1. leht 1-st

R19 mootor

Postitatud: 13 Dets 2010, 09:35
Postitas Arx
Et siis pole seda motot isiklikult veel lammutanud ja kokku toppinud.
Juttu siis 1,7 66kw bensukast.
Plaan plokikaas maha võtta. et siis vaid põhi ehk alumine pool alles jääb.
et kui keegi seda enne teinud teab ehk öelda, et mida tasub eriti tähele panna või nii.
plaan vahetada siis tihendeid ja näis mis sealt veel vastu vaatab.
Samuti kui on, võib keegi pakkuda sama moto plokikaant või kõgu kapotialust

Re: R19 mootor

Postitatud: 21 Dets 2010, 20:27
Postitas Arx
plaan siis moto laiali lammutada.
nagu silma jäi, siis plokikaane kinnitused sellel tüüpil kah väljapool :s (mitte klapikaane all)
Veider ja veel veidram see, et mingid koomilised poldid, millegega kinni üldse :s
kantis aukudega.
noh ise pole noid veel kohanud...aga vb ka seepärast, et prantslast veel lammutanud pole.

plokikaane tihend sai juba poest igaksjuhuks ära toodud.
sisse/väljalaske omaga lood keerulisemad...ei tea täpselt kuna selle saab.

lammutamise peamine põhjus siis õlisse sattuv jahutusvedelik.
märkasin ka et jahutusvedelik õlifiltrijuurest läbi käib...keegi selle kohta tarka teab öelda midagi?


sisse ja väljalaske kollektorite kättesaamine vist kah eriti jama paistab olema.

Re: R19 mootor

Postitatud: 21 Dets 2010, 23:18
Postitas Arx
Sai ka uuritud, et kuni 92 aasta volvo 440 ja 460 1.7 mootorid renault mootorid on. seega peaks identselt ka nende mootorid sobima renaultile peale.
neid motosid ja osi vist ka lihtsam leida on

Re: R19 mootor

Postitatud: 22 Dets 2010, 20:44
Postitas aarne
Soovitaks lihtsal plokikaane tihend ära vahetada, ehk piisab vaid sellest.
Mootori vahetus (ja sellega kaasnevad ootamatused) on hulka
suurem töö. Pealegi pole mingit garantiid et teine mootor ka heas korras on.
Plokikaane tihendi vahetamise käigus võiks vahetada ka nukkvõlli ja klapisäärte tihendid
ning hammasrihma (kui just hiljuti vahetud ei ole).
Hea oleks ka uued plokikaane poldid panna.

Õlifiltri ja mootoriplokki vahel on õlijahuti.
Kui see on defektne (mis on ebatõenäolisem kui defektne plokikaane tihend),
siis võib ka selle kaudu jahutusvedelik ja õli kokku saada.

Re: R19 mootor

Postitatud: 22 Dets 2010, 20:54
Postitas aarne
Lisaks veel, et kui kogemusi plokikaane tihendi vahetamisega ei ole,
siis tuleks lasta see teha spetsialistil - ei ole just lihtne töö, tuleb puhastada
pinnad vana tihendi jääkidest, kontrollida kaane sirgsust, pingutada polte
momentvõtmega.

Re: R19 mootor

Postitatud: 24 Dets 2010, 03:26
Postitas tipm
aarne kirjutas:
Õlifiltri ja mootoriplokki vahel on õlijahuti.
Kui see on defektne (mis on ebatõenäolisem kui defektne plokikaane tihend),
siis võib ka selle kaudu jahutusvedelik ja õli kokku saada.
Kui seal on selline asi olemas, siis kõigepealt see üle kontrollida ja alles siis polkikaanele peale lennata. Tavaliselt tihend iseenesest järgi ei anna, kui sealt vahelt hakkab midagi läbi laskma siis on kaas kõveraks läinud(tavaliselt ülekuumenemise tõttu). Kui plokikaas maha võtta, siis oleks kõige kindlam lasta see sirgeks lihvida(ei ole üldse kallis töö) ja siis kõik muud asjad ära vahetada(klapisääre tihendid, zimmerid, vajadusel klapid ja klapi juhtpuksid, hammasrihm jne) klapid sooveldada ja uue plokikaane tihendiga kokku panna(seda muidugi õige pingutusmomendiga, nagu tehas käsib) ja siis peaks plokikaanest aastateks rahu olema. Kui teed sellist tööd esmakordselt, siis kogu tõesti enne kõvasti infi, muidu võid lihtsalt tühja tööd teha.

Re: R19 mootor

Postitatud: 29 Dets 2010, 09:50
Postitas Arx
et prantslase kallal jah esimest korda.
saklslasi lammutatud ja kokku pistetud küll...noh kuni mingi 92aasta isendeid.
nendega pole sellist nö "pornot" olnud senini kui selle masinaga.ei ole kaant aga veel maha saanud kuna üks väljalaskekollektori kinnitus keeldub lahti tulemast.
alt ei anna ka teha lahti ehk siis kollektori lõpust.

Re: R19 mootor

Postitatud: 29 Dets 2010, 10:51
Postitas tipm
Ah... mis seal vahet on, kas prantslane, sakslane või japs, enamus mootoreid töötab ühtemoodi ja lagunevad samuti ühtmoodi.

