Ostuabi - Renault Scenic I (1996-2003)
Postitatud: 22 Nov 2010, 19:15
Plussid: Mitmekülgne, avar, paindlikult ümberkorraldatav salong.
Miinused: Kehv käiguvahetus, võimalikud naginad salongis.
Milliseid mudeleid eelistada ja milliseid vältida:
Väldi RX4 mudelit, soovitavalt eelistada 1.9 dCi mudelit.
Missugune ta on?
Renault tekitas mahtuniversaalide seas Mégane Scénicuga väikese revolutsiooni, võttes aluseks kompaktauto ning luues selle põhjale hoopis mitmekülgsema ja avarama sõiduki. Teise rea kolme istet saab ühekaupa eemaldada kohandamaks autot reisijate või pakkide vedamiseks. Isteasend on paljude juhtide arvates liga bussilaadne -- tänu veidra nurga all paiknevale roolisambale --, kuid reisijad tunnevad end mugavalt. Ning ka siis, kui kõik viis kohta on täidetud, jätkub ruumi kõigi pakkide mahutamiseks. Mootori- ja varustusevalik on lai, nii et tõenäoliselt igaüks suudab leida endale sobiva Scénicu. Juhile ei paku auto siiski nii suurt sõidurõõmu kui näiteks Opel Zafira. Viimase eeliseks on ka seitse istekohta -- kõnealusel Scénicul polnud seda võimalust.
Missugust versiooni osta?
1999. aasta juulis toimunud mudelivärskendus muutis Scénicu veidi pilkupüüdvamaks ja isikupärasemaks. Samuti jõudsid põhivarustusse eesmised ja külgmised turvapadjad, nii et kui turvalisust kõrgelt hindate, soovitame osta värskendatud mudeli. Samal ajal kasutusele võetud 1,4- ja 1,6-liitrised mootorid töötavad eelkäijatest erksamalt ja lasevad Scénicuga sõidust rohkem mõnu tunda. Kuid meie soovitame 1,9-liitrist dCi-turbodiislit, mis pole küll kõige kultiveeritum, kuid veab keskmistel pööretel väga jõuliselt ja kulutab vähe kütust. Keskmine varustustase Expression sisaldab piisavalt mugavusvarustust, sealhulgas kliimaseadet. Mingil juhul pole mõtet osta nelikveolist versiooni RX4. Maastikul temast erilist kasu pole, kuid hooldus on kallim ja töökindlus madalam kui teistel Scénicutel.
Kui kalliks läheb pidamine?
Lai mootorite ja varustustasemete valik tähendab, et turul leidub Scénic iga rahakoti jaoks. Mootorid -- eriti diislid -- tarbivad kütust säästlikult. Hoiduge nelikveolisest RX4-versioonist, mis on janusem ning kallim hooldada ja remontida. Kindlustus- ja hoolduskulud jäävad keskmisele tasemele. Kuid tutvuge hooldusajalooga -- "käestlastud" Scénic võib üllatava hulga remondiraha neelata.
Mida tähele panna?
Scénic on tolleaegsetest Renault-dest üks kvaliteetsemaid, kuid kabiinis võib ikka leida lahtitulnud paneele ja sõidu ajal kuula kõiksugu klõbinaid. Kui tagarea istmeid väljavõtmise järel korralikult oma kohale ei asetata, võivad nende rööpad painduda ega hakka istmeid enam korralikult paigal hoidma. Mootorid kestavad üldiselt hästi, kuid käiguvahetus võib ajapikku muutuda veel ebamäärasemaks-taignasemaks kui uuest peast. Viga saab kõrvaldada käiguvahetushoovastiku kõigi pukside vahetamisega -- ja kui osad ei maksa kuigi palju, siis töö küll. Samuti võib palju aega nõuda klaasipuhastite riknenud mootori vahetamine, ja seda viga on korduvalt esinenud. Ette on tulnud ka automaatkäigukasti rikkeid, ja siin läheb remont juba palju kulukamaks.
