Renault Safrane (1992-2000)

Renault ja Dacia ajalugu
Vasta
siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Renault Safrane (1992-2000)

Postitus Postitas siimp » 28 Veebr 2011, 11:55

Renault Safrane Phase 1
Pilt
Renault Safrane Phase 2
Pilt
Renault Safrane Biturbo
Pilt

Renault Safrane oli Renault`i lipulaev, mida toodeti vahemikus 1992-2000. Kogu oma tootmisaja vältel jäi antud mudel kõige kallimaks ja luksuslikumaks Renault mudeliks, mis saadaval oli. Hiljem asendus antud Safrane Vel Satis mudeliga ja mingil määral lühiajaliselt Avantime mudeliga. Alates 2008 aastast hakati tootma uut mudelit, mis põhineb otseselt Renault Samsung SM5 sedaanil ja mille nimi on Renault Safrane.

Taust

Safrane tootmisega alustati 1992 aastal, et asendada aegunud Renault 25 mudelit. Selle puhas, aerodünaamiline stiil oli üsna konservatiivne ja väga tüüpiline 1990ndate alguse autode disainile, mis lisaks meenutas üsna palju Renault 25 mudelit.

Kõik Safraned olid viieukselised "liftback" tüüpi kerega ja põiki asetatud mootoriga. Saadaval oli nii esiveoline kui ka neliveoline versioon koos suure valiku erinevate bensiini- ja diiselmootoritega. Kõik bensiinimootorid olid sissepritsega ja kolme osalise katalüsaatoriga, mida nõuti alates 1993 aastast Euroopas kõigi suurustega mootoritelt. Safrane oli ühtlasi Renaulti esimene mudel, mis varustati õhkpatjadega.

Ajalugu

Safrane kandis üle Renault 25 viieukselise luukpära disaini, mis oli saavutanud Prantsusmaal laialdase heakskiidu. Vaatamata traditsiooniliste sedaankerede eelistusele luksusmudelite seas otsustas Renault konkureerida baasmudelile lisatud praktilise tagaluugi, kokku klapitavate tagaistmetega (polnud saadaval enamustel sedaankeredega konkurentidel) ja originaalsusega. Teise seeria Safrane`l oli pisut erinevad esiosad (erinevatel mudelitel erinevad), et rõhuda unikaalsele staatusele kõrgklassi mudelite seas.

Safrane projekteerimisel tehti erilisi jõupingutusi, et saada võitu R25 peamistest nõrkustest - ebapiisav kere jäikus ja kehv koostekvaliteet. Renault oli ühtlasi väga huvitatud müra vähendamisest masinaklassi parimate tasemele. Need piirangud põhjustas palju raskem auto kui tema eelkäija (+200-300kg), mis oli tingitud tugevdatud kerest ja heliisolatsiooni materjali rohkest kasutamisest.

Tootmise alguses 1992 aastal pakkus Renault kuute erinevat mootorit, seal hulgas ühte diiselmootorit:

* 2.0 L (1995 cc), 8v I4, 107 PS (79 kW; 106 hp) (turgudel, kus mootori töömaht oli aastasel maksul määravaks)
* 2.2 L (2165 cc), 8v Douvrin I4, 110 PS (81 kW; 108 hp) (teistel turgudel)
* 2.0 L (1995 cc), 12v I4, 140 PS (103 kW; 138 hp) (turgudel, kus mootorid üle 2.0L olid kõrgelt maksustatud)
* 2.2 L (2165 cc), 12v Douvrin I4, 140 PS (103 kW; 138 hp) (teistel turgudel)
* 3.0 L (2963 cc), 12v PRV V6, 167 PS (123 kW; 165 hp)
* 2.1 L (2068 cc), 8v I4 turbodiisel, 90 PS (66 kW; 89 hp)
* 2.5 L (2499 cc), 8v I4 IVECO-SOFIM 8144.97 turbodiisel, 115 PS (85 kW; 113 hp)

Safrane oli oma tootmise alguses vaba koostekvaliteedi probleemidest, mis hävitasid Renault 25 maine. Kriitikud kiitsid auto mugavust ja ruumikat interjööri, suurepärast müraisolatsiooni ja täpset juhitavust. Kuigi manuaal käigukastide kaabliga vahetussüsteem sai suure kriitika osaliseks oma kummist ja kinnise tunnetuse pärast, mis rikkus sõidumõnu - see oli oluline probleem Euroopa turul, kus üle 80% müüdud autodest olid manuaal käigukastiga.

