Renault mootorid

Üldised probleemid ning näpunäited
Vasta
siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Renault mootorid

Postitus Postitas siimp » 08 Nov 2010, 22:22

Renault autotootja poolt loodud mootorite puhul on läbi aja kasutanud kahte erinevat süsteemi viitamaks mootori tehnilistele spetsifikatsioonidele:

- Puht numbriline süsteem, mis oli kasutuses alates firma asutamisest kuni 1980ndate aastate keskpaigani.
- Tähe ja numbri kombinatsioon, mis võeti kasutusele pärast numbrilise süsteemi kasutuselt kadumist.


Numbriline süsteem:
Numbriliste mootorite süsteemi kasutati kuni 1980ndate aastate keskpaigani ja see kujutas endast lihtsalt erinevate mootorite arenduse kronoloogilist järjestust. Samal mootoriplokil põhinenud mootorid võisid omada erinevaid ja mitte seotud numbreid.

Tähe ja numbri kombinatsioon:
See süsteem võeti kasutusele pärast numbrilise süsteemi kasutuselt kadumist. See koosneb kombinatsioonist XnY-zzz, kus:

X tähistab tähte, mis näitab ära mootoritüübi perekonna.
n tähistab ühekohalist numbrit, mis määrab ära mootori olemuse järgnevalt:
1: Bensiinimootor ühelõõrilise karburaatori ja paralleelsete klappidega
2: Bensiinimootor kahelõõrilise karburaatori ja paralleelsete klappidega
3: Bensiinimootor ühe-või mitmepunkti sissepritsega ja paralleelsete klappidega
4: Bensiinimootor nelja klapiga ühe silindri kohta
5: Bensiinimootor ühelõõrilise karburaatori ja crossflow stiilis klappidega.
6: Bensiinimootor kahelõõrilise karburaatori ja crossflow stiilis klappidega.
7: Bensiinimootor ühe-või mitmepunkti sissepritsega ja 2 või 3 klapiga ühe silindri kohta crossflow paigutusega (sisaldas ka juba 16-klapilist versiooni F-tüübi mootorist)
8: Diiselmootor mitteotsesissepritsega (eelkamber)
9: Diiselmootor otsesissepritsega

Y on ühetäheline töömahu näitaja:
A: alla 750cc.
B-U: 750cc kuni 2250cc, 50cc vahega, seejärel 100cc vahega töömahu suurenedes.
V-Z: üle 2250cc, 100cc vahega.
zzz on kolmekohaline tähtnumbriline kood (tavaliselt algab kas 7 või A-ga), mis viitab mootori konfiguratsiooni üksikasjadele (nt. ülelaadimisega, manuaal- või automaatkäigukast, katalüsaator või mitte jne).


Mootorite tüübid:

6DE
6DE mootor on OHC tüüpi diisel V6 pärit Perkins`i mootorite seast, mida kasutati Vel Satis sedaanil ja Espace mahtuniversaalil.

6DE1: 2958cc

A
A tüübi mootor oli üleni alumiiniumist OHV tüübi rida 4 mootor, mis projekteeriti 1960ndate keskpaigas Renault 16 tarvis ja seda toodeti kolme varianti:
A1K: 1470cc
A1L: 1565cc
A2M/A3M: 1647cc

B
B tüübi mootor oli malmist OHV tüüpi rida 4 mootor, mis projekteeriti 1940ndate keskpaigas Renault 4CV tarvis ja seda kasutati ka Renault 4 ja Dauphine mudelitel.
748cc (tootmine lõpetati enne uuema tähistussüsteemi kasutuselevõttu)
782cc (tootmine lõpetati enne uuema tähistussüsteemi kasutuselevõttu)
B1B: 845cc

C
C tüübi mootor oli malmist OHV tüüpi rida 4 mootor, mis projekteeriti 1960ndate alguses Renault 8 tarvis. See mootor oli äärmiselt vastupidav, odava ehitusega ja seda uundati pidevalt tema 35-aastase ajaloo jooksul ning kasutati iga Renault väikeauto ja kompaktauto puhul lõpetades 1992 aasta Twingo`ga.
C1C: 903cc
C1E: 1108cc
C1G/C3G: 1237cc
1289cc (tootmine lõpetati enne uuema tähistussüsteemi kasutuselevõttu)
C1J/C2J/C3J: 1397cc

D
D tüübi mootor on C tüübi väiksemate mootorite järglane, mis võeti esmakordselt kasutusele 1990ndate keskpaigas ja mis kujutab endast malmist OHC tüüpi rida 4 mootorit, mida kasutati peamiselt Renault Twingo puhul.
D4F: 1149cc
D7F: 1149cc
A 1000-cc D7D sellest versioonist loobuti juba arenduse algusfaasis.

