R19 mootor

Spetsiifilisemad probleemid ning nõuanded vanemate, numbriliste mudelitega
Vasta
Arx
Renault sõltlane
Renault sõltlane
Postitusi: 298
Liitunud: 06 Mai 2010, 21:54
Minu Renault: Renault 19
Asukoht: Pärnu & Pärnumaa

R19 mootor

Postitus Postitas Arx » 13 Dets 2010, 09:35

Et siis pole seda motot isiklikult veel lammutanud ja kokku toppinud.
Juttu siis 1,7 66kw bensukast.
Plaan plokikaas maha võtta. et siis vaid põhi ehk alumine pool alles jääb.
et kui keegi seda enne teinud teab ehk öelda, et mida tasub eriti tähele panna või nii.
plaan vahetada siis tihendeid ja näis mis sealt veel vastu vaatab.
Samuti kui on, võib keegi pakkuda sama moto plokikaant või kõgu kapotialust
näpud õlised, püksid kulunud, juuksed sorakil...tel 56338981

Arx
Renault sõltlane
Renault sõltlane
Postitusi: 298
Liitunud: 06 Mai 2010, 21:54
Minu Renault: Renault 19
Asukoht: Pärnu & Pärnumaa

Re: R19 mootor

Postitus Postitas Arx » 21 Dets 2010, 20:27

plaan siis moto laiali lammutada.
nagu silma jäi, siis plokikaane kinnitused sellel tüüpil kah väljapool :s (mitte klapikaane all)
Veider ja veel veidram see, et mingid koomilised poldid, millegega kinni üldse :s
kantis aukudega.
noh ise pole noid veel kohanud...aga vb ka seepärast, et prantslast veel lammutanud pole.

plokikaane tihend sai juba poest igaksjuhuks ära toodud.
sisse/väljalaske omaga lood keerulisemad...ei tea täpselt kuna selle saab.

lammutamise peamine põhjus siis õlisse sattuv jahutusvedelik.
märkasin ka et jahutusvedelik õlifiltrijuurest läbi käib...keegi selle kohta tarka teab öelda midagi?


sisse ja väljalaske kollektorite kättesaamine vist kah eriti jama paistab olema.
näpud õlised, püksid kulunud, juuksed sorakil...tel 56338981

Arx
Renault sõltlane
Renault sõltlane
Postitusi: 298
Liitunud: 06 Mai 2010, 21:54
Minu Renault: Renault 19
Asukoht: Pärnu & Pärnumaa

Re: R19 mootor

Postitus Postitas Arx » 21 Dets 2010, 23:18

Sai ka uuritud, et kuni 92 aasta volvo 440 ja 460 1.7 mootorid renault mootorid on. seega peaks identselt ka nende mootorid sobima renaultile peale.
neid motosid ja osi vist ka lihtsam leida on
näpud õlised, püksid kulunud, juuksed sorakil...tel 56338981

aarne
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 139
Liitunud: 31 Mai 2010, 14:45
Asukoht: Tartu

Re: R19 mootor

Postitus Postitas aarne » 22 Dets 2010, 20:44

Soovitaks lihtsal plokikaane tihend ära vahetada, ehk piisab vaid sellest.
Mootori vahetus (ja sellega kaasnevad ootamatused) on hulka
suurem töö. Pealegi pole mingit garantiid et teine mootor ka heas korras on.
Plokikaane tihendi vahetamise käigus võiks vahetada ka nukkvõlli ja klapisäärte tihendid
ning hammasrihma (kui just hiljuti vahetud ei ole).
Hea oleks ka uued plokikaane poldid panna.

Õlifiltri ja mootoriplokki vahel on õlijahuti.
Kui see on defektne (mis on ebatõenäolisem kui defektne plokikaane tihend),
siis võib ka selle kaudu jahutusvedelik ja õli kokku saada.
Tel. 5117023

aarne
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 139
Liitunud: 31 Mai 2010, 14:45
Asukoht: Tartu

Re: R19 mootor

Postitus Postitas aarne » 22 Dets 2010, 20:54

Lisaks veel, et kui kogemusi plokikaane tihendi vahetamisega ei ole,
siis tuleks lasta see teha spetsialistil - ei ole just lihtne töö, tuleb puhastada
pinnad vana tihendi jääkidest, kontrollida kaane sirgsust, pingutada polte
momentvõtmega.
Tel. 5117023

Kasutaja avatar
tipm
Renault friik
Renault friik
Postitusi: 411
Liitunud: 24 Apr 2010, 10:38
Asukoht: Tallinn/Lääne-Virumaa

