Uus Renault Laguna

Renault ja Dacia uudised
Vasta
siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Uus Renault Laguna

Postitus Postitas siimp » 08 Dets 2010, 22:05

Pilt

Selle aasta oktoobris toimunud Pariisi autonäitusel ametlikult tutvustatud uus Renault Laguna tõuseb esile mitmete näitajate poolest:

• Hea juhitavus tänu 4Control kerele ja nelikroolimissüsteemile, mis on kättesaadav praktiliselt kõikide modifikatsioonide puhul

• Oma segmendis parim hinna/varustuse/dünaamika näitajate osas,

• Esmaklassiline turvalisus, kvaliteet ja usaldusväärsus.

Lisaks täiendavad uue Renault Laguna varustust Carminat TomTom® LIVE navigatsioonisüsteem ja Bose® Sound System audio. Renault eco² mootorid on veelgi keskkonnasäästlikumad. Näiteks dCi 110 emiteerib üksnes 120g CO2/km. Erilist tähelepanu on pööratud sõidukulude vähendamisele, keskmine kütusekulu on 0.5 liitrit/100km väiksem, kui varem.


DÜNAAMILISEM STIIL

Uue Renault Laguna esiots on jõulisem ja dünaamilisem – mudeliuuendusega on Laguna saanud uued esilaternad, bamperi ja esivõre. Bamper moodustab terviku pärlmusta iluvõrega, millele lisavad aktsenti kroomitud detailid.

Sedaani küljejoon ulatub ka üle tagaosa, just LED tagatulede kohalt, tõstes esile auto dünaamilist disaini. Voolujoonelisus, turvalisus ja vastupidavus muudavad Laguna täiuslikuks. Topelt-summutitorud tõendavad, et elegants ja sportlikkus ei pea olema omavahel vastuolus.

Uus Laguna universaal üllatab oma stiiliga, iseloomuliku sisselõigatud tagaakna ja laiendatud külgakendega ning profileeritud katusereelingutega. Kuigi selle teljevahe on identne sedaanversiooniga (2.76 meetrit), on uus Laguna universaal 11cm pikem (4.80 meetrit). Pikem distants tagaosast tagarataste tsentrini on võimaldanud pagasiruumi mahtu suurendada (508 liitrit). Kogu transpordiruumi on võimalik suurendada kuni 1,593 liitrini, kui tagaistmed täielikult alla voltida.

Uue Renault Laguna salongi valitud materjalid ja lahendused (kasvõi näiteks nähtavad õmblused, kroomitud pinnad) ja värvid on valitud eesmärgiga, et veelkord esile tuua kõrget kvaliteeti. Eraldi paiknev armatuurlaud annab oma panuse uue Renault Laguna väljanägemisse. Raadio ja navigatsiooni erinevad kontrollnupud ja ekraanid on disainitud ja paigutatud maksimaalselt kasutajasõbralikult.


SÕIDUNAUDING

Uue Laguna voolujooneline keredisain ja kütusesäästlikud mootorid pakuvad sõidunaudingut. Turvatunnet ja efektiivset juhtimist võimaldavad uue Renault Laguna need versioonid, mis on 4Control kere ja nelikroolimissüsteemiga. Saadaval on dCi 130, dCi 150 ja dCi 175 (automaatkäigukastiga) mootoritel.

Renault Laguna 4Control kere ja nelikroolimissüsteem tagab auto kerge juhitavuse nii linnas kui kurvilistel teedel, äärmise täpsuse kurvides, ülitõhusa manööverdamisvõime, asendamatu teelpüsivuse, ohutuse ja turvalisuse. Tänu vahekorrale 16:1 (rooli 16-kraadine pööramine keerab ratast ühe kraadi) on manööverdamine mugav. Versioonid, millel on kasutusel jõulisemad mootorid (2.0 T 170 ja dCi 180), on varustatud hüdraulilise roolivõimendiga. Lisaks suurele tundlikkusele on ka rooli keeramiseks vajaminev jõud minimaalne. Võimenduse tugevust reguleeritakse sujuvalt vastavalt sõidukiirusele, eelkõige tagab suurema võimenduse madal sõidukiirus. Teistel versioonidel on kasutusel elektropump, mille töö sõltub sõidukiirusest ja rooli keeramise kiirusest. Lisaks juhtimise kergusele aitab see süsteem ka kütusekulu vähendada.

