Espace IV ostuabi

Kust kohast, mis hinnaga, millist autot või detaili soetada?
Vasta
Scott
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 17
Liitunud: 07 Juul 2010, 06:56

Espace IV ostuabi

Postitus Postitas Scott » 07 Juul 2010, 08:27

Tervitused foorumirahvale.

Kuna vana auto kere kandvad osad on rooste tõttu sellises olukorras, et ülevaatusel enam läbi ei lähe, sai uut sõiduvahendit vaatama hakatud. Praegu on Renault 25. Et vaja ikkagi suuremat autot, langes alguses mõeldud Laguna ära. Wikist ja foorumitest uurides selgus, et R25 järglaseks saab lugeda Vel Satist. Ei osanud aga arvestada sellega, et välismõõtudelt pea sama suured kered ei ole seda mitte seestpoolt vaadates-istudes. ABC-Motorsis ühte Vel Satist uurides selgus, et katuse uksekaar on peale lähemal kui 25-l. Tagaistme jalgaderuum, nagu ka pagasiruum, tundus samuti väiksem, suur põrandatunnel tuli ka esiveolisel autol üllatusena. Kuna mõnikord vaja rohkem kraami vedada, siis praegu see Vel Satise mõte ootel.

Pilk jäi aga pidama tolle Vel Satise kõrval seisnud kahel Espace 4-l. Müüja-konsultant näitas lahkelt neid ka seestpoolt ning rooli taga istudes avaldas ruumikus ja vaade sügavat muljet. Varem lasin Espace kuulutused pilguga üle, sest "see ju buss", nagu pereliikmed ütlevad. Nüüd arvan, et võiks Espace IV ikkagi põhjalikumalt üle vaadata.

Esialgu on sõelal kaks varianti, vastavalt 2-liitrise 99kW bensiinimootoriga tavalise ja 2,2-liitrise 110kW diiselmootoriga pikema kerega. Netist olen uurinud ja kasutusjuhendigi alla laadinud, aga ühest vastust pole saanud, kumba eelistada, bensiini või diislit. Varem diiselautodega kokku pole puutunud, aga 2-liitrise bensiinimootori kohta mainiti paaris kohas, et see on suurele kerele liiga nõrguke. Teisalt laideti jällegi diisleid, eriti 3-liitriseid. Seda ja vana Renault foorumit lugedes selgus, et diislid on praeguseks üsna töökindlaks ehitatud. Diiselmootoriga isendil on 165000 km seljataga, kas see on veel mõistlik näit, et kohe-kohe suuremaid remonditöid mootori ja kogu auto kallal tegema ei pea? Bensukal on läbisõit küll väiksem, aga harjumatult "kiire" mootor, kus jõud umbes 3000 - 4000 pöörde juures saadaval on.

Kere kohta polegi muud öelda, kui et ruumi on palju ning istmete kombineerimisvõimalused lõputud.
Pöörderaadius on sutsu paremgi kui R25 - see hea kitsastel teedel. Ja milline on lumest läbitulek? Talvel on selline teelõik, kus auto peab lumesaha eest olema ja lumehangedest läbi tulema.

Kui midagi täpsustada, küsige julgesti. Rohkem ei oska praegu rääkida, sest ennem pole autoostuga nii põhjalikult kokku puutunud. R25 sõitis truult 10 aastat.

Aitäh.

MavaCX
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 239
Liitunud: 12 Veebr 2010, 23:31

