1. leht 4-st

Laguna II ostuabi

Postitatud: 06 Okt 2010, 16:19
Postitas ClubMegane
Tere jälle!

Tülitan siis jälle Renault ostusoovidega. Järgmiseks soosinguks on saanud Laguna II diisel aastast 2004. Kuna reede õhtul (18-20 vahel) enam vist diagnostikat teha ei anna, kas leidub abivalmis asjatundja, kes aitaks mul auto põhjalikult läbi uurida?

Mida ma üldse peaks teadma teise põlvkonna Laguna-dest?

Re: Laguna II ostuabi (vajan abi 08.10 õhtul Tartus)

Postitatud: 06 Okt 2010, 21:44
Postitas siimp
Muutsin teema pealkirja paremaks.
Aitaks meelsasti ka auto ülevaatamisel aga kahjuks pole Lagunade ja diiselmootoritega eriti kokku puutunud ja ei oska selles osas seega aidata.
Kui inglise keel probleemiks pole, siis võib SIIT päris paljude erinevate Lagunade kohta lugeda kasutajate arvamusi (teine generatsioon siis alates aastast 2000).

Re: Laguna II ostuabi (vajan abi 08.10 õhtul Tartus)

Postitatud: 06 Okt 2010, 21:55
Postitas ClubMegane
No minule, kes automaailmaga alles lähemalt tutvust hakkab looma(1. auto), on igasugune abi teretulnud.

Re: Laguna II ostuabi (vajan abi 08.10 õhtul Tartus)

Postitatud: 06 Okt 2010, 21:57
Postitas aarne
Loe see läbi:

http://www.tehnikamaailm.ee/est/cars/us ... derID=1674" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Laguna II ostuabi (vajan abi 08.10 õhtul Tartus)

Postitatud: 06 Okt 2010, 22:07
Postitas aarne
Hiljutine Autobild kirjutab:

Elektroonika üldiselt on nõrk, kaart (võtme asemel), rehvirõhu kontrollsüsteem
Sillapuksid kuluvad tihti juba mõndade 10000 km järel.
Mootorid ja käigukastid kaotavad tihti õli.
Sidurid kuluvad enneaegselt.
Diislitel on hammasrihmad ja turbod rikkealtid.
Istmed on liiga pehmed.
Mõneti annab riski bensiinimootori valimisega vähendada

Re: Laguna II ostuabi (vajan abi 08.10 õhtul Tartus)

Postitatud: 06 Okt 2010, 22:26
Postitas aarne
Autobild 2007.a. lõpus:

http://www.autobild.de/artikel/gebrauch ... 52668.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Põhilised puudused on siin sarnased.

100000 km testis andis turbo "saba" (59740 km peal) ja turbiini tükid lõhkusid ka vahejahuti.
Põhjus olevat mustunud õli.
Lugejate kirjade põhjal esineb suht palju käigukasti ja siduri kahjustusi.
Tagumisete piduriketaste vahele sattuvad kivikesed ja tekitavad ketastesse sooni, mistõttu need roostetavad ja kuluvad kiiresti.
Töökindlus väga paha - keskklassi autode hulgas üks halvimatest.
Tehnoülevaatustel on täheldatud ka mõningast kere roostetamist.
Sillapukside kiire kulumine, sest need on lihtsalt aladimensioneeritud.
Diislitel probleeme plokikaane tihendi, turbo ja sissepritsega.

Re: Laguna II ostuabi (vajan abi 08.10 õhtul Tartus)

Postitatud: 06 Okt 2010, 22:46
Postitas aarne
Ajakirjade põhjal muidugi head muljet ei jää, aga kui neid lugeda,
siis võib mulje jääda, et enamik kasutatud autodest (mitte ainult Renault´d)
ei vääri ostmist.

Soovitaks bensiinimootoriga auto valida kui aastane läbisõit on väiksem kui
ca. 17000 km.

Keegi ei taha eriti kaasa tulla autot vaatama, sest kui trehvab kehv auto,
siis jääb kaasatulija hiljem "süüdi" :) .
Just võib trehvata, sest paratamatult ei pruugi ka profesionaalile vead auto juures kohe end ilmutada
ja mis juhtub autoga aasta ja 20000 km hiljem, seda on ka väga raske ennustada.

