Clio Sport III (197) - Autoleht

Renault ja Dacia proovisõidud
Vasta
Rain
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 301
Liitunud: 14 Jaan 2010, 00:18
Minu Renault: Grand Scenic 2010
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Clio Sport III (197) - Autoleht

Postitus Postitas Rain » 02 Juun 2010, 12:11

Renault Clio Sport kiire ja sõbralik

Clio Sport saab võrdselt hästi hakkama nii igapäevaliikurina kui ka kurvikugistajana ringrajal.

197 hobujõulise mootoriga varustatud Clio pole sugugi “tammepuust” amortisaatoritega ja olematu käigupikkusega vedrustusega, mis meie mitte just peegelsiledatel teedel liigeldes iga töö ja kodu vahelise sõidu Kolgata teeks muudaksid. Samas on Renault insenerid suutnud seada asjad nii, et pärast kiiret sõitu ringrajal tunned end, nagu oleksid kuuma leili järel jääkülma vette sumatanud – nii pagana hea ja selge tunne on.

320 000 krooni maksva sport-Clio sõidutunnet ei saa lahti kirjutada kiretult hobujõududele ja njuutonmeetritele toetudes või juhitavuse nüansse lahates. Õigemini saaks küll, aga see oleks mõttetu. Clio ei ole ju tegelikult mingi tohutu musklimägi ega põlevate silmadega kurvikurat – küsimus on sõidurõõmus, tervikus, mis teeb lihtsalt ühest kiirest luukpärast selle õige hot hatch’i.

Välimuseltki pole Clio Sport sugugi tige. Jõudu ja kiirust õhkub temast küll, kuid kiire ja vihane ei saa kuidagi öelda. Ses mõttes on välimus hingega kooskõlas: Clioga küll saab kiiresti sõita, kuid – kuidas öeldagi – ei pea seda tegema.

Ei ole liiga sportlik
Esitiivad on laiemad kui tava-Cliol (rööbe on samuti laiem) ja täiendatud õhutusavadega, 215/45 mõõdus rehvid on tõmmatud 17 tollistele velgedele, mille taga paistavad Brembo pidurisadulad.

Tagaosa täiendab difuusor. Muide, varuratast polegi, on rehviparanduskomplekt, sest summuti resonaatorile ja torustikule poleks muidu ruumi jätkunud.
Sisemuses jätkub sportlik liin: pedaalikatted, tikandiga tähistatud keskkohaga rool, suur, käiguvahetusmärgutulega tahhomeeter, sportlikud istmed. Kuid siingi pole liiale mindud, maanteel saab kiirusehoidiku mõnusalt sobivale tempole seada ning automaatsel kliimaseadmel lasta hoida mugavat temperatuuri. Istmed pakuvad aga kurvides väga head külgtuge – juht saab tegeleda juhtimisega, mitte ei pea end rooli küljes rippudes paigal hoidma.

Liikluses muretult
Müra on sportliku auto puhul kahe otsaga asi. Kiirendusel kostvad karjatused ning aariad tempokal sõidul on osa fiilingust ja Cliogi oskab neid kuuldavale lasta. Küll aga tuleb arvestada, et maanteel, eriti tõstetud piirkiirusega lõikudel ronib tahhomeeter üsna kõrgele ja sõitu saadab võidusõiduautolik ümin. Mõnele võib see pikapeale tüütuks muutuda.

Samas on Clio maanteel vana rahu ise – sõit ei nõua pidevat autoga tegelemist, ka rööpad pole probleem. Linnaski saab sport-Clioga sujuvalt hakkama, kui natuke harjutada. Nimelt on piduripedaal sportlikule autole omaselt tundlik, kuid pidurid samas hästi doseeritavad.

Sidur on konkreetne, kuid mitte n-ö lüliti tüüpi: sujuvalt kohalt võtmine on täiesti võimalik.

Ringrajal kihutades ei muutu Clio primadonnaks, kes roolikeerajale iga vea eest vastu näppe virutaks. Märksõnaks on ootuspärane käitumine: liiga suurel kiirusel kurvi sisenedes libisevad esirattad, kui hilineda pidurdusega ja auto on juba kurvi sisse pööramas, võpatab tagaosa. Kuid auto pakutav sõidutunnetus on niipalju korralik, et olukorrad on ennetatavad ja korrigeeritavad.

Kiiremad ringid
Clio Sporti kaheliitrine mootor on vabalthingav. Sõita tuleb temaga samuti nagu väikese vabalthingavaga. Aga siingi on saavutatud mõistlik kompromiss. Et linnaliikluses reipalt astuda, pole tarvis jõuallikat kõrgete pööretega piirata, aga muidugi ei maksa loota, et ka päris tühikäigupööretest piisab. Kusagil 2000–2500 pöörde ringis on piisav reipus täiesti olemas.

Ringrajal kihutades ei maksa muidugi nii säästlik olla: maksi-maalne pöördemoment 215 njuutonmeetrit on saadaval 5500 pöördel minutis ja tippvõimsus 197 hobujõudu 7250-l.

Linnaliikluses saab kärmema kohaltvõtu puhul hüpata käikudest üle, näiteks teiselt neljandale, rajal tulevad tihedalt paigutatud ülekanded kasuks – saab mootorist viimast võtta ning leida sobiva jõu ja kiiruse suhte iga kurvi jaoks.

Paigaltstardist saavutab sport-Clio sajakilomeetrise tunnikiiruse 6,9 sekundiga. Kesk-mine kütusekulu on 8,9 liitrit sajale kilomeetrile.

Plussid
+ sportlikkuse ja igapäevaste kasutusomaduste kombinatsioon
+ sõidurõõm

Miinused
- kõrged mootoripöörded maanteesõidul

Allikas: Autoleht
CLUB RENAULT - Eesti Renault Klubi
http://club-renault.ee" onclick="window.open(this.href);return false;

trummar
Huviline
Huviline
Postitusi: 50
Liitunud: 22 Apr 2010, 18:01
Minu Renault: Renault Clio Sport 182

Re: Clio Sport - Autoleht

Postitus Postitas trummar » 21 Juun 2010, 15:13

...ja Autoleht on teinud copy-paste ning tõlkinud ilmselt mõnelt Suurbritannia autosaidilt :)
Kahju, et Eesti autoajakirjanikest pole keegi võtnud seda autot tõsiselt katsetada ja sellest adekvaatne lugu kirjutada. Ilmselt pole maaletoojad sellest huvitatud ja on veendudnud, et see Renault kui tootja müüginumbreid Eestis ei tõsta. Või ei ole see nii?

reinuvader
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 9
Liitunud: 06 Juun 2010, 14:00
Minu Renault: MEGANE CLIO MASTER
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Clio Sport - Autoleht

Postitus Postitas reinuvader » 21 Juun 2010, 22:13

Peaks vist ajakirjanikele proovida andma nii rajal kui tavaliikluses
meil hetkel kaks autot kasutada

Vasta