Olen sõitnud oma ZEN varustuses Kadjariga nüüd kolm kuud. Kohe alguses võin öelda, et üldmulje on kindlasti positiivne. Minu näol on tegu juba kolmanda uue Renault omanikuna ning seda võin küll julgelt öelda, et prantsuse auto kvaliteet ei jää küll enam oma Saksa või Jaapani vendadele/õdedele alla.
Kadjari näol on tegu Nissani ja Renaulti koostööga. Kasutatud on Nissani platvormi ja mootorit, kuid mootori võimsust on kavalate nippidega tõstetud lausa 11kw. Võib ikkagi tekitada vastakaid tundeid Kadjari 1,2l ja 96kw turbomootor, kuid tegelikult on üpris särtsakas. Pöörded püsivad normaalsel tasemel ja mina ei kardaks mootori liigset kurnamist.
Et mitte hakata nüüd võrdlema Nissan Qashqai’d ja Kadjarit, kes on turul põhilised rivaalid, siis lühidalt võib öelda: Renault on suurem, võimsam, parema koostekvaliteedi, ilusama sisu, parema varustuse ning kõige tähtsam pikema garantiiajaga (tervelt viis aastat Nissani kolme vastu).
Kui nüüd rääkida oma kogemusest, siis meeldib mulle kõrgem istumisasend ja kliirens, mis laseb vaadata üle teiste autode ning juba varakult näha mis ristmikel toimub ning millist rida tasuks hoida.
Kurvituled on päris mugavad. Ega neid enne ei märganudki, kui istusin vanema auto rooli ja ei saanud aru, mis selle tuled kurvis otse metsa näitavad. Kadjaril aga süttivad udukad vastavalt pöördenurgale automaatselt.
Võtsin lisavarustusena navi ekraani ning lisaks tavalisele gps’ile on seal veel hulganisti funktsioone. Näiteks saab jälgida välisõhu kvaliteeti ning auto automaatselt muudab filtrite tööd vastavalt välisõhule. Eriti hea minu meelest kui vedada lapsi läbi kesklinna sudu ja liikluse lasteaeda või kooli.
Samuti ühilduvad kõik seadmed väga kergelt. Laadimiskontakte on tervelt 4
Meil on peres üks auto naisega kahepeale ning auto saab seadistada vastavalt kasutaja soovidele. Alustades siis navi põhiekraani aplikatsioonide esitamisest lõpetades sellega, kas tagumine kojamees hakkab tagurdades tööle, kas uksed lukustuvad automaatselt või mis värvi on salongivalgustus.
Nüüd lisaks kiidukõnele ka mõned miinused. Kohtvalgustusega on üpris nirult. Kõigil varasematel autodel on olnud päikesesirmides lambikesed, mis süttivad kui peeglit kasutad. Naine ikka täitsa tunneb sellest puudust. Samuti on kohtvalgustuse probleem pakiruumis. Mingi väike „seasilm“ seal on, aga pimedas ei ole ikka üldse näha,kuidas sa oma toidukotid sinna täpselt asetad.
Samuti tekitab küsimuse, et igasugust varustust on kokku kuhjatud, kuid kliimasüsteem esimesel kahel varustustasemel on selline küsitav. Jah see mõõdab välisõhu kvaliteeti ja seadistab automaatselt filtreid, kuid temperatuuri peab ikka kruttima manuaalselt.
Aga need on ainukesed miinused siiani. Isteasendi seadistamine on lihtne, rooli saab liigutada neljas suunas, kõik nupud ja vidinad on loogilistes asukohtades – tiptop masin. Minge aga proovisõidule. ABC ja Citymotors annavad tasuta välja proovisõiduks masinaid mitmeks päevaks, kus saab ka kõrgema varustustasemega masinate kõigi vidinatega paremini tuttavaks ning tegelike vajaduste hindamine on seeläbi adekvaatsem, kui mingi 30min-1h proovisõidu puhul, mida pakuvad konkurendid.
Vaadake ka head eestikeelset motorsi videot:
https://www.youtube.com/watch?v=jFy74YpZkvA" onclick="window.open(this.href);return false;