Renault Vel Satis (2001-2009)

Renault ja Dacia ajalugu
Vasta
siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Renault Vel Satis (2001-2009)

Postitus Postitas siimp » 09 Nov 2010, 21:42

Renault Vel Satis pre-facelift (2001-2006)
Pilt
Renault Vel Satis 3.0 dCi V6 facelift (2006-2009)
Pilt

Renault Vel Satis on Renault autotootja poolt loodud ja aastatel 2001 kuni 2009 toodetud esindusauto. Antud mudelit tutvustati esmakordselt Genfi Motoshow`l aastal 2001 ja see pidi asendama Safrane mudelit. Nimi Vel Satis tuleneb sõnade Velocity (kiirus) ja Satisfaction (rahulolu) kombinatsioonist. Eritellimusel valminud Vel Satis mudelit kasutas muuhulgas Prantsusmaa president kuni aastani 2009. Seda mudelit toodeti kokku 62201 eksemblari.

Vel Satis on äratuntav oma ebatavalise kõrguse poolest (13cm kõrgem kui Safrane), mille tulemusel on antud mudelil suur ja avar interjöör, mis mõnede arvates on äärmiselt ebatavaline. 2002 aasta Septembris kirjeldas autoajakiri CAR seda kui "kole ja äärmiselt prantsuselik". Renault`i disainijuht Patrick Le Quement selgitas, et Vel Satis`e puhul on oluline füüsiline kohalolu, mitte klassikaline elegants. Renault`i väljendatud kavatsus oli suunatud vähem konformismile ja pigem rohkem valitud modernsematele klientidele. Vel Satis oli katse uuesti sõnastada prestiižiauto tähendus Pratsuse tingimustes.

Vel Satis saavutas viis tähte EuroNCAP ohutustestis ja seda oli saada paljude erinevate mootoritega:
* 4-silindrit, 16-klappi, turbo ülelaadimisega 2.0-liitrine
* Nissani jõuallikas 24-klappi, 3.5-liitrine V6
* 4-silindrit, 16-klappi, 2.2-liitrine otse sissepritsega turbodiisel
* Isuzu jõuallikas 24-klappi 3.0-liitrine otse sissepritsega turbodiisel

Vel Satis jagab oma platvormi Laguna ja Espace IV mudelitega, mis kõik toodeti samal montaažiliinil Sandouville`s Prantsusmaal. Ülevaated suhtusid antud mudelisse kriitiliselt selle juhitavuse ja sõitmise poolest, kuid märgiti ära, et auto oli peaaegu kõigis tingimustes vaikne.
Inglismaa Renault otsustas 2005 aastal uuenenud Vel Satis`e parempoolse rooliga versiooni enam mitte välja töötada, kuna müügitulemused olid Inglismaal olnud algusest peale viletsad. Ennustati ligikaudu 3500 auto müüki, kuid müüdi vaid kolmandik sellest.

2006 aasta Vel Satis mudel sai endale uuenenud esivõre, millel oli vähem kroomi, mis pidi mudelile andma kaasaaegsemate konseptsioonautode välimuse.
Renault lõpetas Vel Satis tootmise 27 August 2009. Hiljuti avaldatud 2011 Renault Latitude mudelit peetakse Vel Satis järglaseks Euroopas ja teistes riikides.


Allikad:
Wikipedia

Vasta