Renault 5 (1972-1996)

Renault ja Dacia ajalugu
Vasta
siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Renault 5 (1972-1996)

Postitus Postitas siimp » 02 Nov 2010, 14:47

Renault 5 esimene generatsioon
Pilt
Renault 5 teine generatsioon
Pilt

Renault 5 (tuntud ka kui R5) on Renault tehastes aastatel 1972 kuni 1996 toodetud väikeauto, mida toodeti kokku ligikaudu 5.5 miljonit tükki. Põhja Ameerikas müüs AMC sama autot Le Car nime all.

Esimene generatsioon (1972-1985)

Renault 5 mudelit esitleti 1972 aasta Jaanuaris kui esimest Renault väikeautot. Antud mudel sai enda disaini Michel Boué`lt, kes suri aga kahjuks enne kui mudel tootmisse jõudis. Mehaanika oli R5 puhul laenatud Renault 4 mudelilt, mis kujutas endast pikkisuunas paigaldatud mootorit koos torsioonvedrustusega. OHV tüüpi mootorid olid laenatud Renault 4`lt, Renault 8`lt, Renault 16`lt ja need olid töömahuga vahemikus 850cc kuni 1400cc.
Esimeste R5 mudelite puhul kasutati armatuurlaua külge monteeritud käigukangi (käigukast asus mootorist eespool) - hiljem asendati see põrandal asuva käigukangiga. Ukselingid olid moodustatud lõigetest läbi uksesamba ja B-piilari. R5 oli üks esimesi autosid, mis toodeti plastmassist kaitserauaga, mis on muutunud tänapäeval selles tööstuses standardiks.
Interjöör oli tähelepanuväärselt avar võrreldes teiste samaaja Euroopa väikeautodega. Renault 5 kere õhutakistustegur oli ainult 0.37 (enamustel Euroopa autodel oli sama näitaja 0.45 ja kõrgem).

Esimese generatsiooni teiste versioonide hulka kuulusid Renault 5 Alpine (Inglismaal kandis see nime Gordini), Alpine/Gordini Turbo ja nelja ukseline sedaanversioon nimega Renault 7.


Teine generatsioon (1985-1996)

Renault 5 teine generatsioon ilmus müügile 1985 aastal. Kasutusele võeti täiesti uus kere ja põhi (platvorm põhines Renault 9/11 mudelil), kuid hoiti võimalikult sarnane oma eelkäijale. Teise generatsiooni disainis Marcello Gandini. Uus kere oli pikem ja laiem ning hõlmas endas 20% rohkem klaasist pinda ja rohkem siseruumi ja ühtlasi veelgi väiksemat õhutakistustegurit (0.35). Suurimateks muutusteks olid nüüdseks risti asetsevad jõuallikad, mis võeti otse Renault 9/11 mudelitelt ja lihtsama ehitusega vedrustust, mis kasutas nüüd MacPherson tüüpi tugesid.

Renault 5 teise generatsiooni põhjal paisati tootmisse ka paneelkaubiku mudel, mida tuntakse kui Renault Express. Mõnedes Euroopa riikides turustati seda mudelit kui Renault Extra (UK) või Renault Rapid (peamiselt saksa keelt kõnelevates riikides). See mudel pidi asendama R4 F6 paneelkaubiku, mille tootmine lõpetati aastal 1986.

1990 aastal hakkas mudel ilmutama vanadusmärke ja see asendati effektiivselt kaasaaegsema ja parema ehitusega mudeliga Clio. R5 tootmine viidid üle Sloveenias asuvasse Revoz`e tehasesse ja see jäi müügile kui Renault soodusauto nimega Campus kuniks tootmise lõpetamiseni aastal 1996. Campuse nimi võeti taaskasutusele aastal 2005 Clio II puhul.


Sport versioonid

Täieneb...


Allikad:
Wikipedia

Vasta