Renault esitles elektriautode lõplikke versioone

Renault ja Dacia uudised
Vasta
Rain
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 301
Liitunud: 14 Jaan 2010, 00:18
Minu Renault: Grand Scenic 2010
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Renault esitles elektriautode lõplikke versioone

Postitus Postitas Rain » 21 Juun 2010, 09:22

Pilt

Renault-Nissani liit, kes peab emissioonivabade sõidukite arendamist üheks oma võtmestrateegiaks, investeerides emissioonivaba tehnoloogia arendamisse neli miljardit eurot, teeb selles vallas aktiivset koostööd valitsuste, haldusorganite, kohalike omavalitsuste, energiaettevõtete ja teiste partneritega. Praeguseks on liit sõlminud üle 50 koostööleppe üle maailma, mille eesmärgiks on valmistada turud ette elektrisõidukite laialdaseks kasutuselevõtuks alates 2011. aastast ning rajada vajalik infrastruktuur. See peaks tagama elektrisõidukite potentsiaalsetele soetajatele kindlustunde, et nad saavad oma sõiduki akut laadida mugavalt ja lihtsalt nii kodus kui ka teel olles.

Renault eesmärgiks on muuta elektrisõidukite tehnoloogia kättesaadavaks nii paljudele liiklejatele kui võimalik, pakkudes autosid nii soodsalt, et nende hind oleks võrreldav sama suurte ja sarnase varustustasemega diiselsõidukite omaga. Selle saavutamiseks on Renault lahendanud sõidukiga seotud omandisuhted täiesti uuel viisil. Esimest korda kuuluvad sõiduk ja aku erinevatele omanikele. Klient kas ostab või üürib sõiduki ning sõlmib ühtlasi lepingu, mis katab aku üüri.

Renault esimesed neli emissioonivaba sõidukit valmivad neljas tehases ning tootmine algab 2011. aastal. Elektrisõidukit, mille aluseks on Zoe Z.E. kontsept, hakatakse tootma Flinsi tehases Pariisi lähedal ning Kangoo Expressi elektriversiooni kodutehaseks kujuneb Maubeuge Põhja-Prantsusmaal. Mudelid, mille prototüübiks on Twizy Z.E. kontsept, valmivad Hispaanias Valladolidi tehases ning Fluence’i elektrilisi versioone hakatakse tootma Türgis Bursas.

Akutootmisest kujuneb Renault-Nissani liidu üks põhitegevusi ning rahuldamaks kohalike elektrisõidukeid tootvate tehaste vajadusi, hakkab allianss liitiumioonakusid tootma kolmes maailmajaos: Ameerikas, Aasias ja Euroopas. Akutehased rajatakse järk-järgult võimalikult sõidukite tootmisüksuste lähedale. Praegu on akutehaste rajamine käimas järgmistes Prantsusmaal, Suurbritannias, Portugalis, Ameerika Ühendriikides ja Jaapanis. Plaani järgi kasvab liidu aastane tootmisvõimsus lõpuks 475 000 akuni.

Renault Fluence Z.E.
Renault, kes esitles 2009. aasta Frankfurdi autonäitusel Fluence Z.E. kontsepti ehk ideeautot, tõmbas katte Fluence Z.E. lõplikult versioonilt, mis jõuab Iisraelis ja Euroopas müügile 2011. aastal. Renault Fluence Z.E. on esimene madalate ülalpidamiskuludega ja keskkonnasäästlik seeriatootmisse jõudev elektriline C-klassi sedaan. Mudelit Renault Fluence Z.E. hakatakse plaani järgi tootma 2011. aasta esimesel poolel OYAK-Renault tehases Türgis, kus valmivad ka sisepõlemismootoriga Fluence’id.

Renault Fluence Z.E. on väike-keskklassi esimene kolmekambriline elektrisõiduk, mida sisepõlemismootoriga versioonist eristavad mitmed eripärased tunnused ja detailid.

Fluence’i elektriline versioon on 4,75 meetrit pikk ehk 13 cm pikem kui sisepõlemismootoriga versioon – pikema kere vajadus on tingitud akust, mis asub tagaistmete all.