Re: Espace IV ostuabi

Postitus Postitas MavaCX » 08 Juul 2010, 17:46

Kuigi ise ei oma olen pea alati ilmuva kuulutuse suurest huvist üle vaadanud, auto peaks olema hea, ruumikas, palju avarust ja suured aknad. Välisdetailide all peaks täielikult galvaniseeritud kere olema...Istumine on "püstine", mis annab hea liiklusülevaate, salongis saab vabalt ringi liikuda, istmeread üksteist ei sega(kui vastavalt seadistatud), need eraldi siinidel, ümberpaigutusvõimalused meeletud. Ei oska soovitada Espace ja Grand Espace vahet, suuremal lihtsalt tagumik natuke rohkem välja venitatud ja seepärast vast kaalu ka juures.
Aga suuremale kerele vaata ikka 2,2 diisel või suurem bensukas, 2liitrine peaks lühemale ikka kenasti sobima, iseasi mida vedada soovid.
Hooldusintervalid saab üle küsida esindusest ning eelnev töö leidub ju hooldusraamatus. Eks esinduse kulu ole iga margiga pea sarnane, kuid kas harjud diisliga sõitma, kui pea kümme aastat vaid bensukaga sõitnud oled? Mõlemad autod paistavad enam-vähem sarnase kasutusega olnud, tutvu hoolderaamatuga siis saad teada, kui kehv on koostekvaliteet eelnevalt olnud. Diislil on vist peal ka tahkeosakeste(väljalaskesüsteemi)filter, mille vahetus pole eriti odav ja diislikütuse kvaliteet meil Eestis ka teada. Ühesõnaga küllaltki kapriisne masin siis....
Bensumootor on peaks olema ka nii-ja naa, mõni satub hea kvaliteediga, mõni mitte - kui ei eksi, siis sellel mootoril peaksid olema igal silindril eraldi süütepool(PencilType), mis ei taha ka eriti hästi vastu pidada - raske soovitada?!
Mäletamistmööda peaksid IV põlkonna mudelitel tagumised rattalaagrid olema vaid koos piduriketastega vahetatavad(ja ka vastupidi ehk ühte ilma teist vahetamata ei saa), soovitan neid kontrollida. Uue ja kulunud piduriketta vahe on märgatavalt kulunud ketta äär, mis siis kas äärena kõrgem pidurduspinnast või siis paksus lubatust väiksem, kui äär maha lihvitud on...
Pilt
V6 RENAULT

kirst
Tõsine huviline
Tõsine huviline
Postitusi: 70
Liitunud: 01 Juun 2010, 23:56
Minu Renault: Megane Coupe & Espace
Asukoht: Tallinn/Rapla

Re: Espace IV ostuabi

Postitus Postitas kirst » 09 Juul 2010, 01:49

Ei oma küll IV põlvkonna Espace't, kuid III oma küll. Igal juhul soovitaksin Grand versiooni. Annab pakiruumi ka juurde, muidu 7 inimest autos, aga kaup nööriga katusel :P Diisli kohta ei oska midagi öela, mulle need ei meeldi ja kokkupuude puudub. Küll aga minu Grand Espacel on kooslus 2.0 bensiin ja ATM kast. Kui kaks kuni kolm inimest, liigutab reipalt, kui rohkem tavaari või inimesi, jääb sutsu uimaseks, aga ära ei sure. Minu auto mootor on spidomeetri järgi sõitnud 295 000km kuskil ning mootori juures ei ole ma midagi pidanud tegema. Vaid regulaarsed õli vahetused ja rihmavahetused. See on ka kõik olnud.
Esindus väidab ka III põlvkonna kohta, et tagaratta laagrid saadaval vaid koos ketastega ja vastupidi (hind meeletu). Kui aga otsima hakata, leiab kettaid ilma laagrita ja laagreid ilma kettata ka (läbi elatud etapp). Küll aga see ei tähenda, et need laagrid ka ilma ketasteta odavad oleksid (III on hind kuskil 2200-2600 per tükk) ning ma ei usu, et need ka IV odavamad oleksid.
Ma ei tea, kas IV sillad on teistsugused kui III sillad, aga mina olen viimase 100 000 km jooksul vahetanud kaks korda kontvardaid ja korra amordi tugilaagreid (kokku 1000 krooni). Mina olen seda meelt, et kui auto on hästi hooldatud ja see tihend rooli ja istme vahel autost ka hoolt kannab, siis teenib ta küll hästi.
IV puhul aga soovitan sügavalt kontrollida, et renault card töötab. See tähendab, et kuna tal see võti/kaart sisestatakse keskkonsoolis niiöelda otsaga põranda poole, siis olen kohanud juhust, kus sinna on kohvi aetud ja see ei taha enam töödata, küll aga selle vahetus kallis lõbu.
Head ostmist :D
Renault Megane Coupe III 1,6 MAN
Renault Grand Espace III 2,0 ATM

