Ära soojenda mootorit auto seistes!
Postitatud: 29 Jaan 2010, 10:59
Vaid iga sajas autojuht on teadlik, et suurem osa automootoreid vajab vaid 4-5 sekundit soojenemiseks. Tervelt 74% autojuhtidest kinnitab, et automootor vajab talvel soojenemiseks aega enam kui 2 minutit, näitavad uuringud.
Talviste külmade tõttu soojendavad autojuhid oma autosid kauem. Inimesed usuvad, et sellistes tingimustes peaks automootor kohapeal soojenema vähemalt 2 minutit enne sõitma hakkamist. Samas vajab enamik autodest vaid paari sekundit, et jahutusvedelik saavutaks sõitma hakkamiseks vajaliku temperatuuri.
“Autojuhid käivitavad mootori ja ootavad, et see soojeneks, puhastades samal ajal autot lumest. Enamik neist ei tea, et tühikäigul töötav mootor soojeneb palju aeglasemalt kui sõitval autol. Veelgi enam, liiga pikaajaline soojendamine enne sõidu alustamist võib mootorit ülemäära kurnata,” selgitab Renault’ liikluskooli esindaja.
Parim viis talvisel ajal startimiseks on oodata mõned sekundid peale mootori käivitamist ning seejärel asuda sujuvalt liikuma, sest sõites soojeneb mootor kiiremini. “Samas tuleks alguses vältida kõrgeid pöördeid. Madala temperatuuri korral kohaneb mootor kõige paremini sõidu algusfaasis keskmisel kiirusel töötades,” lisavad Renault’ liikluskooli õpetajad.
Endal on ju ka mõnusam, kui ei pea külmas õues või salongis lõdisema, vaid saab näiteks kauem magada! Kui te pole just selles videos tegutsev härrasmees, kes enda sõidukilt stoilise rahuga ning kiirustamata, väidetavalt koguni poolteist tundi järjest paksu lumekoorikut demonteerib.
http://www.youtube.com/watch?v=yoxs0ELG0mA[/video]
Talviste külmade tõttu soojendavad autojuhid oma autosid kauem. Inimesed usuvad, et sellistes tingimustes peaks automootor kohapeal soojenema vähemalt 2 minutit enne sõitma hakkamist. Samas vajab enamik autodest vaid paari sekundit, et jahutusvedelik saavutaks sõitma hakkamiseks vajaliku temperatuuri.
“Autojuhid käivitavad mootori ja ootavad, et see soojeneks, puhastades samal ajal autot lumest. Enamik neist ei tea, et tühikäigul töötav mootor soojeneb palju aeglasemalt kui sõitval autol. Veelgi enam, liiga pikaajaline soojendamine enne sõidu alustamist võib mootorit ülemäära kurnata,” selgitab Renault’ liikluskooli esindaja.
Parim viis talvisel ajal startimiseks on oodata mõned sekundid peale mootori käivitamist ning seejärel asuda sujuvalt liikuma, sest sõites soojeneb mootor kiiremini. “Samas tuleks alguses vältida kõrgeid pöördeid. Madala temperatuuri korral kohaneb mootor kõige paremini sõidu algusfaasis keskmisel kiirusel töötades,” lisavad Renault’ liikluskooli õpetajad.
Endal on ju ka mõnusam, kui ei pea külmas õues või salongis lõdisema, vaid saab näiteks kauem magada! Kui te pole just selles videos tegutsev härrasmees, kes enda sõidukilt stoilise rahuga ning kiirustamata, väidetavalt koguni poolteist tundi järjest paksu lumekoorikut demonteerib.
http://www.youtube.com/watch?v=yoxs0ELG0mA[/video]