Plokisoojendus Megane'ile

Spetsiifilisemad probleemid ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
deadmouse
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 36
Liitunud: 08 Juun 2010, 16:21
Minu Renault: Megane Grandtour 1,4 (2005)
Asukoht: Pärnu, Toronto

Plokisoojendus Megane'ile

Postitus Postitas deadmouse » 08 Nov 2010, 15:21

Tere,

Külma talve kartuses olen hakanud mõtlema, kas peaks laskma autole paigaldada plokisoojenduse. Esialgu olen saanud hinna Autoeksperdist, kõige lihtsam süsteem maksab umbes 2600 kr pluss 900 kr paigaldus. See on lõdviku vahele paigaldatav soojendi, väidetavalt sellele autole ainus lahendus Defa tootevalikust. Alternatiive pole veel jõudnud uurida, mõte alles liiga toores.

Mõtlesin uurida, kas keegi kasutab üldse plokisoojendust. Meie oludes suht väikese kasuteguriga, kuna voolu parklates võtta nagunii pole. Kuna ma elan eramajas, siis saaksin vähemalt hommikul auto pool tundi varem sooja panna, niigi palju oleks asjast kasu. Tööl ja linnas parkides ei oleks soojendusest mingit kasu. Mida arvate, kas tasuks teha selline 3,5k investeering, samas kui kasutada teda saaks väga piiratud olukordades.

Tänud ette mõtete-soovituste eest! Võibolla olen üldse valel teel selle plaaniga....
Mégane

MavaCX
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 239
Liitunud: 12 Veebr 2010, 23:31

Re: Plokisoojendus Megane'ile

Postitus Postitas MavaCX » 09 Nov 2010, 19:15

Minul on olnud kogemus ja on ka praegu. Eelnevalt olen kasutanud ploki sisest küttekeha (mootoril 1,9 F9Q) ja nüüd kasutan sarnast, välist plokisoojendust mootoril 2,9 L7X V6, mõlemad firmalt Calix. Sarnaseid soojendeid pakkuvad Calix, Defa ja siis hoopis teistsugust, iseseisva allikana Eberspächer. Viimase eelis on sõltumatus asukohast. Kaks eelnevat pakuvad vaid elektrilisi lahendusi, mis on ka veits odavamad. Rangelt jälgi tootja soovitust ja kasuta vaid MAANDATUD elektri pistikut! Eks sobivus oma autole on natuke juba ette määratud, vähestele mootoritele võib leida kahte erinevat kütteallikat, kuid kõik sõltub masina tootjast.
Kasutegur on ka väikese vahemaa läbimisel juba määrav, rääkimata pikast sõidust. Soovitan kasutada juba +5 kuni +7 soojakraadi juures, ja tootja soovitusel siis talvistes tingimustes rohkem kui pool tundi. Täpsemad juhised on igal tootel kaasas. Olen saanud kasutada ise mõlemal suunal, nii kodust tööle, kui ka tagasi. Väga mugav, kui mootori soojenduset pea paari minuti järel juba soojus ka salongi jõuab. Praegusele masinale olen lisanud aku laadija ja ehk üsna pea leian ka lahenduse, kuidas juhtme ots salongi saada - siis võib lisada veel eraldi salongipuhuri. Praegune süsteem on maksnud kokku u. 4,5k, millest 1,5 oli aku laadija (hind sõltub mootri tuntusest, ehk enamlevinumatele on küttekehad odavamad). Kogu töö tegin ise, eriti kontimurdev pole, vaja vaid aega ja sooja kohta. Ja samas ei meeldinud võimalus, et teeninduse paigaldaja suvalise valikuga juhtmeotsale augu esistangesse teeb...
Erinevate toodete kohta leiad infot soeauto lehelt, samas on võimalik teenust pakkuvate firmade juurest juba koos tellimisega ka paigaldus leida. Mina soetasin vajalikud tooted firmast Atoy, üsna hea teenindus kuid see firma on vaid müügiga tegeleja.
Ei ole küll kursis, kuid võib-olla saab linnas mõnes parklas kasutada elektriautodele mõeldud pistikupesasi?
Pilt
V6 RENAULT

aarne
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 139
Liitunud: 31 Mai 2010, 14:45
Asukoht: Tartu

Re: Plokisoojendus Megane'ile

Postitus Postitas aarne » 09 Nov 2010, 21:41

Eks üldiselt mida ja kas paigaldada sõltub ka suuresti konkreetest
inimesest ja autost, nii näiteks ei ole asjal suurt mõtet kui hakkad varsti niikuinii
auto välja vahetama, on olemas oma garaaz või on autol juba ismesoojendus
ja elektriline esiklaasisoojendus :p olemas. Samas näiteks diiselautole on väga
kasulik lisa.