Scott
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 17
Liitunud: 07 Juul 2010, 06:56

Re: Espace IV ostuabi

Postitus Postitas Scott » 09 Juul 2010, 05:04

MavaCX kirjutas:... kuid kas harjud diisliga sõitma, kui pea kümme aastat vaid bensukaga sõitnud oled? ... Diislil on vist peal ka tahkeosakeste(väljalaskesüsteemi)filter, mille vahetus pole eriti odav ja diislikütuse kvaliteet meil Eestis ka teada. Ühesõnaga küllaltki kapriisne masin siis....
Bensumootor on peaks olema ka nii-ja naa, mõni satub hea kvaliteediga, mõni mitte - kui ei eksi, siis sellel mootoril peaksid olema igal silindril eraldi süütepool(PencilType), mis ei taha ka eriti hästi vastu pidada - raske soovitada.
Diisliga sõitnud ei ole, kuid R25 bensiinimootor ei taha samuti üle 3000 pöörde. Pigem oli harjumatu naabrimehe kiirepöördelise bensukaga sõita. Põhimõtteliselt see mootorivalik ongi keeruline, head-halba mõlema kohta lugenud ja ei oska seetõttu otsustada. Kas diislil peab käikude vahetamisel kõik läbi lappama või saab ka üle ühe? Praegu kätte harjunud 1>2>4 süsteem.
kirst kirjutas:Ei oma küll IV põlvkonna Espace't, kuid III oma küll. Igal juhul soovitaksin Grand versiooni. Annab pakiruumi ka juurde, muidu 7 inimest autos, aga kaup nööriga katusel :P
Ma ei tea, kas IV sillad on teistsugused kui III sillad, aga mina olen viimase 100 000 km jooksul vahetanud kaks korda kontvardaid ja korra amordi tugilaagreid (kokku 1000 krooni). Mina olen seda meelt, et kui auto on hästi hooldatud ja see tihend rooli ja istme vahel autost ka hoolt kannab, siis teenib ta küll hästi.
Kraamivedamine ongi üheks kriteeriumiks. Tihti selleks vajadust pole, aga mõned korrad aastas ikkagi...
Niipalju olen selgeks saanud, et "eriline" on ainult EspaceIV tagasild, ülejäänud alusvankrile lähevad ka teiste mudelite osad.
Korralik hoolekandmine on muidugi tähtis. Aga uuemal autol jääb suurem osa hooldetöödest esinduse kanda. Ei oskagi öelda, kas see on hea või halb. Selles mõttes halb, et kui midagi mootori või kompuutriga tee peal juhtub, siis peab paela otsas kodu asemel teenindusse vedama.

Tänud vastamast.

PS. MavaCX, sain Su sõnumi kätte.

MavaCX
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 239
Liitunud: 12 Veebr 2010, 23:31