Re: R19 mootor

Postitatud: 29 Dets 2010, 11:00
Postitas Arx
et igastahes katsub selle ühe kinnituse mingi ime läbi ka veel lahti vääbnata....ei tea veel, et kuidas.
võrdluseks....et prantslane päris see ei ole mis sakslane...

aga keegi teab kus kohast saaks mootori skeemi?
kogu kupatuse joonise

Re: R19 mootor

Postitatud: 29 Dets 2010, 17:26
Postitas Arx
et sai kaan maha kitkutud.....
selgus, et tihendid ehk siis kollektorite ja kaane tihendid on teisemad kui need mis tellitud said :s
kuna liikumisvõimalus nüüd puudub, siis....ei tea mis saab....ei teagi kuda uued tihendid saab

Re: R19 mootor

Postitatud: 31 Dets 2010, 13:21
Postitas maaks
Su isendil peaks sama mootor peal olema mis R9 uuematel mudeliltel:
"Renault R9&R11 workshop manual"
Ehk on pildid abiks.

Re: R19 mootor

Postitatud: 02 Jaan 2011, 19:36
Postitas Arx
maaks kirjutas:Su isendil peaks sama mootor peal olema mis R9 uuematel mudeliltel:
"Renault R9&R11 workshop manual"
Ehk on pildid abiks.
et ka Cliol mu teada sama mootor oli peal vist.
laen alla ja vaatan üle

vaatasin üle ja noh suurt miskit sealt välja ei lugenud või ei saanud tõesti aru...
aga tundus et soo variant mootorist ei sobinud

Re: R19 mootor

Postitatud: 02 Jaan 2011, 19:53
Postitas Arx
et siis lihtsamalt öeldes...
väntvõlli hammasrattal on märk...kuhu see märk keerata? pisut kaldu kuhugi poole või päris kella 12 asendisse?
alumisel pole aga ühtegi märki...noh tegelikult mingi lai must jutt on :s

Re: R19 mootor

Postitatud: 03 Jaan 2011, 15:31
Postitas Arx
et kuulsin sellist varianti. et kuidagi rihma järgi võibolla aetakse paika neid märke. et rihma märkide järgi.

ei ole küll vana rihm väga, aga tollel pole ühtegi kriipsu peal.
originaalrihmad ka kõik alles muidugi, aga noh...

et äkitsi oskab keegi mingi variandi pakkuda veel.

põhimõtteliselt mootor töötab aga pole päris see nagu peaks.

ah ja et mis see küünlajuhtmete järjestus peaks olema?
et mul nii need on nagu omateada kogu aeg on olnud ja sedasi toiminud.
aga keegi võiks selle ära märkida.
jagaja kaanel peal muidu et 1, 2, 4, 3. sellises järjestuses ring peal.
et ehk siis öige järjestus muidu 1-2-4-3?

Re: R19 mootor

Postitatud: 03 Jaan 2011, 23:02
Postitas tipm
Äkki vaatad jagaja pealt järjestust valetpidi, loogilisem oleks 1342...

Re: R19 mootor

Postitatud: 04 Jaan 2011, 11:16
Postitas Arx
tipm kirjutas:Äkki vaatad jagaja pealt järjestust valetpidi, loogilisem oleks 1342...
Kui vaadata pöörlemissuuna järgi, siis vast jah nii...et käib ju rootor vastupäeva.
aga numbrid panin kirja päripäeva võetult, et kaanel ju numbrid kenasti kirjas väikeselt (kõrvuti 1-2 ja nr 1 all on 3 ja nr 2 all on 4). Igastahes need juhtmed peal õigesti. Vaatab uued küünlad kah peale, uue rootori ja uue jagaja kaane.

Siis peab vist uue hammasrihma ka vaatama, millel märgistused peal on, et saaks vaadata kas on ikka mootor paigas.
Kui see tõesti rihma järgi paika aetakse. Küll on jah siinsetel foorumlastel autod, millel suht sama moto...paraku pole asjaliku infot seni saanud. Vaatan et volvo klubist saadud info ehk annab ära kasutada. Volvo sama mootoriga oli ju (440/460 kuni 92 aasta, sest mu meelest kuulusid need tehased ühte gruppi).

Igatahes ideed teretulnud veel!
Iga mõtteraas abiks!

Re: R19 mootor

Postitatud: 05 Jaan 2011, 16:57
Postitas Arx
Lappisin rihmad maha jälle.
Vanem originaal hammasrihm mis mul alles veel oli, sellel olid õnneks märgid peal veel näha.
Sai selle järgi suht täpselt paika aetud.
Muidugi aitas ka küünalde väljakruttimine, et määratleda kolvide asukoht plokis.
Tundub et väga viis sai.
Siis millaski nüüd päris uued rihmad soetama.

Aga kuramuse tory murdus õhuvõtu küljest ära üks....mis jookseb siis n.ö. sissevõtu peale...kuidagimoodi sai hetkel õhuvoolik kinni ühendatud sinna. Muidu jama selleta.... sealt vale õhu korral ikka pöörded nii jamaks võtab et...mingi õhu ja süüte regulli värgi voolik.