Hoi!
Minul on küll 2,2cDi aga kehtib kindlasti ka teistele õlipõletajatele:
Puhastage vahest ka EGR klappi!
EGR
Re: EGR
Kasutage õiget õli, sest vastasel korral on sisselaske klappide pesade avad, summuti ja kõik muu seonduv täpsel samuti pigitunud.
Iga õli, mis poes müüakse, ei sobi näiteks autole millel on all katalüsaator/järelpõleti, turbo, EGR jne.
Õlitootjad, müües oma masstoodangut, ütlevad küll et see ja too õlimark sobib sellele ja tollele automargile. Sobibki, aga keerukamate ja suuremate mootorite juures kehtib see sobivus 150-220 tuh km ja siis on jokk seis; õhukanalid on pigi täis, EGR on kinni kiilunud ja katalüsaator on totaalselt ummistunud (roostevaba kati eluiga peaks olema tegelikult pikk).
Lugege õlide manuale, enamuses .pdf jne kujul pikemat sorti tekste ja tabeleid; sealt koorub vahel nii mõnigi tõde.
Iga õli, mis poes müüakse, ei sobi näiteks autole millel on all katalüsaator/järelpõleti, turbo, EGR jne.
Õlitootjad, müües oma masstoodangut, ütlevad küll et see ja too õlimark sobib sellele ja tollele automargile. Sobibki, aga keerukamate ja suuremate mootorite juures kehtib see sobivus 150-220 tuh km ja siis on jokk seis; õhukanalid on pigi täis, EGR on kinni kiilunud ja katalüsaator on totaalselt ummistunud (roostevaba kati eluiga peaks olema tegelikult pikk).
Lugege õlide manuale, enamuses .pdf jne kujul pikemat sorti tekste ja tabeleid; sealt koorub vahel nii mõnigi tõde.