Megane II - milline aku?

Spetsiifilisemad probleemid ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
officer
Tõsine huviline
Tõsine huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 11 Mär 2011, 11:27
Minu Renault: Renault Megane Grandtour II

Megane II - milline aku?

Postitus Postitas officer » 04 Veebr 2012, 20:53

Täna hommikul arvas Megane II;aut.; 2007; 78 000km;aku, et ta ei hooli enam auto käivitamisest...
Kas on mingeid soovitusi uue aku hankimisex, või lihtsalt, mine teenindusse :?:
tööauto:Clio 1,2.
oma uto: CAPTUR 1,2Tce

"Meie elu on selline, missugused on meie mõtted" /Markus Aurelius/

aarne
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 139
Liitunud: 31 Mai 2010, 14:45
Asukoht: Tartu

Re: Milline aku?

Postitus Postitas aarne » 04 Veebr 2012, 21:36

Vast pisut vara uue aku peale mõelda.
Soovitaks viia aku tuppa, lasta soojeneda 6-12 tundi, seejärel tühjendada 4-6 ampriga kuni pinge langeb 10,5 voldini ja siis täis laadida.
Teine ja lihtsam variant on lihtsalt aku auto külge (ühendatuna) jätta ja laadida.

NB! Tühi aku ei kannata külma, jäätub ja rikneb jäädavalt.
Tel. 5117023

Kasutaja avatar
officer
Tõsine huviline
Tõsine huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 11 Mär 2011, 11:27
Minu Renault: Renault Megane Grandtour II

Re: Milline aku?

Postitus Postitas officer » 04 Veebr 2012, 22:14

... kas tõesti 5 aastat ei ole aku jaoks liig mis liig?
tööauto:Clio 1,2.
oma uto: CAPTUR 1,2Tce

"Meie elu on selline, missugused on meie mõtted" /Markus Aurelius/

divex
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 42
Liitunud: 08 Juun 2010, 18:31

Re: Megane II - milline aku?

Postitus Postitas divex » 04 Veebr 2012, 23:57

Paistab, et 5a aku jaoks liig ei ole, eks laadimisvajadus sõltub kasutamisstiilist paljuski. Kui talvel lühisõitudeks lukkad kogu elektrilise arsenali taha, siis tihti ühel talvehommikul ees ootamas mittemeeldiv üllatus.Omal saab varsti dislal aku 6a täis, täna hommikul punnis küll natuke vastu, aga üllatuslikult esimesel katsel käivitus. Talvel olen üritanud ikka mõne pikema sõidu teha, et täis laeks ja praegu lühikesed otsad käin pigem jala .Tänagi oli sõitma minek väljaspool plaan, kuna ootamatult sain sõbra firmast keraamilise plaadi ülejäägid-remont vajab tegemist.

divex
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 42
Liitunud: 08 Juun 2010, 18:31

Re: Megane II - milline aku?

Postitus Postitas divex » 04 Veebr 2012, 23:59

Lisaks niipalju, et tehasest oli mul peal Varta aku ja kestab, julgen soovitada.

Kasutaja avatar
officer
Tõsine huviline
Tõsine huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 11 Mär 2011, 11:27
Minu Renault: Renault Megane Grandtour II

Re: Megane II - milline aku?

Postitus Postitas officer » 05 Veebr 2012, 00:12

TNX, säästsid mulle 100€ :)
tööauto:Clio 1,2.
oma uto: CAPTUR 1,2Tce

"Meie elu on selline, missugused on meie mõtted" /Markus Aurelius/

Kasutaja avatar
Edgar
Renault Klubi auliige
Renault Klubi auliige
Postitusi: 466
Liitunud: 14 Veebr 2010, 01:04
Minu Renault: Rapid, R19
Asukoht: Tallinn

Re: Megane II - milline aku?

Postitus Postitas Edgar » 05 Veebr 2012, 10:11

Varta kohta veel. Mul on 06 aasta diisel Meriva millel ka tehasepoolt peale pandud Varta aku ja kuni eilseni pidas hästi vastu. Süüdistada saan iseennast kuna kodust tööle ja töölt koju on kokku 14km.
Renault Rapid 1.1 R4 45ps

Kasutaja avatar
officer
Tõsine huviline
Tõsine huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 11 Mär 2011, 11:27
Minu Renault: Renault Megane Grandtour II

Re: Megane II - milline aku?

