Renault Clio Sport seeria (1999-täniseni)

Renault ja Dacia ajalugu
Vasta
siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Renault Clio Sport seeria (1999-täniseni)

Postitus Postitas siimp » 04 Mai 2010, 13:21

Siia püüan aegamööda koostada ülevaate kõigist Clio Sport mudelitest (uuendan seda teemat aegamööda).

Renault Clio II RenaultSport(RS) 172
(1999-2004)

Pilt
(Renault Clio RS 172 phase 1)

Pilt
(Renault Clio RS 172 phase 2)

RenaultSport Clio 172 peetakse üheks kõigi aegade parimaks esiveoliseks hot-hatch`iks. 172 mark 1 phase 1 mudel oli RenaultSport Clio mudelite alguseks, millest kujunesid hiljem välja 172 phase 2, 172 cup, 182, 182 cup, 182 trophy ja lisaks veel palju uuemaid mudeleid.

Baas mootoriks oli sama 2,0 mootor, mida kasutati Laguna ja Espace mudelitel. Renault andis selle üle RenaultSpordile ja F1 tarnija Mechachromele. Pärast nende poolset viimistlust oli võimsus kuni 166hp (172ps). Suuremate muudatuste hulka kuuluvasid parandatud voolavusega sisselasketorustik, freesitud plokikaane kanalid, Nimonic ventiilid, plaatinaelektrood süüteküünlad, suurendatud klapi kattuvused ja täiesti uus väljalaskesüsteem.

Renault Clio 172 müügiga alustati 1999 aasta lõpus ja esimese kuue kuu vältel oli seda mudelit saada üksnes Titanium silver värvkattega. Kasutati 1998 aastast pärit Clio II keret, millele lisati mõned sportlikud elemendid, nagu näiteks laiemad rattakoopad, erinevad spoilerid, küljelaiendid ja suuremad rattad. Mootorina võeti kasutusele F4R730, 2.0 liitrine 16 klapi ja VVT süsteemiga jõuallikas, mis polnud just eriti suur evolutsioon võrreldes Williamsil kasutusel olnud mootoriga.
Unikaalseks tegi esimesed 172 mudelid fakt, et autod tulid tehasest eriti kerge alumiiniumist kapotiga. 2001 aasta Juunis laienes värvivalik kollase, sinise, musta ja punase võrra. 2001 aasta Jaanuaris asendus seni kasutusel olnud Titanium silver värvus Iceberg Silver värviga. 2001 aasta Juunis tutvustati esmakordselt Face Liftiga Clio mudelit, millel võeti kasutusele natukene teravamad jooned (Clio III), varsti pärast seda hakati Face Lift keresid kasutama ka RenaultSport Clio 172 puhul (phase 2 algus). Muudatused toimusid ka mootori osas - gaasitross asendati elektroonilisega, kasutusele võeti uus õhufiltrikorpus (odavam ja halvemini läbi mõeldud), phase 1 puhul olnud 2 katalüsaatori asemel kasutati edaspidi 1 suuremat, millel oli eelkäijale erinevalt 2 lambda andurit. Need muudatused lisasid kaalu ja muutsid phase 2 võrreldes selle eelkäijaga aeglasemaks. Selle kompenseerimiseks muudeti käigukasti ülekanded natukene aeglasemaks. Auto sisemus sai uuenenud väljanägemise, samuti muudeti spoilereid ja paigaldati uued esi-ja tagatuled.
2002 aasta Augustis tutvustas RenaultSport Clio "Cup" mudelit, mis kujutas endast standardist 80kg kergemat mudelit, millel puudus konditsioneer, tagavararatas ja külgedel paiknenud õhkpadjad. Ühtlasi olid puudu ka xenon esituled ja nahk/alkantra istmed olid asendatud tekstiil kattega. Antud mudelil puudus kaaluvõidu eesmärgil ABS ja kasutusel oli algselt vaid Mondial Blue värv, 2003 a. Augustis lisandus hõbedane värvus, millele oli aga juba lisatud kliima.
Renault Clio Cup ei olnud üksnes mitte kergem vaid ka odavam kui teised Clio Sport 172 mudelid. Cup mudel tuli suurema tagumise spoileriga, teistsuguse esimese spoileriga ja 16" Speedline Turini valuvelgedega. Samuti oli muudetud veermikuosa, mis parandas juba niigi suurepärase mudeli juhitavust veel kordades.
2003 aasta Detsembri lõpus asendus Renault Clio 172 mudel Clio 182-ga.

Eelised uuemate mudelite ees:
* Üleüldine kergem kaal
* Kergelt kiirem kiirendus (sellest nimetus “ph-kiire”).
* Natukene pikemad käiguvahed
* Kaabliga gaasitross on natukene tundlikum (erksam)
* Parem õhuvoolavus
* Odavam

Hüüdnimed: ph-quick (ph-kiire), ph-ugly (ph-kole), 172ph1, RS-1.

Spetsifikatsioon (Tehaseandmed)

* 1998cc 2.0 16V VVT F4R mootor
* Maksimaalne võimsus 172hp 6250rpm juures
* Maksimaalne pöördemoment 200NM 5400rpm juures
* 5 käiku edaspidi ja üks tagurpidi
* Tühimass 1035kgs
* Täismass 1490kgs
* Ees (ventileeritavad) ja taga ketaspidurid.
* Esivedrustus: MacPherson tüüpi toed koos keerdvedrudega, teleskoop hüdraulilised amortisaatorid ja turvakaar.
* Tagavedrustus: Poolsõltumatu vedrustus.
* Hammaslattrool, pöörderaadius 10.8m
* Rehvid Michelin Pilot 195/50/R15
* Pagasiruumi mahutavus 255-596 liitrit
* Kütusepaagi maht 50 liitrit
* 0-100km/h 7.2 sekundit (EVO ajakiri väidab selle olevat 6.6sek)
* Võimsuse ja massi suhe 163bhp/ton
* Tippkiirus 220 km/h
* Õhutakistusetegur 0.35cx
* Co2 heitekogus 189g

Värvid:

1. 647 Titanium Silver
2. 000 Scarab Green
3. 676 Pearl Black
4. D44 Odyssey Blue
5. 640 Iceburg Silver
6. B76 Flame Red
7. 377 Sunflower Yellow

Allikad:
http://www.strikeengine.com Renault Clio 172 buying guide
http://www.cliosport.net foorum
wikipedia

Vasta