olen need samad tagasilla risttalad, piduriklotsid, esisillas rooliotsad, roolivardad, amordilaagrid, 100 tuhhi peal tegin rihmavahetuse + regulaarselt iga aasta hoolduses käind, õlid/filtrid vahetanud Muud ei tule meelde.
Kütuse koha pealt on küll väga säästlik: Linnas 8,5-9 ja maanteel 5,5.
Ainuke minu jaoks ebameeldiv asi oli see, et kui näiteks maanteel lapatsi põhja paned, siis lööb korraliku tahmalondi taha. Samas jõudu on piisavalt, ehk hetkega on mingi 160-170 km/h sees. Aga ülevaatuselt läks CO testis normaalselt läbi. Küljepeeglid panid ka segast, jäid seisma kus ise tahtsid.
Ja nüüd see asi, et kuradi turvaline on. Käisin üle katuse ja lõi ilusti külgpadja lahti ja minuga ei juhtunud midagi. Ise pean nüüd plaani, kuidas uus samasugune Velsa saada. Kuigi mul vana alles ja sellel mootor ja käigukast väga tipp-topp.
Iseenesest soovitan soojalt, kuid samas ei soovita ka, kuna siis on neid varsti liiga palju. Ma naudingi rohkem seda, et neid isendeid nii vähe, mingi aeg oli ainult 32 tk.

Vasta