Megane II tagumised piduriklotsid

Spetsiifilisemad probleemid ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
deadmouse
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 36
Liitunud: 08 Juun 2010, 16:21
Minu Renault: Megane Grandtour 1,4 (2005)
Asukoht: Pärnu, Toronto

Megane II tagumised piduriklotsid

Postitus Postitas deadmouse » 13 Mär 2012, 20:03

Tere,

Viimases hoolduses paar nädalat tagasi pandi autole (Megane II Grandtour 2005) uued tagumised piduriklotsid. Tundub, et haardumine ei ole õige, sest "haljas" on ainult umbes 2cm ehk pool piduriketta tööpinda. Mida arvate, kas see tuleb uutest ja kulumata klotsidest või on teenindus ebasobivad klotsid paigaldanud. Kaks nädalat juba sõidetud ja pilt ei muutu, kuidi klotsid peaksid selle ajaga olema kenasti sisse töötanud. Kas tasub veel vaadata-oodata või tuleks teenindusse minna häda kurtma (ehk kulmu kortsutama) :) Pidurid iseenesest töötavad hästi nagu tavaliselt, aga kui selline "poole vinnaga" hõõrdumine kaua kestab, siis kuluvad kettad ju ebaühtlaselt. Lisan ühe foto ka.

Ette väga tänulik!

http://dl.dropbox.com/u/23739817/photo-1.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Mégane

olev
Renault fänn
Renault fänn
Postitusi: 137
Liitunud: 02 Mär 2011, 13:28

Re: Megane II tagumised piduriklotsid

Postitus Postitas olev » 14 Mär 2012, 11:25

deadmouse kirjutas:Tere,

Viimases hoolduses paar nädalat tagasi pandi autole (Megane II Grandtour 2005) uued tagumised piduriklotsid. Tundub, et haardumine ei ole õige, sest "haljas" on ainult umbes 2cm ehk pool piduriketta tööpinda. Mida arvate, kas see tuleb uutest ja kulumata klotsidest või on teenindus ebasobivad klotsid paigaldanud. Kaks nädalat juba sõidetud ja pilt ei muutu, kuidi klotsid peaksid selle ajaga olema kenasti sisse töötanud. Kas tasub veel vaadata-oodata või tuleks teenindusse minna häda kurtma (ehk kulmu kortsutama) :) Pidurid iseenesest töötavad hästi nagu tavaliselt, aga kui selline "poole vinnaga" hõõrdumine kaua kestab, siis kuluvad kettad ju ebaühtlaselt. Lisan ühe foto ka.

Ette väga tänulik!

http://dl.dropbox.com/u/23739817/photo-1.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Asi on lihtne. Sadul kisub end sellesse asendisse milles ta vanadega istus. Sadul tuleks korralikult paika seadistada. Lagunal on seal üks vedru millega asja timmida saab. Arvan, et Megannil ka. Pildilt tundub, et tõepoolest vale klots, aga eriti ei usu.
On täisti võimalik, et võtab ühe servaga ja kraabib päris kõvasti ka pidurit vajutamata. Kisu lahti ja tee töö üle. Teenindus on teenindus, ei tasu usaldada. Kui ei oska, aga tahtmist on siis võin siia õpetuse panna.
Sõna "autoservice" tähendab eesti keeles "iseteenindus", ehk siis teeninduse töö tuleb ise üle teha. Normaalne :D

Kasutaja avatar
deadmouse
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 36
Liitunud: 08 Juun 2010, 16:21
Minu Renault: Megane Grandtour 1,4 (2005)
Asukoht: Pärnu, Toronto

Re: Megane II tagumised piduriklotsid

Postitus Postitas deadmouse » 14 Mär 2012, 15:52

Pidurid toimivad väga hästi muidu, ei kriiksu ega kahise ka. Kui viitsid, pane tõepoolest õpetus, kui väga raketiteadus ei ole, siis vaatan üle. Ei tahaks lasta ketaste ülemisi servi "ära süüa".