Re: Espace IV ostuabi

Postitus Postitas MavaCX » 09 Juul 2010, 09:53

Eks diisel annab mingil määral säästu, kuid seda vaid suure läbisõiduga, ehk kui ees ootamas regulaarsed pikemaajalised sõidud, nii 20-30tuh aastalõikes(isiklikult sõidan poole vähem), kuid hinnavale liitrilt bensiiniga võrreldes on väga olematu, vähemalt siin meie kandis.... Olen neli aastat sõitnud Renault 1,9 diisliga millel ka turbo juures, sellel oli kulgemine päris hea, kui pöörded jõudsid 2tuhande juurde hakkas abivahend kohe jõuliselt autot vedama. Seda motorit on ka kasutatud III põlvkonna Espace'idel ja Laguna'l, kuid Espace'il jääb sellega jõudu väheseks....2,2 on juba palju jõulisem ning peaks ka kaalule kohane olema(samasugune mootor on ka VelSatis'el). See kasutaja "kirst" Espace mootor peaks olema sama, kui see 2.0turbo mootor, mis kõnesoleval autol peal on, vahe vast vaid mootori teistsuguses seadistuses(F4R)?
Kui keegi tahab kärbseid pähe ajada siis võiks vähemalt seda teada, et III põlvkonna Espace on ehitatud Matra poolt ning selle auto veermik ikka enam R25 ja Safrane'ga sarnane (esisilla osad sama mis Laguna I), st. et tagumised pidurikettad ON laagritest eraldi ning erinevus vaid rattapoltide summas, kas 4 või 5... ja hind on väga erinev, võid saada u.800.-eek (B-osa, samas on kogu internet otsimisel sarnaseid pakkumisi täis) ja siis maksimaalselt sellise hinna nagu esindus annab...Espace IV on samasugune veermik kui Laguna II ja VelSatis, vähemalt VS on ka tagumised kettad koos laagritega...
kirst kirjutas:.... Diisli kohta ei oska midagi öela, mulle need ei meeldi ja kokkupuude puudub. Küll aga minu Grand Espacel on kooslus 2.0 bensiin ja ATM kast. Kui kaks kuni kolm inimest, liigutab reipalt, kui rohkem tavaari või inimesi, jääb sutsu uimaseks, aga ära ei sure. .....
Esindus väidab ka III põlvkonna kohta, et tagaratta laagrid saadaval vaid koos ketastega ja vastupidi (hind meeletu). Kui aga otsima hakata, leiab kettaid ilma laagrita ja laagreid ilma kettata ka (läbi elatud etapp). Küll aga see ei tähenda, et need laagrid ka ilma ketasteta odavad oleksid (III on hind kuskil 2200-2600 per tükk) ning ma ei usu, et need ka IV odavamad oleksid.
Olen Avantime'il vahetanud ühe komplekti esisilla kontvardad (ls.93tuh.) ja nüüd on hakanud parempoolsem uuesti häält tegema, see siis +35tuh. ja ka kogu veermik on selle autol täpselt sama, mis Espace III'el. Selle veermiku nõrkuseks ongi just tagumised laagrid, mis millegipärast esimestest varem üles ütlevad...
kirst kirjutas:Ma ei tea, kas IV sillad on teistsugused kui III sillad, aga mina olen viimase 100 000 km jooksul vahetanud kaks korda kontvardaid ja korra amordi tugilaagreid (kokku 1000 krooni). Mina olen seda meelt, et kui auto on hästi hooldatud ja see tihend rooli ja istme vahel autost ka hoolt kannab, siis teenib ta küll hästi.
IV puhul aga soovitan sügavalt kontrollida, et renault card töötab. See tähendab, et kuna tal see võti/kaart sisestatakse keskkonsoolis niiöelda otsaga põranda poole, siis olen kohanud juhust, kus sinna on kohvi aetud ja see ei taha enam töödata, küll aga selle vahetus kallis lõbu.
Head ostmist :D
Pilt
V6 RENAULT

Scott
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 17
Liitunud: 07 Juul 2010, 06:56

Re: Espace IV ostuabi

Postitus Postitas Scott » 10 Juul 2010, 07:16

Aitäh vastuste eest.

Ladu24 uurisin varuosade hindu, need nii hullud ei olegi kui alguses arvasin. Esinduse hindadest muidugi ei räägi.

Huvitav on ka see, et remondikohas, kus aastaid klient olen olnud, oldi väga negatiivselt häälestatud, kuuldes, et järgmiseks autoks jälle prantslane plaanis on.

radarist
Tõsine huviline
Tõsine huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 23 Apr 2010, 12:49
Minu Renault: Renault Megane '05
Asukoht: Tartu