Kui kahtled kas üldse midagi paigaldada, siis võiks alustuseks kasvõi näiteks
ainult salongi puhuri panna. Mind häirib just kõige rohkem jää kraapimine
klaasidelt ja kehv väljavaade, eriti kui on pime ja rohkem külma, siis ka pärast
klaaside puhtakskraapimist tekib kohe uuesti jää ja udu kiht ning välja ei näe
enne mitte s...gi kui auto on kohapeal 10-15 minutit soojenenud (ja mõnikord
seega juba samapalju kuhugi hiljaks jäädud).
Tel. 5117023

MavaCX
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 239
Liitunud: 12 Veebr 2010, 23:31

Re: Plokisoojendus Megane'ile

Postitus Postitas MavaCX » 09 Nov 2010, 23:01

Minu kogemusel ongi just salongipuhurile juhtme vedamine kõige aeganõudvam töö. Kui juhtme juba esistangest läbi saad, siis salongi ja juhtmeotsa vahele jääb tahes tahtmata mootor ja mootori küttekeha paigaldamine pole nende kahe töö kõrval sugugi hullem, pigem ikka lihtsam. Kui arvestad, milliseks võib kujuneda elektri kulu siis küttekeha koormused jäävad vahemikku 300-600W. Suurusjärk oleneb jälle mootori ehitusest, milline missugusele sobib.
Pilt
V6 RENAULT

Kasutaja avatar
deadmouse
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 36
Liitunud: 08 Juun 2010, 16:21
Minu Renault: Megane Grandtour 1,4 (2005)
Asukoht: Pärnu, Toronto

Re: Plokisoojendus Megane'ile

Postitus Postitas deadmouse » 16 Nov 2010, 11:46

Tänud väga asjaliku jutu eest, sain igatahes kõvasti targemaks. Ma pole vahepeal veel midagi ära otsustanud ega ka mõtet maha matnud. Mõte liigub ikka pigem selles suunas, et peaks soojenduse paigaldama. Olen enamuse oma ajast Pärnust ja siin on soojendusi paigaldavate töökodade valik üsna piiratud, ise tegemine pole minu puhul variant - parem ei hakka pusima, kui endas kindel ei ole. Hea oleks lisaks mootorisoojendusele ka salongipuhur panna, pean natuke veel eeltööd tegema, millised variandid on ja palju see kõik kokku maksma läheb.

Pistik paigaldatakse tavaliselt vist esistange külge võimalikult vähemärgatavasse kohta? Ilmselt tuleb teeninduse poistele karmid sõnad peale lugeda, et nad midagi katki ei teeks ega ära ei mäkerdaks, eriti mis puudutab salongipuhuri paigaldust?
Mégane

9gtl
Renault kodanik
Renault kodanik
Postitusi: 100
Liitunud: 01 Juun 2010, 21:19
Minu Renault: Laguna 1.9dci 88kw 2003a.

Re: Plokisoojendus Megane'ile

Postitus Postitas 9gtl » 19 Nov 2010, 17:55

Ise ka juba kahel f9q mootoriga autol siis Defa plokisoojendust kasutanud. Element maksis ise mingi 1000krooni ringis ja paigaldus suht lihtne kui mutrivõtit oled käes hoidnud. Sel aastal pole veel kasutama hakanud aga kui temp alla nulli vajub siis lükkan juhtme kindlasti järgi. Juhtimiseks kasutan 100kroonist aegreleed mida on võimalik igast külapoest osta, mis lükkab siis soojenduse järgi nii kauaks kui ise tahan ja millal tahan. Talvel kui on -20 või -30 on ikka eriti mõnus peale 2-3km sõitu juba jope seljast visata. Eks seeshoidmise aeg tuleb vastavalt mootori suurusele ja kui soojaks tahad jahutusvedelikku lasta kuigi minu kogemused on näidanud, et üle 2,5-3 tunni pole mõtet sees hoida sest siis enam soojemaks nagunii ei lähe. Minuarust ikka eriti mõnus vidin kui muidugi on võimalus seda kasutada.
Siit leiad kõik vajaliku http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?mer ... ng=8&ndid=" onclick="window.open(this.href);return false;
1193 eeku siis 1,4L megani jubina hind olema http://www.autostuudio.ee/tooted.html?p ... gory_id=42" onclick="window.open(this.href);return false;
Prantsuse tehnika küüsis 1998 aastast

MavaCX
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 239
Liitunud: 12 Veebr 2010, 23:31

Re: Plokisoojendus Megane'ile

Postitus Postitas MavaCX » 20 Nov 2010, 22:49

Kui ma nüüd ei eksi, siis jahutusvedeliku süsteemile lisatava küttekeha eelis on veel selles, et jahutussüsteemil on olemas vahe lüliti/klapp, mis avaneb iseenesest, kui vedeliku temperatuur on tõusnud teatud suurusest kõrgemaks. Ja siis peaks auto soojendussüsteem juba salongi sooja puhuma, ehk võib-olla polegi lisa salongi puhurit tarvis....
Pilt
V6 RENAULT

Kasutaja avatar
deadmouse
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 36
Liitunud: 08 Juun 2010, 16:21
Minu Renault: Megane Grandtour 1,4 (2005)
Asukoht: Pärnu, Toronto

Re: Plokisoojendus Megane'ile

Postitus Postitas deadmouse » 23 Nov 2010, 13:54

Nii, järgmiseks esmaspäevaks nüüd paigalduse aeg kinni pandud. Element saab olema selline http://www.defa.com/doc/700/702.pdf. Sellise põhjaliku paigaldusjuhendi järgi oleks võinud tegelikult ise ka pusida, aga olgu, las profid teevad. Kokku ~3600 kr, sellest element ise 1200, paigalduskomplekt 750, kaabel 715 ja paigaldus 900 (allikas: Autoekspert). Webasto autonoomne lahendus sellele autole on 18,300.- (sellest ligi kolmandiku moodustab paigaldus). Saan elektrilisega hakkama, koduhoovis on vool käepärast ja hädapärast õnnestub ka töö juures auto pistikupesa lähedusse sokutada. Usutavasti tasub see investeering end eeloleval talvel kuhjaga ära.

Tänud kõigile asjaliku arutelu eest, sain palju targemaks erinevate eelsoojendite ja erinevate lahenduste valdkonnas!
Mégane

Vasta