Uue Laguna kere ja vedrustus tagavad auto erakordselt hea juhitavuse kurvides. Külgkalle on objektiivne viis mõõtmaks auto võimet kurve sujuvalt läbida ja kirjeldab keha nurka maapinna suhtes. Külgkiirenduse 5m/s² juures on uue Laguna puhul see nurk 1.9 kraadi (segmendi keskmine = 2.2 kraadi), olukorras, mis vastab sõitmisele mööda kurvilist teed või kattes 400-meetrise diameetriga ringteed kiirusel 60km/h. Esivedrustus on MacPherson-tüüpi, stabilisaatori varda läbimõõt diameetriga 24mm. Tagavedrustus tugineb automaatselt suunatava läbipainega H-talal, stabilisaatori varda läbimõõt sõltuvalt versioonist 28.8mm kuni 30.5mm.

4Control ja nelikroolimissüsteemiga versioonid on lihtsalt juhitavad ning käituvad täpselt kurvilistel teedel. Süsteem teeb sõidu mugavaks igasugusel kiirusel. 4Control, mis oli esmakordselt kasutusel 2008. aastal sportlikumatel versioonidel (Laguna GT, seejärel Laguna Coupé), on nüüd kättesaadav uue Laguna sedaani ja uue Laguna universaali mootoritel, täpsemalt dCi 130, dCi 150 ning dCi 175 automaatkäigukastiga. 4Control kere on eksklusiivselt Renault’ innovatsioon, mis jõuab aina suurema arvu Laguna kasutajateni.

4Control kere koos nelikroolimissüsteemi eeliseid:

• Parem kontrollitavus,
• Nobedam, lihtsam manööverdamine,
• Täpne juhtimine, mis võimaldab juhil autot automaatselt suunata ideaalsele kurvitrajektoorile,
• Sõidunauding igasugusel kiirusel,
• Aktiivne ohutussüsteem.

Sõidumugavust pakub täpne juhitavus ka väikese rooli pöördenurga puhul. Aktiivse ohutuse osas ei paista nelikroolimissüsteemiga varustatud kere silma mitte üksnes pidurdusvõime poolest rasketes tingimustes vaid ka vältimismanöövritel.

Linnasituatsioonides annab 4Control süsteem kaks eelist: lihtsamaks manööverdamiseks on pöörderaadius väiksem ja väiksem on ka rooliratta nurk.

4Control süsteemiga varustatud uue Renault Laguna pöörderaadius on 10 protsenti väiksem kui kaherattaveo puhul ehk üksnes 10.80 meetrit 18-tolliste rehvidega – sama nagu Cliol – võrrelduna 12.05 meetriga. Mida suurem tagarataste nurk, seda väiksem pööramisring. See fakt on eriti tänuväärne nappides parkimisoludes või kitsastel tänavatel.

Samal ajal tähendab esimeste ja tagumiste rataste kumulatiivne efekt, et sama manöövri tegemiseks on tarvis vähem rooli keerata. Kui vaja rooli keerata 16 kraadi, siis annab see esirataste ühekraadise pöördeefekti; ent 4Control süsteemi puhul on vajalik vaid 13.5 kraadi. Ja lisaks langeb see 12 kraadini, kui tagarattad on pööratud maksimaalse 3.5-kraadise nurgaga vastupidises suunas esiratastega. Kuna juhtimine on vahetum, siis ei pea juht enam rooli niipalju keerama. See tähendab, et võimendub nii manööverdamisvõime kui ka kiirus.

60km/h juures pakub Renault Laguna suuremat juhtimistäpsust. Tagarattad pööravad samaaegselt esimestega samas suunas, et suurendada stabiilsust. Selle seadega pöörab auto kiiresti ja täpselt, justkui raudteel.

4Control kere koos nelikroolimissüsteemiga annab olulise panuse ohutusse, aidates kindlalt sooritada ka vältimismanöövreid. Hädaolukordades võib tagarataste nurk tõusta 3.5 kraadini. ESC (elektroonilise stabiilsuskontrolli) kasutamine viibib, kui manööver on tarvis kiiremini lõpule viia. ESC aktiveerub üksnes vajadusel. ESC on sõidukile paigaldatav seade, mis võrdleb rooli asendit ja sõiduki tegelikku liikumissuunda. Juhul, kui sõidukijuhi soovitud suund ja tegelik liikumine erinevad, sekkub seade sõiduki juhtimisse ning ühte või mitut ratast pidurdades korrigeerib sõiduki kursi juhi soovidele vastavaks. Juht säilitab auto üle kontrolli seega ka kriitiliste situatsioonide ajal.