Re: Espace IV ostuabi

Postitus Postitas radarist » 10 Juul 2010, 10:01

IV puhul aga soovitan sügavalt kontrollida, et renault card töötab. See tähendab, et kuna tal see võti/kaart sisestatakse keskkonsoolis niiöelda otsaga põranda poole, siis olen kohanud juhust, kus sinna on kohvi aetud ja see ei taha enam töödata, küll aga selle vahetus kallis lõbu.
Eeldusel, et Espaces on kasutusel sama kaardisüsteem nagu Meganes, siis minu kogemused näitavad, et kaarti pole vaja üldse sinna pessa sisestada. Ise hoian sõitu minnes alati kaarti taskus, siiamaani väga kenasti hakkama saanud.
Selline tähelepanek siis.
Renault Megane '05

andres500
Tõsine huviline
Tõsine huviline
Postitusi: 64
Liitunud: 03 Mai 2010, 21:15
Minu Renault: 2*Espace II
Asukoht: Tartu

Re: Espace IV ostuabi

Postitus Postitas andres500 » 10 Juul 2010, 17:53

Huvitav on ka see, et remondikohas, kus aastaid klient olen olnud, oldi väga negatiivselt häälestatud, kuuldes, et järgmiseks autoks jälle prantslane plaanis on.
Rahvasuu ei valeta :cry:

kirst
Tõsine huviline
Tõsine huviline
Postitusi: 70
Liitunud: 01 Juun 2010, 23:56
Minu Renault: Megane Coupe & Espace
Asukoht: Tallinn/Rapla

Re: Espace IV ostuabi

Postitus Postitas kirst » 10 Juul 2010, 18:14

eganes, siis minu kogemused näitavad, et kaarti pole vaja üldse sinna pessa sisestada. Ise hoian sõitu minnes alati kaarti taskus, siiamaani väga kenasti hakkama saanud.
Selline tähelepanek siis.
Oleneb varustusest. On olemas käed vabad kaarte mis tähendab, et ei pea seda kuhugile sisestama, aga on ka neid, mida peab sisse panema, et käima saada ja nuppe vajutama, et uksi lahti saada.
Aga nagu kirjeldasin, on see kaardi pesa Espace'l sellise asukohaga, et pistad justkui kaardi levalt alla nina ees auku, siis isegi kui kaardt on käed vaba, siis andur, mis tunneb kaarti, on ikkagi seal sees ja kui see niiskust saanud, siis võib ta sellegi poolest streikida. Tean, et neid on korduvalt vahetatud espacedel.
Renault Megane Coupe III 1,6 MAN
Renault Grand Espace III 2,0 ATM

Scott
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 17
Liitunud: 07 Juul 2010, 06:56

Re: Espace IV ostuabi

Postitus Postitas Scott » 28 Juul 2010, 06:00

Veel paar küsimust.

Veljemõõt - 16 vs 17 tolli. Kumb on parem, või tegelikult (ega velgede järgi autot ei osta) kas need mõõdud on omavahel vahetatavad? Grand Espace on 17" velgedega, aga 16" oleks vist "pehmemad" sõita? (Mul üks paarikilomeetrine pinnas/kruusatee jupp, mis kunagi helges tulevikus ehk asfaldi alla saab.)

Ja teiseks - naispere arvates on see "buss" liiga kõrge ja võivat ümbergi minna. Kuidas kommenteerite? Püstisema istumisasendi, hea mahutavuse ja parema väljavaate argumendid pole piisavad :( .

Õnneks on palavad ilmad läbi, saab rahulikumalt vaadata ja uurida. 30 kraadiga varjus pole klaasist autosalongis just hea olla.

Aitäh

andres500
Tõsine huviline
Tõsine huviline
Postitusi: 64
Liitunud: 03 Mai 2010, 21:15
Minu Renault: 2*Espace II
Asukoht: Tartu

Re: Espace IV ostuabi

Postitus Postitas andres500 » 28 Juul 2010, 15:38

Veljemõõt - 16 vs 17 tolli. Kumb on parem
Mida suurem number seda parem, kuid siin on üks aga. Nimelt minu meelest määrab sõidu mugavust väga palju rehvi profiili kõrgus. Ise sõidan profiiliga 70 (185/70/14), abikaasa masinal on all 195/65/14. Kuigi rehvi kõrgus peaks olema sama, siis 185/70/14 on mugavam kui 195/65/14 rehviga. Selline tähelepanek siis.

