Renault Koleos - Auto24

Renault ja Dacia proovisõidud

Renault Koleos - Auto24

PostitusPostitas siimp » 09 Dets 2010, 09:52

Pilt

Renault esimene maastur Koleos

Siis kui kõik turunišid on hõivatud, ei jää muud üle kui uusi juurde luua, just nii juhtus Renault esimese maasturi Koleos'ega. Firma uus maastikusõiduk valmis partnerluses Nissaniga.

See on disainitud moekate prantslaste poolt ning välja töötatud kogemustega Nissanis. Disain ise pole midagi unikaalset ning põhineb kahel eelneval kontseptil, mida esitleti aastal 2000 Genfis ja 2006 Pariisi autonäitusel.

Vaatamata Nissani antud tugevatele 4x4 omadustele ei saa auto populaarsusega just kiidelda. Augustis 2010 eemaldati auto Suurbritannia turult kehvade müügitulemuste tõttu. Siiski võib see olla hea uudis neile, kes soovivad sõita haruldasemate autodega, nt Renault Avantime on küll äge auto, kuid seda kohtab väga harva.

Mootorivalik on väike, kuid nauditavalt hea võimsuse ning madala kütusekuluga, vähemalt diiselmootorite puhul. Kokku on kolm mootorit: 2,5-liitrine 16V 171 hj bensiinimootor ning kaks 2,0-liitrist diiselmootorit võimsustega 150 ja 173 hj. Bensiinimootori eelistaja peab küll tõsine fänn olema, sest diiselmootor on natuke võimsam ja ka mitte nii janune. Kui võrrelda, siis 2,5-liitrine bensiinil töötav jõuallikas neelab linnarežiimil 12,9 liitrit kütust, kuid diiselmootor vajab vaid 9,6 liitrit kütust. Kombineeritud režiimis on bensiinikulu 9,6 liitrit ja diislikütust kulub 7,9 liitrit 100 km kohta.

Renault Koleos on saadaval kolmes varustuses: Expression, Dynamique ja Privilege +. Iga järgmine tase on umbes 1630 eurot eelmisest kallim, kuid olgem ausad, kõik mida tegelikult vaja on, on nahkistmed ja pehmem plastik. Meie testisõiduautol oli läbitud 50 000 km ning interjöör mitte ainult ei paistnud umbes 10 aastat vana, vaid andis oma olemasolust ka häiriva naginaga märku. Dynamique paketiga kaasnevad niinimetatud kroomdisaini elemendid pole muud kui lihtsalt hõbedase värviga üle tõmmatud plastmass.

Lisavarustusena on saadaval lennukistiilis lauad, mis asuvad esimeste istmete seljatugedel. Kuigi pikkadel sõitudel võivad nad olla kasulikud, on nende paigaldamise meetod kahjuks vale. Peamine ja ainus probleem on nendega see, et neid tuleb tõsta alt ülesse ja see tähendab, et kui panna lauale liiga palju raskust võib see alla kukkuda ning kõik laual olnu on seejärel põrandal.

Mulle valmistasid erilist rõõmu mõned detailid. Näiteks ebatavaliselt suur kindalaegas, mis on ka jahutusega. Ilma raskusteta saab sinna paigutada kaks 2L Coca-Cola pudelit või palju väiksemaid jooke. Teine asi oli auto ise, 50 km/h alas saab üle "lamava politseiniku" sõita suuremat muret tundmata.

Kuid Koleos paistab konkurentsis silma teiste, maasturile omaste omadustega. Renault esimene maastur KoleosEsiteks on auto kõrgem ja laiem kui enamus temasarnaseid ning seetõttu on seal rohkem ruumi. Arendajad on näinud suurt vaeva, et muuta auto maastikuoludele sobivaks ning lisatud on süsteem, mis kontrollib kiirust väga järsust mäest allasõidul. See süsteem võimaldab sõita vaid 7 km/h ilma pidureid vajutamata. Ning loomulikult saab parema haarde saamiseks nelikveo lukustada.

Minu pikakasvuline sõber Raivis (1,98 m) kinnitas ilma kahtluseta, et see auto on tema suurusele sobiv. Piisavalt on ruumi ka tagumises reas reisijatel, kuigi Raivise taolistel pikakasvulistel on pisut ebamugav, sest pea käib pidevalt vastu lage.

Elina arvamus oli etteaimatav ning lühidalt arvas ta, et see auto on raudselt meestele loodud, sest naiselikku pole seal midagi. Kuigi auto on hea välimusega.

Kokkuvõtvalt on see auto hea raskeks tööks, kui on vaja vedada kartuleid täis haagist või sõita sügavale metsa just sellele õigele seenekohale. Mugavust napib, kuid hind on hea ja maastikuomadused suurepärased.

Disain: 7
Mugavus: 4
Kütusekulu: 8
Juhitavus: 8
Hind: 7
Keskmine: 6,8

Peteris Tārs
auto24.lv
(proovisõit on tehtud Lätis)

Allikas: Auto24.ee
Kasutaja avatar
siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
 
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Asukoht: Tartu
Reputatsiooni punktid: 0

Mine Proovisõidud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


cron