See on väga hea, kuidas sa autoteeninduse olemust defineerisid :) Muide, ma lasin ka klotsid vahetada mitte tuttava garaažis, vaid ametlikus Renault' teeninduses!
Mégane

olev
Renault fänn
Renault fänn
Postitusi: 137
Liitunud: 02 Mär 2011, 13:28

Re: Megane II tagumised piduriklotsid

Postitus Postitas olev » 14 Mär 2012, 20:51

deadmouse kirjutas:Pidurid toimivad väga hästi muidu, ei kriiksu ega kahise ka. Kui viitsid, pane tõepoolest õpetus, kui väga raketiteadus ei ole, siis vaatan üle. Ei tahaks lasta ketaste ülemisi servi "ära süüa".

See on väga hea, kuidas sa autoteeninduse olemust defineerisid :) Muide, ma lasin ka klotsid vahetada mitte tuttava garaažis, vaid ametlikus Renault' teeninduses!
Alusta sellest, et tõstad tagumised rattad ükshaaval üles, vajuta korraks pidurit ja proovi siis kas ratas pöörleb vabalt ringi.
Ratas peab ikka oma 5 tiiru tegema kui käega hoo sisse lükkad.
Kui sadul on kiivas siis on klots servapidi pidevalt vastu ketast ja pidurdab, kui ratas vabalt ei pöörle, kisu see alt ära ja siis saad katse-eksituse meetodil pihta kuhu on vaja sadulat liigutada. Üks traadi moodi vidin ongi see kann mis sadula asendit tasakaalustab, natukene pusides saad aru kas seda on vaja lõdvemaks või pingumale väänata.
Esimesel katsel pole mõtet sadulat lahti kruttida, pealegi on selleks vaja kuuskant võtit.
Tagumiste pidurite selline jama on tingitud nende vähe teisest ehitusest võrreldes esimestega. Tagumiste kolb liigub tagasi väga vähe, sellepärast peabki asi täpselt klappima.
Tavaliselt ei viitsi ja ei oskagi teeninduse tüübid klotsi õigesti paika panna, klotsi küljes olevad klambrid, mis peaksid minema kolvi küljes olevasse soonde keeratakse lihtsalt krussi kolvi ja klotsi vahele. Sellisest pohuiismist hakkab kõik pihta.
Kui sul ratas alt ära on siis tee pidurivärgist üks asjalik pilt ja riputa siia. Saan edasi seletada.
Kui asi nii jätta siis on ketas varsti kööga, rooste teeb töö ära.

Kasutaja avatar
tipm
Renault friik
Renault friik
Postitusi: 411
Liitunud: 24 Apr 2010, 10:38
Asukoht: Tallinn/Lääne-Virumaa

Re: Megane II tagumised piduriklotsid

Postitus Postitas tipm » 14 Mär 2012, 21:20

:) Täielik pläma...

Megane II ja Laguna tag. pidurid on ikka erinevad. Mingit vedru seal pole, isegi kui oleks(nagu Lagunal) siis sellega midagi timmida ei saa. Supordi maha võtmiseks on vaja 13 ja 15 lehtvõtit. Tagumised pidurid on Megane II nõrk koht, vajavad vähemalt kord aastas puhastamist ja määrimist. Kui klots ei tee ketast haljaks, siis seal on kaks varjanti:
1. kas klotside liugpinnad on halvasti puhastatud, ehk siis klots on kinni(mis on tõesti lukksepa süü)
2. eelnevalt puudulikult hooldatud tagapidurite tõttu on ketas juba nahkas

Soovitaks sul ikkagi tagasi minna ja kurtta oma muret, kindlasti saad teada, kuidas edasi käituda.

Olev - sa sõimad esinduse vendasid natuke ülekohtuselt. Megane II tagapidurid ei ole küll mingi asi millega esinduses mõni lukksepp ämbrisse astub. Sa paugutad päris tõsiselt üle, suure suuga mees tundud olema :bad: .
VelSatis V4Y G9T P9X Espace V4Y Laguna F4P Megane K4M Clio Van D7F Trafic F9Q

olev
Renault fänn
Renault fänn
Postitusi: 137
Liitunud: 02 Mär 2011, 13:28

Re: Megane II tagumised piduriklotsid

Postitus Postitas olev » 14 Mär 2012, 21:53

tipm kirjutas::) Täielik pläma...

