tipm kirjutas:![Naeratab :)](./images/smilies/smile.png)
Täielik pläma...
Megane II ja Laguna tag. pidurid on ikka erinevad. Mingit vedru seal pole, isegi kui oleks(nagu Lagunal) siis sellega midagi timmida ei saa. Supordi maha võtmiseks on vaja 13 ja 15 lehtvõtit. Tagumised pidurid on Megane II nõrk koht, vajavad vähemalt kord aastas puhastamist ja määrimist. Kui klots ei tee ketast haljaks, siis seal on kaks varjanti:
1. kas klotside liugpinnad on halvasti puhastatud, ehk siis klots on kinni(mis on tõesti lukksepa süü)
2. eelnevalt puudulikult hooldatud tagapidurite tõttu on ketas juba nahkas
Soovitaks sul ikkagi tagasi minna ja kurtta oma muret, kindlasti saad teada, kuidas edasi käituda.
Olev - sa sõimad esinduse vendasid natuke ülekohtuselt. Megane II tagapidurid ei ole küll mingi asi millega esinduses mõni lukksepp ämbrisse astub. Sa paugutad päris tõsiselt üle, suure suuga mees tundud olema
![Halb :bad:](./images/smilies/bad.png)
.
Ära pahanda, sind see ju ei puuduta. Kuna mul on uuena ostetud lausa 2 lagunat, olen käinud teenindustes ikka päris palju ja on mul ka õigus rääkida seda mida näinud olen. See, et tüübid ei taipa pidurite ehitusest mitte midagi on täiesti tavaline. Ühes selgitati mulle pikalt ja lausa näidati heebliga pressides, et näe, kolb on kinni ja tuleb panna uus silinder.
Arvan, et megannil on ka ujuv sadul, või ei olegi? Kui mitte siis panin puusse. Sina aga panid laguna pidurite kohalt puusse - see traadist vedru võib piduri nii peale tõmmata, et kärsahais taga, aga selle mõte on sadula tasakaalustamine. Et kui vedru ära võtad, vajub sadul ühele poole kiiva, liiga pingule väänates kisub teisle poole. Mõlemal juhul jääb klotsile surve ja sellepärast klots viltuseks kulubki ja seda mitte pidurdades vaid niisama joostes.
Mees alles tuli töökojast, liugpinnad tal vaevalt kinni on. Jalg ka nii tugev ikka on, et hõõrdpinnad kokku vajutada nii, et
ketas haljas oleks! Kinnitan selle näite najal, et nii lihtne töö, kui seda on pidurid, on mõnele lukussepale raketiteadus.
Ketaspidurid kosnevad kahest suuremast sõlmest: support (slängis suport) e. tugi so. liikumatu osa, mille külge kinnitub sadul ja sadul ise, mis on liikuv ja mille sees on silinder ja selles kolb. Supportit pole vaja lahti kruttida, seda tehakse vaid siis kui tarvis vahetada ketas. Muidu ikka võetakse maha sadul. Mõisted paika!
Uksehingesid oskavad küll garantiiajal hoolduses õlitada, lausa niiet pool suve õli nirises.
Vajalikud asjad jätavad tegematta - vot selline varjant siis
![Pilt](http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTDpxbOz9tIC931MdWxV_ua-1irVGDLRqQQTJ4d8M9xMjWWc4b69A)
sadul
![Pilt](http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSQwOhyU89JjDloNW_krKPeFSiDOClDiqm6L9eT9Rs6CMqgCVHW)
sadul eemaldatud, punane osa on suport
![Pilt](http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTTUlClf-OfIVpBZmB76MsPpysyLyOm5FWy2Lp61ODBH3ro7hDvRA)
Sadula eemaldamiseks keeratakse sealt, välja keeratav asi ei ole polt vaid on tift.