Õhtul on Tartus minuteada ülevaatuspunkid lahti vähemat kella 20-ni.
Soovitan minna A-Eksperti (Tähe tänava lõpus) ja lasta auto üle vaatata.
Olen enne ostu kahe autoga seal ise käinud, normaalsed mehed on seal.

Re: Laguna II ostuabi (vajan abi 08.10 õhtul Tartus)

Postitatud: 06 Okt 2010, 22:59
Postitas aarne
Kas sellest Lagunast pilte ka on ?

Re: Laguna II ostuabi (vajan abi 08.10 õhtul Tartus)

Postitatud: 06 Okt 2010, 23:00
Postitas ClubMegane
Minu vaatuse all olev sõiduk on sõitnud 80000km. Kas tõesti peaksin kartma neid suuri probleeme? 1,9DCI mootor. 2003 hakati likvideerima ju samas vigu. Võtmekaarte kasutatakse ka Megane-il. Minule ei tundunud see nii hull varaiant. Kui selle auto soetaksin aastaks( 12-15k), siis ei tohiks ju olla halva valikuga??? Peaks ju olema igati parem valik kui 2000a Volvo, läbisõit 260k.

Edit: http://www.auto24.ee/used/769601" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Laguna II ostuabi (vajan abi 08.10 õhtul Tartus)

Postitatud: 06 Okt 2010, 23:06
Postitas ClubMegane
Seda ma isegi võin ju uskuda, et pikemas perspektiivis see ei oleks hea valik. Ega ei plaanigi autot ju 5 aastaks. Vahel tuleb kindlasti isu proovida miskit uut. Diisel hoiaks kulusid madalal ja kuna ka auto on vähe sõitnud vanemate inimeste käes 3 aastat, ei usu, et miskit paremat leiaks.

Re: Laguna II ostuabi (vajan abi 08.10 õhtul Tartus)

Postitatud: 06 Okt 2010, 23:48
Postitas aarne
Võibolla olen ma oma oletustega müüja suhtes ülekohtune, kuid piltide järgi ütleks:

1. Sellise ( 80000 km) läbisõiduga ja enam-vähem korras auto kohta on hind kahtlaselt madal.
2. Numbrimärki TGN anti välja paar aastat tagasi, seega tõenäoliselt on toodud välismaalt, mis tähendab et ajalugu on tavaliselt keeruline kontrollida.

Enne vaatamist võiks omanikult küsida:
1.VIN koodi ja kontrollida lkf.ee lehelt avariide ajalugu.
2. Kas need piltidel olevad rattad on ainsad ja originaalvelgesid polegi ?
3. Kaua kehtib ülevaatus ?

Sellise hinna korral võid muidugi mõningad defektid andestada ja vaatama tasub ikka minna.
Kui väga suurt avariid üle elanud ei ole, suuri vigu ei esine, saab ülevaatuselt läbi ja muidu jätab puhta ja kulumata auto mulje, siis sellise hinna eest osta võiks isegi riskida.
Hea oleks muidugi hommikul vaatama minna, kui auto on öösel seistund ja mootor täielikult külm, et näha kuidas külmaga käivitub.

Re: Laguna II ostuabi (vajan abi 08.10 õhtul Tartus)

Postitatud: 07 Okt 2010, 00:04
Postitas aarne
Lisaks veel, et tegelikult 80000 km läbi sõitnud auto jätab tavaliselt väga värske ja kulumata auto mulje.
Kui oled Tallinnast :?: siis võiksid eelnevalt näiteks City Motorsis Lagunasid vaatamas käia, et oleks mingisugunegi võrdlusmoment olemas, missugused (kui kulunud) näevad välja ca.150000 km läbinud 2004-2005.a. Lagunad seest ja väljast.

