Ostuabi - Renault Grand Scénic (2009-täniseni)

Kust kohast, mis hinnaga, millist autot või detaili soetada?
Vasta
siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Ostuabi - Renault Grand Scénic (2009-täniseni)

Postitus Postitas siimp » 24 Jaan 2011, 11:45

Plussid: Grand Scénic on kompakt-mahtuniversaal, mis pakub kolmes istmereas rahuldavalt ruumi (eeldusel, et istujad omavahel teatud kompromissidele jõuavad). Koostekvaliteet on hea, varustustasemed korralikud ja juhitavus rahuldav.

Miinused: Keskmist istmerida ei saa põrandasse uputada, mis vähendab auto praktilisust. Autost väljatõstmiseks on istmed üksjagu rasked ja kohmakad. Vedrustus on jäigapoolne ja nähtavus taha -- näiteks parkimisel -- jätab soovida.

Pilt

SÕIDUOMADUSED

Kiirusomadused
Mootorivaliku pärliks on ülimalt kultiveeritud 1,4-liitrine turbo-ottomootor, mis ühendab võimsuse ökonoomsusega. Uus 2-liitrine diiselmootor on samuti võimas ja sujuvakäiguline. Teised jõuallikad pole midagi erilist, kuid teevad oma tööd korralikult.

Mugavus ja juhitavus
Kui Ford S-MAX on juhi valik ja Citroën C4 Grand Picasso mugavusearmastajate valik, siis Grand Scénic jääb kuhugi nende vahepeale. Pisut ehk Fordile lähemale: kere ei kaldu kurvides kuigi palju. Kuid rool tundub kunstlikuna ja reisijad võivad vedrustuse -- eriti diiselmootoriga autodel -- jäigaks tunnistada.

Mürasummutus
Viimistletumat autot on mahtuniversaalide seast raske leida. Maanteel kuulete küll õrna tuulevihinat, kuid vähem kui võistlejates, ja teemüra on väga hästi isoleeritud. Mootoridki on meeldivalt vaiksed, eriti suurepärane 1,4-liitrine turbo.

ÜLALPIDAMISKULUD

Ostmine, kasutamine
Pereauto peab olema soodne, ja Renault on Grand Scénicu puhul sellega hästi hakkama saanud. Auto hind on konkurentsivõimeline ning isegi baasmudelid varustatakse kliimaseadme, MP3-võimelise CD-raadio ja nelja turvapadjaga. Kasutuskulusid aitavad madalal hoida säästlikud mootorid.

Kvaliteet ja töökindlus
Kvaliteedi osas on Renault' isiksus lõhestunud. Kabiini viimistlusmaterjalid pärinevad kõrgest klassist -- vähesed mahtuniversaalid pakuvad Grand Scénicu väärilist luksusetunnet. Kuid omanikurahulolu ja töökindluse uuringud annavad märksa kehvemaid tulemusi. Renault kinnitab küll kvaliteedi paranemist ja garantiijuhtumite arvu kahanemist, kuid lõplikult paneb asja paika aeg.

Turvalisus
Euro NCAP-põrketestis sai Grand Scénic viis tärni ja kiiduväärse 91% võimalikest punktidest. Kõigil versioonidel on eesmised ja külgmise turvapadjad ning täispikkusega turvakardinad. ESP eest tuleb juurde maksta ainult baasmudelil Authentique. Väiksemad esemed saab kurikaelade pilkude eest peita mitmesugustesse panipaikadesse.

KABIIN

Rooli taga
Grand Scénicu armatuurlauda ehib arvutiekraanilaadne lihtsasti loetav värvikuvar. Suur tuuleklaas ja peenikesed A-piilarid annavad ettepoole hea nähtavuse. Raadio kaugjuhtimisnupud on suurepärased, kuid ülejäänud -- sealhulgas integreeritud TomTom-navigaatori omad -- kohmakad käsitseda.

Praktilisus
Kahte esimesse istmeritta mahub viis täiskasvanut isegi kuigivõrd mugavalt istuma, tänu teise rea eeskujulikule jalaruumile ja sealsete üksikistmete pikisuunas nihutamise võimalusele. Pearuum on samuti suurepärane. Kuid kui kolmanda rea istmeid saab põrandasse uputada, siis teis rida ei saa. Neid saab vaid ettepoole kokku käänata -- mis lastiruumile palju juurde ei anna -- või autost välja tõsta -- mis on tükk vaeva.

Varustus
Juba baasmudel Authentique varustatakse kliimaseadme, MP3-võimelise raadio ja turvapatjade komplektiga. Expression lisab tempomaadi, kahetsoonilise automaatse kliimaseadme, elektroonilise seisupiduri, vihmaanduri ja muud. Keerulise nimega LS Tech Run täiendab eelpooltoodut kergmetallvelgede ja navigatsiooniseadmega. Tippmudel Privilege lisab võtmeta sisenemise süsteemi ja muud luksusvarustust.



Allikad:
WhatCar.ee

Vasta