Kriitikud järeldasid kiirelt, et auto kiirendus ja kütusekulu ei vasta konkurentide standartile, juhtides tähelepanu mootori suhteliselt väikesele võimsusele ja väändemomendile võrreldes auto massiga. Selle tulemusel jäi antud mudeli müük väljaspool Prantsusmaad piiratuks ja Safrane`l ei õnnestunud murda sakslaste autoturule.

1993 aasta lõpus lisandus 2.5L turbodiisel mudel, mis suurendas küll Safrane atraktiivsust, kuid samas seisis silmitsi karmi konkurendiga, mida paljud eelistasid - Audi otsepritsega diisel samas mõõdus, mida tutvustati mõned kuud hiljem Audi 100 kerel.

Safrane Biturbo

Aastal 1994 käivitas Renault suure jõudlusega Biturbo versiooni tootmise, mis oli saadaval nii RXE kui ka Baccara mudelil. Antud versioonil oli kahe turboga, 262 PS (193kw; 258hp) Alpine A610 3.0L V6 edasiarendatud mootor, mis töötati välja koostöös Saksamaa tuuningufirmade Hartge ja Irmscher. Antud versioonil oli nelikvedu. Siiski oli see saadaval vaid manuaalse käigukastiga, kuna sellel ajahetkel ei olnud kusagil maailmas olemas automaatkasti, mis sobiks põiki asetusega mootorile ja nelikveo süsteemile. Arvestades, et automaatkastid ja V8 mootorid olid tugevalt eelistatud antud hinnaklassis, siis ei ole imestada, et müüdi vähem kui 1000 Biturbo versiooni. Tootmine lõpetati 1996 aasta Septembris.

Samal aastal tutvustas Prantsuse autokerede valmistaja Heuliez Safrane Long Cours versiooni, mis kujutas endast universaalkerega Safrane Biturbo luks-versiooni.

Mudeliuuendus

Renault tegi Safrane mudelile 1996 aastal põhjaliku uuenduse, et edendada müüki. Auto tagumine ja esimene osa said uue kujunduse ja ühtlasi kaasaaegsema välimuse. Ennist probleeme tekitanud manuaalkasti kaabel muudeti ümber ja see lahendas probleemi. Uus Aisin Warner automaatkast asendas mõnevõrra mitte usaldusväärse Renault automaatkasti. Safrane esimese seeria automaatkastiga mudeleid soovitatakse kasutatult ostes vältida.

Ühtlasi uuendati mootori valikut:

* 2.0 L (1948 cc), 16v Volvo B420 I4, 140 PS (103 kW; 138 hp)
* 2.5 L (2435 cc), 20v Volvo B524 I5, 170 PS (125 kW; 168 hp)
* 3.0 L (2946 cc), 24v PSA ES V6, 194 PS (143 kW; 191 hp)
* 2.2 L (2188 cc), 12v I4 turbodiisel, 115 PS (85 kW; 113 hp)

4-ja 5-silindriga bensiinimootorid olid Volvo disainitud ja nende kasutamine Safrane tootmisel oli tingitud Renault`i lühiajalisest koostööst Rootsi autotootjaga 1990ndate algul (B41 paigutati ühtlasi ka Laguna mudelile). V6 mootor oli täiesti uus, disainitud PSA-Renault poolt. Kuigi Renault`ile paigutatud Volvo mootorid tunduvad väliselt oma kujult olevat sarnased kodumaiste Volvo`de mootoritega, siis tegelikult on siiski neil väikesed erinevused.

Mudeli moderniseerimine ei toonud kaasa erilist läbimurret ja selle tulemusel lõpetati mudeli tootmine 2000 aastal, müües kokkuvõttes vähem kui Renault 25, mida antud mudel asendama pidi. Aastaks 2001 oli Safrane asendatud palju radikaalsema Vel Satis mudeliga.


Allikad:
Wikipedia

Vasta