Renault 19 (1988-2000)

Renault ja Dacia ajalugu
Vasta
siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Renault 19 (1988-2000)

Postitus Postitas siimp » 18 Okt 2010, 15:59

Renault 19 phase 1
Pilt
Pilt
Renault 19 phase 2
Pilt
Pilt
Renault 19 phase 1 Cabriolet
Pilt
Renault 19 phase 2 16V
Pilt

Renault 19 (tuntakse ka kui R19) loodi asendamaks Renault varasemaid mudeleid 9 ja 11, mis hakkasid oma välimuselt ajale jalgu jääma. R19 disain loodi itaalia autodisainer Giorgetto Giugiaro poolt ja jõuallikateks sai antud mudel uue Renault E-tüüpi (tuntud ka kui "Energy") 1.4L mootori ja F-tüübi 1.7L ja 1.8L mootori. Baasmudelid kasutasid OHV C-tüübi ("Cleon") 1.2L ja 1.4L mootoreid.

Oletatavalt Renault viimaseks numbripõhiseks mudeliks jääma pidanud Renault 19 tõi endaga kaasa uue nimepoliitika - sedaankerega 19 mudelite puhul võeti kasutusele lisanimena 19 Chamade, mis pidi neid eristama luukpäraga mudelitest. Chamade nimi kadus kasutuselt pärast 1992 aastal toimunud kereuuendust. 1991 aastal loodi saksa tootja Karmann poolt mudeliridadesse täienduseks kabriolett kere. R19 välimus sai küllaltki külma vastuvõtu osaliseks, kuid selle eest kiideti auto sisemugavust ja juhitavust.

1992 aastal tutvustati üldsusele uuenenud (R19 phase 2) esi-ja tagaosaga Renault 19 mudeleid. Vasakpoolse liiklusega maade Renault 19 said ühtlasi uuenenud armatuurlaua ja sisustuse, parempoolse liiklusega maade R19 sisu jäi muutusteta.

Renault 19 mudelit müüdi Euroopa turul kuni 1996 aastani, kuid Lõuna-Ameerika maades jätkus müük kuni 2000 aastani. R19 platvormi ja veermikku kasutati edasi tema asemikul - Renault Megane`l.

Renault 19 sai 1989 aastal Aasta auto tiitli saksamaal ja hispaanias. 1990 aastal lisandus tiitel "Iirimaa aasta auto" ja 1993 "Argentiina aasta auto".

Renault 19 16v ja Renault Sport

Renault 19 16v (tuntud ka kui 16S) oli n.ö. kiire luukpära, mis on kergesti eristatav oma õhuava tõttu kapotil. Samuti on lisandunud tagumine tiib, 15" Speedline valuveljed, küljelaiendid, topelt tuledega esituled, poolkorv istmed ja pardakompuuter. Pidurisüsteemis kasutati erinevalt tavalisele mudelile 259mm ventileeritavaid ketaspidureid ees ja 237mm ketaspidureid taga. Muidugi veel madalam vedrustus. Renault 19 phase 1 16v sai endale unikaalse esimese ja tagumise stange, mille puhul olid suunatuled viidud esimese stange sisse. Phase 2 16v puhul jäid kasutusele originaal stanged, mis olid täielikult kerevärvi.

Viimased 19 16v mudelid said nimeks Executive, mis tulid tehasest nahksisustusega. Phase 2 16v erines oma eelkäijast muudetud käiguvahede poolest. Renault tõi 19 16v mudeli 0-100 km/h kiirendusena välja 8.2 sekundit. Kõik mudelid olid 101kw (135hp) ja varustatud katalüsaatoriga (phase 1 puhul kasutati ka ilma katalüsaatorita versiooni, mis tootis 103kw) ning võimelised viima autot edasi kuni 215 km/h.


Allikad:
Wikipedia

Vasta