Renault 8/10 (1962-1971)

Renault ja Dacia ajalugu
Vasta
siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Renault 8/10 (1962-1971)

Postitus Postitas siimp » 21 Veebr 2011, 10:07

Renault 8
Pilt
Renault 10
Pilt

Renault 8 (Renault R8 kuni 1964 aastani) ja Renault 10 on Renault`i poolt 1960ndatel ja 1970ndate algul toodetud väikesed pereautod. Renault 8 tootmisega alustati 1962 aastal ja Renault 10, rohkem eliitturule suunatud R8 mudeli tootmisega 1965 aastal. Mõlema mudeli tootmine lõpetati Prantsusmaal 1971 aastal. Neid toodeti Bulgaarias kuni 1970 aastani ja Hispaanias jätkati tootmist kuni 1976 aastani. Rumeenias toodeti Renault 8 mudelit litsentsi alusel ajavahemikul 1968-1971 Dacia 1100 nime all.

Renault 8 disain meenutab Alfa Romeo esiveolise prototüübi Tipo 103 (1960) disaini, kuna 1950ndatel 1960ndatel tegid Renault ja Alfa Romeo koostööd. Renault pakkus turul Alfa Romeo autosid ja Alfa Romeo tootis Itaalias litsentsi alusel Renault Dauphine (1959-1964) ja R4 (1962-1964) mudeleid. Kokku toodeti Alfa Romeo poolt 70502 Dauphine/Ondine ja 41809 R4 sõidukit.

R8 (model R1130) avalikustati 1962 aasta Juulis ja see põhines Renault Dauphine`l. Eriliseks tegi selle mudeli asjaolu, et esmakordselt kasutati sellise väikeauto puhul mõlemal teljel ketaspidureid. R8 sai jõuallikaks täiesti uue 956cc mootori, mis tootis 44PS (32kw; 43hp).

Võimsama mudeli, 8 Major (model R1132), tootmisega alustati 1964 aastal. Sellel mudelil oli 1108cc mootor, mis tootis 50PS (37kw; 49hp). Veelgi võimsama versiooni tootmisega, 8 Gordini (model R1134), alustati juba samal aastal. Gordini mudelil oli järele aidatud mootor, mis tootis 90PS (66kw, 89hp) ja 5 käiguline lühendatud käiguvahedega käigukast. Gordini mudelit oli algselt saada vaid sinise värvkattega, millele kleebiti kaks valget triipu. 1965 aastal alustati Renault 10 Major tootmisega, mis kujutas endast Renault 8 veelgi luksuslikumat versiooni, millel oli erinev esimese osa ja tagumise osa kujundus. Esimestel R10 mudelitel olid ümarad tuled, mis hiljem asendusid kandilistega.

1967 aastal läbis R8 Gordini (model R1135) muudatused ja sai esiosale juurde 2 lisatuld ning mootor asendus 1255cc jõuallikaga, mis tootis 100PS (74kw, 99hp). 1968 aastal vaadati hoolega üle senised Renault 8 ja 10 mudelid. Mõningad R10 mudeli lisad võeti kasutusele R8 mudelil, mille tulemusena loodi uus R8 Major mudel, mis hakkas asendama baasmudelit. R10 ümmargused esituled asendusid kandilisema kujundusega tuledega. Samuti hakati tootma 8S mudelit, mis kujutas endast sport versiooni 1108cc mootoriga, mis tootis 60PS (44kw; 59hp). 1970 aastal paigutati antud mudelile Renault 12 pealt pärit 1289cc jõuallikas, mille tulemusena tekkis täiesti uus mudel - R10 1300.

Prantsusmaal lõppes 8 ja 10 tootmine 1971 aastal ning viimased autod müüdi 1973 aastal. FASA-Renault, Renault tütarfirma Hispaanias, jätkas mudelite 8 ja 8TS (sarnane prantsusmaal toodetud 8S mudelile) kuni 1976 aastani.

Allikad:
Wikipedia

Vasta