Renault 9/11 (1981-1988) ja Renault Rapid/Extra/Express

Renault ja Dacia ajalugu
Vasta
ERN
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 215
Liitunud: 30 Mai 2010, 15:29
Minu Renault: Renault Talisman Intense
Asukoht: Tallinn

Renault 9/11 (1981-1988) ja Renault Rapid/Extra/Express

Postitus Postitas ERN » 27 Juun 2010, 14:16

Ma vaatan, et on unustatud ära, või siis kahe silma vahele jäetud kolm erinevat Renault mudelit( ei süüdista kedagi, ei näita kellegi poole näpuga :) , praegu siiski kiired ajad), ja mõtsin, et teen nende kohta siis lühitutvustuse.

Renault 9 ja Renault 11 olid siis kaks kompaktautot, mida toodeti aastatel 1981-1988 Euroopas ning Ameerikas ja Kanadas vastavalt 1983-1987. Kahte mudelit hakati siis koos tootma, et vahetada välja aegunud Renault 14. Renault 9 oli 4-ukseline sedaan ja Renault 11 oli saadaval siis kas 3-ukselise või 5-ukselise luukpärana. Välimuselt natuke erinevad, aga raami ja muu ehituse poolest olid nad absoluutselt identsed. Renault 9. toodeti ka koostöös AMC(American Motors Company), mis kandis nime Renault Alliance, mida oli saada siis kas nelja, või kaheukselisena. Alates 1984. aastast toodeti ka lausa kabriolett versiooni Alliancist. Alates tootmisest, kasutasid mõlemad Renaultid vananenud Renault Ćleon tüüpi mootoreid alates 1.1 liitristest kuni 1.4 liitriste versioonideni. Ainult mõlema mudeli turbo versioonid kasutasid ülelaaduriga mootorit Renault 5 pealt. Hiljem, koostöös Volvoga, hakati kasutama uusi F-tüüpi mootoreid, mis olid südameiks Renault 9/11 GTX, GTE, TXE ja Electronique mudelitel. Turbo mootorid oli mõlemal mudelil võimsad. 1.4, 85kW on küll väike, aga kuna mõlema masina kaal oli natuke üle 900kg, tagas see suurepärase kaalu-võimsussuhte. Renault 9 oli lausa Euroopa Aasta Auto aastal 1982.

Renault 11 Turbo
Pilt

Renault 9 Turbo
Pilt

Renault Rapid/Express/Extra

Renault Rapid on siis paneelkaubik, mis tuli välja koos Renault 5 phase 2 väljalaskmisega. Masin oli välja lastud , et asendada Renault 4 F6 paneelkaubikut. Mootoriteks oli jällegist Renault C-tüüpi mootorid vahemikus 0.8l kuni 1.4l. Saadaval oli ka hilisematel aastatel F-tüüpi mootoreid, kahjuks ainult diisel varjante ja ainult 1.6l 40kW
Euroopas oli mudelil mitu erinevat nimetust, Express oli kasutusel kõikjal maailmas, Extra nimetust kasutati enamasti Ühendkunigriikides, ja Saksamaal kasutati enamasti Rapid nimetust.

Renault Rapid
Pilt
Renault Talisman Intense 160dci 2018
VW Jetta 1.6 56kw 1986 AKA Jutta
Renault R11 1.4 44kW 1983 AKA Tulejutt (RIP)

Vasta