3. leht 4-st

Re: Laguna II ostuabi

Postitatud: 12 Dets 2011, 13:51
Postitas MavaCX
Tere
Laguna II peaks olema uuema mootoriga, ehk siis L7X ja 24V. Sõidan ise manuaalse kastiga ning bensukulu olen saanud sama. Isegi vist tuleb manuaalsel suurem? Loomulikult kajastub jalanõu raskus ka tegelikus kulus. Minu hinnangul on suurema jõudlusega mootoril stabiilse kiirusega lihtsam liigelda ning seega ka mootori väiksematel pööretel bensiini väiksem kulu.

Re: Laguna II ostuabi

Postitatud: 12 Dets 2011, 15:37
Postitas 9gtl
Tegu jah 152kw mootoriga. Miks arvad, et manuaalkast janusem on, tavaliselt on selleks pigem ikka automaadid?

Re: Laguna II ostuabi

Postitatud: 15 Dets 2011, 18:04
Postitas olev
Mul on mõlemad, nii V6 autom kui 1,8 autom. V6-ga sõidab naine.
Bensukulule pole mõtet mõelda, rahulikul kruiisimisel võtavad pea võrdselt. Mina vahet tuvastada ei suudagi.
Kui tallama hakkad, siis muidugi. Kord on ühe keskmine suurem, siis teise.
Aga maanteel kuivaga 6-6,5 sajale, linnas 9. Oluline on, et auto korras oleks ja kummides rõhk normis. Bensu kulu
hüppab üles just poolpehmete rehvide tõttu.
V6 on muidugi kordades mugavam, roolivõim kõvem, pidurid tundlikumad ja pedaal äkilisem, läbi paksu lume läheb nagu tank- nina raskem, tänu veojõu kontrollile doseerib ise tõmmet, ei tõmba rattaid ringi. 1,8 sel seda ei ole, ja ratas kipub ka asfalil vilet andma, lumes võib sisse kaevuda. Peab käsitsi teise sisse panema, aga ikkagi. Niiet V6.
Super!
Manuaalkastiga auto pole auto, see on rikkis auto. Vehi pidevalt käte ja jalgadega :D
Laguna autom kasti sidur lukustub, mitte ei libise pidevalt nagu USA pannidel. Seega pole vahet kas manuaal või automaat - kulu mõttes.

Re: Laguna II ostuabi

Postitatud: 16 Dets 2011, 09:59
Postitas 9gtl
No kui tõesti nii siis tundub küll, et äkki see v6+automaatkast polegi väga paha variant. Kas sa tead kelle tehtud kast see on, oskad äkki tootjaandmed välja tuua? Kas 1,8 mootoril on sama 5käigune kast?

Re: Laguna II ostuabi

Postitatud: 16 Dets 2011, 15:17
Postitas olev
Ei tea, pole uurinud. Aga kastid on erinevad, üks on neljane, teine viiene.
Iseõppivad kastid, kohanevad sõidustiiliga.
Lollikindel kombinatsioon, ei mingeid turbosid ja muud jura.

Re: Laguna II ostuabi

Postitatud: 18 Dets 2011, 14:24
Postitas MavaCX
Renault-il on viiene kast SU-1, ja siis erinevatel mudelitel on erineva indeksiga. Nende erinevus peaks olema siis vaid jõu üle kandmises. Kuid see SU-1 on väga kapriisne kasutaja suhtes. Manual versioonis (see Triptronic asi) ei lase käiku sisse lülitada enne, kui mootori ja kiiruse andurid on etteantud nõudmistele vastavad, ehk ikkagi pead ootama ära, millal automaatika seda teha suvatseb. Sellise tegevuse kohta mainis TopGeari- saates saatejuht ühe teise tootja tehtud käigukasti kohta väga ilmekad sõnad: "Käigukast on tehtud nii suur, et sinna saaks teise kasti veel sisse panna!" Jah, õppimisvõimega need on, kuid peale igat diagnostika seadme ühendust nullitakse "teadmised" ära.
Minu kogemus automaadiga on 3,5 liitrisel Nissani mootoril ja sellisel kombinatsioonil on see kast väga väike, käike võiks olla vabalt rohkem. Samas olen keskmised bensu kulud manuaalse kastiga (PK6) võrdluses madalamad saanud.

Re: Laguna II ostuabi

Postitatud: 18 Dets 2011, 19:02
Postitas olev
........Manual versioonis (see Triptronic asi) ei lase käiku sisse lülitada enne, kui mootori ja kiiruse andurid on etteantud nõudmistele vastavad, ehk ikkagi pead ootama ära, millal automaatika seda teha suvatseb....

Selline asi on küll, aga väga äärmusliku kasutamise korral. Iva on selles, et hoida mootorit ja kasti ennast. Ei lase
piinata. Pull on veel selles, et kui unustad kasti manuaali asendisse( oled harjunud ju käike mitte vahetama) siis saab ta sellest aru. Tiptop värk.
Tegelt pole seda manuaal asendit eriti vajagi kui peal on veojõukontroll.