Säilitamaks algse versiooni hea tasakaal, on elektrisõiduki kere külgi pisut ümber kujundatud. Sõiduki esiosas on Renault logo, udutulede ümber ning esitulede kohal ja allservas eripärase sinaka varjundiga liistud. Ülemist õhuvõtuava katab läikiv must võre, mille keskel on sinakas kroomliist. Liist ühendab võre mõlemal küljel asetsevaid sarnase välimusega sõõre. Peale selle on alumisel õhuvõtuaval kere värvi liist, mis ühendab kahte udutuld. Samuti on pikemaks venitatud sõiduki tagumisi küljepaneele. Renault Fluence Z.E. sõidukit ilmestavad lisaks läikivmustad küljepeeglid, kere värvi küljeliistud, akulaadimisklapp mõlemal tiival, pakiruumi luugi sinakas paneel ja Fluence Z.E. märk. Põrkerauas peitub must difuusor vähendab sõiduki tuuletakistust ning rattad on turbulentsi vähendava konstruktsiooniga. Värvivalikusse kuulub uus sinine toon „Energy Blue“, mida pakutakse ainult Renault' elektrisõidukitele.

Renault Fluence Z.E. on sama lai kui sisepõlemismootoriga Fluence ning selle salong meenutab ruumikuselt pigem klass kõrgemat sedaani. Elektrisõiduki mootori pöörete arvu näidik on asendatud asjakohase ekraaniga, mis teavitab juhti allesjäänud sõiduulatusest ja aku laetusest. Armatuurlaua juures on kasutatud ainuomast värvilahendust ning keskkonsoolilt leiab näidikud “edaspidi”, “tagurpidi”. “vabakäik” ja “parkimine”, mis vastavad käigukangi neljale asendile. Renault Fluence Z.E. varustuses on hulk kasulikke tehnilisi lahendusi, nagu näiteks sisseehitatud navigatsioonisüsteem, Bluetooth-ühendus telefonile ja automaatne kahetsooniline kliimaseade, aga ka automaatsed päevatuled ja vihmaanduriga klaasipuhastajad.

Renault Fluence Z.E. on 100% elektrisõiduk. Fluence Z.E. jõuallikaks on rootormähisega sünkroonmootor, mille maksimumvõimsus on pööretel 11 000 p/min 70 kW ja maksimaalne pöördemoment 226 N•m. Mootor kaalub ilma lisaseadmeteta 160 kg.

Sõiduki liitiumioonaku võimsus on 22 kW/h. Aku kaalub 250 kg ning paikneb tagaistmete all, jättes pakkide jaoks ruumi tervelt 300 liitrit (VDA/ISO). Energiakogumissüsteem võimaldab aeglustamise ajal akut laadida.

Renault Fluence Z.E. akut saab laadida kolmel moel:
• Tavalisest vooluvõrgust (10 A või 16 A, 220 V) – aku täielikuks laadimiseks kulub kuus kuni kaheksa tundi. Meetod sobib eriti hästi sõidukitele, mida laetakse tööpäeva jooksul või öösel, sest see võimaldab mõnedes riikides energia minimaalse tarbimise perioodil pakutavaid soodustariife ära kasutada.
• Kiirlaadimisjaamad, mis kasutavad 32 A 400 V toiteallikat – laadimiseks kulub ligikaudu 30 minutit (sõltuvalt mudelist saadaval alates 2012. või 2013. aastast).
• Akuvahetussüsteem QuickDrop – võimaldab vahetada Renault Fluence Z.E. aku spetsiaalses akuvahetuspunktis umbes kolme minutiga.

Renault Fluence Z.E. omadusi (mõõtmed, kaalujaotus) arvestades on kasutusele võetud uudne vedrustus, mis erineb sisepõlemismootoriga Fluence’i vedrustusest mitme parameetri poolest. Esivedrustus on pehmem, sest elektrimootor on kergem kui Fluence’i sisepõlemismootor. Tagavedrustust on seevastu tugevdatud, sest aku lisab elektrilise mudeli tagaosale raskust.

Renault Fluence Z.E. varustuses on madala veeretakistusega rehvid. Täiustatud korpuse ja spetsiaalsete külgseintega Goodyeari rehvid EfficientGrip tagavad väiksema energiakulu. Turvisemuster on rehvidel sama, mis tavalistel rehvidel – tänu sellele on tagatud teelpüsivus ja pidurdusvõime.

