Ostuabi - Renault Clio III (2005-täniseni)

Kust kohast, mis hinnaga, millist autot või detaili soetada?
Vasta
siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Ostuabi - Renault Clio III (2005-täniseni)

Postitus Postitas siimp » 10 Okt 2010, 18:55

Erinevate versioonide kohta saab täpsemalt lugeda AJALOO TEEMAST (viitena Clio III ajalugu).

Mudeli erinevad versioonid:
Extreme, Authentique, Dynamique, Dynamique S, Privilege, Initiale, Renaultsport 197, Renaultsport 197 R27.

Plussid: Ohutus (5 tärni Euro NCAP testis), hea juhitavus, suurem ja mahukam kui eelkäijad, salongis kasutatud kvaliteetseid koostematerjale, mootorid küllalt töökindlad, odavad pidamiskulud, vaikne, stiilne ja praktiline.

Miinused: tagumised istmed võivad osutuda ebamugavaks, väiksemad mootorid maanteedel ja mägistel aladel jõuetud, võivad esineda mõningad pisemad elektrisüsteemi vead, hinnad pole just ülearu madalad ja baasvarustus on kesine.

Pilt

Ostes kontrollida:
Uste tihendid (võivad lekkida ja niiskus pääseb salongi).

SÕIDUOMADUSED:

Kiirusomadused
Baasmootor, 1,2-litrine 65-hobujõuline (aga ka 75-hobujõuline), jääb Clio erksaks liigutamiseks nõrgaks, kuid sama jõuallika turbolaaduriga 100-hobujõuline on tugev, kultiveeritud ja erk. 1,6-liitrist 111-hobujõulist pakutakse vaid automaatkäigukastiga. Saadaval on ka kaks 1,5-liitrist diislit: 68 ja 86 hj.

Mugavus ja juhitavus
Clio on sõitmiseks üks paremaid väikeautosid, ühendades mugavuse ja juhitavuse hea haardevõimega. Kahju vaid, et linnasõiduks äärmiselt sobiv kerge rool ei anna suurematel kiirustel piisavat tagasisidet.

Mürasummutus
Kehvemal teel võib vesrustusest lähtuvat klobinat kuulda, kuid üldiselt on Clio vaikne, mis teeb ta pikemal sõidul meeldivaks kaaslaseks. Vabalthingavad 1,2-liitrised võivad suurematel kiirustel piinatud mulje jätta, kuid teised jõuallikad on hästi summutatud -- diislid oma liigis ühed vaiksemad üldse. Käsnjas pikkade lülitusteedega käiguvahetus ei salli kiirustamist.

ÜLALPIDAMISKULUD:

Ostmine, kasutamine
Clio hind jääb keskmisele tasemele. Auto kasutuskulud on mõistlikud, diislitel loomulikult eriti, ja 1,2-liitrine turbo-ottomootorgi kulutab vähem kütust kui mitmed konkurendid. Taasmüügiväärtus ei ole kiita -- enamus Cliodest on kolme aasta möödudes säilitanud ostuhinnast alla 40%.

Kvaliteet ja töökindlus
Madalama varustustasemega autode kabiinid jäävad armatuurlauda katva kõva plasti tõttu veidi ilmetuteks. See-eest Dynamique kasutab nii vaadates kui katsudes mõnusat pehmet materjali uskumatu nimega "Slush". Mehaanikaosa on mõistlikult töökindel, kuid JD Poweri rahuloluküsitluses teatasid omanikud mitmetest pisivigadest, sealhulgas raadio probleemidest.

Turvalisus
Clio on Euro NCAP-põrketestis teeninud viis tärni. Enamik versioone varustatakse nelja turvapadjaga, vaid Dynamique saab ka turvakardinad. Samas pole turvakardinate eest nõutav 4900 krooni ohutuse nimel liiga kõrge hind. Primitiivseimal varustustasemel Authentique ESP-d ei pakuta, teistele saab seda lisatasu eest tellida.

KABIIN:

Rooli taga
Nähtavus Cliost on suurepärane, kütte- või kliimaseadme juhtnupud lihtsad ja mugavad, kuid raadionupud liiga väikesed. Rooli saab üles-alla liigutada, kuid pikisuunas seadmine esineb vaid kallimatel versioonidel. Baasmudelil Authentique pole ka juhiistme kõrgus reguleeritav.

Praktilisus
Neli täiskasvanut saavad mugavalt istuda, ja pääs tagaistmele on lihtne isegi kolmeukselistel autodel. Pakiruum on rahuldava mahuga, kuid tagaistme allaklappimine võiks lihtsamalt käia -- enne seljatoe allakäänamist tuleb istmepadi üles tõsta. Ja ikkagi jääb põrandasse aste.

Varustus
Authentique-versioon varustatakse reisiarvutiga. Alize lisab MP3-CD-raadio, manuaalse kliimaseademe ja kahes osas kokkukäiva tagaistme, Tech Run udulaternad. Ka tippversioon Dynamique ei pakata luksusest,



Erinevad mootorid:
Mootor - Kood - Tüüp - Jõud - Maksimaalne kiirus - 0-100km/h - Tootmisaastad

Bensiinimootorid:
1.2 L (1149 cc) - D4F - 16-klappi I4 - 76 PS (56 kW; 75 hp) - 170 km/h - 13.0 s - 2001-täniseni
1.2 L TCE 100 (1149 cc) - D4FT - 16-klappi I4 - 101 PS (74 kW; 100 hp) - 184 km/h - 11.1 s - 2007-täniseni
1.4 L (1390 cc) - K4J - 16-klappi I4 - 98 PS (72 kW; 97 hp) - 185 km/h - 11.2 s - 1998-täniseni
1.6 L (1598 cc) - K4M - 16-klappi I4 - 112 PS (82 kW; 110 hp) - 190 km/h - 10.2 s - 2005-täniseni
2.0 L (1997 cc) - F4R - 16-klappi I4 - 138 PS (101 kW; 136 hp) - 205 km/h - 8.5 s
2.0 L (1997 cc) - F4R - 16-klappi I4 - 197 PS (145 kW; 194 hp) - 223 km/h - 6.9 s - 2006-2009, RS (197)

Diiselmootorid:
1.5 L (1461 cc) - K9K - 8-klappi dCi I4 - 68 PS (50 kW; 67 hp) - 163 km/h - 14.9 s - 2005-täniseni
1.5 L (1461 cc) - K9K - 8-klappi dCi I4 - 86 PS (63 kW; 85 hp) - 174 km/h - 12.7 s - 2005-täniseni
1.5 L (1461 cc) - K9K - 8-klappi dCi I4 - 106 PS (78 kW; 105 hp) - 190 km/h - 11.1 s - 2005-täniseni



Allikad:
Wikipedia
WhatCar.ee

Vasta