Allikad:
Whatcar.ee
Miinused: Kehv käiguvahetus, võimalikud naginad salongis.
Milliseid mudeleid eelistada ja milliseid vältida:
Väldi RX4 mudelit, soovitavalt eelistada 1.9 dCi mudelit.
Missugune ta on?
Renault tekitas mahtuniversaalide seas Mégane Scénicuga väikese revolutsiooni, võttes aluseks kompaktauto ning luues selle põhjale hoopis mitmekülgsema ja avarama sõiduki. Teise rea kolme istet saab ühekaupa eemaldada kohandamaks autot reisijate või pakkide vedamiseks. Isteasend on paljude juhtide arvates liga bussilaadne -- tänu veidra nurga all paiknevale roolisambale --, kuid reisijad tunnevad end mugavalt. Ning ka siis, kui kõik viis kohta on täidetud, jätkub ruumi kõigi pakkide mahutamiseks. Mootori- ja varustusevalik on lai, nii et tõenäoliselt igaüks suudab leida endale sobiva Scénicu. Juhile ei paku auto siiski nii suurt sõidurõõmu kui näiteks Opel Zafira. Viimase eeliseks on ka seitse istekohta -- kõnealusel Scénicul polnud seda võimalust.
Missugust versiooni osta?
1999. aasta juulis toimunud mudelivärskendus muutis Scénicu veidi pilkupüüdvamaks ja isikupärasemaks. Samuti jõudsid põhivarustusse eesmised ja külgmised turvapadjad, nii et kui turvalisust kõrgelt hindate, soovitame osta värskendatud mudeli. Samal ajal kasutusele võetud 1,4- ja 1,6-liitrised mootorid töötavad eelkäijatest erksamalt ja lasevad Scénicuga sõidust rohkem mõnu tunda. Kuid meie soovitame 1,9-liitrist dCi-turbodiislit, mis pole küll kõige kultiveeritum, kuid veab keskmistel pööretel väga jõuliselt ja kulutab vähe kütust. Keskmine varustustase Expression sisaldab piisavalt mugavusvarustust, sealhulgas kliimaseadet. Mingil juhul pole mõtet osta nelikveolist versiooni RX4. Maastikul temast erilist kasu pole, kuid hooldus on kallim ja töökindlus madalam kui teistel Scénicutel.
Kui kalliks läheb pidamine?
Lai mootorite ja varustustasemete valik tähendab, et turul leidub Scénic iga rahakoti jaoks. Mootorid -- eriti diislid -- tarbivad kütust säästlikult. Hoiduge nelikveolisest RX4-versioonist, mis on janusem ning kallim hooldada ja remontida. Kindlustus- ja hoolduskulud jäävad keskmisele tasemele. Kuid tutvuge hooldusajalooga -- "käestlastud" Scénic võib üllatava hulga remondiraha neelata.
Mida tähele panna?
Scénic on tolleaegsetest Renault-dest üks kvaliteetsemaid, kuid kabiinis võib ikka leida lahtitulnud paneele ja sõidu ajal kuula kõiksugu klõbinaid. Kui tagarea istmeid väljavõtmise järel korralikult oma kohale ei asetata, võivad nende rööpad painduda ega hakka istmeid enam korralikult paigal hoidma. Mootorid kestavad üldiselt hästi, kuid käiguvahetus võib ajapikku muutuda veel ebamäärasemaks-taignasemaks kui uuest peast. Viga saab kõrvaldada käiguvahetushoovastiku kõigi pukside vahetamisega -- ja kui osad ei maksa kuigi palju, siis töö küll. Samuti võib palju aega nõuda klaasipuhastite riknenud mootori vahetamine, ja seda viga on korduvalt esinenud. Ette on tulnud ka automaatkäigukasti rikkeid, ja siin läheb remont juba palju kulukamaks.
Allikad:
Whatcar.ee