Re: Laguna II ostuabi

Postitatud: 18 Dets 2011, 23:47
Postitas MavaCX
Selles asi ongi, et olen harjunud käike vahetama ja äärmuslikuks läheb just siis, kui manuaalselt käiku enne ei vaheta...Automaat vahetab äärmusliku sõidustiili juures esimese teiseks 20km/h kiiruse juures; teise kolmandaks 40km/h kiiruse juures ja kolmanda neljandaks natuke enne 60km/h kiiruse juures, viies vist tuleks jutuks, kui kiirus on natuke alla 80km/h.
Kuid just ökonoomsuse olengi saanud rahuliku sõidustiili juures ja manuaalset võimalust kasutades. Manuaalse valikuga saan ka linnasõidus kasutada viiendat käiku, muidu automaatsega seda ei tekigi. Ja sellise käiguvahetuse juures ei olegi saanud käike enda arvestuste järgi vahetatud, sest kiiruse-, jõu- ja ülekande andurid ei anna lihtsalt võimalust.
Minu sõidustiili juures on olnud maanteel automaat käigukastiga (SU1) 3,5V6 mootoril kesmine liitri kulu 8,6l/100km, linnas 10,8l/100km. Manuaalse kastiga (PK6) 3,0V6 mootoril maanteel keskmine liitri kulu 8,3l/100km, linnas 9,8l/100km. Mõlemad autod on peaaegu sama kaalu, peaaegu sama suurte rehvidega ja sõidan sama teed pidi.

Re: Laguna II ostuabi

Postitatud: 19 Dets 2011, 01:36
Postitas 9gtl
Kusjuures seda täheldasin mina ka, et kui oleks juba võinud viienda käigu lülitada siis miskipärast kast seda veel ei teinud. Manula funktsiooniga sain muidugi viienda sisse, arvasin, et see mingi jama aga tuleb välja et vist mitte.

Re: Laguna II ostuabi

Postitatud: 19 Dets 2011, 11:53
Postitas olev
Selline vahetumine toimub vaid sirgel maanteel rahulikult kiirendades. Aga käikude vahetumine sõltub (minu omal vähemalt) ka pidurdamise intensiivsusest, tsentrifugaaljõust( järsult kurvi minnes vahetab kurvi keskel ühe võrra alla, järsu tagasipöörde järel ei pane kohe teist sisse jne). Sooritades ühe äkilise möödasõidu, läheb kast rahulikuks tagasi kohe - paneb viienda, sõites mööda pikast reast ja pideva kiirendusega, saab pärast rahuliku stiili tagasi alles paari kilomeetri pärast. Linna vahel see ikkagi saab aru, et on linnas ja paneb viienda. Kui sõidan Tln Pärnu mnt mööda kesklinna poole rohelises laines kiirusega 50-60 ,vahetab ilusasti neljandat viiendat kui just järsult ei vajuta. Isegi üle viadukti võib 5ndaga minna kui vastavalt enne meelitada.
Tahan öelda, et midagi kindlat kiiruste ja käikude vahetumise kohta öelda ei saa, kast ju muudab end kogu aeg. Õpib.
Ja mõlemal autol ühtmoodi, V6 oma on natikene sportlikum, aga rahuneb edukalt st. läheb 5nda peale ka linnakiirusel.
Kahtlustan, et teil masin ei veere vabalt, takistus on peal. Näiteks pidur. Katsuge ketaste temperatuuri, esimesed võrdsed, tagumised võrdsed, esimesed tagumistest soojemad. Olen tagumiste piduritega jamanud - need mõjutavad asja kõvasti, kui üks ikka kergelt peal on, ega siis linnas viiendat käiku näe ka. Ja rõhk rehvides. Mul tahavad sügisel vähemalt korra nädalas trukki juurde saada.

Re: Laguna II ostuabi

Postitatud: 19 Dets 2011, 22:37
Postitas MavaCX
Minul pidurdamistega probleemi ei ole, veereb mis kole, klotse vahetan 1,5 aastase intervalliga. Ja rattad püsivad ka etteantud rõhkudega, sest andurid peal. Olen rõhku kontrollinud poole aasta vahega.

Re: Laguna II ostuabi

Postitatud: 20 Dets 2011, 10:34
Postitas olev
Aga palun, keegi annab korraliku auto niisama ära:
http://www.kuldnebors.ee/search/soiduki ... uage_id=et" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Laguna II ostuabi

Postitatud: 20 Dets 2011, 23:20
Postitas MavaCX
No ei tulnud täna välja, sõitsin mis sõitsin, kuid automaadis lülitas just siis, kui ootasin viienda lülitust sisse hoopis kolmanda?! Ju siis ma ei oskagi sõita, automaadiga siis...

Re: Laguna II ostuabi

Postitatud: 21 Dets 2011, 11:39
Postitas olev
Mis aasta mudel sul on? Üks partii kutsuti tagasi poodi ja vahetati tarkvara, ma käisin ka...

Re: Laguna II ostuabi

Postitatud: 09 Jaan 2012, 22:15
Postitas iff
Palun ütle mulle ka see koht kus kaks esimest aknatõstukit 80 vana raha eest korda saab?