Re: R19 mootor

Postitus Postitas tipm » 24 Dets 2010, 03:26

aarne kirjutas:
Õlifiltri ja mootoriplokki vahel on õlijahuti.
Kui see on defektne (mis on ebatõenäolisem kui defektne plokikaane tihend),
siis võib ka selle kaudu jahutusvedelik ja õli kokku saada.
Kui seal on selline asi olemas, siis kõigepealt see üle kontrollida ja alles siis polkikaanele peale lennata. Tavaliselt tihend iseenesest järgi ei anna, kui sealt vahelt hakkab midagi läbi laskma siis on kaas kõveraks läinud(tavaliselt ülekuumenemise tõttu). Kui plokikaas maha võtta, siis oleks kõige kindlam lasta see sirgeks lihvida(ei ole üldse kallis töö) ja siis kõik muud asjad ära vahetada(klapisääre tihendid, zimmerid, vajadusel klapid ja klapi juhtpuksid, hammasrihm jne) klapid sooveldada ja uue plokikaane tihendiga kokku panna(seda muidugi õige pingutusmomendiga, nagu tehas käsib) ja siis peaks plokikaanest aastateks rahu olema. Kui teed sellist tööd esmakordselt, siis kogu tõesti enne kõvasti infi, muidu võid lihtsalt tühja tööd teha.
VelSatis V4Y G9T P9X Espace V4Y Laguna F4P Megane K4M Clio Van D7F Trafic F9Q

Arx
Renault sõltlane
Renault sõltlane
Postitusi: 298
Liitunud: 06 Mai 2010, 21:54
Minu Renault: Renault 19
Asukoht: Pärnu & Pärnumaa

Re: R19 mootor

Postitus Postitas Arx » 29 Dets 2010, 09:50

et prantslase kallal jah esimest korda.
saklslasi lammutatud ja kokku pistetud küll...noh kuni mingi 92aasta isendeid.
nendega pole sellist nö "pornot" olnud senini kui selle masinaga.ei ole kaant aga veel maha saanud kuna üks väljalaskekollektori kinnitus keeldub lahti tulemast.
alt ei anna ka teha lahti ehk siis kollektori lõpust.
näpud õlised, püksid kulunud, juuksed sorakil...tel 56338981

Kasutaja avatar
tipm
Renault friik
Renault friik
Postitusi: 411
Liitunud: 24 Apr 2010, 10:38
Asukoht: Tallinn/Lääne-Virumaa

Re: R19 mootor

Postitus Postitas tipm » 29 Dets 2010, 10:51

Ah... mis seal vahet on, kas prantslane, sakslane või japs, enamus mootoreid töötab ühtemoodi ja lagunevad samuti ühtmoodi.
VelSatis V4Y G9T P9X Espace V4Y Laguna F4P Megane K4M Clio Van D7F Trafic F9Q

Arx
Renault sõltlane
Renault sõltlane
Postitusi: 298
Liitunud: 06 Mai 2010, 21:54
Minu Renault: Renault 19
Asukoht: Pärnu & Pärnumaa

Re: R19 mootor

Postitus Postitas Arx » 29 Dets 2010, 11:00

et igastahes katsub selle ühe kinnituse mingi ime läbi ka veel lahti vääbnata....ei tea veel, et kuidas.
võrdluseks....et prantslane päris see ei ole mis sakslane...

aga keegi teab kus kohast saaks mootori skeemi?
kogu kupatuse joonise
näpud õlised, püksid kulunud, juuksed sorakil...tel 56338981

Arx
Renault sõltlane
Renault sõltlane
Postitusi: 298
Liitunud: 06 Mai 2010, 21:54
Minu Renault: Renault 19
Asukoht: Pärnu & Pärnumaa

Re: R19 mootor

Postitus Postitas Arx » 29 Dets 2010, 17:26

et sai kaan maha kitkutud.....
selgus, et tihendid ehk siis kollektorite ja kaane tihendid on teisemad kui need mis tellitud said :s
kuna liikumisvõimalus nüüd puudub, siis....ei tea mis saab....ei teagi kuda uued tihendid saab
näpud õlised, püksid kulunud, juuksed sorakil...tel 56338981

maaks
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 17
Liitunud: 27 Dets 2010, 13:25
Asukoht: Tallinn <-> Ida-Virumaa

Re: R19 mootor

Postitus Postitas maaks » 31 Dets 2010, 13:21

Su isendil peaks sama mootor peal olema mis R9 uuematel mudeliltel:
"Renault R9&R11 workshop manual"
Ehk on pildid abiks.

Arx
Renault sõltlane
Renault sõltlane
Postitusi: 298
Liitunud: 06 Mai 2010, 21:54
Minu Renault: Renault 19
Asukoht: Pärnu & Pärnumaa

Re: R19 mootor

Postitus Postitas Arx » 02 Jaan 2011, 19:36

maaks kirjutas:Su isendil peaks sama mootor peal olema mis R9 uuematel mudeliltel:
"Renault R9&R11 workshop manual"
Ehk on pildid abiks.
et ka Cliol mu teada sama mootor oli peal vist.
laen alla ja vaatan üle

vaatasin üle ja noh suurt miskit sealt välja ei lugenud või ei saanud tõesti aru...
aga tundus et soo variant mootorist ei sobinud
näpud õlised, püksid kulunud, juuksed sorakil...tel 56338981

