Küsimisi Scenic RX4 kohta
Küsimisi Scenic RX4 kohta
Heips!
Sai hiljuti Scenic RX4 soetatud. Muidu tore riist, kuid... Üle-eile maanteel, ühtlasel sõidul käis äkki "krõmps" ja kusagil esisilla juures hakkas kohutav sahin-kohin. Kohe käik välja ja teeäärde seisma. Autost väljudes märkasin õlirida ja seisukohale nirises karteri-kaitsme pealt suur õliloik. Mootor toimis laitmatult, käigud vahetusid kenasti, kuid liikumisel "krõmps-kosh-kosh-kosh-krõmps..." jne. Väljas pime, taskulampi pole ja täpsustada ei saa. Sõber lohistas nööri otsas "krõmpsuva" masina koju. Järgmisel päeval uurides selgus, et "vahe- või jaotuskasti"(???) korpuses auk. Tekkimise põhjus "müstika".
Nüüd siis küsimused:
1. Kust saaks selle "vahe- või jaotuskasti"? See kast, kust lähtuvad vedavad poolteljed esiratastesse ja tagasilla kardaani. Vaatluse kohaselt on see käigukastist ja mootorist eraldatav. Oletan, et see on ühtlasi ka siduriga seotud.
2. Kes ja kus Tallinnas/Harjumaal(soovit. Kuusalu-Loksa piirkond) võtaks remondi ette? Oletan, et tuleb kogu mootor maha võtta.
3. Kuna mul pole Scenic-ust aimugi, siis mis "kobakas" on tagasilla difri küljes - viskosidur?
4. Ühtlasi kontrollisin ka muid auto all olevaid detaile ning avastasin, et kardaani tagumise laagripuki laager ning kardaani ja "viskosiduri" vaheline kummist "leevendi"(6 poldiavaga ketas) on kutud. Kust oleks võimalik neid saada?
5. Kas ja kuidas seda "laagripukki" vahetatakse? Ma ei märganud kohta, kust kardaan lahti käib, kui üldse käib.
Kui ma nüüd õieti tuvastasin, siis mootori tüüp peaks olema F9Q K740 (mingi number oli veel C007683). Kust seda üldse tuvastada? Ma leidsin selle numbri/koodi mootori kerele "tätoveerituna". Tegu siis 1.9 dCi (1870cc) 75kW mootoriga.
Ühesõnaga, oleksin tänulik kõikvõimaliku informatsiooni eest ja loomulikult kõike võimalikult soodsalt, kuna MASU tekitatud "kahjud" pole veel jõudnud taastuda.
Lugupidamise ja tänudega
Hashi
Sai hiljuti Scenic RX4 soetatud. Muidu tore riist, kuid... Üle-eile maanteel, ühtlasel sõidul käis äkki "krõmps" ja kusagil esisilla juures hakkas kohutav sahin-kohin. Kohe käik välja ja teeäärde seisma. Autost väljudes märkasin õlirida ja seisukohale nirises karteri-kaitsme pealt suur õliloik. Mootor toimis laitmatult, käigud vahetusid kenasti, kuid liikumisel "krõmps-kosh-kosh-kosh-krõmps..." jne. Väljas pime, taskulampi pole ja täpsustada ei saa. Sõber lohistas nööri otsas "krõmpsuva" masina koju. Järgmisel päeval uurides selgus, et "vahe- või jaotuskasti"(???) korpuses auk. Tekkimise põhjus "müstika".
Nüüd siis küsimused:
1. Kust saaks selle "vahe- või jaotuskasti"? See kast, kust lähtuvad vedavad poolteljed esiratastesse ja tagasilla kardaani. Vaatluse kohaselt on see käigukastist ja mootorist eraldatav. Oletan, et see on ühtlasi ka siduriga seotud.
2. Kes ja kus Tallinnas/Harjumaal(soovit. Kuusalu-Loksa piirkond) võtaks remondi ette? Oletan, et tuleb kogu mootor maha võtta.
3. Kuna mul pole Scenic-ust aimugi, siis mis "kobakas" on tagasilla difri küljes - viskosidur?
4. Ühtlasi kontrollisin ka muid auto all olevaid detaile ning avastasin, et kardaani tagumise laagripuki laager ning kardaani ja "viskosiduri" vaheline kummist "leevendi"(6 poldiavaga ketas) on kutud. Kust oleks võimalik neid saada?
5. Kas ja kuidas seda "laagripukki" vahetatakse? Ma ei märganud kohta, kust kardaan lahti käib, kui üldse käib.
Kui ma nüüd õieti tuvastasin, siis mootori tüüp peaks olema F9Q K740 (mingi number oli veel C007683). Kust seda üldse tuvastada? Ma leidsin selle numbri/koodi mootori kerele "tätoveerituna". Tegu siis 1.9 dCi (1870cc) 75kW mootoriga.