Re: Laguna II ostuabi

Postitatud: 09 Jaan 2012, 22:17
Postitas iff
9gtl kirjutas:Lisan siis 2003 aasta 88kw dci mootoriga lagunat omava inimesena ka kommentaari kui lubate.
Hetkel läbisõitu alles 235000 km(ostes oli 140000km) seega ei midagi hullu veel. Eriti hea on lugeda kommentaare kus tõenäoliselt keegi pole autot omanud ja oi seda juttu siis. Mul vähemalt alati naljakas lugeda :) . Ei väida vastu, et loomulikult on olemas õnnetuid eksemplare aga mis margil neid ei oleks? Kuna eelnevalt sõitsin laguna esimese põlvkonna f9q 72kw dti mootoriga siis kogemused olemas ka sellest ajast. Laguna kahel siis põhimõttelisetl sama mootor ainult common rail süsteemiga ja kui ma ei eksi siis äkki on muutuva geomeetriaga turbo kah aga ülejäänud tundub sama olevat. Tehnilise poolepealt on auto igati töökindel, jupid odavad ja laguneb täpselt niipalju kui meie teedel lagunema peab. Näiteks mõned jupid: piduriklotsiring 600eek, õlifilter 80, hammasrihmavahetus ca 2000eek (veepumbaga koos ikka), sarniirid-rooliotsad jm sellised pudinad 100-300eekt tk oleneb siis tootjast jne, eelsüüteküünlad 400.- 4tk, kahe esimese akantõstuki remondile kuluv summa 80eek, ühesõnaga kõiki osi on saada, lihtne vahetada ja hinnad minuarust vägagi mõistlikud. Mul mõlemal autol on mootorid praktiliselt hooldevabad(läbisõidud pole muidugi väga suureks läinud veel ka, esimese laguna läbisõit oli müües 300000km) olnud va siis rihmavahetus ja õli iga 10000km järel(tehas vist lubab isegi 15000 sõita). Mootor annab 270nm ja käigukast kuuekäiguline, kui maanteel tahad ökotada siis olen trassil saanud 4,3 kesmist(tehas annab 4,5 vist) aga mina sõidan pigem tempokalt ja kiiruseni kuni ca120 saab 5L 100'le vabalt(suvel narvamaanetl saab sellise tempoga pidevalt sõidetud), linnas 7. Minul keskime tuleb 5,5(talvel max 6,5). Sain välismaal ka käidud ja kiirteel 150km/h on kulu 6,5L. Igatahes selle tõmbe eest mida auto pakub 5+. Selles suhtes soovitan kindlasti dislat aga kui naabrimees kirjutab ja foormist võib ka lugeda, et diisel on paha siis muidugi ei tasu osta:)
Saan aru kui minu jutt kõlab mitte üldse nii nagu igal pool kirjutatakse aga mida teha kui auto selline on. Kellele ei sobi võib foorumeid ja ajakirju edasi uskuda ja polegi midagi. Kui vajad abi siis võin veel tunde sellest masinast rääkida ja kirjutda ka(lisaks veel pikk lugu lagunade ostmistest) :) Ühesõnaga minul kahe erineva põlvkonna lagunadega kogemsui kokku 5 aastat ja ainult head kogemused.
See oli sinna siis

Re: Laguna II ostuabi

Postitatud: 09 Jaan 2012, 22:33
Postitas iff
3.0 V6 automaadi kohta veel nii palju, et ma suhteliselt raske jalaga ja 12,5 näitab auto ise linnas keskmist stabiilselt

Re: Laguna II ostuabi

Postitatud: 10 Jaan 2012, 15:15
Postitas olev
Asjast peab rõõm tundma. Normaalne.

Re: Laguna II ostuabi

Postitatud: 14 Mai 2013, 15:21
Postitas mcwax
Tere foorumirahvas.
Äratan selle vana teema.

On plaanis siis omale soetada autot (mitte ilmtingimata Renault, ega ka mitte Laguna), ja ühe võimaliku valikuna jäi silma selline isend: http://www.auto24.ee/used/1330046" onclick="window.open(this.href);return false;
Ilmselt on tegu nö. Laguna 2 baasil masinaga? Või oskab keegi täpsemalt kommenteerida mida see GT siis mudelinimes tähendab?
Hind tundub igatahes üsna soodne 2006 aasta masina kohta.
Müüja sõnul on autol vigu - aga seetõttu ka see ale tehtud (et ostja ise need parandaks) - aga ka 4000 EUR tundub 2006 aasta keskklassi auto kohta kuidagi vähevõitu.

Niipalju tean ka, et autol on eestis olnud 2 avariid mõni aasta tagasi (kumbki mitte liiga suur). Oma silmaga pole veel masinat näinud, kuid plaanin kindlasti vaatama minna.

Re: Laguna II ostuabi

Postitatud: 14 Mai 2013, 18:34
Postitas MavaCX
Tere
GT=GrandTouring
mcwax kirjutas:Tere foorumirahvas.

Või oskab keegi täpsemalt kommenteerida mida see GT siis mudelinimes tähendab?