Dacia Sandero Stepway - Autoleht

Renault ja Dacia proovisõidud

Dacia Sandero Stepway - Autoleht

PostitusPostitas Rain » 14 Jaan 2010, 14:28

Dacia Sandero Stepway: külateede kuningas

Dacia Sandero Stepwayl pole nelikvedu – maastikuautot see asendada ei suuda –, küll aga kõik muud omadused, mis kehvavõitu küla- või metsateel sõitmiseks tarvilikud.

Mõistagi on nelikveo olulisus sügavalt individuaalne küsimus, kuid Eesti oludes mööda nurgataguseid kruusateid sõites ja veoskeemi teemale ratsionaalselt lähenedes, osutub sellest üldiselt tähtsamaks auto põhja kõrgus. Seda, et mõni varakevadine või hilissügisene kruusatee vajaks kahte vedavat rattapaari juhtub ju harva, pigem kipub ikka põhi või mõni ülend maad kraapima. Stepway 17,5sentimeetrine (emamudelist Sanderost 2 cm kõrgem) kliirens vastab aga ligilähedaselt n-ö keskmise linnadžiibi näitajale.

Küll aga jääb hind oluliselt linnadžiipidele alla – 154 900 krooni eest ei saa osta ühtegi uut nelikveolist. Ei päris- ega linnadžiipi. Olemuselt kõige lähemal Stepwayle asub Suzuki SX4, mida pakutakse vaid nelikveolisena hinnaga 219 990 krooni. Võrreldes sama mootori ja lähedase varustusega tava Sanderoga maksab Stepway 10 000 krooni rohkem.

Stepway lisavarustusse kuulub pakett, mis sisaldab konditsioneeri ja CD-mängijat, kõik ülejäänu, kaasa arvatud näiteks valuveljed ja udulaternad, sisalduvad hinnas. Turvapatju on baasvaustuses vaid kaks, stabiilsuskontrolli pole aga ei põhi- ega lisavarustuses.

Uhkem välimus

Stepway kõneleb teiste Dacia mudelitega võrreldes erinevat disainikeelt. Kui selle baasiks olev Sandero, kõige odavam Logan ning mahtuniversaal MCV järgivad nn kodumasinaloogikat – enamiku jaoks pole ju tähtis, milline tolmuimeja välja näeb, peaasi, et töö ära teeb ja liiga kallis osta pole, siis Stepway uhkeldab rohkem. Seda nii 16tolliste kergrataste kui ka kõiksuguste teatavat maastikusuutlikkust toonitavate vidinatega.

Sisemuseski leidub mõni mänguline detail, mis nn säästuautode puhul pole päris tavaline – näiteks illuminaatorilaadsed ventilatsiooniavade ümbrised, sama motiiv rooli keskel, samuti tumeda polstri valged õmblused.

Puudust tunneb aga juht ennekõike kahest asjast: rooli reguleerimise võimalusest ning termomeetrist. Viimasest eriti siis, kui ilmateate järgi pendeldab temperatuur nulli ümber ning on põhjust karta teede jäätumist. Küll aga pakub kõrge isteasend head väljavaadet kõigis suundades ja lubab Stepwayga ka muretult manööverdada.

Tagaistmel leidub kahele täiskasvanule ruumi piisavalt, 320liitrist pakiruumi saab vajadusel kasvatada tagaistme arvelt.

Kehvadel teedel mugav

Stepway kapoti alla saab valida kas 68hobujõulise diisli või 87hobujõulise bensiini tarvitava mootori. Prooviautot liigutas viimane. Jõuallikas torkab silma sellega, et ta ei torka silma mitte millegagi. Ei ole ta eriliselt reibas ega ka väga tuim, ei ole väga janune ega märkimisväärselt säästlik – korralik keskmine säästuauto mootor.

Omadus, mis kindlasti tuleb kehvadel teedel sõites kasuks, on mugavaks timmitud vedrustus. Stepway saab suurepäraselt hakkama auklikuks sõidetud kruusateedega, vedrustus summutab löögid efektiivselt ning mängib kaasa tee ebatasasustega. Asfaldisõidul, ei pea vist mainimagi, Stepway aga mingeid sõiduelamusi ei paku, viib lihtsalt ja kiretult ühest kohast teise.

Plussid
+ sõiduomadused halbadel teedel
+ mugavus
+ hind

Miinused
- tagasihoidlik turvavarustus
- ebamäärasus asfaldil

Kokkuvõte
parim valik inimesele, kes nelikvedu ei vaja, kuid liigub palju kehvadel teedel ning soovib odavat autot.

Pilt

Allikas - Autoleht.ee
CLUB RENAULT - Eesti Renault Klubi
http://club-renault.ee
Kasutaja avatar
Rain
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
 
Postitusi: 301
Liitunud: 14 Jaan 2010, 00:18
Asukoht: Tallinn
Reputatsiooni punktid: 0

Mine Proovisõidud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


cron