Ostuabi - Renault Megane II (2002-2008)

Kust kohast, mis hinnaga, millist autot või detaili soetada?
Vasta
siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Ostuabi - Renault Megane II (2002-2008)

Postitus Postitas siimp » 22 Nov 2010, 19:00

Erinevate versioonide kohta saab täpsemalt lugeda AJALOO TEEMAST (viitena Megane II ajalugu).

Plussid: Head mootorid, mugav, viimistletud välimus, odav ja turvaline.

Miinused: Kitsas salong, võimalikud probleemid elektrisüsteemiga.

Pilt

Milliseid mudeleid eelistada ja milliseid vältida:

Väldi 2.0 VVT mudelit, soovitavalt eelistada 1.9 dCi Expressions mudelit.

Missugune ta on?

Mégane neelab teekonarusi ja löökauke mängleva kergusega. Prantslastele ajalooliselt omane pehme vedrustus tingib muidugi kere märgatava kaldumise kurvides, kuid see pole ebameeldiv ning haardevõimet jätkub tublisti. Vaid elektrilise võimendiga rool on liiga tundetu.

Kõik jõuallikad on erksad ja säästlikud, kuid 1,6-liitrine otto- ja 1,5-liitrine diiselmootor muutuvad suurematel kiirustel veidi lärmakateks. Kõrgepoolne isteasend pakub ulatuslikke seadevõimalusi ning sõitjaid ümbritseb hea kujundusega ja headest materjalidest kabiin. Vaevalt et kusagilt mujalt nii rikkalikku turva- ja mugavusvarustust leiate. Ainsa tõsisema kaebusena tuleb öelda, et luukpära pakiruum võiks suurem olla -- suur osa sellest on auto ahtriosa omapärasele kujundusele ohvriks toodud.

Missugust versiooni osta?

Sedaani tagaistmel on veidi rohkem ruumi, kuid luukpära on vaieldamatult praktilisem, nii et keretüübi valiku määravad teie vajadused. Omalt poolt soovitaksime siiski viieukselist, leppides tagaistujate napima jalaruumiga.
Keretüüp valitud, võite rõõmuga märgata, et halba jõuallikat valikus -- pisikesest 1,4-liitrisest Renaultsporti 225-hobujõulise turbo-kaheliitriseni -- ei olegi.

Meile meeldivad lõõgastunud sõiduviisi soodustavad 1,6-liitrine ottomootor (kõige mõistlikum bensiinimootor) ja 1,5-liitrine turbodiisel. Kaheliitrised ottomootorid on üsna jõulised.

Kuid pisut kallimad 1,9-liitrised diislid pakuvad samuti sobivat võimsusvaru, kulutades märksa vähem kütust. Lisakulutus on siin mõistlik.

Parimaks varustustasemeks on Expression, kuid ka odavam Authentique pakub piisavalt turva- ja mugavusvarustust. Privilége on tippversioon.

Kui kalliks läheb pidamine?

Kõige suurem kuluartikkel on ikka ja alati hinnalangus. Eriti kiiresti kukub uute Mégane-ide hind, nii et uuemate eksemplaride ostmisel kaubelge kõvasti. Kolmest aastast vanemate autode väärtusekadu pole enam hirmutav.

Praegu saate veel osta garantiiga autosid, mille ülalpidamiskulud peaksid üpris mõistlikeks jääma -- rikked peab ju Renault omal kulul kõrvaldama. Hooldus- ja kindlustuskulud jäävad klassi keskmisele tasemele.

Midagi hirmutavat ei oota ka tanklas. Diiselmootorite keskmine kütusekulu jäääb alla 6 liitri 100 kilomeetrile, 1,5-liitrisele piisab isegi vähem kui 5 liitrist. Väiksemad ottomootorid saavad hakkama ülimalt 7 liitriga, ja isegi Renaultsporti janu jääb allapoole 10 liitri piiri.

Mida tähele panna?

Renault on kvaliteeti viimastel aastatel tublisti parandanud, kuid jääb What Car? töökindluse edetabelis siiski teise poolde. Ning JD Poweri kliendirahuloluküsitluses tõuseb Mégane tabeli põhjast vaid napilt kõrgemale.

Elektririkked moodustavad vigadest lõviosa ja autoomanike kurvastuseks pole neid sugugi alati lihtne lokaliseerida ja kõrvaldada.

Seetõttu pöörake pruugitud Mégane-i ostmisel suurimat tähelepanu elektrisüsteemile. Aknatõstukid võivad üles öelda, probleeme on olnud ka suunatule- ja klaasipuhastikangidega. Ka võtmeta sisenemissüsteem võib rikki minna.

