Clio I torsioonvedrustuse madalamaks laskmine

Spetsiifilisemad probleemid ning nõuanded
Vasta
siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Clio I torsioonvedrustuse madalamaks laskmine

Postitus Postitas siimp » 23 Juul 2010, 09:12

Nimelt sooviks Clio mk1 (1991 a.) natukene madalamaks teha kui ta tehasest tulles on. Uurisin natukene välismaiseid foorumeid ja nagu ma aru sain, siis on mingite abinõudega tarvis tagumine torsioonvedrustus lahti lasta ja sealt midagi lahti võtta ning siis madalamaks lasta varraste abil? On keegi sellise protseduuriga kokku puutunud ja oskab mind õpetada või soovitada mõnda kohta, kus selline töö kerge vaevaga ära tehakse? Küsiks siis kohe ära, et millised on torsioonvedrustuse madalaks laskmise miinused (hakkab kuidagi intensiivsemalt lõhkuma või ei pea üldse vastu)?
Esiosa saab kergelt madaldusvedrudega madalaks, nii et sellega muret pole.

Teie arvamusi, kogemusi ja muud teemale kaasa aitavat informatsiooni ootama jäädes,
Siim.

Diagram
Tõsine huviline
Tõsine huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 06 Mai 2010, 17:05

Re: Torsioonvedrustuse madalamaks laskmine

Postitus Postitas Diagram » 23 Juul 2010, 11:41

mina võtsin amordisaatorid lahti et sild jäi torsiooni peale seisma,siis mõlemas silla otstes on plastik punnid,võta need maha ning seal on keere täpselt keskel kuna sinna käib mingi spetstööriist et vardaid välja saada aga ma ise võtsin poldi ja mingi suure padruni ning padruni panid nii et varras sisse mahuks enam vähem ning polt läbi ning keerasin varda niimoodi poldiga välja aga tasub ettevaatlik olla kuna ma ise endal ühe sain ilusti välja aga teisel pool keerasin poldi katki, et ära roostesurmaga igaks juhuks kokku hoia :D
loodame et said midagi aru ka :)

siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Re: Torsioonvedrustuse madalamaks laskmine

Postitus Postitas siimp » 23 Juul 2010, 12:27

Diagram kirjutas:mina võtsin amordisaatorid lahti et sild jäi torsiooni peale seisma,siis mõlemas silla otstes on plastik punnid,võta need maha ning seal on keere täpselt keskel kuna sinna käib mingi spetstööriist et vardaid välja saada aga ma ise võtsin poldi ja mingi suure padruni ning padruni panid nii et varras sisse mahuks enam vähem ning polt läbi ning keerasin varda niimoodi poldiga välja aga tasub ettevaatlik olla kuna ma ise endal ühe sain ilusti välja aga teisel pool keerasin poldi katki, et ära roostesurmaga igaks juhuks kokku hoia :D
loodame et said midagi aru ka :)
Nii, sain aru, et varras tuleb lahti keerata, aga edasi? Midagi kusagile poole liigutada või keerata? :)

Diagram
Tõsine huviline
Tõsine huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 06 Mai 2010, 17:05

Re: Torsioonvedrustuse madalamaks laskmine

Postitus Postitas Diagram » 23 Juul 2010, 17:23

mitte lahti keerata vaid välja keerata just, et ta nagu polti keerates tõmbab varda välja :D

aarne
Renault Klubi liige
Renault Klubi liige
Postitusi: 139
Liitunud: 31 Mai 2010, 14:45
Asukoht: Tartu

Re: Torsioonvedrustuse madalamaks laskmine

Postitus Postitas aarne » 23 Juul 2010, 20:46

Tere,

Siin on pildid ja tekst kuidas seda tehakse.

http://www.clio-forum.com/faq/index.php ... artlang=de" onclick="window.open(this.href);return false;

Torsioonvardad tuleb välja sikutada (välja lüüa). Pildil on ka isevalmistatud tööriist selle jaoks (M10 keermelatist tehtud), silindriline osa sellel liigub piki keermelatti ja see töötab haamrina. Keermelatti ots keeratakse torsioonvardasse sisse ja siis kolgitakse torsioonvarras välja. Tihti on vardad nii kinni roostetanud, et ei saagi välja. Soovitatakse paar päeva enne ettevõtmist neid WD40 (või muu sellisega) leotada.
Enne varraste väljavõtmist mõõta ära vahemaa rummu ja koopa ääre vahel ning asend fikseerida.
Kui varras on väljas, siis tõsta rummu kõrgemale (kerele lähemale, niipalju mm kuipalju soovid madalamaks saada) ja
siis vardad uuesti sisse tagasi. Kui varras sisse ei lähe (nuutide hambumine ei klapi), siis tuleb varrast pisut pöörata ning uuesti proovida, vajadusel pöörata varrast niipalju kui ükskord varras sisse läheb. Võimalik et ei saagi varrast sisse (nuudid ei klapi), sel juhul rummu 1-2 mm allapoole või ülepoole liigutada ja uuesti proovida kuni varras sisse läheb.

