1. leht 1-st

Megane/Grand Scenic 2 kliima /Viga leitud.

Postitatud: 27 Juul 2020, 16:23
Postitas NTank
Tere, mure selline, et kliima kompressor töötab pidevalt ja sidur vahepeal järelt ära ei tule.
Asi üritab nii palju pumbata, et hakkb kärsakaga kokku jooksma, mille peale tuleb geneka viga, et laadimist ei toimu,
vedu läheb raskeks.
Kliima gaasi tase on korras ja AC veakoode ei ole.
Vahetatud on ka kõrgsurve andur.
Kliima ise puhub külma korralikult.

Esinduses kustutati vekoodid mootorist, siis hakkas asi tööle nagu vaja, aga seda seniks kuni autot vahepeal seisma ei pane.
Järgmist ringi on asi jälle korrast ära.

Ei oska enam viga kusagilt otsida, et mis võiks seda põhjustada.

Re: Megane/Grand Scenic 2 kliima

Postitatud: 27 Juul 2020, 18:53
Postitas risto00
Mis veakoodid need olid mis kustutati, nendega seoses võib olla midagi.
Võib olla madalsurve andur hoopis.

Re: Megane/Grand Scenic 2 kliima

Postitatud: 28 Juul 2020, 00:15
Postitas NTank
Veakoode mulle muidugi ei öeldud, aga lisan, et AC nupust sisse ja välja lülitamine toimib.
Kuskohas Scenicul see madalsurve andur võiks asuda?
Kapoti all olev ülemine AC toru on igatahes väga külm.


Edit: Oskab ehk keegi suunata mind pädeva mehe ja aparaadi juurde Viljandi maakonnas või selle lähiümbruses, kes võtaks kõik veakoodid välja, et ei peaks sinna esindusse oma jalga tõstma.

Re: Megane/Grand Scenic 2 kliima

Postitatud: 28 Juul 2020, 17:41
Postitas risto00
Andur peaks olema enne radikat toru küljes kompressori lähedal. Nupust lülitamine lülitab terve süsteemi välja.
Võib ka olla pistiku viga seal küljes.

Re: Megane/Grand Scenic 2 kliima

Postitatud: 28 Juul 2020, 19:12
Postitas NTank
risto00 kirjutas:
28 Juul 2020, 17:41
Andur peaks olema enne radikat toru küljes kompressori lähedal. Nupust lülitamine lülitab terve süsteemi välja.
Võib ka olla pistiku viga seal küljes.
Too andur peaks olema kõrgsurve oma ja see ongi see, mille ma välja vahetasin. Kliimamees ütles, et Renool on kaks ühes süsteem ja eraldi madalsurve süsteemi kui sellist ei ole.
Kõrgsurve andur oli see, mis algselt andis OBD veakoodi, kui skänneriga üle käisin. Peale seda AC süsteemis endas vigu ei ole. On ainult mingisugused mootori koodid, mis ma nüüd neljapäeval lasen esinduses üle vaadata ja kindlasti soovin ka koodide väljavõtet endale.
Kahtlutasin ka korra siduri viga, aga kui selles peaks viga olema, siis ei tohiks ka nupust välja lülitada, sest juhtimine käib läbi "injection" mooduli.

Re: Megane/Grand Scenic 2 kliima

Postitatud: 28 Juul 2020, 21:13
Postitas risto00
Igal kliimasüsteemil on ikka kõrgsurve ja madalsurve pool.
Vaatasin küll ise valesti, peale kompressorit, enne radikat on jah kõrgsurve pool. Vaata kas kompressorist teisele poole on ka andur kuskil toru küljes.
Siduri viga vast jah ei laseks välja/sisse lülitada, seda enam, et veakoodide kustutamisel toimib nii nagu vaja.

