1. leht 1-st

Renault Grupp püstitas 2010. aastal müügirekordi

Postitatud: 23 Jaan 2011, 12:09
Postitas siimp
Esialgsetel andmetel (seisuga 3.01.2011) saavutas Renault' grupp 2010. aastal uue müügirekordi, müües 2,6 miljonit sõidukit ehk 14% rohkem kui 2009. aastal.

Mullu suurendasid müügimahtu kõik kolm kaubamärki (Renault, Dacia ja Renault Samsung Motors) ning kasvatasid turuosa kõigis grupi tegevuspiirkondades. Euroopa sõiduautode ja kaubikute müügiedetabelis tõusis Renault kolmandalt kohalt teisele (turuosa suurenes 0,8 punkti võrra). Kaubikute müügis tugevdas ettevõte oma liidripositsiooni 15,9% turuosaga.

"Meil hea meel grupi 2010. aastal püstitatud uue müügirekordi üle, mis ületab varasemat, 2005. aastal püstitatud tulemust. Areneme kõigis valdkondades ja jätkame rahvusvahelise turu vallutamist," kommenteeris kaubikute müügi ja turunduse asepresident Jérôme Stoll.

Sõiduautode ja kaubikute turul oli Renault' grupi turuosa 3,7%. Ülemaailmsel turul suurenes see 11,8%, grupi müügimaht kasvas 14% ehk rohkem kui 2 625 000 sõidukini. Senine, 2005. aastal püstitatud müügirekord oli 2 535 000 sõidukit. Sõiduautode turul oli Renault' grupi turuosa 4,4%. Ülemaailmsel turul suurenes see 10,6%, grupi müügimaht kasvas 12,8% ehk rohkem kui 2 293 000 sõidukini.

Euroopas suurenes grupi turuosa 3,6% kahanenud turul 1,1 protsendipunkti võrra ja müügimaht kasvas 7,4% tänu müüdud 1 642 000 sõidukile. Väljaspool Euroopat jätkab grupp arengut kiiresti kasvavatel turgudel (+19,4%), kus müügimaht kasvas ligi 983 000 sõiduki müügiga 26%. Grupi müük väljaspool Euroopat moodustab nüüd 37% kogu müügist, 2009. aastal moodustas see 34%.

Grupi kasvu toetab turgudele sobivaks kohandatud lai tootevalik. Renault' kaubamärgi Megane'i tooteperekond jätkab turuosa suurendamist C-segmendis (+1,2 punkti Euroopas). Uus Master tugevdab ettevõtte juhipositsiooni kaubikute turul. Duster on üliedukas Dacia kaubamärgi jaoks. 2010. aasta algul Lõuna-Koreas Renault Samsung Motorsi turule toodud uus sõiduauto SM5 võitis 24,6% oma turusegmendis (välja arvatud importsõidukid) rohkem kui 67 000 sõiduki müügiga.

Renault' kaubamärk suurendas 2009. aastaga võrreldes mahtu 14%, haarates globaalsest turuosast 3%. Dacia kaubamärk suurendas 2009. aastaga võrreldes mahtu 12%, haarates Euroopas turust 1,6% (+0,3 võrreldes 2009. aastaga). Prantsusmaal hõivas ettevõte rohkem kui 4% turuosa, suurendades seda 1,6 protsendipunkti võrra. Renault Samsung Motors kaubamärk on esindatud Lõuna-Koreas ja Tšiilis. 16,5% müügikasvu järel on ettevõttel nüüd 11,9% turuosa grupi suuruselt neljandal, Lõuna-Korea sõiduautode turul.

Allikas: Auto24.ee