Dacia ülemaailmse edu lainel

Renault ja Dacia uudised
Vasta
siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Dacia ülemaailmse edu lainel

Postitus Postitas siimp » 08 Okt 2010, 10:59

Pilt

Dacia on viimase kuue tegutsemisaasta jooksul muutunud autööstuses arvestatavaks tegijaks, sest selle mudelid on selgelt muutnud autoostmise harjumusi. Kliente köidab enim sõiduki taskukohane hind, turu parim hinna ja kvaliteedi suhe nii ruumikuse, vastupidavuse kui ka usaldusväärsuse osas.

Dacia sõiduautode ülemaailmne müük selle aasta esimese kaheksa kuu jooksul oli 221 092 sõidukit. Võrreldes 2009. aasta sama ajaga on müügikasv 12.1 protsenti ja turuosa 0.6 protsenti. Prantsusmaal tõusis Dacia kuue enim müüdava automargi sekka, turuosa 5.1 protsenti ning müük kasvas 118.4 protsenti. Rumeenias on turuosa kasvanud 2,5% võrra 33.6 protsendini.

Dacia tarbesõidukite müük (15 839) on kasvanud 43.9 protsenti võrreldes 2009. aasta tulemustega. Logan sedaani, Sandero luukpära, Logan MCV ja Logan kaubiku ja pikapi eduka turuletoomise järel on Dacia oma mudelivalikut laiendanud ka Duster off-roaderi näol. Viimast on käesoleva aasta augusti lõpuks on maailmas müüdud juba rohkem kui 64 000.

Detsembrist 2010 on Dacia Duster kättesaadav ka kujul 4x4, dCi 90 DPF diiselmootoriga (139g CO2/km), kütusekulu 5,3 liitrit/100km. Dacia Duster 4x4 dCi 90 DPF kannab ka eco² märgistust.

19. septembril toimus Prantsusmaal juba teine iga-aastaseks suurürituseks kasvanud Dacia Picnic, mis meelitas kokku rohkelt fänne, kes peavad lugu Dacia kaubamärgist.

Teist aastat järjest võtab Dacia osa talvisest Trophée Andros’ jääraja võistlussarjast, kus Dacia Dusteri võistlusmudeli rooli keerab maailmakuulus eksvormelipiloot Alain Prost.


DACIA: KIIRELT KASVAV KAUBAMÄRK

Maghrebi piirkonnas kasvas Dacia müük 4.5 protsenti (26,310 sõidukit), hoolimata asjaolust, et samal ajal kukkus koguturg 3.1 protsenti. Dacia turuosa Alžeerias tõusis 10.4 protsendini, Marokos 20.4 protsendini.

Euroopas kasvas müük 20.9 protsendi võrra (161 317 sõidukit), saavutades turuosa 1.7 protsenti. Augusti lõpus 2010 olid Dacia jaoks suurimad turud Euroopas Prantsusmaa (76 255 sõidukit), Saksamaa (23 949), Itaalia (15 368) ning Hispaania/Kanaari saared (14 285).

Niisamuti nagu on kasvanud Dacia müük on kasvanud ka toodete valik ning klientide vajadused. Seetõttu arendab Dacia iseseisvaid esindusi, mis on eraldi Renault’ omadest (kuigi Renault’ võrk on boonuseks). Prantsusmaal on 220 Dacia esindust (52 Dacia 'boksi', lisaks 168 eraldiseisvat esindust).

Dacia kaubamärgi kasv autotööstuses tähendab ka klientide mõttemaailma muutumist. Varem kõhklesid kliendid soodsama sõiduki ostmist. Prantsusmaal sel aastal läbi viidud Cetelemi uuringust selgus, et keskmiselt 29 protsenti Euroopa põhiturgude klientidest, kes soovisid osta uut autot, olid valmis kulutama vähem kui 8 000 eurot. Majanduskriis on võimendanud hinna-kvaliteedi suhte tähtsust, surunud inimesi vähem ja targemalt tarbima ning see suundumus paistab jätkuvat.


VALIKUSSE LISANDUVAD KAKS UUT DACIA ECO² VERSIOONI

Dacia Duster 4x4 dCi 90 DPF diiselmootoriga versioon on 2010. aasta detsembrist kättesaadav enamikes Euroopa riikides. Dacia Dusteri versioon on eriliselt säästlik ning keskkonnasõbralik, paiskab õhku CO2 vaid 139g/km, keskmine kütusekulu on 5.3 liitrit/100km.

Dacia Logan ja Dacia Sandero on peagi saadaval 1.2 16V 75 LPG mootoriga (1.4 MPI 75 LPG asemik) enamikes Euroopa riikides juba 2010. aasta lõpul. Dacia Sandero ja Dacia Logan 1.2 16V 75 LPG paiskavad õhku üksnes 122g CO2/km.

Dacia' LPG (vedelgaas) sõidukid on samuti edukad: augusti lõpu seisuga sai Sandero 1.4 MPI 75 LPG 43% kompaktsete luukpärade müügist Lääne-Euroopas.

Pilt


DACIA DUSTER JA ALAIN PROST – 2010/2011 TROPHEE ANDROS

Teist talve järjest võistleb Dacia Trophée Andros’ jääraja võistlussarjas. Eelmisel hooajal teiseks tulnud Alain Prost roolib Renault Sport Technologies’ poolt ette valmistatud Dacia Dusterit.

Trophée Andros on maailma motospordis ainulaadne võistlus, mille rajad panevad sõidukeid äärmuslikesse oludesse ning kus esiplaanil on eeskätt sõiduki efektiivsus ning autojuhi oskused. Dacia on kaubamärk, mis on alati mõelnud suuremalt kui etteseatud raamid, luues sõidukeid, mis rahuldavad kõigi põhivajadusi ning on samal ajal õiglase hinnaga.


ALAIN PROST: Ma pole ainuke inimene, kes on Daciaga koostööst võitnud!

Alain, miks sa nõustusid taas Daciaga 2010/2011 Trophée Andros’ võistlusel osalema?
Dacia' debüüt motospordis oli eelmisel aastal väga paljulubav ning suutsime päris kindlasti pakkuda tõelist väljakutset kõikidele suurtele rivaalidele. Sellises sarjas avahooajal teiseks tulek on raudselt ju suurepärane start, nii et pole mingit põhjust siin toppama jääda. Kõige olulisem on see, et mul on ääretult hea meel olla niivõrd lühikese aja jooksul turul pöörast edu saavutanud Daciaga seotud. Tõepoolest, tundub, et ma pole sugugi ainuke inimene, kes on Daciaga koostööst võitnud.

Milliseks hindad Team Dacia' võimalusi 2010/2011 Trophée Andros’l?
Me saame kindlasti tugineda eelmise aasta kogemustele ning samuti on meil nüüd rohkem aega valmistuda – eelmisel hooajal jäi seda üsna napiks. Koos Renault Sport Technologies’ inimestega oleme saanud nelikveo ja mootori kallal kõvasti tööd teha.

Mis tulemust te sel talvel sihite?
Duster on jõuline, usaldusväärne auto. Team Dacia töötab hästi ja meil on eelmise aasta positiivne kogemus olemas – ma usun, et võime sel korral pareminigi esineda…

Pilt

Allikas: Motors24.ee

Vasta