Toonkile paigaldamine

Räägi, mida ja kuidas oled muutnud oma masinal vöi mida plaanis muuta.
Vasta
Arx
Renault sõltlane
Renault sõltlane
Postitusi: 298
Liitunud: 06 Mai 2010, 21:54
Minu Renault: Renault 19
Asukoht: Pärnu & Pärnumaa

Toonkile paigaldamine

Postitus Postitas Arx » 11 Nov 2010, 09:57

Toonkile paigaldamine ei ole iseensesest mingi tuumafüüsika.
Selleks et kilet paigaldada on vaja:
1. Kilet
2. Zilett
3. Svamm/nuustik
4. Klaasipesuvahendit (soovitatavalt alkoholiga)
5. Seebilahus ehk seebivesi
6. Ja peamine komponent KLAAS
7. Föön
8. Soe ruum

Kiled jagunevad mitmetesse hinnaklassidesse. Kõige odavamad ei ole just kõige paremad. Samuti tuleb vaadata, et mida toonima hakatakse. Ei tasu minna esiuste-ja tuuleklaasi kallale. Vastava punkti leiab ka seadusest, mida teha tohib ja kui palju. Kui need asjad on selgeks tehtud, siis saab asuda töö kallale.

Usteklaaside kiletamiseks eemaldada klaasid, mis hirmkeeruline olla ei tohiks. Sedaan keretüübiga autol tuleks tagumine klaas eemldada - mugavam kilet paigaldada. Sama võib teha ka luukpäraga auto puhul. Vanematel autodel on aga lihtsam kogu luuk eemaldada.

Enne kiletamist kindlasti aknad puhtaks pesta. Selleks on parim alkoholi sisaldav vahend, mis hiljem ära aurustub.
Kui see on tehtud, siis kanda väikeses koguses seebivett klaasile - salongi poole jäävale osale, sest sinna poole läheb ka kile! Kile võiks lõigata enna paigaldamist enamvähem paraja suurusega tükiks. Vastavalt klaasi suurusele siis klaasist pisut suurem jätta. Selle saab hiljem zilettiga õigesse mõõtu lõigata kenasti.
Kui klaas pestud ja väheke seebine, siis eemalda toonkilelt kaitsekile - see pisut nigel tegevus. Kõige parem teha seda kahekesi! Kile ei tohi kortsuda ega minna volti. See rikub kile ära. Samuti tuleks tööd teostada soojas ruumis ja ka klaaspind peaks soe olema, muidu lihtsalt kile ei haaku klaasile!
Kui kilelt on eemaldatud kaitsekile, asetada kile klaasile.
Seejärel suruda välja õhumullid ja seebivesi. Selleks ei sobi kaasasolev plastmassist tükk, mis meenutab jääkraabitsat.
Kui kile klaasil ja vesi ning õhumullide väljaajamine käsil, võib kilet veel ka pisut soojendada fööniga. See muudab kilel oleva liimi paremini kleepuvaks.
Kui kõik see tehtud, siis jätta klaas seisma.Ei ole mõtet kohe ette panna, võib tulla servadest kohe lahti. Parem lasta vähemalt ööpäeva seista.

Vähemalt nii on tehtud ise.
näpud õlised, püksid kulunud, juuksed sorakil...tel 56338981

Kasutaja avatar
Edgar
Renault Klubi auliige
Renault Klubi auliige
Postitusi: 466
Liitunud: 14 Veebr 2010, 01:04
Minu Renault: Rapid, R19
Asukoht: Tallinn

Re: Toonkile paigaldamine

Postitus Postitas Edgar » 12 Nov 2010, 07:41

lisaksin veel seda, et selle plastkaabitsa alla oleks hea panna puhas puuvillane lapp kuna kogemused on näidanud, et osta sa ükskõik kui kallis kile see kaabits kipub ikka kilet ära kriipima. Kui auto tihendid on tolmused, liivased jne siis tasuks ka need töö käigus ära puhastada vältimaks hilisemaid kriime kilepinnal.
Renault Rapid 1.1 R4 45ps

Arx
Renault sõltlane
Renault sõltlane
Postitusi: 298
Liitunud: 06 Mai 2010, 21:54
Minu Renault: Renault 19
Asukoht: Pärnu & Pärnumaa

Re: Toonkile paigaldamine

Postitus Postitas Arx » 12 Nov 2010, 09:53

Deilegium kirjutas:lisaksin veel seda, et selle plastkaabitsa alla oleks hea panna puhas puuvillane lapp kuna kogemused on näidanud, et osta sa ükskõik kui kallis kile see kaabits kipub ikka kilet ära kriipima. Kui auto tihendid on tolmused, liivased jne siis tasuks ka need töö käigus ära puhastada vältimaks hilisemaid kriime kilepinnal.
see plastik kaabits nii kriibib kui ka lõhub kilet. ise pole seda kunagi tarvilikuks pidanud. kasutanud senini riiet või svammi.
nagu mainisid - puuvillast riiet. nagu näiteks MARAT´i dress :D
samuti ei soovita tööd teha garaazis maas või sellises kohas.
kipub nii ehk naa mõni liivatera või miski vahele lendama.
näpud õlised, püksid kulunud, juuksed sorakil...tel 56338981

Vasta