MavaCX
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 239
Liitunud: 12 Veebr 2010, 23:31

Re: Espace IV ostuabi

Postitus Postitas MavaCX » 29 Juul 2010, 23:58

Tavaliselt peaks ratta suurem raadius tee konarlusi vähem lugema... iseasi, kas ka velje materjali erinevus siin loeb (16"vs17"), nende autode terasveljed on üsna kõrges hinnas(uued) ja kui juba terasvelje kõveraks ajad, siis parandada ei saa - alumiinium velge on veel võimalik parandada... rehvidega on jälle nii, et kõrgem küljesein teeb sõidu mugavamaks/vähem rappuvamaks ja mõjutab veermiku ka vähem, kui madala küljesinaga rehv...ja ega kruusakettga tee "naeltega rügatud asfaltist" konarlikum pole, iseasi kui kiiresti seal sõita soovid?
Ümber minna? Pole veel kuunud ning teste näinud, milles seda saaavutatud on - kui soovid, siis võrdlusena on "põdratestis" MB A-klassi vanem mudel seda suutnud...
Mul endal on üsna suure klaaspinnaga auto ja pole probleemi veel esinenud, esiklaas on juba tehases "päikesekaitsega" ning katuseluukidel on ju kardinad originaalis olemas...
Pilt
V6 RENAULT

Scott
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 17
Liitunud: 07 Juul 2010, 06:56

Re: Espace IV ostuabi

Postitus Postitas Scott » 30 Juul 2010, 04:46

MavaCX kirjutas:Mul endal on üsna suure klaaspinnaga auto ja pole probleemi veel esinenud, esiklaas on juba tehases "päikesekaitsega" ning katuseluukidel on ju kardinad originaalis olemas...
Ma väljendasin ennast veidi valesti :oops:
ABC-Motorsi klaasist müügisalong ja selle esine asfaltplats on lõunapäikese käes nagu praeahi.

apsik
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 1
Liitunud: 01 Aug 2010, 21:13

Re: Espace IV ostuabi

Postitus Postitas apsik » 01 Aug 2010, 21:35

Oman isendit Grand Espace aastast 2005. Mootoriks automaatkastiga 2.2 turbodiisel. Keskmine kütusekulu 8,5. Hetkel oskan oma auto kohta öelda, et paremat mahtuniversaali ei tea. Eelmine pere-auto oli W140 Mercedes, mille pidin välja vahetama, kuna pere kasvab :) Meie peres on prioriteediks automaatkast, soovitavalt diisel ja vabalt ringi tõstetavad istmed (koos turvavöödega!!!).

Pehme ja väga mugav auto pikemal sõidul. Kui valiku tegemiseks läks, siis sõela peale jäi ainult Grand Voyager, mis langes ära tänu oma "headele" tulemustele (kaks tärni) EuroNCAP-is. Nu eks ka rahakott mängis rolli, sest sellise raha eest midagi muud nagu ei kannatanud osta. Hetkel "üllatusi" pole veel välja tulnud, sest auto ostetud kontrollitud hoolduse ajalooga. Vahetatud 110 tuhande pealt hammasrihm koos rullikutega, õlid, ja tagumised piduriklotsid.

Veljed on 17 tollised (minu arust diislitele muud valida ei saanudki). Rehvid suhteliselt kallid, kuna mõõtmed on "imelikud" 225/55 R17.

Scott
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 17
Liitunud: 07 Juul 2010, 06:56

Re: Espace IV ostuabi

Postitus Postitas Scott » 09 Aug 2010, 05:27

Eelmine nädal sai siis uuesti vaatamas käidud. Proovisõiduks peab aja ette kokku leppima, seega jäi see sel korral ära.

Neist teemaalgatuse postituses kirjeldatud Espacest jäi sõelale 2,2-ne diisel. Plussiks 5 istet, lamellrehvid, tagaosa tumedad klaasid, et kaubaruum võõraste pilkude eest rohkem varjul. Gaasipedaali põrandasse surudes läksid pöörded 4000-ni. Kaasasolnud spets arvas küll, et mootor on natuke "vatti saanud", kuigi plagisevat ega muud kõrvalist heli selle lühikese ajaga kuulda polnud. Tagaluugi klaas ei ole eraldi luuk, aga poekoti saab tagumisest uksest pagasiruumi panna.