Ühesõnaga, oleksin tänulik kõikvõimaliku informatsiooni eest ja loomulikult kõike võimalikult soodsalt, kuna MASU tekitatud "kahjud" pole veel jõudnud taastuda.
Lugupidamise ja tänudega
Hashi
Seniks...
-----
Hashi
-----
Hashi
- Edgar
- Renault Klubi auliige
- Postitusi: 466
- Liitunud: 14 Veebr 2010, 01:04
- Minu Renault: Rapid, R19
- Asukoht: Tallinn
Re: Küsimisi Scenic RX4 kohta
Remondikohta kus saab odavalt ja korralikult on vähe. Mul on endal isiklik õlinippel ta küll toimetab kivimäel aga kui huvi on siis privas võin numbri anda. Uue korpuse leidmisel soovitan kasutada lammutuskodasid (saan aru, et rahaga ei ole priisata) nii öelda uued kuludetailid saad kas Fixusest või siis näiteks interneti teel allcar.ee-st tellides. Seal on isegi klubiliikmetele soodukas.
Renault Rapid 1.1 R4 45ps
Re: Küsimisi Scenic RX4 kohta
Heips!Edgar kirjutas:Remondikohta kus saab odavalt ja korralikult on vähe. Mul on endal isiklik õlinippel ta küll toimetab kivimäel aga kui huvi on siis privas võin numbri anda. Uue korpuse leidmisel soovitan kasutada lammutuskodasid (saan aru, et rahaga ei ole priisata) nii öelda uued kuludetailid saad kas Fixusest või siis näiteks interneti teel allcar.ee-st tellides. Seal on isegi klubiliikmetele soodukas.
Tänud vastamast ja abi pakkumast
Uurin Fixust ja allcar-i...
Kaldun arvama, et pelgalt vahekasti korpusest ei piisa. Miski kasti sees pidi purunemist põhjustama ja ilmselt on mingi hammasratas vms asi puruks ning tuleb vist kogu kast välja vahetada.
Tegin auto24-s varuosa päringu ja ootan vastust/pakkumist...
Seniks... jätkuuu
-----
Hashi
Seniks...
-----
Hashi
-----
Hashi
Re: Küsimisi Scenic RX4 kohta
saatsin sulle ka ps -i.
Aga uue vahekasti hind tervikuna on pm 2300€
Peaaegu, et kogu auto hind. Sind päästab vaid varjant, leida romulast kuskilt sarnane auto.
Või kui saab antud kasti kuidagi remontida, aga seda ma sulle ei saa öelda ennem, kui pole pilte või autot ennast näinud.
Aga uue vahekasti hind tervikuna on pm 2300€
Peaaegu, et kogu auto hind. Sind päästab vaid varjant, leida romulast kuskilt sarnane auto.
Või kui saab antud kasti kuidagi remontida, aga seda ma sulle ei saa öelda ennem, kui pole pilte või autot ennast näinud.
OSTAN Põllumaad ja Metsa ÜLE KOGU EESTI piiramatus koguses! Haritud ja harimata, hoolitsetud ja hoolitsemata. Ei otsi kiirmüügi hinnaga, vaid täiesti reaalse turuhinnaga! Hea võimalus oma seisev maa rahaks vahetada. Raha kuni 7 päevaga kätte! Info PS!
Re: Küsimisi Scenic RX4 kohta
Eesti lammutuskodade liit - http://www.elv.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Saada seal ka päring.
Saada seal ka päring.
Megane Expression 3dr 2006 RS-Replica
Re: Küsimisi Scenic RX4 kohta
Tänud! Päring tehtud.zafari kirjutas:Eesti lammutuskodade liit - http://www.elv.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Saada seal ka päring.
Seni on pakutud üks kasutatud vahekast hinnaga 450 euri, garantiiga 3 kuud.
Üks kohalik mees oleks nõus augu ära lappima(keevitama), kuid enne tuleks selle sisse ka vaadata, et mis purunemise põhjustas. Pole ju mõtet auku lappida, kui kasti sisu räbalateks.
Auto pilti näeb Kuugli otsingust ja vahekasti augu fotot pole mõtet teha, kuna see ei annaks midagi. Vaja ikkagi maha võtta ja sisse piiluda. Läbi augu(~3x5 sm) on näha mingi hammastega "kobakas", ilmselt vasaku esiratta veovõlli differ või mingi (vahe-)siduri laadne värk.
Aga jah, tänud kõigile toetamast ja abi pakkumast
Uurin ka kohalikke remontimise võimalusi.