Arx
Renault sõltlane
Renault sõltlane
Postitusi: 298
Liitunud: 06 Mai 2010, 21:54
Minu Renault: Renault 19
Asukoht: Pärnu & Pärnumaa

Re: R19 mootor

Postitus Postitas Arx » 02 Jaan 2011, 19:53

et siis lihtsamalt öeldes...
väntvõlli hammasrattal on märk...kuhu see märk keerata? pisut kaldu kuhugi poole või päris kella 12 asendisse?
alumisel pole aga ühtegi märki...noh tegelikult mingi lai must jutt on :s
näpud õlised, püksid kulunud, juuksed sorakil...tel 56338981

Arx
Renault sõltlane
Renault sõltlane
Postitusi: 298
Liitunud: 06 Mai 2010, 21:54
Minu Renault: Renault 19
Asukoht: Pärnu & Pärnumaa

Re: R19 mootor

Postitus Postitas Arx » 03 Jaan 2011, 15:31

et kuulsin sellist varianti. et kuidagi rihma järgi võibolla aetakse paika neid märke. et rihma märkide järgi.

ei ole küll vana rihm väga, aga tollel pole ühtegi kriipsu peal.
originaalrihmad ka kõik alles muidugi, aga noh...

et äkitsi oskab keegi mingi variandi pakkuda veel.

põhimõtteliselt mootor töötab aga pole päris see nagu peaks.

ah ja et mis see küünlajuhtmete järjestus peaks olema?
et mul nii need on nagu omateada kogu aeg on olnud ja sedasi toiminud.
aga keegi võiks selle ära märkida.
jagaja kaanel peal muidu et 1, 2, 4, 3. sellises järjestuses ring peal.
et ehk siis öige järjestus muidu 1-2-4-3?
näpud õlised, püksid kulunud, juuksed sorakil...tel 56338981

Kasutaja avatar
tipm
Renault friik
Renault friik
Postitusi: 411
Liitunud: 24 Apr 2010, 10:38
Asukoht: Tallinn/Lääne-Virumaa

Re: R19 mootor

Postitus Postitas tipm » 03 Jaan 2011, 23:02

Äkki vaatad jagaja pealt järjestust valetpidi, loogilisem oleks 1342...
VelSatis V4Y G9T P9X Espace V4Y Laguna F4P Megane K4M Clio Van D7F Trafic F9Q

Arx
Renault sõltlane
Renault sõltlane
Postitusi: 298
Liitunud: 06 Mai 2010, 21:54
Minu Renault: Renault 19
Asukoht: Pärnu & Pärnumaa

Re: R19 mootor

Postitus Postitas Arx » 04 Jaan 2011, 11:16

tipm kirjutas:Äkki vaatad jagaja pealt järjestust valetpidi, loogilisem oleks 1342...
Kui vaadata pöörlemissuuna järgi, siis vast jah nii...et käib ju rootor vastupäeva.
aga numbrid panin kirja päripäeva võetult, et kaanel ju numbrid kenasti kirjas väikeselt (kõrvuti 1-2 ja nr 1 all on 3 ja nr 2 all on 4). Igastahes need juhtmed peal õigesti. Vaatab uued küünlad kah peale, uue rootori ja uue jagaja kaane.

Siis peab vist uue hammasrihma ka vaatama, millel märgistused peal on, et saaks vaadata kas on ikka mootor paigas.
Kui see tõesti rihma järgi paika aetakse. Küll on jah siinsetel foorumlastel autod, millel suht sama moto...paraku pole asjaliku infot seni saanud. Vaatan et volvo klubist saadud info ehk annab ära kasutada. Volvo sama mootoriga oli ju (440/460 kuni 92 aasta, sest mu meelest kuulusid need tehased ühte gruppi).

Igatahes ideed teretulnud veel!
Iga mõtteraas abiks!
näpud õlised, püksid kulunud, juuksed sorakil...tel 56338981

Arx
Renault sõltlane
Renault sõltlane
Postitusi: 298
Liitunud: 06 Mai 2010, 21:54
Minu Renault: Renault 19
Asukoht: Pärnu & Pärnumaa

Re: R19 mootor

Postitus Postitas Arx » 05 Jaan 2011, 16:57

Lappisin rihmad maha jälle.
Vanem originaal hammasrihm mis mul alles veel oli, sellel olid õnneks märgid peal veel näha.
Sai selle järgi suht täpselt paika aetud.
Muidugi aitas ka küünalde väljakruttimine, et määratleda kolvide asukoht plokis.
Tundub et väga viis sai.
Siis millaski nüüd päris uued rihmad soetama.

Aga kuramuse tory murdus õhuvõtu küljest ära üks....mis jookseb siis n.ö. sissevõtu peale...kuidagimoodi sai hetkel õhuvoolik kinni ühendatud sinna. Muidu jama selleta.... sealt vale õhu korral ikka pöörded nii jamaks võtab et...mingi õhu ja süüte regulli värgi voolik.
näpud õlised, püksid kulunud, juuksed sorakil...tel 56338981

Vasta