Renault 25 (1983-1992)

Renault ja Dacia ajalugu
Vasta
siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Renault 25 (1983-1992)

Postitus Postitas siimp » 28 Okt 2010, 14:03

Renault 25 pre-facelift (esimene versioon)
Pilt
Renault 25 facelift (teine versioon)
Pilt

Renault 25 oli selle tootmise ajal Renault`i lipulaevaks - kõige kallim, prestiižikam ja suurem Renault`i mudelite seas. 1985 aastal sai Renault 25 Euroopa Aasta auto valimisel teise koha. Kõik 25 mudelid valmistati Renault`i Sandouville tehases, Prantsustmaal Le Havre lähedal.

Renault 25 pidi asendama Renault 20/Renault 30 mudeleid ja oli võrreldes nendega igas suunas suur samm edasi. 25 oli üks esimesi autosid, mis disainiti pidades silmas aerodünaamilist effektiivsust - antud mudeli õhutakistustegur oli 0.31, mis oli ühtlasi põhiteguriks kütusekulu langetamisel. TS mudel hoidis enda käes mitteametlikku tiitlit "maailma kõige aerodünaamilisem masstootmises olev auto" (õhutakistustegur 0.28, mille tulemusena oli Renault 25 TS väga lihtsalt enda klassi kõige väiksema kütusekuluga).

Kõik Renault 25 mudelid olid esikveolised 4 silindrilise (2.0L ja 2.2L bensiinimootor sissepritsega või 2.1L diisel) ja 6 silindrilise (2.9L vabalthingav mootor ja 2.4L ülelaadimisega mootor) mootoriga, mis kõik asetati pikkipidi. 25 oli omas klassis näitajatelt üle keskmise, samas kui V6 Turbo mudel oli piisav konkureerima Mercedes-Benz E-klassi ja BMW 5-seerijaga.

Renault 25 kiideti peamiselt selle sõidumugavuse ja meeleoluka juhitavuse (vaatamata vähesele alajuhitavusele ja V6 turbomudeli pöördemomendile) tõttu. Äsja projekteeritud manuaalkäigukast tõmbas positiivset tähelepanu oma täpsuse ja sujuvusega (kuigi pingelõdvendus vedru võis tekitada olukorra, kus 5. käigu asemel läks ekslikult sisse 3. käik). Vastuoluline oli ainult oma aja kohta liialt futuristlik interjöör, mille disainis itaallane Marcello Gandini. Vaatamata sellele kiideti ka interjööri kui vaikset, avarat ja hästi valgustatut.

Varustustase oli kõrge ja see sättis prantsuse autodele uued standardid. Esimest korda peale Teist Maailmasõda oli Renault`il reaalne võimalus murda ennast täismõõtmetes turuosale väljaspool Prantsusmaad.


Muudatused (1988-1992)

1988 aastal toimusid mõned muudatused, millega sai Renault 25 uue esiosa, uued tagatuled, uued interjööri koostematerjalid ja uue esivedrustuse. Uuel versioonil olid ühtlasi ka võimsamad mootorid.
Renault 25 tootmine lõpetati aastal 1992, et sillutada teed uuele Renault Safrane mudelile.


Seotud mudelid
Eagle Premier/Dodge Monaco

Renault 25 oli baasmudeliks Ameerika turu jaoks loodud Renault Premier`ile (pärast American Motors`i müüki Chrysler`ile aastal 1987 sai see nimeks Eagle Premier). Vedrustus võeti Renault Medallion mudelilt. Interjööri kujundas American Motors ja kogu ülejäänud autole andis stiili Giorgetto Giugiaro. 1990 kuni 1992 müüs Chrysler ühtlasi teise nimega versiooni Dodge Monaco.


Erinevad varustusastmed

Aste 1 - roolivõimendi, esimesed elektrilised aknatõstukid, helisüsteem valikuline. Tagumise klaasi kojamees ja küljeliistud puuduvad, ühe valgusvihuga esituled.
Aste 2 - roolivõimendi, esimesed elektrilised aknatõstukid, 2 kõlariga stereo, tagumise klaasi kojamees, küljeliistud. 2x6w helisüsteem roolile paigaldatud puldiga (spetsiaalselt Philipsi poolt sellele mudelile toodetud) valikuline.
Kahe valgusvihuga esituled esimesel Renault 25 V6 versioonil.
Aste 3 - esimesed ja tagumised elektrilised aknatõstukid, elektrilised peeglid, 2x6w Philipsi helisüsteem standardis. Bensiinimootoriga mudelitel pardakompuuter ja digitaalne kütusenäidik. ABS, konditsioneer ja valikuline 4x20w Philipsi helisüsteem roolile paigaldatud puldiga.
Aste 4 - 4x20w Philipsi helisüsteem ja express stiilis esimeste ja tagumiste akende elektrilised tõstukid standardis. Kahe valgusvihuga esituled.
Aste 5 - konditsioneer, nahksisu, ABS, seitsmes suunas liikuvad elektrilised esiistmed, muudetava asendiga tagumised peatoed ja jalaka puidust vahetükid (uksepaneelidel ja käigukangi nupp) standardis.


Allikad:
Wikipedia

Vasta