Teiseks jäi aga pereliikmetele silma Megane II Grand Tour. Pagasiruum mahukas, auto on "auto moodi" kerega. 1,6 liitrine bensukas. Gaasipedaalile vajutades mõtles mootor peaaegu sekundi, enne kui pöörded kerkima hakkasid. Espace diisel tundus selle kõrval kiirema reageeringuga. Istumisasend oli madal, kui rooli ja pedaalide suhtes õige kauguse valisin, salongipeeglist suurt välja ei näe, sest tagaklaas on pisike.

Niipalju siis muljeid. Espace`i ja Megane GT`d on muidugi keeruline võrrelda, kuid hetkel selline valik on. Siit ka jälle küsimus, sedakorda järelturu kohta.

Espace - kuna neid on juba arvuliselt vähe, pole pakkumine suur. Kuulutusi vaadates ei jää märkamata, et enamus on vähemalt 3-liitrise mootoriga ning paar tükki 2-liitrise bensiinimootoriga. Diisleid on vähem müügis. Keskmine vanus jääb 4 -6 aasta vahele. 2,2-se diisli hind ei jää just odavama poole peale, kuigi läbisõit on 155000 km. Mida sellest välja lugeda? Ja milline võiks järelturg olla 3 kuni 5 aasta pärast?

Megane Grand Tour - palju müügikuulutusi, enamuse sõidukite sünniaasta on 2007, aasta ühele- või teisele poole, läbisõidud alla 100000 km. Kas auto on tavalisem ja ka odavam, et see rutem järgmise vastu vahetatakse, või on põhjus muus?

Aitäh

aarne
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 139
Liitunud: 31 Mai 2010, 14:45
Asukoht: Tartu

Re: Espace IV ostuabi

Postitus Postitas aarne » 09 Aug 2010, 12:26

Ega siin muud ei aita kui tuleb ühe ja teise auto olulisemad plussid ja miinused
veelkord läbi kaaluda. Igat väiksemat asja ei saa ka arvesse võtta - pilt läheb
nii kirjuks, et ükskõik kumma auto ära ostes tekib kohe tunne et sai valesti tehtud :)

*Järelturu väärtuse jätaks ma kõrvale, kui näiteks viie aasta pärast "võidad" selle tõttu 15000 krooni, ei ole see teab mis oluline.

*2,2 dci Espace´i ülalpidamine tuleb 1,3-1,6 korda kallim kui 1,6 L Megane GT.

*Megane on kindlasti märksa vähemriskantsem ost, 2,2 L Espace puhul tuleb valmis olla ebameeldivateks (kalliteks)
ootamatusteks, eelkõige mootori tõttu.

*Oluline on osta tehniliselt korras, värske ja avariivaba auto. Kuna Megane´e on rohkem müügis, on kindlasti lihtsam leida korralik auto. Suure läbisõiduga, juba pisut järgiandnud välimusega auto odavam hind reeglina ei kompenseeri suuremaid kulutusi remondile järgmiste aastate jooksul. Tihti on algul raske uskuda et ühe auto remont ja hooldus kujuneb järgmise viie aasta jooksul näiteks 25000 krooni võrra kallimaks kui teisel autol, kuid paljud pisemad summad (kehvema auto puhul) annavad "märkamatult" suurema summa kokku.

*Kui Megane Grandtouris on sinu jaoks liiga vähe ruumi, mootor liiga nõrk ja Espace´i puhul kardad suuri pidamiskulusid, siis on alternatiiviks keskklassi universaal ( näiteks Laguna 2).

*Minu jutt kaldub küll selgelt Megane kasuks, aga kui hing ihkab Espace´i, siis tuleb valida just see, kui auto meeldib, siis (erinevalt Megane´ist) pole ka kahju selle eest (remondiks) rohkem raha välja käia.
Tel. 5117023

Vasta