vel satis 3,0 mootori remont või vahetus

Spetsiifilisemad probleemid ning nõuanded muude, tänapäevaste "nimedega" mudelitega
Vasta
ranza
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 11
Liitunud: 01 Nov 2011, 22:19

vel satis 3,0 mootori remont või vahetus

Postitus Postitas ranza » 01 Sept 2012, 14:18

Ees ootab mootori remont või vahetus ja netis hakkas silma üks pakkumine .
töökorras Tehase uus 3.0 dCi (BJ0S)(2006-09)
- Esivedu 133kW / 181Hp 2 958 m3 Diisel / P9X 715 läbisõit 0 km - turbo . õlipump ja kütuse jagaja on kaasas ja korras . Puuduvad osad on pihustid , andurid ja kõrgsurve pump . Mootori ajalugu või juhtum on selline , et seda on siis 24v akuga turgutatud ja Kõik elektrilised vidinad auto juures ära kärsatatud ja omanik küllastus ja loobus .
Endal on 3.0 dCi (BJ0J0B)(2002-06)
- Esivedu 130kW / 177Hp 2 958 m3 Diisel / P9X 701 .

Siit foorumist püüan abi ,et kas vel satise uuema tüübi mootor istub vanema tüübi käigukasti otsa. Elektrilised andurid ja kõrgsurve pump ja pihustid ja kõik vidinad mis puudu võtaks ka vanema tüübi mootorilt.
Kui Keegi on seda varem proovinud ja oskab anda asjakohast infot mis takistusi mul on selle tegevusega ees oodata.
Samas võiks anda kiirülevaate , , mida on muudetud või parendatud P9X 701 ja P9X 715 vahel.

olev
Renault fänn
Renault fänn
Postitusi: 137
Liitunud: 02 Mär 2011, 13:28

Re: vel satis 3,0 mootori remont või vahetus

Postitus Postitas olev » 01 Sept 2012, 15:56

ranza :
Eile õhtul proovisin seda väntvõlli võtmega keerata . --- <kindluse mõttes keesasin kaks tiiru peale>. --Korras käib ringi.
Sain laenuks võimasama aku 100Ah/700A . Kruvisin starteri ja geneka tagasi . Ootasin kuni auto oma seaded paika seab ja vajutasin korraks "start" nuppu . Kapoti all aku pesa juures kuuldus mingi klõps , kuid auto ei käivitunud. Korraks läks millegipärast ventilaator tööle ja migagi veel aktiveerus . Siis tuli vaikus - Hakkas uuest eelsüüteküünlaid laadima ja ekraanile ilmus kiri ,et käivita.. Midagi lühisesse ei läinud ja voolud püsisid ja akut keetma ei hakanud. katsetasin nii 4-5 korda.

Proovisin siis ,seda sundkäivitust . "start" nuppu all hoides. starter käis ringi ja mootor läks tööle 2-3 sekundiga.
Pean tõdema huvitavat fakti. Kas jääb see 73a 680a aku nõrgaks või nõustun laguna mehe väitega ,et probleem lahenes iseenesest.

Keegi võiks kirjeldada , kus see relee asub , mis peaks auto korraks nupule vajutades käima vedama.
Noh, mis lahti, mootor ju okei, aint aku oli väike :D
Kui ilma naljata siis...kas õli oli süüdi või ei olnud õli lihtsalt kohal?

ranza
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 11
Liitunud: 01 Nov 2011, 22:19

Re: vel satis 3,0 mootori remont või vahetus

Postitus Postitas ranza » 01 Sept 2012, 18:15

Asi väga lihtne ( Õli ok täissünt 5w-40w shell ´i oma , filtrid on uued) 100ah aku käivitab auto tõrgeteta .
Lugu siis selline.
-Auto seisis pea nädala ja siis kui masina liikuma sain , lasin manuaalselt käike üles-alla ,hoidsin gaasipedaalil hästi madalat kõrgust maapinnast mõõdetuna ja proovisin ära selle masina tipp kiiruse . Selle tulemusena ajasin jahutusvedeliku liiga kuumaks ja pimedas metsade vahel , kaugel inimasustusest vaatasin vaid kurvalt kuidas jahutusvedelik autost ära keeb . Pean tõdema ,et nüüd on surve sees ja peale 200 km läbimist pean juurde lisama liiter paar .Olen täheldanud ja väiksei loigukesi auto all , aga mitte iga päev . Selleks on paar tilka õli (õlifiltri kotello otsast) , jahutusvedelik (arvatavasti korgi klapi vahelt ja tavaline puhas vesi ) .
Mõtted liiguvad remondi suunas .
Selline vähesõitnud mootor jäi silma . Käisin seda juba kohapeal vaatamas, Särab tõesti nagu tutikas ja omanik näitas mingeid saksakeelseid pabereid , mis pidid selle mootoriga kaasas käima . Kui asjatundjad väidavad ,et vahetusel ja pärast sõites 3 lisa kw anomaaliaid ei tekita ja puuduolevad asjad sobivad võtta vanemalt tüübilt siis arvan ,et võtan selle auto noorenduskuuri ette.