Re: Laguna II ostuabi (vajan abi 08.10 õhtul Tartus)

Postitatud: 07 Okt 2010, 00:12
Postitas ClubMegane
Ei usu, et erilist vahet on Lagunadel ja Megane-idel, Megane olen näinud küll. Tartust olen ka kahjuks

Orginaalvelgi pole jah. Kui on tagasi krutitud, siis võib mootorile liiga teha pikk hooldusvälp, omaniku sõnul on õlivahetuseni 20 000 km.

Megane-idel pidi olema tagasikerimine raskendatud, et iga tegija ei pidavat hakkama saamagi.

Kas E-Expertidel pole seadmeid, et vaadata ajust informatsiooni?

Proovin nüüd uue päeva puhul uurida välja päritolu ja VIN-koodi.

Re: Laguna II ostuabi (vajan abi 08.10 õhtul Tartus)

Postitatud: 07 Okt 2010, 00:34
Postitas aarne
Ülevaatuspunktides vaevalt et kellegil neid seadmeid on.
Kerimise kohta ei tea kunagi.
Kui läbisõit on 80000 ja vanus 6,5 aastat, siis aastane läbisõit tuleb vaid 12304 km.
Kahtlaselt vähe. Kuid kui on sõidetud näiteks 30000 km aastas, teeks see kokku 195000 km,
mille puhul hind tundub juba loogilisem.
200 000 km pole mootorile palju kui on korralikult hooldatud ja pole kiirteedel piinatud.

Originaalvelgede puudumine muidugi hea märk ei ole, võib viidata avariile.
Piltidel on esistange liist tumehall, külgedel ja tagastangel musta värvi.
Tõenäoliselt on esistange vahetatud.

Re: Laguna II ostuabi (vajan abi 08.10 õhtul Tartus)

Postitatud: 07 Okt 2010, 11:19
Postitas trevi
Ma mudelispetsiifiliselt ei tea kaasa rääkida, kuid Laguna II saab keridad väga edukalt. Endal kogemus kui sai ühe väliselt kena auto vastu huvi tuntud, mis ka väikse läbisõiduga. Esindusest VIN koodi järgi selgus aga hoopis muud.

Re: Laguna II ostuabi (vajan abi 08.10 õhtul Tartus)

Postitatud: 07 Okt 2010, 16:41
Postitas ClubMegane
Nii:

2007a Eestisse toodud,
Stange - omanik ise arvabki, et matsu pandud - Tervena neid ikka ei toodaks vms.
Müügipõhjus, auto oli ema käsutuses - kaotas töö, auto seisab, poeg omanik, kuid kasutas/b praegu. Nende käes 3kuud olnud. Seega Eestis on mitmeid omanikke olnud.
Velgi teisi pole olnudki.
Homme on A-Eksperti minek, kas keegi sooviks minuga kaasa tulla ja autot ka veel vähekene puuridajuuridauurida? Ise ei oska eriti ülevaadata selliseid kohti, mida peaks vaatama kunagise avariilise auto puhul

Omanik tundub olevat aus mees.

Päringu tulemus
LKFi andmebaasis puuduvad andmed päringus sisestatud tehasetähisega seotud liikluskahju juhtumi(te) kohta.

Re: Laguna II ostuabi (vajan abi 08.10 õhtul Tartus)

Postitatud: 07 Okt 2010, 21:42
Postitas aarne
Tulen homme.
Helista mulle 5117023 kui asi nii kaugel on.

Re: Laguna II ostuabi

Postitatud: 10 Okt 2010, 23:02
Postitas Megane_dCi
Mis seis on selle Lagunaga? Kaugele asjaga jõudsite? Endale pakub ka huvi, kuna selgelt alla turuhinna pakkumisega tegu..

Re: Laguna II ostuabi

Postitatud: 11 Okt 2010, 16:23
Postitas ClubMegane
Nagu aru sain, on võimalik seda soetada ainult nädalavahetusel, sest omanikud on eemal. See nädal on plaanis veel uurida ja puurida ning ehk läheb ka loosi, niiet ära veel ostmisele mõtle :-D :D Eks annan teada, kuidas läheb.