Megane II ja Laguna tag. pidurid on ikka erinevad. Mingit vedru seal pole, isegi kui oleks(nagu Lagunal) siis sellega midagi timmida ei saa. Supordi maha võtmiseks on vaja 13 ja 15 lehtvõtit. Tagumised pidurid on Megane II nõrk koht, vajavad vähemalt kord aastas puhastamist ja määrimist. Kui klots ei tee ketast haljaks, siis seal on kaks varjanti:
1. kas klotside liugpinnad on halvasti puhastatud, ehk siis klots on kinni(mis on tõesti lukksepa süü)
2. eelnevalt puudulikult hooldatud tagapidurite tõttu on ketas juba nahkas

Soovitaks sul ikkagi tagasi minna ja kurtta oma muret, kindlasti saad teada, kuidas edasi käituda.

Olev - sa sõimad esinduse vendasid natuke ülekohtuselt. Megane II tagapidurid ei ole küll mingi asi millega esinduses mõni lukksepp ämbrisse astub. Sa paugutad päris tõsiselt üle, suure suuga mees tundud olema :bad: .
Ära pahanda, sind see ju ei puuduta. Kuna mul on uuena ostetud lausa 2 lagunat, olen käinud teenindustes ikka päris palju ja on mul ka õigus rääkida seda mida näinud olen. See, et tüübid ei taipa pidurite ehitusest mitte midagi on täiesti tavaline. Ühes selgitati mulle pikalt ja lausa näidati heebliga pressides, et näe, kolb on kinni ja tuleb panna uus silinder.
Arvan, et megannil on ka ujuv sadul, või ei olegi? Kui mitte siis panin puusse. Sina aga panid laguna pidurite kohalt puusse - see traadist vedru võib piduri nii peale tõmmata, et kärsahais taga, aga selle mõte on sadula tasakaalustamine. Et kui vedru ära võtad, vajub sadul ühele poole kiiva, liiga pingule väänates kisub teisle poole. Mõlemal juhul jääb klotsile surve ja sellepärast klots viltuseks kulubki ja seda mitte pidurdades vaid niisama joostes.
Mees alles tuli töökojast, liugpinnad tal vaevalt kinni on. Jalg ka nii tugev ikka on, et hõõrdpinnad kokku vajutada nii, et
ketas haljas oleks! Kinnitan selle näite najal, et nii lihtne töö, kui seda on pidurid, on mõnele lukussepale raketiteadus.
Ketaspidurid kosnevad kahest suuremast sõlmest: support (slängis suport) e. tugi so. liikumatu osa, mille külge kinnitub sadul ja sadul ise, mis on liikuv ja mille sees on silinder ja selles kolb. Supportit pole vaja lahti kruttida, seda tehakse vaid siis kui tarvis vahetada ketas. Muidu ikka võetakse maha sadul. Mõisted paika!
Uksehingesid oskavad küll garantiiajal hoolduses õlitada, lausa niiet pool suve õli nirises.
Vajalikud asjad jätavad tegematta - vot selline varjant siis :D
Pilt
sadul
Pilt
sadul eemaldatud, punane osa on suport
Pilt
Sadula eemaldamiseks keeratakse sealt, välja keeratav asi ei ole polt vaid on tift.

Kasutaja avatar
deadmouse
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 36
Liitunud: 08 Juun 2010, 16:21
Minu Renault: Megane Grandtour 1,4 (2005)
Asukoht: Pärnu, Toronto

Re: Megane II tagumised piduriklotsid

Postitus Postitas deadmouse » 15 Mär 2012, 16:16

Nii, teeninduses käidud ja mure lahendatud! Vähemalt selle veerandtunnise linnasõidu jooksul, mis teenindusest siia sõitmiseks kulus, hakkas ketta seni roostes olnud tööpind juba kenasti haljendama. Mulle öeldi ainult, et reguleeriti, aga miks seda kohe klotse vahetades ei tehtud, jäi põhjendatud. Ei hakanud riidu ka kiskuma, ikka juhtub, et midagi unustatakse teha (näit. mu sõbra Škodal "unustati" mõni aasta tagasi ühes VW esinduses korralises hoolduses käies mootoriõli vahetada).