Kasutaja avatar
tipm
Renault friik
Renault friik
Postitusi: 411
Liitunud: 24 Apr 2010, 10:38
Asukoht: Tallinn/Lääne-Virumaa

Re: vel satis 3,0 mootori remont või vahetus

Postitus Postitas tipm » 01 Sept 2012, 19:52

ranza kirjutas:Asi väga lihtne ( Õli ok täissünt 5w-40w shell ´i oma , filtrid on uued) 100ah aku käivitab auto tõrgeteta .
Lugu siis selline.
-Auto seisis pea nädala ja siis kui masina liikuma sain , lasin manuaalselt käike üles-alla ,hoidsin gaasipedaalil hästi madalat kõrgust maapinnast mõõdetuna ja proovisin ära selle masina tipp kiiruse . Selle tulemusena ajasin jahutusvedeliku liiga kuumaks ja pimedas metsade vahel , kaugel inimasustusest vaatasin vaid kurvalt kuidas jahutusvedelik autost ära keeb . Pean tõdema ,et nüüd on surve sees ja peale 200 km läbimist pean juurde lisama liiter paar .Olen täheldanud ja väiksei loigukesi auto all , aga mitte iga päev . Selleks on paar tilka õli (õlifiltri kotello otsast) , jahutusvedelik (arvatavasti korgi klapi vahelt ja tavaline puhas vesi ) .
Mõtted liiguvad remondi suunas .
Selline vähesõitnud mootor jäi silma . Käisin seda juba kohapeal vaatamas, Särab tõesti nagu tutikas ja omanik näitas mingeid saksakeelseid pabereid , mis pidid selle mootoriga kaasas käima . Kui asjatundjad väidavad ,et vahetusel ja pärast sõites 3 lisa kw anomaaliaid ei tekita ja puuduolevad asjad sobivad võtta vanemalt tüübilt siis arvan ,et võtan selle auto noorenduskuuri ette.
:D :D :D No seda lollust ei kohta igapäev, et keegi Isuzu mootoriga, mille probleem ongi ülekuumenemine, mille tagajärjel hülsid alla kukuvad, tippkiirust proovib. Tule taevas appi. Jõudu järgmise mootori lõhkumisega.
VelSatis V4Y G9T P9X Espace V4Y Laguna F4P Megane K4M Clio Van D7F Trafic F9Q

olev
Renault fänn
Renault fänn
Postitusi: 137
Liitunud: 02 Mär 2011, 13:28

Re: vel satis 3,0 mootori remont või vahetus

Postitus Postitas olev » 02 Sept 2012, 09:48

See pole lollus!
Mees lihtsalt on sest rauakolast suure kaarega üle, teeb katseid. Uudishimu ja eksperimendid viivadki elu edasi.
Mina näiteks ei tea, milleks mu auto võimeline on, tema teab. Eksole ju suur vahe?
Edu teaduse põllu kündmisel, ranza!

ps. ja mõõtetulemused( nii vana kui uue mootori) võikisid siia panna, kõigile analüüsimiseks

Kasutaja avatar
tipm
Renault friik
Renault friik
Postitusi: 411
Liitunud: 24 Apr 2010, 10:38
Asukoht: Tallinn/Lääne-Virumaa

Re: vel satis 3,0 mootori remont või vahetus

Postitus Postitas tipm » 02 Sept 2012, 13:47

:D huvitav filosoofia.
Võibolla tõesti üritab ta ise välja selgitada mis erinevused on P9X 701 ja P9X 715 vahel, kõige tähtsam - vastupidavus raskejalgadele.
Tahaks tõesti tulemusi näha, kasuks tuleksid graafikuid või videod ka lisades...
Jääme ootama.
VelSatis V4Y G9T P9X Espace V4Y Laguna F4P Megane K4M Clio Van D7F Trafic F9Q

ranza
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 11
Liitunud: 01 Nov 2011, 22:19

Re: vel satis 3,0 mootori remont või vahetus

Postitus Postitas ranza » 03 Sept 2012, 21:19

Idee polegi hull -või siiski on ,sest siiani pole mul andmeid ,et eestis oleks keegi raatsinud 2002 aasta masinale 2008 aasta mootorit peale panna. Samuti ei tunne keegi kedagi ,kes tunneks kedagi, kes seda teinud oleks meie lähinaabrite seast .


