Renault Clio II (1998-2004)

Renault ja Dacia ajalugu
Vasta
siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Renault Clio II (1998-2004)

Postitus Postitas siimp » 09 Mai 2010, 15:49

Clio mark 2 phase 1
Pilt
Clio mark 2 phase 2
Pilt
Clio mark 2 phase 3
Pilt
Clio mark 2 phase 1 172
Pilt
Clio mark 2 phase 2 172
Pilt
Clio mark 2 phase 2 172 Cup
Pilt
Clio mark 2 phase 2 182
Pilt
Clio mark 2 phase 2 182 Cup
Pilt
Clio mark 2 phase 2 182 Trophy
Pilt
Clio mark 2 phase 1 V6
Pilt
Clio mark 2 phase 2 V6
Pilt

Teise põlvkonna Clio tootmisega alustati 1998 aasta kevadel ja see oli oma eelkäijast tunduvalt kumerama kujuga. Selleks, et hoida kokku kaalu ja remondikulude arvelt, tehti uuema Clio paljud osad ebatavalistest materjalidest. Näiteks on esimesed tiivad valmistatud plastikust (seda peamiselt sellest tingituna, et eelmistel mudelitel väideti nendest kohtades korrosiooni tekkivat) ja mõningatel mudelitel olid kapotid alumiiniumist. Algselt oli mootorivalik küllaltki sarnane varasemale Clio`le - 1.2 L, 1.4 L, 1.6 L bensiinimootorid ja 1.9 L diiselmootor. 1999 aasta alguses võeti tootmisse uus sportlik 16V versioon, mis oli varustatud 1.6 L 16 klapilise mootoriga. Peatselt võeti tootmises kasutusele ainult uuemad, võimsamad ja ökonoomsemad 16 klapilised variandid.

1998 aastal alustati Clio Renault Sport 169 PS (124kw) mudeli tootmist (tuntud ka lühendina kui Clio RS), mille nimeks sai Clio Renault Sport 172. Sellel oli 2.0 L 16 klapiline mootor ja arendas tippkiirust kuni 220km/h. Kuid peamiselt kogus antud mudel tuntust, kuna oli üllatavalt hea juhitavusega ja jõudlusega. Clio mudeli tippsaavutuseks jäi siiski keskmootoriga tagaveoline Clio V6 Renault Sport, mis loodi algselt Tom Walkinshaw Racing poolt võistlemiseks ühes võistlussarjas. Sellele paigaldati 3.0 L V6 mootor, mis arendab 230 PS (170kw) ja pärines algselt Renault Lagunal`t. Selline mudel on võimeline sõitma kuni 235km/h.

2001 aasta kevadel toimus n.ö. facelift (phase 2), mille tulemusena muudeti peamiselt esimeste tulede kuju rohkem nurlikumaks, samuti paranes sisemuse kvaliteet ja mootorivalikusse lisandus 1.5 L otsepritsega diiselmootor. 2006 aastal toimus järjekordne facelift (phase 3), ning muudeti nii esiosa kui ka tagaosa. Tagumised numbrialused liigutati tagaluugilt tagumisele stangele. Clio Renault Sport mootor forseeriti tootma 179 PS (132kw) ja sellise mudeli nimeks sai Clio Renault Sport 182.

Pärast Clio III tootmise algust aastal 2005 vähendati Clio II mudeli- ja mootorivalikut märgatavalt.


Allikad:
Wikipedia

Vasta