Postitus Postitas officer » 05 Veebr 2012, 12:01

...no kui ma ostakski uue, siis kindlasti juba AGM tüüpi, mida ka Varta valmistab ja mis eriti mõeldud START/STOP süsteemi mootoritele :?:
tööauto:Clio 1,2.
oma uto: CAPTUR 1,2Tce

"Meie elu on selline, missugused on meie mõtted" /Markus Aurelius/

divex
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 42
Liitunud: 08 Juun 2010, 18:31

Re: Megane II - milline aku?

Postitus Postitas divex » 06 Veebr 2012, 01:47

Tänase 19 miinusega sain auto normsoojaks alles sõites 2x Mustamäelt Viimsisse ja tagasi- selline on väikeste diislite võlu ja valu. Täna sain tunnistuse sellest, et blondiinid ei õpi ei oma ega teiste kogemustest ja lühikesel otsal on kõik võimalikud tarbijad taga ja siis on imestunud, miks auto ei taha käivituda ja tegu oli bensukaga. Tänase ilmaga on istmesoendus hea asi küll, aga ei kujuta ette , et see peaks mul terve sõidu istumise all huugama.

Kasutaja avatar
officer
Tõsine huviline
Tõsine huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 11 Mär 2011, 11:27
Minu Renault: Renault Megane Grandtour II

Re: Megane II - milline aku?

Postitus Postitas officer » 06 Veebr 2012, 10:47

Kokkuvõtteks paneks kirja, millised võimalused on auto talvise külmakäivituse parandamiseks:

-seisuküte 220V vooluvõrgust ca 300€
-seisuküte bensiin/diisel ca 1200€
-aku küttekeha ca 160€ (hoiab mootori töötamise ajal aku sooja, et selle laadumisvõime/mahtuvus võimalikult kõrge oleks)
-kasutada AGM tüüpi akusid ca 30-40% kallimad tavaakust, mis annavad rohkem voolu välja, nn. "süvatühjenemis akud"
Viimati muutis officer, 06 Veebr 2012, 22:26, muudetud 1 kord kokku.
tööauto:Clio 1,2.
oma uto: CAPTUR 1,2Tce

"Meie elu on selline, missugused on meie mõtted" /Markus Aurelius/

aarne
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 139
Liitunud: 31 Mai 2010, 14:45
Asukoht: Tartu

Re: Megane II - milline aku?

Postitus Postitas aarne » 06 Veebr 2012, 22:19

Lisaks veel:

- Enne käivitamist sidur lahutada
- 5W-30 või 5W-40 mootoriõli
- Mitte lasta kaua seista (täielikult maha jahtuda) - vähemalt kord ööpäevas käima panna
- Akulaadija on talvel sinu sõber ;) - kord nädalas akut ennetavalt laadida kui regulaarselt pikemaid sõite ette ei tule
Tel. 5117023

Kasutaja avatar
Edgar
Renault Klubi auliige
Renault Klubi auliige
Postitusi: 466
Liitunud: 14 Veebr 2010, 01:04
Minu Renault: Rapid, R19
Asukoht: Tallinn

Re: Megane II - milline aku?

Postitus Postitas Edgar » 15 Veebr 2012, 17:33

officer kirjutas:Kokkuvõtteks paneks kirja, millised võimalused on auto talvise külmakäivituse parandamiseks:

-seisuküte 220V vooluvõrgust ca 300€
-seisuküte bensiin/diisel ca 1200€
-aku küttekeha ca 160€ (hoiab mootori töötamise ajal aku sooja, et selle laadumisvõime/mahtuvus võimalikult kõrge oleks)
-kasutada AGM tüüpi akusid ca 30-40% kallimad tavaakust, mis annavad rohkem voolu välja, nn. "süvatühjenemis akud"

Kas AGM akud ja geelakud on sarnased asjad?
Renault Rapid 1.1 R4 45ps

Kasutaja avatar
officer
Tõsine huviline
Tõsine huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 11 Mär 2011, 11:27
Minu Renault: Renault Megane Grandtour II

Re: Megane II - milline aku?

Postitus Postitas officer » 15 Veebr 2012, 20:44

EI ole!
tööauto:Clio 1,2.
oma uto: CAPTUR 1,2Tce

"Meie elu on selline, missugused on meie mõtted" /Markus Aurelius/

Vasta