Re: Megane/Grand Scenic 2 kliima

Postitatud: 31 Juul 2020, 02:01
Postitas NTank
Uuendan vahepeal toimunut. Peugeot ja Renault esindus, kus täna käisin, ei saanud veakoode kätte. Väidetavalt liiga uus arvuti ei võtnud seekord 2004 aasta masina koode välja.
Homme vaadatakse kliima füüsiline pool pluss süsteemi surve üle, et välistada igasugune tehnilise poole viga ja kui seal midagi ei selgu, et valesti oleks, siis 11.08 sain korralikku diagnostikasse aja, et loodetavasti võimalik kliima juhtimise pool üle vaadata.
Hetkel on kõik kohad täiesti nõutud olnud, et kuidas selline olukord võimalik on, et kompressor end puruks ürtab pumbata, aga samas miski nagu valesti ei ole ja peale veakoodide kustutamist on kuni seisma jätmiseni asi korras. :?:

Re: Megane/Grand Scenic 2 kliima

Postitatud: 02 Aug 2020, 10:54
Postitas tipm
Tundub olema päris huvitav lugu. Ehk liigud mingi aeg Lääne-Virumaal, võibolla sõidaksid läbi? Sportlikust huvist tahaks väga näha mis veakoodid need sellised on ja teeks paar katset ka, ehk saaks millegile jälile... :?:

Re: Megane/Grand Scenic 2 kliima

Postitatud: 06 Aug 2020, 23:24
Postitas muhlui
Scenic/megan II tuleb viga talvel, tavaliselt pool tühja süsteemi tõttu sisse mis suvel käivituda ei lase.
Suht paha süsteem testida. Rõhku manomeetriga saab jälgida vaid madalsurve poolel, kõrgsurve poolel puudub otsik.
auto näitu küll näeb, aga see võib mööda olla. Kindel, et külmaaine kogus õige on?

Re: Megane/Grand Scenic 2 kliima

Postitatud: 08 Aug 2020, 21:35
Postitas NTank
muhlui kirjutas:
06 Aug 2020, 23:24
Scenic/megan II tuleb viga talvel, tavaliselt pool tühja süsteemi tõttu sisse mis suvel käivituda ei lase.
Suht paha süsteem testida. Rõhku manomeetriga saab jälgida vaid madalsurve poolel, kõrgsurve poolel puudub otsik.
auto näitu küll näeb, aga see võib mööda olla. Kindel, et külmaaine kogus õige on?
Kõik võimalik, aga mul probleem selles, et töötab, aga vahepeal välja ei lülita.


Muus osas sain nii palju targemaks, et külmaine tase oli olnud poole vähem kui peaks olema, võimalik leke, aga võimalik, et eelnev koht ei täitnud õigesti. Külma puhub aga väga hästi.
Üllatuseks selgus, et kuna eelnev omanik on selle masina kallal ikka korralikult ratsinud ja jama keeranud, siis kuivati kinnitused on ka puruks või puudu ja kliima kuivati purk hüppab omasoodu seal kapoti all ringi... See võib ka olla lekke põhjus, et liigub ja iga liikumisega lekib tihendite vahelt.

Lisaks sain teada, et kompressor ise ei paistnud üle kuumenenud olevat ja rihm oli ka ilus, mitte kuuma saanud.
Kliima mees pakkuks hoopis nüüd veaks, et siduri plaadi vahe on liiga suur ja rooste võib olla seal vahel. Pidavat olema tihti esinev probleem ja pakkus, et võtan siduri lahti, puhastan ära ja võimalik, et eemaldan ühe vaheseibi, et vahe väiksemaks saada, nimelt see suur vahe võivat ka takistada siduri normaalset tööd ja mitte kompressor ise ei tossanud, vaid pumpa sidur jooksis n/ö kaasa ehk libises kui tegelikult ei peaks ta sellel hetkel töötama.

11.08 saan korralikku diagnostikasse ka või vähemalt lootus on. Kui seal midagi ei selgu, siis hakkan sidurit lammutama. Kliima mees soovitas enne uue ostmist ikka ise proovida seda roostest puhastada..

Re: Megane/Grand Scenic 2 kliima

Postitatud: 14 Aug 2020, 17:30
Postitas NTank
Viga leitud Kliima töötab täpselt nii nagu peab. Vigane hoopis vända otsa ratas, mille vibratsiooni leevendus kumm oli katki ja kui suurem koormus taha tuli, siis hakkas see võlli otsas libisema ja kärssama.

Tulevikus teistele teadmiseks, et väidetavalt Scenic 2 kompressor tühikäigul end välja väga ei lülita.
Natuke pöördeid tõstest aga toimib lülitus nii nagu ette nähtud.

Õnneks ei jõudnud veel palju raha sinna kliima sisse paiguada ja esmaspäevaks saab auto koos toimivate süsteemidega kätte.

Kokkuvõtvalt, viga seal, kus seda otsida ei osanud.