Kirjandust on veidi sirvitud ja renault esinduses on asja spetsialistidega konsulteeritud . Asi on ettevõtmist väärt . Ühe sõnaga " teostatav " .
See kinnitus kõrvus veel kõlamas .Palusin mootori postiga teele saata .

Eks ma annan vahepeal märku ,kuidas mul asi edeneb.

Airon
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 15
Liitunud: 19 Mai 2015, 11:42

Re: vel satis 3,0 mootori remont või vahetus

Postitus Postitas Airon » 31 Mai 2015, 22:27

Hei,

Kuidas Sul see mootri vahetus päädis?
Carstopis olevat üks mees endale Opelile selle mootori peale ajanud (Kui ma ikka õigesti aru sain), aju ja juhtmestik läks vahetusse?

Kuidas sul see asi õnnestus/ebaõnnestus? Endal sama probleem vaja ära lahendada :)

ranza
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 11
Liitunud: 01 Nov 2011, 22:19

Re: vel satis 3,0 mootori remont või vahetus

Postitus Postitas ranza » 01 Juun 2015, 18:16

Sellega mootoriga juhtus nii . et müüjale eelnevalt kokku lepitud hind enam ei sobinud . Ja meile ei meeldinud uus hind. Esindusest sai ka uue mootori hinda kusitus ( 12500€ ) see ka ei sobinud. Selle peale tõmbasime autole presendi peale ja jätsime paremaid aegu ootama. Siiamaani seisab .'
Teoreetiliselt on uuema ja vanema mootori alumine osa sama ,kinnituseda peaksid olema samad , pihustid on samad . Kaaned on erinevad .Juhtmestikul oli paar andurit puudu , Kuid esindus lubas sinna vajalikud otsad leida Käigukastid on suv1 ja suv2 uuema oma vanemale läheb ,vanema oma uuemale eriti ei istu kuid hiljem kinnitati ,et sobivad mõlemad. Peale mootori kokku panemist on vaja aju üle kirjutada .

erku
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 11
Liitunud: 21 Apr 2014, 10:41

Re: vel satis 3,0 mootori remont või vahetus

Postitus Postitas erku » 03 Juun 2015, 22:40

Lätlastelt ja leedukatelt on neid mootorid vististi saada küll mäletamist mööda, nii romulatest kui eraisikutelt. Eks see väike otsimisvaev peab ka olema, et õige leida ja sobiva hinnaga.. ära tuua ja peale panna..

Ja miks seda vana pätsi ei raatsi kuidagi korda teha; liiga kallis ettevõtmine või osutus mootor ikkagi lahjaks?

Ma ei kujutagi hästi ette selle autoga kiiruskatsete tegemist, kuidagi raskevõitu kere ja sillaosadega tundub mulle too. Seda lugedes siin tundub, et viga on vististi minus endas :D :p

Airon
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 15
Liitunud: 19 Mai 2015, 11:42

Re: vel satis 3,0 mootori remont või vahetus

Postitus Postitas Airon » 04 Juun 2015, 13:20

Suured tänud, leidsin uuema tüübi mootori. Kui rohkem üllatusi ei tule siis läheb tehinguks ja annan siis siin ka teada mis üllatused meid ees ootasid :D

Kes aju ülekirjutamisega tegeleb?

PS! Vana taastamine võib osutada kallimaks kui uue leidmine ning keegi ei garanteeri kas see pidama ka jääb - nagu ikka. Uuema tüübi mootor pidi olema vastupidavam ning seega lootust rohkem ja remondi mehed on ka rohkem motiveeritud :D Kiiruskatseid ei oska kommenteerida, sest auto sai teadlikult ostetud mootoririkkega ning esialgne plaan oligi see ära remontida. Kuid nii palju kui vajutada olen julend siis on sellise massi kohta edasi liikunud küll :D

Vasta