Renault Megane Sport seeria (2004-täniseni)

Renault ja Dacia ajalugu
Vasta
siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Renault Megane Sport seeria (2004-täniseni)

Postitus Postitas siimp » 27 Nov 2010, 12:10

Siia püüan aegamööda koostada ülevaate kõigist Megane Sport mudelitest (uuendan seda teemat aegamööda).

Renault Megane II RenaultSport(RS) 225
(2004-täniseni)

Pilt

Renault Megane II RenaultSport põhineb Renault Megane II väikesel pereautol. Esimest Megane RenaultSport (RS) mudelit oli saada nii kolme-kui ka viieukselise luukpärana, mis mõlemad omasid sama mootorit ja mida toodeti Renault Dieppe tehases, kus toodetakse ja on toodetud enamus Renault spetsiaal-ja võistlusautodest (nagu näiteks Clio V6, 5 Turbo, Spyder ja Alpine A610/A110). Renault Megane RS 225 puhul kasutati innovatiivset topeltteljelise vardaga vedrustust, millel oli iseseisev elektrilise roolivõimendiga roolitelg ees, mis vähendas selle mõju kui kiiruse kasvamisel.

Mootor ja näitajad

Megane RS 225 mudelil kasutati 2.0 liitrist turbo ülelaadimisega varustatud bensiinimootorit, mis tootis 225 PS (165 kW; 222 bhp) ja mis võimaldas antud mudelil liikuda 0-100 km/h 6.5 sekundiga ja saavutada lõppkiirus ligikaudu 240 km/h. 90% mootori väändest on saadaval alates 2000 rpm kuni piirajani. Ülikerge "twin-scroll" turbo minimaliseeris turboviivituse ja kui gaasi lisada mootoripööretel üle 2000 rpm pole peaaegu mingit viivitust tunda. Käigukastina kasutati 6-käigulist manuaalkasti. Renault märkis keskmise kütusekuluna ära 8.8l/100km kohta ja tegelikus elus on see näitaja maanteel 7.0l/100km kohta, mis on äärmiselt väike näitaja nii võimsa auto kohta.
2004 aasta Mehhiko autoajakirja Automovil Panamericano poolt läbiviidud testis toodi välja, et antud jõuallika näitajad võivad ulatuda kuni 247 hp (184 kW).

Varustus

Tänu oma ilmsele valmisolekule liikuda veelgi kiiremini, on Megane RS varustatud kiirusepiirajaga, mis takistab autol liikuda kiiremini kui autokasutaja määratud kiirus. Seda saab välja lülitada või nupule vajutusega ümberprogrammeerida ja seda sätitakse samamoodi nagu püsikiirusehoidjat.
Megane RS on varustatud nahk/riie tüüpi istmetega, punase õmblusega turvavöödega, 17 tolliste valuvelgedega, kaheksa turvapadja ja xenon esituledega, millele on lisatud esitulede klaasipesurid. Ühtlasi on kasutusel Brembo pidurikettad, mis on sarnased Porsche mudelitel kasutusel olevatele. Megane Sport baasmudelil on Brembo pidurid kasutusel vaid esiteljel, F1 mudelil on kasutusel täisring Brembo pidureid.
Varustusena võib veel ära märkida automaatseid topeltoptilisi esitulesid, konditsioneeri, ABS`i, millele on lisatud EBD ja elektroonilist stabiilsuskontrolli.
Luksusmudelitel kasutati metallikvärvi, "käed vabad" Renault kaarti, elektrooniliselt sisseklapitavaid peegleid, rehvi rõhuandureid, elektrilisi esi-ja tagaaknaid, kliimaautomaatikat, nahast polstrit, 4x15W RDS raadiot CD-MP3 mängijaga ja 6 kõlariga, esimesi vaipkattest matte, elektrilist tahavaatepeeglit, tagumist tiiba (ainult bensiinimudelitel), 18 tolliseid valuvelgi.


Renault Megane II RenaultSport(RS) 225 Cup
(2005-täniseni)

Pilt

Sisaldab endas Cup tüüpi kerevalikut, mis lisab puuritud ketaspidurid, Brembo esimesed ja tagumised punased pidurisadulad ja suurendatud diameetriga piduri peasilindrid ning jäigemaks muudetud rooli. Cup versioonil kasutatakse salongis hõbedase õmblusega süsinikhalli polsterdust. Cup tüüpi Megane RS on 10 kg kergem kui RS 225 mudel (1390 kg tühimass, 1790 kg täismass). 2005 aasta lõpus tehti ühtlasi täiendusi tavalise Renault Megane juhitavuses.


Renault Megane II RenaultSport(RS) 230 Renault F1 Team R26
(2006-täniseni)

Pilt

See versioon loodi mälestamaks Renault edu vormel 1 Maailma meistrivõistlustel, kus 2005 aastal Renault sai nii tootja kui ka sõitja meistritiitlid.
230 R26 mudeli mootor toodab 230 PS (169 kW; 227 bhp) @ 5500 rpm ja 310 N-m (230 lb-ft) @ 3000 rpm. See mudel kujutab endast Cup kerepaketi täiustatud versiooni, mis sisaldab 18 tolliseid antraksiidist kodaratega valuvelgi koos Michelin Pilot Sport 2 235/40 R18 rehvidega, Brembo esimesi ja tagumisi punaseid pidurasadulaid koos suurendatud diameetriga piduri peasilindritega ja jäigemaks muudetud rooliga. 230 R26 mudelil kasutatakse sport väljalaset, kliimaautomaatikat, 4x15W RDS raadiot CD-MP3 mängijaga ja 6 kõlariga, Renault F1 kleebiseid, nummerdatud tahvlit, piiratud libisemisega diferentsiaali ja tagumist tiiba.