Seniks...
-----
Hashi
-----
Hashi
Re: Küsimisi Scenic RX4 kohta
TereHashi kirjutas:Heips!
Sai hiljuti Scenic RX4 soetatud. Muidu tore riist, kuid...
3. Kuna mul pole Scenic-ust aimugi, siis mis "kobakas" on tagasilla difri küljes - viskosidur?
4. Ühtlasi kontrollisin ka muid auto all olevaid detaile ning avastasin, et kardaani tagumise laagripuki laager ning kardaani ja "viskosiduri" vaheline kummist "leevendi"(6 poldiavaga ketas) on kutud. Kust oleks võimalik neid saada?
5. Kas ja kuidas seda "laagripukki" vahetatakse? Ma ei märganud kohta, kust kardaan lahti käib, kui üldse käib.
Kui ma nüüd õieti tuvastasin, siis mootori tüüp peaks olema F9Q K740 (mingi number oli veel C007683). Kust seda üldse tuvastada? Ma leidsin selle numbri/koodi mootori kerele "tätoveerituna". Tegu siis 1.9 dCi (1870cc) 75kW mootoriga.
Lugupidamise ja tänudega
Hashi
Sain ise sellisel masinal korra kardaani vahetatud ja see käib lahti just sealt tagant silla juurest (6Torx mutrit vist oli?), lased otsa alla ja libistad esimesest vahekastist otsa välja.
Seda "kummist"leevendit ei saa eraldi vahetada, vaid see on koos kardaaniga üks tükk, vanas rahas oli ligi 11000.-EEK hind. Kui see puru siis selles võibki olla vahakasti purunemise põhjus. Ei mäleta, kas mul jäi see enda oma alles, pean vaatama...
Iseenesest saab selle kardaani eemaldamisega masina ka esisilla veoliseks teha, aga siis peaks käigukast ja esisild korras olema. Kui muidugi selliselt vedas...
Re: Küsimisi Scenic RX4 kohta
Heips!MavaCX kirjutas:Tere. Sain ise sellisel masinal korra kardaani vahetatud ja see käib lahti just sealt tagant silla juurest (6Torx mutrit vist oli?), lased otsa alla ja libistad esimesest vahekastist otsa välja. Seda "kummist"leevendit ei saa eraldi vahetada, vaid see on koos kardaaniga üks tükk, vanas rahas oli ligi 11000.-EEK hind. Kui see puru siis selles võibki olla vahakasti purunemise põhjus. Ei mäleta, kas mul jäi see enda oma alles, pean vaatama... Iseenesest saab selle kardaani eemaldamisega masina ka esisilla veoliseks teha, aga siis peaks käigukast ja esisild korras olema. Kui muidugi selliselt vedas...
Paraku mul ei vedanud ja käigu- või vahekasti korpus on puruks(auk sees)
Kummist kardaani-leevendi aga on eraldi olemas ja vahetatav.
Kardaani tugilaagri / -puki vahetuse asjus sain selgust, et tagumise tugipuki juurest on see võimalik lahti saada(veidi kuumutamist ja "jõudu") ja eesimese puki puhul on sama "nipp". Mõlemad on vahetatavad/asendatavad, mis on ka suht loogiline - pole ju vaja uut kardaani, kui ainult laager või tugipuki kummi-osa vigastatud.
On kellelgi aimu, kas veojõu jaotus-sõlm on eraldi "vahekast" või on see käigukasti osa? Veebiotsingud igatahes väidavad, et see on käigukastiga "üks tükk", mitte eraldi "vahekast". Otsingute andmetel olevat käigukasti mark/tüüp Renault Scenic RX4 1.9 dCi 2000-2003 gearbox JC7 001 G 034 126 024 840.
EDIT: Keegi oskab öelda, kas käigukasti vahetamiseks peab mootori maha kitkuma või saab veidi "lihtsamalt" hakkama?internet kirjutas:RX4 on saadaval ainult viiekäigulise manuaalkäigukastiga. Kõik neli ratast on juhitavad püsivalt JC7 tüüpi käigukasti kaudu, millel on kaks väljundit - üks esisilla pooltelgedele ja teine tagasillale (tagumine peaülekanne ja kaks esisilla vedavat pooltelge). Veojõud jaotub esisillale, kuni esimesed rattad ei suuda leida haaret, mis tekitab viskosiduris soojust, lülitades sellega tööse ka tagasilla, kuniks esirataste haare taastub. Abiprotsessina toimib elektrooniline veojõukontrolli süsteem, mis tagab esirataste pideva veojõu enamikel juhtudel.
Seniks...
-----
Hashi
-----
Hashi