Pisut probleemne võib olla vasak ja parem pool samale kõrgusele (kui tagaosa on üles tõstetud) saada.
Parema ja vasaku poole kõrguse vahel (rummu kaugus tiivaäärest) võib jääda vabalt 5 mm kui auto tagaosa on üles tõstetud, see vahe kaob ja seda ei märkagi kui auto on tagaosa on tagasi maapeal.

Kui varras võetakse välja ja siis tõstetakse õõtsa lihtsalt nuudi ühe hamba võrra kõrgemale, siis langeb tagaosa kõrgus korraga ilmselt liiga palju, Renault 19 puhul on see nii. Mõnikord arvatakse ekslikult et saabki vaid ühe hamba võrra kõrgust muuta, sel juhul on oht et tagaosa jääb liiga madalale (või kõrgele kui vaja tõsta). Nipp ongi varda pööramises, nii saab tagaosa kõrgust väikeste "sammude" haaval muuta - just niipalju kui soovid.

Oma endisel Renault 19 tagasillal sobitasin ja võtsin vardaid viis korda lahti ja panin uuesti kokku enne kui sobiva kõrguse kätte sain. Ei tea kuidas Cliol on, kuid R19 nelja vardaga tagasillal saab ka varda sisse lüüa, näiteks paremalt poolt vardale pihta lüües surub parem varras teiselt poolt vasaku hambumisest välja, ka parem varras ise tuleb hambumisest lahti.

Suurim probleem on vardad hambumisest lahti saada (kui on väga kinni roostetanud), arvestada tuleb ka sellega et kui tuleb sama lumerohke talv nagu sel aasta oli, siis jääd madalama kliirensiga tihti põhja peale kinni.
Tagavedrustuse jäikus ja käik madalamale laskmisest ei muutu, tagavedrustus võib jääda liiga "pehmeks" kui ette pannakse märksa jäigemad keerdvedrud. Natuke aitavad asja siluda "kangemad" tagaamordid.
Tel. 5117023

stas75
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 13
Liitunud: 25 Apr 2010, 21:14
Minu Renault: Megane
Asukoht: Põlva

Re: Torsioonvedrustuse madalamaks laskmine

Postitus Postitas stas75 » 23 Juul 2010, 23:13

Paar kuud tagasi vahetasin Scenic-ul taga silla puksid ja selleks on vaja sama moodi torsoonid lahti võtta. Lahti sai neid gaasi pitsi ja kuvalda abil, nuutides oli nii kinni et ükski m10 latt vastu ei pea, auto oli 2001 a.

Diagram
Tõsine huviline
Tõsine huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 06 Mai 2010, 17:05

Re: Torsioonvedrustuse madalamaks laskmine

Postitus Postitas Diagram » 24 Juul 2010, 14:34

Mul endal isiklikult oli juhipoolne varras kinni jubedalt (arvatavasti sellest et seal polnud plastikust kaitset ka peal) aga teine oli suhteliselt enam vähem, ohtralt wd-40 ja toimib.

kenveld
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 9
Liitunud: 17 Aug 2010, 21:49

Re: Torsioonvedrustuse madalamaks laskmine

Postitus Postitas kenveld » 17 Aug 2010, 21:59

Tegin täpselt seda sama oma Renault 5-ga, aega võttis see kusagil 20 minutit, vaja läheb selleks tõmbehaamrit millele saab otsa panna m10 poldi ning sellega saab edukalt torsioonid välja tõmmata. Kõige parem on teha seda sillapingil töökojas kus saab auto tagaosa võrdselt üles tõsta ning siis torioonid välja, autot pisut allapoole ning uuesti sisse tagasi koos vasemäärdega.
Renault 5 Turbo

Decorder
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 1
Liitunud: 26 Mai 2011, 17:11

Re: Torsioonvedrustuse madalamaks laskmine

Postitus Postitas Decorder » 01 Juun 2011, 15:55

Tere, oleks pakkuda torsioonvedru, tagumist parempoolset pikemat... tegemist on uue A-varuosaga, hind 180 eur, tingi!!!
Lisainfo 56689267

Vasta