Renault Megane II RenaultSport(RS) dCi 175
(2007-täniseni)

Pilt

Sellel versioonil on 2.0 liitrine turboga varustatud diiselmootor, mis toodab 173 PS (127 kW; 171 bhp) @ 3750 rpm ja 360 N-m (270 lb-ft) @ 2000 rpm.
Cup kerepaketi valik (saadaval dCi 175 Lux versioonile) sisaldab endas 18 tolliseid antraksiidist kodaratega valuvelgi 225/45 R18 Continental SportContact 2 rehvidega, muudetud vedrude ja amortisaatorite näitajaid, väljalülitatavat veojõukontrolli, antraksiidivärvi küljepeeglite kinnitusi.
Sport luukpära mudel sisaldab endas Recaro esiistmeid ja auto on ühtlasi 20 kg kergemaks muudetud (1490 kg tühimass; 1875 kg täismass).


Renault Megane II RenaultSport(RS) 230 Renault F1 Team R26.R
(2009-täniseni)

Pilt

See mudel põhineb Megane II RS 230 F1 Team R26 mudelil, kuid on 123 kg kergem. Kaaluvõit saavutati tagumiste istmete, turvavööde, õhkpatjade (ainult juhi õhkpadi jäeti alles), kliimaautomaatika (kasutusel üksnes konditsioneer), tagumise klaasi kojamehe, pesuri, klaasisoenduse, esimeste udutulede, esitulede pesurite, raadio/CD-mängija ja heliisolatsiooni kaotamisega.
Mudel sisaldab endas süsinikkiust kapotti, polükarbonaatiumist tagaluugi klaasi ja tagumisi küljeklaase, Sabelt`i istmeid süsinikkiust ümbrise ja alumiiniumist põhjaga, 6-punkti turvavöid, tagumist tiiba, valikuliselt saadaval olevat turvapuuri ja titaaniumist väljalaset.
Uutest osadest on kasutusel esimesed vedrud (14mm/100kg), tagumised vedrud (16.2mm/100kg), uuesti kalibreeritud amortisaatori seadistus, soonilisi pidurikettaid, jäigemad alumise käändmiku puksid ja valuveljed, mis on paigaltatud erineva offset`iga, mille tulemuseks on 4mm suurenenud rööbe. Valikuliselt on saadaval Toyo Proxes R888 tänavalegaalsed slikkrehvid 225/40 R18 möödus (standardis on kasutusel Michelin Pilot Sport 2 235/40 R18).
Autot näidati esmakordselt avalikkusele 2008 aasta British International Motor Show`l.


Renault Megane II RenaultSport(RS) Trophy

Pilt

See mudel on võistlusversioon tänava mudelist, mis kujutab endast toruraamil klaaskiust kere, mis on sarnane üksnes visuaalselt seeriatootmises oleva Megane II mudeliga. RS Trophy kasutab oma jõuallikana oluliselt muudetud Renault Vel Satis V4Y 3.5 liitrist V6 mootorit (mis on ümbernimetatud VQ35DE Nissani mootorite VQ perekonnast), mis toodab 330 PS (243 kW; 325 bhp) @ 7000 rpm ja 390 N-m (290 lb-ft) @ 4500 rpm. Mootorit kasutatakse koos Sadev`i 6-käigulise järjestlülitusega käigukastiga, mis on paigutatud pikkisuunas kokpiti taha.
Megane Trophy ei ole tänavalegaalne, kuid selle saab soetada 120 000 euro eest. Antud erimudel loodi sõitma üksnes Renault Eurocup`is, kuid tänaseks sõidavad antud mudelid selliste ürituste nagu Belgian Touring Car Series ja Toyo Tires 24H Dubia raames.
Teise põlvkonna Megane Trophy mudelit näidati avalikkusele 2008 aasta Paris Motor Show`l ja seda hakati kasutama Renault Eurocup võistlustel 2009 hooaja algusest.



Allikad:
Renault-Sport.com
Wikipedia

siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Re: Renault Megane Sport seeria (2004-täniseni)

Postitus Postitas siimp » 27 Nov 2010, 13:45

Renault Megane III RenaultSport(RS) 250
(2009-täniseni)

Pilt

Pilt

Renault Megane III RenaultSport põhineb Renault Megane III pereautol. Sellel kasutatakse 2.0 liitrist turboga varustatud 4-silindrilist jõuallikat, mis toodab 250 PS (184 kW; 247 bhp) @ 5500 rpm ja 340 N-m (250 lb-ft) @ 3000 rpm. Kasutatakse 6-käigulist manuaal käigukasti, esimest splitterit, laiendatud aknalaudasid ja rattakoopaid, tagumist difuusori, mille keskel on väljalasketoru ja 18 tolliseid alumiiniumsulamist valuvelgi. Auto salongis on alumiiniumist pedaalid, pöidlakohtadega RenaultSport rool, analoogne tahhomeeter ja sportistmed.
Varustusest tasuks veel äramärkimist LED päevasõidutuled.
RenaultSport 250 Cup versioonil hakatakse kasutama jäigemat vedrustust ja piiratud libisemisega diferentsiaali.
Megane III RenaultSport 250 tutvustati esmakordselt avalikkusele 2009 aastal toimunud Geneva Motor Show`l.

Renault Megane III RenaultSport(RS) Trophy
(2009-täniseni)

Pilt

Vasta