1. leht 1-st

Kuidas ja kuna oma autot hooldada

Postitatud: 23 Apr 2010, 11:57
Postitas siimp
Siia püüaks kirja panna kõik vajaliku Renaulti hoolduste kohta. Siinne informatsioon kujuneb pigem üldiseks ja ei lähtu mingi kindla mudeli eripäradest. Antud jutt on kõigest soovituslik!
Kõik omapoolsed soovitused võib julgelt siia teemasse lisada, et saaks tulevikuplaanis ühe pika ja ladusa jutu kokku.

Mootorid:

Soovituslik on teha hooldus peale igat 15 000 kilomeetri läbimist või kui saab aasta täis eelmisest hooldusest.
Uuemate autode omanikel on soovitatav sõita pikendatud hooldusintervalli mittearvestades (30 000km), kuna Eesti auklikud ja mustad teed, ning tunduvalt külmem kliima nõuab ikkagi tavalist hoolduvälpa (15 000km). Kindlasti vahetada iga hoolduse käigus kõik paberfiltrid (salongi- ja mootori õhufiltrid). Õlivahetuse käigus kindlasti vahetada õlifilter.
Kütusefiltrit tuleks vahetada bensiinimootoritel iga 60 000km’i läbimisel. Diiselmootoril on soovituslik vahetada kütusefilter vähemalt 30 000km’i läbimisel ja parem oleks kui iga hooldus!

Manuaalkäigukast:

Soovituslikult tuleks vahetada õli iga 120 000km’i läbimisel.

Automaatkäigukastid:

Kõikides automaatkäigukastides soovitatav vahetada õli vähemalt iga 60 000km’i läbimisel.

Jahutusvedelik:

Jahutusvedelik tuleks vahetada iga 2 aasta tagant. Üldiselt vahetatakse jahutusvedelik koos rihmavahetusega nendel mootoritel millel tuleb vahetada ka veepump.

Pidurivedelik:

Tuleks vahetada maksimaalselt iga 2 aasta tagant ja vajadusel tihedamini!

Roolivõimuõli:

Soovituslik vahetada iga 2 aasta tagant, vajadusel tihedamini!

Re: Kuidas ja kuna oma autot hooldada

Postitatud: 09 Juun 2010, 09:26
Postitas aarne
Värvkatet tuleks vahatada kord aastas või kaks korda aastas kui auto rohkem vatti saab.
Kaitseb päiksekiirguse eest, on lihtsam pesta ja kaitseb roostetamise eest.

Rattad tuleks tasakaalustada kord aastas. Mõnikord jäetakse see tegemata kui talve- ja suverehvid on eraldi velgedel.
Tasakaalustatud ratastega kestavad rattalaagrid kauem.

Pidrurisilindrite, liugtappide, veovõllide, roolilati kummitihendeid (kummikatteid) peab aeg-ajalt kontrollima.
Kui on katki ja saadakse jaole, siis on võimalik asi veel päästa ja piirduda vaid tihendi vahetamisega.
Kui tihend on pikemalt katki, siis teeb sissetungiv liiv ja vesi oma töö.