Suured tänud kaasamõtlejatele ja abistajatele, eriti olevile! Seekord jäi küll isetegemise rõõm ära, aga sain jälle targemaks.
Mégane

Kasutaja avatar
tipm
Renault friik
Renault friik
Postitusi: 411
Liitunud: 24 Apr 2010, 10:38
Asukoht: Tallinn/Lääne-Virumaa

Re: Megane II tagumised piduriklotsid

Postitus Postitas tipm » 15 Mär 2012, 20:49

olev kirjutas: Mees alles tuli töökojast, liugpinnad tal vaevalt kinni on. Jalg ka nii tugev ikka on, et hõõrdpinnad kokku vajutada nii, et
ketas haljas oleks! Kinnitan selle näite najal, et nii lihtne töö, kui seda on pidurid, on mõnele lukussepale raketiteadus.
Ketaspidurid kosnevad kahest suuremast sõlmest: support (slängis suport) e. tugi so. liikumatu osa, mille külge kinnitub sadul ja sadul ise, mis on liikuv ja mille sees on silinder ja selles kolb. Supportit pole vaja lahti kruttida, seda tehakse vaid siis kui tarvis vahetada ketas. Muidu ikka võetakse maha sadul. Mõisted paika!
Uksehingesid oskavad küll garantiiajal hoolduses õlitada, lausa niiet pool suve õli nirises.
Vajalikud asjad jätavad tegematta - vot selline varjant siis :D
Jube pikk jutt :-D andis lugeda.
Kui sa sõimad esinduse mehi siis sa sõimad ka mind. Töötan samuti esinduses ja kunagi töötasin aastaid Renaulti esinduses, mitte küll lukksepana kuid sain vahest ka seda tööd teha. Mina olen selles asjas sees ja tean palju paremini mida ja kuidas esinduse töökojas tehakse. Esindusse ei võeta tööle igasuguseid, valitakse ikkagi suhteliselt karmilt, haridus, töökogemus, soovitajad, uuritakse tausta jne. Esinduste töötajatel on pidevalt margikohased koolitused ja äpardused lähevad neile kalliks maksma. Muidugi on juhtunud igasuguseid äpardusi, aga "tegijatel ikka juhtub".
Teie kui kliendid olete muidugi kuningad ja kui mõni teist midagi natukenegi tehnikast teab siis olete omaarust veel targad kuningad.
Neist vedrudest rääkides siis jah, nad on tõesti selleks, et hoida sadulat vastu klotse, mis omakorda surutakse vastu supordit, tänu millele on klotsid omal kohal ja ei kolise ka. Neid liiga peale väänates sadulat kuidagi viltu reguleerid ei ole lihtsalt tehniliselt võimalik, et need vedrud midagi takistama hakkaks, siis peab nad vist ikka päris kõverasse keerama. See selleks. Kui rääkida mõistetest, siis kuigi ma olen iilge tähenärija, siis siin foorumis ma parem räägin rahvakeeli muidu ei saad mu jutust midagi aru, seda on aeg näidanud.
Veel, esinduste töötajate sõimamist ja neid kõikki ühte patta manemist võtan ma ülimalt isiklikult, sest mina olen uhke, et olen saanud ja saan ka edaspidi esinduse ridades kaasa mängida, tänu millele olen ma lahendanud ja näinud sellised rikkeid mida ükski nn "tahan olla isahakanud spetsialist" pole näinud ega saagi kunagi nägema. Võta heaga vaiksemaks, muidu pead ükskord oma sõnade eest vastutama hakkama, sest see, et sa seal arvuti taga oled, et tähenda, et sa anonüümne oled.
Jõudu kõigile esinduste töötajatele, tehke oma tööd ikka korralikult, et oleks vähem selliseid tarkasid nagu Olev-poiss.
VelSatis V4Y G9T P9X Espace V4Y Laguna F4P Megane K4M Clio Van D7F Trafic F9Q