Mudelit Renault Fluence Z.E. hakatakse sarnaselt sisepõlemismootoriga Fluenciga tootma OYAK-Renault tehases Türgis. Mõlema versiooni tootmine ühes tehases võimaldab Renault’l vähendada kapitalikulusid, alustada kiiresti tootmisega ning tagada samal ajal vastavus kõrgetele kvaliteedistandarditele.

Renault Kangoo Express Z.E.
Möödunud aasta detsembris esitles Renault Kopenhaagenis, 15 ÜRO kliimamuutuste konverentsil Kangoo Express Z.E. prototüüpi. Nüüdseks avaldatud mudeli lõplik versioon, mille sõiduulatus on 160 km, jõuab turule 2011. aasta esimesel poolel. Kangoo Expressi elektriline versioon sarnaneb sisepõlemismootoriga mudeliga - sama mahutavus (3–3,5 m3) ja kandevõime (650 kg).

Renault Kangoo Express Z.E. on madalate ülalpidamiskuludega ning kõrgetele kvaliteedistandarditele vastav tarbesõiduk äriklintidele. Mudeli elektrilise versiooni tootmiskohaks on Renault valinud M.C.A. (Maubeuge Carrosserie Automobile) tehase Põhja-Prantsusmaal. Seal valmivad ka sisepõlemismootoriga versioonid, mis võimaldavad ära kasutada Kangoo praeguse mudeliga seotud oskusteavet, tarnijate võrgustikku ja logistilist süsteemi. Maubeuge’i tehas on viimasel 20 aastal spetsialiseerunud just kaubikute tootmisele ning suudab tänu sellele kiiresti nõudlusega kohaneda ja valmistada probleemideta suurt hulka erinevaid keretüüpe (lühikesed ja pikad versioonid, akendega ja ilma jne).

Renault Kangoo Express Z.E. pikkus on 4,21 meetrit ning mahutavus 3–3,5 m3. Aku paikneb keskel põranda all, mistõttu elektriline Kangoo pakub sama head mahutavust kui sisepõlemismootoriga versioon.

Uus Kangoo Express Z.E. meenutab välimuse poolest sisepõlemismootoriga versiooni – mudelil on lühike nina, tugev esiosa ja pisarakujulised esituled. Sellest, et tegemist on elektrisõidukiga, annavad märku kroomitud Z.E. märk sõiduki tagaluugil, „Z.E.“ tähist kandev laadimisklapp, mis paikneb parempoolse esitule kõrval.

Uue Kangoo Express Z.E. värvivalikus on 11 tooni, kuhu kuuluvad nii eriefektiga toonid kui ka mittemetallikvärvid.

Sõiduulatus on elektrisõidukite puhul keskse tähtsusega teema, seetõttu on armatuurlauale paigutatud ekraan kohandatud spetsiaalselt elektrisõiduki vajadustele vastavaks. Seade näitab allesjäänud sõiduulatust, aku laetust (kWh) ning energiatarbimist (reaalajas ja keskmine). Kolmel värvil põhinev nn ökonomeeter annab märku sellest, kui energiatõhus on juhi sõidustiil: helesinine väljendab normaalset taset, tumesinine annab märku optimaalsest energiakasutusest ning punane teavitab juhti ebaökonoomsest sõidustiilist, mis vähendab auto sõiduulatust.

100% elektrisõiduki Renault Kangoo Express Z.E. jõuallikaks on 44 kW elektrimootor, mille energiatõhusus on koguni 90%. Kui elektrisõiduk tarbib 10 kWh energiat, siis sellest 9 kWh suunatakse otse ratastele. Sisepõlemismootori puhul on vastav näitaja ainult 2,5 kWh. Mootori maksimaalne pöörete arv on 10 500 p/min ning pöördemoment ulatub 226 N•m-ni.
Sõiduki teised sõiduomadused (õõtsumist vähendavad süsteemid, juhitavus jne) on samasugused kui sisepõlemismootoriga Renault Kangoo Expressil.

Renault Kangoo Express Z.E. laadimine toimub parempoolse esitule juures klapi all asetseva pistikupesa kaudu. Akut tavalisest vooluvõrgust (16 A, 220 V) laadides kulub aku täielikuks laadimiseks kuus kuni kaheksa tundi. See laadimismeetod sobib suurepäraselt sõidukitele, mis jäetakse ööseks parklasse või mis seisavad tööajal parklas.
CLUB RENAULT - Eesti Renault Klubi
http://club-renault.ee" onclick="window.open(this.href);return false;

Vasta