E
E tüübi mootor on C tüübi suuremate mootorite järglane, mis kujutab endast malmist OHC tüüpi rida 4 mootorit, mida kasutati esmakordselt 1988 aastal Renault 19 puhul ja hiljem laialdaselt Clio ja Megane mudelitel.
E5F/E7F: 1171cc
E5J/E6J/E7J: 1390cc
E7M/E4M: 1598cc

F
F tüübi mootor on A tüübi mootorite järglane. Selle tootmine käivitati 1981 aastal Renault 9 ja Renault 11 tarvis ja see mootoritüüp oli Renault mootorite alustalaks kuni 2000 aasta algusaastateni. Antud mootoritüüp oli ühtlasi ka esimene "neli klappi silindri kohta" Renault seeriatootmises olnud mootor. F tüübi mootorite järglane on M tüüpi mootorid.
F1N/F2N/F3N: 1721cc
F7P: 1764cc
F3P: 1794cc
F3R/F4R/F7R: 1998cc
F8Q/F9Q: 1896cc

G
G tüübi mootori arendusega alustati 1980ndate lõpus. G tüüp pidi endast kujutama rida 4 ja 5 OHC tüüpi bensiini ja diiselmootorite perekonda. G7R bensiinimootor ja G8T diiselmootor olid alles arendusjärgus kui Renault teatas koostööst Volvoga, millel oli sarnane mootoritüüpide perekond (N-tüüp). Renault kontsern tegi äriotsuse katkestada kõik G tüübi arendustööd peale diiselversioonide. Vaatamata koostöö katkemisele 1993 aastal kasutas Renault Volvo bensiinimootoreid oma keskmist ja suurt mõõtu keredel kuni 2000 aastani.
G8T/G9T: 2188cc

H
H tüüpi mootor on F tüübi edasiaretus.
H4R: 1998cc

J
J tüübi mootor on üleni alumiiniumist OHC tüübi rida 4 mootor, mis töötati ühiselt välja koostöös PSA`ga. Antud mootorit tutvustati 1977 aastal ja see asendati 1996 aastal F tüübiga.
J5R/J6R/J7R: 1995cc
J6T/J7T: 2165cc
J8S: 2068cc

K
K tüübi mootor on E tüübi edasiaretus.
K4J: 1390cc
K4M: 1598cc
K7M: 1598cc
K9K: 1461cc

L
L tüübi mootor on alumiiniumist OHC tüüpi bensiini V6 mootor, mis töötati ühiselt välja koostöös PSA`ga, kes viitasid antud mootorile ka kui ES tüübile.
L7X: 2965cc

M
M tüübi mootor on OHC tüüpi mootor, mis töötati ühiselt välja koostöös Nissan`iga, kes viitavad sellele kui ka MR tüüpi mootorile.
M9R: 1995cc
M4R: 1997cc (bensiinimootor on kasutusel Renault Clio III puhul; tootmisega alustati november 2006)

N
N tüübi mootor on Renault kontserni sisetoodanguna valminud OHC tüüpi rida 4 ja 5 mootor, mis on algselt pärit Volvo`lt ja mida kasutati Laguna ja Safrane sedaanidel.
N7Q: 1948cc
N7U: 2436cc

S
S tüübi mootor on malmist OHV tüübi rida 4 diiselmootor, mis pärineb Itaalia mootoritootjalt SOFIM. Seda on kasutatud Trafic ja Master kaubikutel ja Safrane sedaanidel alates aastast 1981.
S8U/S9U: 2445cc
S9W: 2799cc

V
V tüübi mootor on Renault kontserni sisetoodanguna valminud OHC tüüpi V6 Nissani VQ mootorist, mida kasutati Vel Satis sedaanidel ja Espace mahtuniversaalidel.
V4Y: 3498cc

X
X tüübi mootor oli üleni alumiiniumist OHC tüübi rida 4 mootor, mis töötati välja koostöös PSA`ga. Seda mootorit tutvustati esmakordselt 1974 aastal ja see sai jõuallikaks Renault 14 mudelile. X tüübi mootor kadus kasutuselt 1982 aastal ja seda hakkas asendama C tüüpi mootor.
X1G: 1219cc
X2J: 1360cc

Z
Z tüübi mootor (tuntud ka kui PRV V6) oli malmist OHC tüüpi V6 mootor, mis töötati välja koostöös PSA ja Volvo`ga 1970ndate alguses. 1975 aastal paigutati antud mootorit Renault 30 mudelile. See sai ühtlasi ka jõuallikaks Renault 25, Safrane, Espace ja Alpine mudelitele.
Z7U: 2458cc
Z6V/Z7V: 2664cc
Z7X: 2975, hiljem 2963cc


Allikas:
Renault Tuning Club

Vasta