Auto värvi ja sisu kaitsmine päikese eest

Üldised probleemid ning näpunäited
Vasta
Rain
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 301
Liitunud: 14 Jaan 2010, 00:18
Minu Renault: Grand Scenic 2010
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Auto värvi ja sisu kaitsmine päikese eest

Postitus Postitas Rain » 19 Juul 2010, 15:33

Olles päikese käes, oleme harjunud kaitsma oma nahka UV-kiirguse eest kasutades vastavaid vahendeid, et mitte ära põleda, kuid pärast randa, istudes oma tulikuuma autosse võib kapotil rahulikult praadida mune ja peekonit.

Tänavune suvi on juba näidanud oma kuuma palet. Ennustuste järgi ei ole see veel läbi ning kuuma perioodi peaks tulema veel vähemalt juuli lõpuni. Nüüd on õige aeg pöörata tähelepanu ka auto kaitsmisele nii päikesekiirguse kui ka kõrge temperatuuri eest.

Autoga Vanni autopesula töötajad viisid 11. juuli kell 15-16 vahel Tartus Zeppelini parklas auto värvipinna temperatuuri mõõtmise. Päikese käes mõõdeti värvipinna temperatuuriks üle 75°C , armatuuri temperatuuriks 78°C ning nahkistme temperatuuriks samuti üle 70 kraadi. Siinkohal tuleb mainida, et antud auto pinnad olid musta värvi.

Mida ja kuidas on autol vaja kaitsta?
Päikese mõjutuste eest on vaja kaitsta värvkatet, sise- ja välisplastikut ning nahkpindasid. Auto kaitsmine võiks alata lihtsate asjade tähelepanemisest. Näiteks võimalusel ära pargi pikaks ajaks autot otsese päikese kätte. Pane see puude, majade varju. Samuti tuleb kasuks, kui auto sättida päikese poole toonitud klaasidega. Need ei lase päikese kiiri nii palju läbi, otsene kiirgus hajub.

Lisaks varjatud kohtade eelistamisele on olemas spetsiaalsed kaitsevahendid erinevate pindade jaoks. Näiteks värvi saab kaitsta UV inhibiitoreid sisaldava vahaga. Samuti on spetsiaalsed kaitset omavad ained plasitku jaoks. Nahkpindasid on mõistlik hooldada ja kreemitada regulaarselt kord kvartalis. Kreemitatud nahale saab lisada kaitseks nanovaha või spetsiaalset nahakaitset.

Mis juhtub, kui ei kaitse auto pindasid päikesekiirguse ja kuumuse eest?
Lakikiht muutub tuhmiks, mustust sööbib sügavamale mille tagajärjel võib auto vajada hiljem poleerimist. Samuti on võimalik värvi tuhmumine, mille puhul on keerulisem autoparanduse järgselt värvitud detaili tooni vanade osadega kokku ühildada.

Hooldamata plastik hakkab salongis nagisema ning väga äärmuslikel juhtudel võib ka mõraneda. Nahkistmete pinnad aga muutuvad kiiremini jäigemaks, mis kaotab mugavusetunnet ning samuti kiirendab mõranemist ja kulumist.
CLUB RENAULT - Eesti Renault Klubi
http://club-renault.ee" onclick="window.open(this.href);return false;

Vasta