1. leht 1-st

Velgede sobivusest

Postitatud: 27 Sept 2010, 01:10
Postitas kirst
Üritan aru saada paarist asjast ning siinkohal siis teadjamate abi oleks teretulnud.
Näiteks kosei.ee andmetel sobib minu megane coupe alla veljed, mis on siis offsetiga 42..50. Tehas näeb minu 1,6 meganele ette 15 tolliseid velgi.
Aga mis juhtub kui ma panen alla näiteks need need 16 tollised veljed, millel on offset 40
või siis need 15 tollised, millel on ka offset 40.
Palju see hakkab mõjutama auto juhitavust, sildade vastupidamist ning spido õigsust?

Re: Velgede sobivusest

Postitatud: 27 Sept 2010, 06:31
Postitas arved1981
Spidokas võib küll valetama hakata- oleneb millise laiuse ja profiiliga rehvi näeb tehas ette. Juhitavusele ei tohiks küll erilist mõju avaldada- pigem saavad pidurid natuke rohkem vatti.

[ Postitatud mobiililt ]

Re: Velgede sobivusest

Postitatud: 27 Sept 2010, 06:34
Postitas Edgar
kui offset on etteantud nubritest möödas siis ta võib hakata äärega vastu käima. Oma Rapidil sain tunda seda. Offset sama mis sinu autol ja sai alla proovitud golfi velgi millel offset 40 lõpes asi sellega, et esisillal polnud suuremaid probleeme kui ainult rattad täitsa välja keerates. Tagumine sild aga kratsis mõnusalt sisemist koopaäärt. Seda nüüd siis vanadest pannidest... Kuna sinu auto on rohkem väärt siis lahenduseks on flantsid mis siis nihutavad velge õigesse asendisse. Kui offset on paigast, siis see kõige enam mõjutab laagreid sest pinge ei lasku laagrile enam ühtlaselt vaid jääb natuke "nullkohast" eemale. Spidomeetri jaoks on olemas rehvikalkulaator kus näitab kui palju hakkab spidomeeter valetama. Kui liiga laiad rehvid peale panna siis auto on rohkem tee külge "kleebitud" aga leiab ka iga pisema vao üles ja kipub rooliotsasi ära sööma. Kuna on varajane hommik ja mul on ainult üks tass kohvi sees, siis palun ette vabandust kui ma midagi valesti kirja panin.

Re: Velgede sobivusest

Postitatud: 27 Sept 2010, 15:59
Postitas MavaCX
Soovitan kõigepealt kindlaks teha oma auto velje O-Sti, see peaks olema velje siseküljele kirjutatud - või saad esindusest õige numbri teada. Ei soovita eriti neid tabeleid uskuda, aga - kui olemasolevat ei suurenda, siis ainsad asjad milles pead muret tundma oleksid vale spidokas, erinevus kütusekulus ja võimalik veermiku suurem kulumine (kui ületad 1", siis kindlasti!). Ei soovita rohkem kui ühe tolli võrra laiust suurendada, sest laiemad rehvid maksavad rohkem (väheneb võimalus ülse sobivat leida!) ja võib tekkida oht tiibade ääred ära rikkuda. Enne kui veel uute velgede kasuks otsustad, uuri kas vastavaid sobivaid rehve ikka turul pakutakse. Kui tunned muret juhitavuse üle, siis laiemad kui 225 rehvid "hakkavad" sõites pikkivagusi otsima, alla selle ei tohiks eriti mõjuda.

Re: Velgede sobivusest

Postitatud: 27 Sept 2010, 23:48
Postitas 9gtl
Suurema veljega alati sõidumugavus kannatab st et auto läheb jäigemaks ja auke tunneb rohkem( isegi tänapäeva prantsuse auto on juba suure veljetagi päris kõva). Kui aga tahad kurvimasinat siis anna minna, paned veel madala profiiliga rehvi ka peale ja ongi valmis. See et spido natuke puusse paneb on ju ainult harjumise asi. Ise väga flantsidega möllamist ei poolda, siis võiks juba flantsiraha kohe normaalse mõõduga velge investeerida ja endal on kogemused kiskumisega pigem rehvi kõrgusega seotud st et mida madalam profiil seda lihtsamini tahab oma rada minna.

Re: Velgede sobivusest

Postitatud: 28 Sept 2010, 09:34
Postitas trevi
Kui kasutada vale offsetiga velgesid, siis muutub juhitavus, nimelt muutub selline parameeter nagu käänuraadius.

Kellel huvi ja kes ei tea, võib lugeda lisa, näiteks sellisest kohast: http://spidoweeb.planet.ee/

Re: Velgede sobivusest

Postitatud: 28 Sept 2010, 23:24
Postitas kirst
Ühesõnaga siit moraal. Tuleks siiski valida täpselt õige velg, et mitte oma autot piinata :D

Re: Velgede sobivusest

Postitatud: 30 Jaan 2022, 18:56
Postitas Space
kirst kirjutas:
28 Sept 2010, 23:24
Ühesõnaga siit moraal. Tuleks siiski valida täpselt õige velg, et mitte oma autot piinata :D
nii on :good: