Laguna 2,2 dCi 2002"fuel injection system" jamab/vist korras

Spetsiifilisemad probleemid ning nõuanded
Vasta
kmo
Huviline
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 04 Juul 2011, 00:57
Minu Renault: Laguna 2.2 dCi 2002
Asukoht: Harjumaa

Laguna 2,2 dCi 2002"fuel injection system" jamab/vist korras

Postitus Postitas kmo » 27 Juul 2011, 15:12

Teema algatasin pigem selleks, et jälg maha jääks, abi foorumi kaudu vist ei ootagi. Kui kellelgi midagi sellist olnud, võib muidugi muljetada.
Lugu siis selline, et möödasõitu tehes Tallinn-Tartu maanteel suri mootor välja ja kompuuter tetas sulni häälega "Fuel injection system is not functioning. Turn off engine. Consult your local Renault dealer". Või midagi sellist. Hea oli, et möödasõiduks olin valinud koha, kus vastu tulevad autod olid väga kaugel, mitte lihtsalt kaugel... Jõudsin kenasti oma ritta tagasi ning tee äärde.
Aga kuna auto käivitus ja fuel injection system ikkagi töötas, siis sõitsin ~30 km, et koju jõuda. Vahepeal suri mootor 5-6 korda küll välja, kuid lõpuks sain aru, et ~50 km/h kiirusel annab kulgeda küll ega püüdnudki 70-ga sõita. Aga sõites oli tunda, et kütusesüsteem korralikult ei tööta, aeg-ajalt kütus mootorisse ei jõudnud, siis taas jõudis, kuigi gaasipedaali ei liigutanud. Pidevalt põles paneelis punane STOP tuli ja kiri turn off ignition. Aga õlitase oli normis, kütusekulu hetkenäitaja mingit anomaaliat ei näidanud ja sõitsin ikkagi koju. Eks ma masinaga mingisse teenindusse lähen ja näis. Vbl lihtsalt kütusefilter umbes. Aga võib-olla midagi tõsisemat.
Viimati muutis kmo, 27 Jaan 2012, 11:19, muudetud 1 kord kokku.
Pilt
Laguna 2002, 2,2 dCi

Kasutaja avatar
Edgar
Renault Klubi auliige
Renault Klubi auliige
Postitusi: 466
Liitunud: 14 Veebr 2010, 01:04
Minu Renault: Rapid, R19
Asukoht: Tallinn

Re: Laguna, 2,2 dCi, 2002, "fuel injection system" jamab

Postitus Postitas Edgar » 28 Juul 2011, 06:42

Pigem jah kütusefilter umbes. Teine hea variant on kehva kontaktiga andur. Ja andureid on seal juba külluses ilmselt.


Edu!
Renault Rapid 1.1 R4 45ps

andres500
Tõsine huviline
Tõsine huviline
Postitusi: 64
Liitunud: 03 Mai 2010, 21:15
Minu Renault: 2*Espace II
Asukoht: Tartu

Re: Laguna, 2,2 dCi, 2002, "fuel injection system" jamab

Postitus Postitas andres500 » 28 Juul 2011, 10:07

Olen kuulnud, et osadel masinatel on paagis pump mis annab eelsurve kõrgsurvepumbale, ning et see paagis olev pump annab otsad. Antud jutt pärineb konkreetsel juhtumil BMW diislilt vist 524 ca 1998 või midagi sinna kanti.

kmo
Huviline
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 04 Juul 2011, 00:57
Minu Renault: Laguna 2.2 dCi 2002
Asukoht: Harjumaa

Re: Laguna, 2,2 dCi, 2002, "fuel injection system" jamab

Postitus Postitas kmo » 03 Aug 2011, 18:46

Käisin autoga CityMotors'is. Seal öeldi, et jah, mitmed/korduvad veateated olid üleval, kuid need olid "kollased", mitte "punased" veateated. Ning veateateid oli andnud
- kütuserõhu andur,
- EGR klapp,
- õhumõõtja.
Veel oli näha, et mootori tööga oli mingi probleem olnud (suri ta mul ju välja). Veateated kustutati, tehti proovisõit ning veateateid tagasi ei tulnud. Eile ja täna sõitsin ning siiani kõik korras. 36,11 EUR läks see kontroll maksma.
Arvati veel, et selline viga võib tekkida, kui kütust paagis väga vähe ning lihtsalt pole midagi peale anda, kuid kütust oli paagis, kui mootor välja suri, piisavalt. Veel lisati, et viga võiks olla pihustitega, kuid ka nendega muret ei ole. Sellised lood siis.
Kütusefiltri vahetan igaks juhuks lähiajal välja.

Veel - pole otseselt enam mootori teema, kuid ei viitsi teeninduse alla uut teemat tekitada. Kui helistasin City Motorsisse, siis kuulati rahulikult mure ära. Alguses öeldi, et jaa, meil järjekorrad väga pikad... aga paluti veel kord seletada, milles mure. Ja arvati, et see on eelkõige elektroonika viga, sellega saaks varem kontrolli tulla ja pandi aeg kirja. OK, see oli nädala pärast, kuid panin aja kirja. Kui saan mujale kiiremini, siis tühistan selle aja, mõtlesin ise.
ABC Motorsisse helistades juba mainisin, et viga võib olla elektroonikas, seda võiks esmalt kontrollida, kas oleks võimalik. Kui aga teisel pool toru kuuldi, et tegemist 2002 a. autoga, siis ega mind palju enam kuulatud , kuid teisalt väga asjalikult soovitati, et meil järjekorrad pikad, diiselmootoreid remondivad veel http://www.testrem.ee" onclick="window.open(this.href);return false; ja http://www.karla.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimati muutis kmo, 05 Aug 2011, 01:26, muudetud 1 kord kokku.
Pilt
Laguna 2002, 2,2 dCi

9gtl
Renault kodanik
Renault kodanik
Postitusi: 100
Liitunud: 01 Juun 2010, 21:19
Minu Renault: Laguna 1.9dci 88kw 2003a.

Re: Laguna, 2,2 dCi, 2002, "fuel injection system" jamab

Postitus Postitas 9gtl » 04 Aug 2011, 18:37

No ju on tööd piisavalt, et kliendid minema saadetakse, nüüd tuleb siis pöidlad pihku võtta ja loota, et selline hoolduses nullimine krooniliseks ei hakkaks muutuma.
Prantsuse tehnika küüsis 1998 aastast

stif
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 4
Liitunud: 12 Veebr 2011, 13:05

Re: Laguna, 2,2 dCi, 2002, "fuel injection system" jamab

Postitus Postitas stif » 04 Aug 2011, 20:46

Kas see kütuserõhu viga mis arvuti näitas oli kindlasti anduri viga või oli hoopis regulaatori viga?

kmo
Huviline
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 04 Juul 2011, 00:57
Minu Renault: Laguna 2.2 dCi 2002
Asukoht: Harjumaa

Re: Laguna, 2,2 dCi, 2002, "fuel injection system" jamab

Postitus Postitas kmo » 04 Aug 2011, 23:37

stif kirjutas:[...] anduri viga või oli hoopis regulaatori viga?
Kahjuks ei tea ning ei osanud ka kohapeal küsida. Kui Sa stif aga midagi soovitada oskad või midagi tead, siis jaga oma teadmist julgelt.
Pilt
Laguna 2002, 2,2 dCi

kmo
Huviline
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 04 Juul 2011, 00:57
Minu Renault: Laguna 2.2 dCi 2002
Asukoht: Harjumaa

Re: Laguna, 2,2 dCi, 2002, "fuel injection system" jamab

Postitus Postitas kmo » 28 Aug 2011, 23:31

Väike update, mis siis asjast on saanud. Kõrvalepõikeks - see teema paistab EN-keelsetes foorumites Lagunade puhul (võimalik, et ka teiste Renault diiselmootorite juures?) üsna tihti tõstatatud olema ning soovitusi ja kogemusi jagatakse seinast seina.
CItyMotorsis võeti siis veateade maha ja sõitsin minema. Nädala pärast taas TLN-TRT maanteel kulgedes sama asi. Mootor sureb välja, sulni häälega sama veateade. Tagasi CityMotorsisse. Öeldakse, et veateade näitab, et kütuse tagasivoolu (kambris?) suur rõhk. Ehk kütus pole jõudnud pihustitesse, tagasi suunatud ja sellest tagasivoolu kambris suur rõhk. No ja muidugi ei jõudnud see kütus mootorisse. Pakuvad, et võivad mõõta pihustite tagasivoole. Selgitati ka, et sellel mõõtmisel on mingi puudus (kui ma ei eksi, siis see, et näitab kõigi pihustite tööd ning kui mingi pihusti problemaatiline, siis see mõõtmine ei näita, milline pihusti on problemaatiline, vaid tuleks pihustid ükshaaval stendi panna). Lasin seda tagasivoolu mõõta. Kõik oli aga korras, targemaks ei saanud. Öeldi, et pihustites hetkel asi ei ole ja võib rahulikult edasi sõita. Kui tekib probleeme tühikäigul või kiirendamisel (mäkke) või kaob jõud mingite pöörete juures ära, siis tasub pihusteid põhjalikumalt uurida.
Sõitsin siis edasi, kõik toimis. Nädala pärast lasin vahetada õli ja õlifiltri, lisaks veel kütuse-, õhu- ja salongifiltri. Oluline see, et kütusefilter sai vahetatud.
Kui Staadioni tänavalt olin jõudnud Mustamäe teele, siis vist 2 v 3 käigu juures oli vaja kiirendada ning vajuta palju tahad, auto küll liigub edasi, ei sure välja, kuid ei kiirenda. Selline tunne, et turbo ei hakka tööle... Pöörded veidi alla 2000. Ja kompuuter teatab sulnil häälel Fuel injection system faulty (vms). Aga auto ei sure välja, liigub rahulikult edasi, kuid ei kiirenda. Kui sulnis hääl on oma ütlemise ära öelnud, töötab kõik taas normaalselt, auto kiirendab, muret pole.
Seda olukorda on nüüd ette tulnud veel mõned korrad, tavaliselt pikema (>50 km) sõidu juures. Vahepeal siis, kui on vaja kiirendada ja käiku vahetada, vahepeal aga kruiisin 90-ga ning mingil hetkel tuleb kõlaritest taas see teade. Normaalne see pole, selge see. Eks ma mõtlen ja vaatan, kuhu ta taas kontrolli võiks viia.
Pilt
Laguna 2002, 2,2 dCi

padrun
Huviline
Huviline
Postitusi: 54
Liitunud: 01 Juun 2010, 09:03
Asukoht: Tartu

Re: Laguna, 2,2 dCi, 2002, "fuel injection system" jamab

Postitus Postitas padrun » 30 Aug 2011, 12:59

Mul umbes sama teema selle fuel injection systemiga vahe on aind selles et mul algas see turbovahetusega.
http://club-renault.ee/foorum/viewtopic.php?f=11&t=804" onclick="window.open(this.href);return false;
ja targemax pole siiani saand,sõidab kuid pillub fuel injection tuld koguaeg põlema kas kiirendades jaa ka rahuliku sõiduga kui mootorile veidi koormust juurde tuleb nt. mäkke tõusul jms.Jätad mootori seisma ja käivitad uuesti on viga kadunud.
Ise pole enam viitsind sellega enam jamada sest pole yhtegi pädevat Renaulti spetsialisti kes asja täesti ka korda teeks.

kmo
Huviline
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 04 Juul 2011, 00:57
Minu Renault: Laguna 2.2 dCi 2002
Asukoht: Harjumaa

Re: Laguna, 2,2 dCi, 2002, "fuel injection system" jamab

Postitus Postitas kmo » 30 Aug 2011, 17:06

padrun kirjutas:[...] sõidab kuid pillub fuel injection tuld koguaeg põlema kas kiirendades jaa ka rahuliku sõiduga kui mootorile veidi koormust juurde tuleb nt. mäkke tõusul jms.Jätad mootori seisma ja käivitad uuesti on viga kadunud.
Vea kadumisega mul lood samad - peale taaskäivitamist viga kadunud. Aga kas Sul on see viga sagedane? Ma võin vahepeal pikemaid otsi sõites ja peatusi tehes päev otsa sõita, piltlikult öeldes Narvast Haapsalu kaudu Valka ning midagi ei juhtu. Teinekord sõidan aga Viljandist Rakveresse ning selle aja jooksul annab kaks korda veateadet.
Imelik on see, et kui nii inglise- kui prantsusekeelsetes foorumites teema kohta otsida, siis sedasorti mure on üsna laialdane ja lahendusi pakutakse seinast seina. ERG klappi tihti mainitakse (selle puhastamist). Uurin, kui keeruline see on, võib-olla võtan ette, kuigi... selle puhastamist soovitatakse tihti, siis pole leidnud, et keegi selle peale kostaks, et tänud, mure murtud.
Ühel konkreetsel juhtumil ühes FR keelses foorumis teatati, et peale seda, kui sissepritse kontrolli kompuuter (?) (contrôle calculateur) vahetatud sai (peale kliendisoodustust hind 97.34€), mure lahenes.
Pilt
Laguna 2002, 2,2 dCi

kmo
Huviline
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 04 Juul 2011, 00:57
Minu Renault: Laguna 2.2 dCi 2002
Asukoht: Harjumaa

Re: Laguna, 2,2 dCi, 2002, "fuel injection system" jamab

Postitus Postitas kmo » 04 Sept 2011, 01:45

Kui FR ja EN keelsetes foorumites tuulata, siis olen leidnud, et MAP sensor (diislitel tihti ka nimetatud boost pressure sensor) võib olla vigane. Pika FR keelse jutu selle kohta leiab siit:
http://www.forum-auto.com/pole-techniqu ... #t16184492" onclick="window.open(this.href);return false;
Mingi tüüp ühendas omal EGR klapi lahti, et veateade pidevalt ei "hädaldaks", kuid selle juhendi soovitamine ... on küsitav:
http://www.forum-auto.com/pole-techniqu ... 471410.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
(Kuigi seletus on selline, et kliimasoojenemisega võtlemiseks ja mingite heitgaaside vähendamiseks soovitakse mootori sees põlemistem. alandada ja selleks juhitakse mootorisse lisaks õhule ka teatav kogus heitgaase, mis põlemistemp. alandavad, kuna heitgaas hea lähedalt võtta. Teoorias kena, praktikas bensumootorite juures ka, (turbo)diislitel aga pidevalt probleeme tekitav, sest mootorist välja tulev heitgaas on selline, mis võib klapi ummistada. EGR klapp peaks siis (osa) heitgaase tagasi mootorisse suunama, seda kontrollib kompuuter, mis pidevalt gaaside (mootorisse minevate ja väljuvate) masse arvutab. Kui klapp kinni kiilub, ei saa mootor (piisavalt) õhku vaid (pigem) heitgaase (rohkem, kui vaja) ning mootoris pole piisavalt õiget segu, mida põletada. Kuni 2005 a. mudeliteni on elektrisüsteem selline, et kui see klapp lihtsalt eemaldada, siis ei juhtu midagi, hilisematel aga jääb põlema veateade 'fuel injection faulty'. Kui ma õigesti aru sain. Ning ülevaatusest võib läbisaamine (kui klapp lahti ühendada) probleeme tekitada (heitgaaside näit paigast). Seega, turvalisem oleks aeg-ajalt EGR klappi puhastada, on üks soovitus. Aga see ei ole imerohi, mis alati aitab.)

Ühest FR keelsest foorumist aga leidsin, et ühel kasutajal mure murtud, kui üle sai vaadatud kolm juhet (ja üks katkine neist parandatud), mis lähevad sensorisse, mida asub akust vasakul asuva toru peal. Toru suundub radiaatorisse. Arvan, et jutt ikka EGR klapi sensorist ja sinna suunduvatest juhtmetest.
Pilt
Laguna 2002, 2,2 dCi

padrun
Huviline
Huviline
Postitusi: 54
Liitunud: 01 Juun 2010, 09:03
Asukoht: Tartu

Re: Laguna, 2,2 dCi, 2002, "fuel injection system" jamab

Postitus Postitas padrun » 05 Sept 2011, 00:02

EGR sai mul kohe alguses täitsa uus pandud maksis mingi 3000 eeki
kasu sellest eriti polnud
Viga tuleb sisse iga kord kui mootorile veidi koormust anda nt kõrge käiguga hakkad hoogu yless võtma on kohe viga sees,
vahetan käigu hoo ylessamiseks madalamale ja kiirendan teatud pööreteni siis ei juhtu midagi .
Ise väga sinna raha ei viitsi alla taguma hakata see egr oli juba piisavalt kallis.Sõidab kaua sõidab kui laiali läheb myyn raisa varuosadex.

stif
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 4
Liitunud: 12 Veebr 2011, 13:05

Re: Laguna, 2,2 dCi, 2002, "fuel injection system" jamab

Postitus Postitas stif » 15 Okt 2011, 18:59

1 asi mis sarnast viga võib põhjustada on kütuseraili ülerõhuklapp.See asub raili ostas ja käib keermega raili sisse.Kohe selle klapi juurest tuleb ka tagasivool.Kontrollida saab nii,et võtad tagasivoolu raili küljest lahti ja paned auto käima.Tühikäigul ei tohi raili küljes olevast otsast kütust välja ajada (täiesti kuivaks peab jääma).

mnn
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 6
Liitunud: 21 Okt 2011, 23:24
Minu Renault: Renault Laguna 2 2.2 DCI
Asukoht: Tallinn

Re: Laguna, 2,2 dCi, 2002, "fuel injection system" jamab

Postitus Postitas mnn » 27 Okt 2011, 06:20

Kutuse rõhku regulaatori viga tuleb, kui aju ei loe õige kutuse rõhku.
Siis aju lulitab valja sisseprits, et mootor ei lahe katki.
Mootor ei sure valja, kui on MAFi või EGRi viga.
Mootor sureb valja, kui on kutuse rõhku või vantvõlli/nukvõlli anduri viga.
Kas sa saad kohe auto kaima, parast ta sureb valja või ei?
1. On võimalik et kutuse rõhku regulaator ei tööta.
2. Kutuse filter on kinni.(ei ole vaja SCT kasutada. Mann või Fram)
3. Pihustid on suur tagasi jööksus.
4. Kutusepaak on määrdunud.
5. kutuse surve pump on katki.
6. kutuse surve andur on katki.
On vaja arvutiga parameetrid vaadata, siis ma saan enam vähem midagi öelda.
Renault kasutatud varuosad.
Laguna 2 2.2DCi 2002a

padrun
Huviline
Huviline
Postitusi: 54
Liitunud: 01 Juun 2010, 09:03
Asukoht: Tartu

Re: Laguna, 2,2 dCi, 2002, "fuel injection system" jamab

Postitus Postitas padrun » 03 Nov 2011, 21:48

Auto ise välja ei sure.Vea sisse tulles auto sõidab edasi vahest on jõudu veidi vähem vahest sõidab nagu norm. lihtsalt fuel inection viga põleb armatuuris.Seima jättes ja uuesti käivitades viga kadunud.

laguna97
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 16
Liitunud: 17 Okt 2010, 20:42

Re: Laguna, 2,2 dCi, 2002, "fuel injection system" jamab

Postitus Postitas laguna97 » 12 Nov 2011, 23:12

Mina omanikuks laguna 2002 1,9 diisel masinale ja viga sama. aega ajalt pillub kirja fuel inection,kuid minul kippub ta tegema seda pikkadel trassidel aga linnas väga harva või mitte yldse.Niipalju kui mina olen uurinud ja diagnoosinud,siis minu isendi puhul on viga turbo rõhu anduris, mis asub aku kõrval vaskul, plastikust toru küljes ja nimelt on selle kinnitus mehanism maakeeli öeldes väsinud ja ei fikseeeri seda andurit nii kõvasti kinni, et sealt lisaõhku ei saaks. Maanteel sõites on kerge vibra koguaeg sees ja eks ta siis liigub paigast ja saab törts lisaõhku ja ongi probleem käes. jätan auto hetkes seisam ja sõit võib jätkuda.Jah ta lükkab kohe turbo avariireziimi ja jõud kaob ära.....algul plaanisin uut andurit osta kuid kui avastasin minu auto vea siis see mõte pöördus,ega see väike andur ei maksa ka mitte vähe.. püüan leida nyyd mingi mõistliku lahenduse kuidas seda kõrvaldada..elame näeme kuis läheb. Teistele aga jõudu...

kmo
Huviline
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 04 Juul 2011, 00:57
Minu Renault: Laguna 2.2 dCi 2002
Asukoht: Harjumaa

Re: Laguna, 2,2 dCi, 2002, "fuel injection system" jamab

Postitus Postitas kmo » 21 Nov 2011, 12:02

Mul nädalapäevad tagasi suri taas auto teel olles 2 korda välja. "Fuel injection system not functioning. Stop the car. Consult your local Renault dealer" teade sulnil häälel kõlarites. Väljasuremisi pole vahepeal olnud, küll aga jõud ära kadunud ja seetõttu oli mootori välja suremine suhteliselt üllatav... Kuna CityMotorsis pole eriti targemaks saanud, viisin auto diagnostikasse töökotta, kus tean, et Renault'sid remonditud on. Veaks taas ülerõhk tagasivoolus. Öeldi, et see võib olla tekkinud seetõttu, et kütuse tagasivoolu mehaaniline klapp must. Ma ei tea, mis see täpselt tähendab, kuid klapi nad välja võtsid ja puhastasid. Nädalavahetusel sõitsin ~700 km, probleeme polnud. Eks näis...
laguna97 kirjutas:[...] viga turbo rõhu anduris, [...] plaanisin uut andurit osta kuid kui avastasin minu auto vea siis see mõte pöördus,ega see väike andur ei maksa ka mitte vähe.. [...]
No aga kui anduri koodi tead, siis ebay.com abiks. Ma ostsin omale uue airbagi ajubloki ebayst, kõik töötab. Vaata - http://club-renault.ee/foorum/viewtopic.php?f=13&t=1005" onclick="window.open(this.href);return false;
Pilt
Laguna 2002, 2,2 dCi

kmo
Huviline
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 04 Juul 2011, 00:57
Minu Renault: Laguna 2.2 dCi 2002
Asukoht: Harjumaa

Re:Laguna 2,2 dCi 2002 "fuel injection system" jamab/vist ko

Postitus Postitas kmo » 27 Jaan 2012, 01:52

Mis siis sellest vahepeal saanud on? Hetkel on vist asi korras. Viisin auto remonditöökotta, kus sellega palju vaeva nähti. Ma üksikasju ei tea, kuid põhimõtteliselt võeti mootor lahti, asendati mingid andurid (vist 3 andurit) töötavate anduritega ning siis hakati peale proovisõite minu mootori andureid ükshaaval tagasi panema. Ning selgus, et reilirõhu andur on vigane. 185 EUR uue anduri eest + tööraha (andurite vahetused testimisteks ja lõpuks uue anduri paigaldamine) ja hetkel taas sõidab. Olen nüüd sõites autot proovile pannud ehk nimelt palju kiirendanud ja seni pole probleemi olnud. Ehk saadi seekord veale siis pihta...
Kui veel, siis remonditöökoda soovitan. Tallinnas Soo tänaval asuv http://www.auto-diagnostika.ee" onclick="window.open(this.href);return false;. Lisaks sellele, et anduri veale pihta saadi (no loodetavasti oli see vea põhjuseks), siis öeldi ka mootorit vaadates, et kuule, sul on mootor must, asi pole õige. Vaadati veel ja saadi aru, et EGR klapi tihend laskis läbi. See parandati ära. Veel küsiti, et kuule, kas Sul on ka juhtunud sõites, et siduri pedaali käik jääb lühikeseks. Olen täheldanud jah. Ok, vaatame, mis mure on. Selgus, et siduri peasilinder enam korralikult ei tööta, soovitasid välja vahetada. EGR klapi tihendiga ja siduriga (nagu ilmselt ka reilirõhu anduriga?) oli mure juba siis, kui suvel autoga CityMotorsis käisin, kuid seal sellele tähelepanu ei juhitud. Võib-olla polegi see nende asi - kui klient ei kurda, siis muret pole. Selles suhtes mulle Soo tänava mehaanikud jätsid väga hea mulje, soovitan.
Pilt
Laguna 2002, 2,2 dCi

Vasta