Renault Fuego (1980-1992)

Renault ja Dacia ajalugu
Vasta
siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Renault Fuego (1980-1992)

Postitus Postitas siimp » 18 Okt 2010, 21:34

Renault Fuego
Pilt
Renault Fuego 1.6 Turbo
Pilt

Renault Fuego on neljakohaline, kolme uksega luukpära, mis asendas 1970ndate aastate Renault 15 ja 17 kupeemudeleid.

Renault Fuego põhineb suuresti Renault 18`l, jagades sellega selle raami ja veermikku, ometigi võeti kasutusele uus esivedrustuse disain. Euroopas toodeti Fuego mudelit kuni 1986 aastani (1985 Prantsusmaal ja 1986 Hispaanias), Argentiinas toodeti Renault Fuego GTA Max mudelit kuni 1992 aastani.
Aastatel 1980-82 oli Fuego kõige paremini müüdud kahe ukseline kupee; esimene masstootmises olnud neljakohaline sportmudel, mis disainiti tuuletunnelis (tulemuseks õhutakistustegur 0.32-0.35 olenevalt mudelist ja aastast). 1982 aasta Oktoobris nimetati Fuego Turbo Diisel mudel kiireimaks diiselautoks maailmas tippkiirusega 180km/h.

Fuego oli ühtlasi esimeseks autoks maailmas, millel kasutati tänapäeval väga laialt levinud "võtmeta süsteemi", mis oli alates 1983 aastast saadaval kesklukustusega (süsteemi leiutas prantslane Paul Lipschutz). Lisaks sellele oli Fuego esimeseks mudeliks, mis sai rooli külge kinnituvad raadio kaugjuhtimisnupud.

Fuego kere disainis Robert Opron, kes oli eelnevalt disaininud sellised autod nagu Citroen SM, Citroen GS ja Citroen CX, millele hiljem lisandus 1984 aastal Renault 25.

Euroopas olid saadaval 1.4L TL, GTL, 1.6L TS, GTS (manuaal ja automaat), 2.0L TX ja GTX (automaat ja manuaal) mudelid. Samuti toodeti 1982-84 Euroopas Fuego 2.1L Turbo Diisel mudelit. 1983 aastal lisandus koos pisikese kereuuendusega Fuego Turbo (ainult manuaal) mudel. Kereuunedus kujutas endast uut esivõret, uusi stangesid ja uuenenud sisustust.

Fuego mudelit ei asendanud Renault otseselt millegagi. Plaaniti küll Fuego II mudelit, mis pidi olema midagi sarnast Renault Alpine GTA`le, kuid selle arendustööd katkestati viimasel minutil Renault raske majandusliku seisu ja sport kupeede üldise müügiedu langemise tõttu.


Allikad:
Wikipedia

Vasta