Vilistavatest piduritest (üldlevinud probleem) saab enamasti lahti esialgseid piduriklotse uuematüübiliste vastu vahetades. Kuid mootori uimane reaktsioon gaasiandmisele või kehv käivitumine võivad vihjata märksa aeganõudvamale ja kallimale remondile. Veel kuulake kabiinist kostvaid naginaid-klõbinaid ja otsige veelekkeid -- kuigi viimased on kaunis harvaesinevad.



Allikad:
Whatcar.ee
Wikipedia

9gtl
Renault kodanik
Renault kodanik
Postitusi: 100
Liitunud: 01 Juun 2010, 21:19
Minu Renault: Laguna 1.9dci 88kw 2003a.

Re: Ostuabi - Renault Megane II (2002-2008)

Postitus Postitas 9gtl » 23 Nov 2010, 00:09

Ehk tulevikus saab siia mõnede analoogsete autode kasutajate kommentaarid ka siis nagu reaalne pilt ka olemas. Hetkel lihsalt selline mittemidagiütlev üleüldine blablabla mida võib iga auto kohta rääkida.
Prantsuse tehnika küüsis 1998 aastast

divex
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 42
Liitunud: 08 Juun 2010, 18:31

Re: Ostuabi - Renault Megane II (2002-2008)

Postitus Postitas divex » 23 Nov 2010, 01:42

Olgu, kiirendame seda tulevikku ja kirjutan kogemustest mõne sõnaga kohe
Ostetud Megane Grandtour 1.5 dci sept. 2006a. Montenegrost. Enne seda ei teadnud Renualt-st suht midagi. Otsisin pikalt masinat ja oli neil just soodusmüük, lisaks sain vabastuse kõigist maksudest. Proovisõidu sain teha vahepeal Eestis kui masin oli juba tellitud. Selline siis eellugu.

Millised olid minu vajadused ja soovid? Kuna Balkan on mägine ja aeglasematest möödumised suht piiratud, siis oli vaja hea kiirendusega turbokat. Samas ei tahtnud ka väga igavat VW-grupi masinat ja kuna olen loomult suht kooner, siis soovisin, et hind ja omadused oleks ka suht tasakaalus.

Universaali valisin just otstarbekuse pärast ja ei kahetse. Kuna viimasel ajal on töölepingud kestnud mitu aastat, siis on ilusasti ära mahtunud eluks vajalik inventar, sest mahutavus on ikka mega. Valiku tegi kergemaks ka asjaolu, et mahtusin istuma vabalt ja mugavalt nii ees kui taga. Kusjuures sedaanil taga istudes tekib pikemal inimesel probleeme, kuna katus langeb suht järsku ja pea läheb vastu lage.

Sõidetud nüüdseks siis üle 4a ja millised kommentaarid:
Eespool oli siin nimetatud elektri jms vigu- midagi sellist pole juhtunud ja kõik toimib perfekto.
Pooltule pirnid pidasid vastu täpselt aasta, edasi sai neid tihti vahetatud, nüüd sees Osramid koos garantiiga ja kestavad.
Oli huvitav jama, et tagaluuk jäi kinni vahetevahel - pika otsimise peale leidsin ühe katkise juhtme ja nüüd ok. Muid anomaaliaid pole täheldanud.

Praeguseks näitab odokas läbisõiduks pea 93 000km. Tehtud ainult korralised hooldused iga 10 tuh.km järel, Eestis olles 15 tuh. järel. Hammasrihma vahetasin 60 tuh peal, tagaklotsid 75 tuh. ja esimesed 90 tuh. järel, eelnevalt ka piduriõli.

Mis rõõmustab:
Küttekulu pea olematu- 3a keskmine oli 5.0 l/100km, viimane 8 kuud kogunisti 4.6l
Sõita on mugav, selg ära ei väsi. Algul oli harjumatud pehmed amordid kurvides, samas ebatasast teed pea ei tunneta, on parajalt pehme. Elektrilineroolivõim ei häiri. Suurtel kiirustel kiirendamine pole probleem ka täislastis. ESP-d lisavarustusse ei valinud meelega, aga kiirushoidjast tunnen puudust just kiirteedel, selle mittevalik oli viga.

Mis häirib:
Salongi riie on jama, määrdub kiiresti ja vaja tihti puhastada.
Plasti naginad tekkisid teisel aastal, aga oluliselt ei häiri, imelik on vahel mingi nagin armatuuris, keegi arvas, et roolilatist.
Häirib, et pole võimalik teha kiiret käiguvahetust möödasõidul näiteks, see võib saada kunagi ohtlikuks.
Vahel tundub naljakas, et muidu kirutud vead pole välja löönud - õnneks.

Kokkuvõttes- väga rahul, sain täpselt selle mida vajasin. Selle raha eest on masinat rohkem kui küll ja patt oleks nuriseda.

Vasta