olev
Renault fänn
Renault fänn
Postitusi: 137
Liitunud: 02 Mär 2011, 13:28

Re: Megane II tagumised piduriklotsid

Postitus Postitas olev » 15 Mär 2012, 21:24

tipm kirjutas:
olev kirjutas: Mees alles tuli töökojast, liugpinnad tal vaevalt kinni on. Jalg ka nii tugev ikka on, et hõõrdpinnad kokku vajutada nii, et
ketas haljas oleks! Kinnitan selle näite najal, et nii lihtne töö, kui seda on pidurid, on mõnele lukussepale raketiteadus.
Ketaspidurid kosnevad kahest suuremast sõlmest: support (slängis suport) e. tugi so. liikumatu osa, mille külge kinnitub sadul ja sadul ise, mis on liikuv ja mille sees on silinder ja selles kolb. Supportit pole vaja lahti kruttida, seda tehakse vaid siis kui tarvis vahetada ketas. Muidu ikka võetakse maha sadul. Mõisted paika!
Uksehingesid oskavad küll garantiiajal hoolduses õlitada, lausa niiet pool suve õli nirises.
Vajalikud asjad jätavad tegematta - vot selline varjant siis :D
Jube pikk jutt :-D andis lugeda.
Kui sa sõimad esinduse mehi siis sa sõimad ka mind. Töötan samuti esinduses ja kunagi töötasin aastaid Renaulti esinduses, mitte küll lukksepana kuid sain vahest ka seda tööd teha. Mina olen selles asjas sees ja tean palju paremini mida ja kuidas esinduse töökojas tehakse. Esindusse ei võeta tööle igasuguseid, valitakse ikkagi suhteliselt karmilt, haridus, töökogemus, soovitajad, uuritakse tausta jne. Esinduste töötajatel on pidevalt margikohased koolitused ja äpardused lähevad neile kalliks maksma. Muidugi on juhtunud igasuguseid äpardusi, aga "tegijatel ikka juhtub".
Teie kui kliendid olete muidugi kuningad ja kui mõni teist midagi natukenegi tehnikast teab siis olete omaarust veel targad kuningad.
Neist vedrudest rääkides siis jah, nad on tõesti selleks, et hoida sadulat vastu klotse, mis omakorda surutakse vastu supordit, tänu millele on klotsid omal kohal ja ei kolise ka. Neid liiga peale väänates sadulat kuidagi viltu reguleerid ei ole lihtsalt tehniliselt võimalik, et need vedrud midagi takistama hakkaks, siis peab nad vist ikka päris kõverasse keerama. See selleks. Kui rääkida mõistetest, siis kuigi ma olen iilge tähenärija, siis siin foorumis ma parem räägin rahvakeeli muidu ei saad mu jutust midagi aru, seda on aeg näidanud.
Veel, esinduste töötajate sõimamist ja neid kõikki ühte patta manemist võtan ma ülimalt isiklikult, sest mina olen uhke, et olen saanud ja saan ka edaspidi esinduse ridades kaasa mängida, tänu millele olen ma lahendanud ja näinud sellised rikkeid mida ükski nn "tahan olla isahakanud spetsialist" pole näinud ega saagi kunagi nägema. Võta heaga vaiksemaks, muidu pead ükskord oma sõnade eest vastutama hakkama, sest see, et sa seal arvuti taga oled, et tähenda, et sa anonüümne oled.
Jõudu kõigile esinduste töötajatele, tehke oma tööd ikka korralikult, et oleks vähem selliseid tarkasid nagu Olev-poiss.
Kuidagi liiga vastuoluline jutt, ühes ääres haridus ja teises ähvardused. Kuna need kaks kokku ei klapi, siis peab üks neist kahest olema väär. Pakun, et esimene. Punane osa on täielik soga, sorri.
:D

Vasta