Re: Laguna II ostuabi

Postitatud: 11 Okt 2010, 22:01
Postitas 9gtl
Lisan siis 2003 aasta 88kw dci mootoriga lagunat omava inimesena ka kommentaari kui lubate.
Hetkel läbisõitu alles 235000 km(ostes oli 140000km) seega ei midagi hullu veel. Eriti hea on lugeda kommentaare kus tõenäoliselt keegi pole autot omanud ja oi seda juttu siis. Mul vähemalt alati naljakas lugeda :) . Ei väida vastu, et loomulikult on olemas õnnetuid eksemplare aga mis margil neid ei oleks? Kuna eelnevalt sõitsin laguna esimese põlvkonna f9q 72kw dti mootoriga siis kogemused olemas ka sellest ajast. Laguna kahel siis põhimõttelisetl sama mootor ainult common rail süsteemiga ja kui ma ei eksi siis äkki on muutuva geomeetriaga turbo kah aga ülejäänud tundub sama olevat. Tehnilise poolepealt on auto igati töökindel, jupid odavad ja laguneb täpselt niipalju kui meie teedel lagunema peab. Näiteks mõned jupid: piduriklotsiring 600eek, õlifilter 80, hammasrihmavahetus ca 2000eek (veepumbaga koos ikka), sarniirid-rooliotsad jm sellised pudinad 100-300eekt tk oleneb siis tootjast jne, eelsüüteküünlad 400.- 4tk, kahe esimese akantõstuki remondile kuluv summa 80eek, ühesõnaga kõiki osi on saada, lihtne vahetada ja hinnad minuarust vägagi mõistlikud. Mul mõlemal autol on mootorid praktiliselt hooldevabad(läbisõidud pole muidugi väga suureks läinud veel ka, esimese laguna läbisõit oli müües 300000km) olnud va siis rihmavahetus ja õli iga 10000km järel(tehas vist lubab isegi 15000 sõita). Mootor annab 270nm ja käigukast kuuekäiguline, kui maanteel tahad ökotada siis olen trassil saanud 4,3 kesmist(tehas annab 4,5 vist) aga mina sõidan pigem tempokalt ja kiiruseni kuni ca120 saab 5L 100'le vabalt(suvel narvamaanetl saab sellise tempoga pidevalt sõidetud), linnas 7. Minul keskime tuleb 5,5(talvel max 6,5). Sain välismaal ka käidud ja kiirteel 150km/h on kulu 6,5L. Igatahes selle tõmbe eest mida auto pakub 5+. Selles suhtes soovitan kindlasti dislat aga kui naabrimees kirjutab ja foormist võib ka lugeda, et diisel on paha siis muidugi ei tasu osta:)
Saan aru kui minu jutt kõlab mitte üldse nii nagu igal pool kirjutatakse aga mida teha kui auto selline on. Kellele ei sobi võib foorumeid ja ajakirju edasi uskuda ja polegi midagi. Kui vajad abi siis võin veel tunde sellest masinast rääkida ja kirjutda ka(lisaks veel pikk lugu lagunade ostmistest) :) Ühesõnaga minul kahe erineva põlvkonna lagunadega kogemsui kokku 5 aastat ja ainult head kogemused.

Sellest autost siis ka mis sul hetkel silmapiiril on: olen isegi seda vaadanud aga esimese asjana jäi mulgi silma et masina kahtlaselt odav on ja samuti läbisõit pea olematu(reeglina on sellise läbisõiduga masinaid ikka mõnuga keritud aga loomulikult võib ka reaalselt nii vähe sõitnud eksemplari otsa komistada kuid koheselt tekib taas küsimus, et miks on kõige parem auto teistest nii plaju odavam?). Kui ka läbist on olnud eelnevalt olnud ca 250000 siis pole ka veel midagi hullu kui hooldus on mõistlik olnud kui aga mitte siis täpselt nagu iga teise auto puhul. Minuaurst isegi matsuga auto pole nüüd nii väga hull midagi, kõige tähtsam ikka et oleks korralikult korda tehtud(roosteprobleemi nagunii ei ole sest tiivad ja kapott plastikust nagunii). Kui need kütusekuluandmed seal on õiged siis kui oled minu jutu eelnevalt läbi lugenud võid juba ise arvata et maanteel miskipärast kahtlaslet palju võtab.