4Control kere koos nelikroolimissüsteemiga on välja arendatud Renault’ ja Renault Sport Technologies’ ühises koostöös ja süsteem toimib tänu aktiivsele elektroonilisele kontrollile. Sensor roolisüsteemis saadab rooliratta info CAN võrgu kaudu 4Control kontrollsüsteemi, mis asub tagatelje juures. Kontrollsüsteem arvestab samuti sõidukikiirusega, kuhu andmed tulevad ESP/ABS süsteemist ja jälgib rooli liikumist, et tajuda, kas tegemist on sportliku sõidustiili või ohtliku olukorraga. Täpne auto dünaamika digitaalne analüüs võimaldab langetada õigeid otsuseid, järjepidevalt arvestades informatsiooni, mis tugineb juhi instruktsioonidel läbi roolimissüsteemi ja auto tegeliku reaalajas dünaamikal.

Lisaks sellele, et uus Laguna on soodne soetada, on see projekteeritud nõnda, et seda oleks odav ülal pidada. Tõepoolest, selle kasutamise, hoolduse ja paranduse maksumus on segmendi üks väiksemaid, eriti tänu dCi 110hj (81kW) ja dCi 150hj (110kW) mootoritele. Uus Renault Laguna on veelgi keskkonnasõbralikum, kütusekulu on keskmiselt vähenenud 0.5 liitrit/100km.


dCi mootorid: võrreldamatu nauding, usaldusväärsus ja säästlikkus

Uue Renault Laguna versioonid, mis on varustatud dCi 110hj (81kW) mootoriga, paistavad silma rekordiliselt madala emissiooni poolest omas klassis. Tulemus 120g CO2/km on samaväärne keskmise kütusekuluga 4.7 liitrit/100km ja tähendab 16g/km kokkuhoidu võrreldes Laguna III turuletulekuga 2007. Auto sobib ideaalselt palju sõitvatele juhtidele, kuna sellel on madalad ülalpidamiskulud ja pöördemoment 240Nm 2,000 pööret minutis juures.

Versioonid, millel M9R mootor, pakuvad suurepärast sooritust ja sõidunaudingut. Valikus on neli varianti: 130hj, 150hj, 175hj (automaatkäigukastiga) ja 180hj (vastavalt 96kW, 110kW, 127kW ja 131kW). Need mootorid töötavad eriti hästi koos uue Laguna kerega. Maksimaalne pöördemoment on vahemikus 320Nm ja 400Nm ning kõik neli mootorit kiirendavad sujuvalt 5,200 pööret minutis juurde. Sõltuvalt versioonist kõigub kütusekulu vahemikus 5.2 kuni 5.7 liitrit/100km (6.2 liitrit/100km automaatkäigukastiga). Madal CO2 emissioon vahemikus 136 ja 163g/km kindlustab, et iga mootor neist on keskkonnasõbralik.

Need mootorid on varustatud terve rea tehnoloogiatega, mis annavad panuse keskkonnasäästlikesse omadustesse (osakeste filter, uus EGR, kohendatud kütusesissepritsesüsteem).


Bensiinimootorid: võimekad ja tõhusad

Dünaamiline, vaikne ja sujuv 16-klapiga 2.0-liitrine bensiinimootor (M4R) pakub maksimaalset võimsust 140hj (103.4kW) ja maksimaalse pöördemomendi 195Nm. See Renault-Nissani arendatud E85-sobilikkusega mootor pakub märkimisväärset sõidurõõmu ja on äärmiselt madala müratasemega. Hoolimata sellest, et keskmine kütusekulu on vaid 7.5 liitrit/100km (võrdne 173g CO2/km), kiirendab uus Laguna sedaan paigalstardist 100km/tunnis vaid ainult 9.1 sekundiga. Hammasrihm ei vaja hooldust ja seda katab eluaegne garantii.

2.0-liitrine 16-klapiga turbolaaduriga bensiinimootor (F4Rt) pakub maksimaalset võimsust 170hj (125kW) ja maksimaalset pöördemomenti 270Nm. See sõidab proaktiivse kuuekäigulise automaatkäigukasti toel (AJ0) ja keskmine kütusekulu on 8.7 liitrit/100km (samaväärne 201g CO2/km). Selle jõuallikaga on uus Laguna katab näiteks 1,000-meetrise vahemaa paigalstardist 30.2 sekundiga.

Uus Laguna teeb omanikele elu lihtsamaks tänu pikematele teenindusintervallidele. Õlikontrolli süsteemi (Oil Control System, OCS) tehnoloogia tähendab, et õlivahetus on kõigil soovitatav üksnes iga 30,000km tagant, turbolaaduriga bensiinimootori 20,000km tagant. Süüteküünlad, õhu- ja diislifiltrid vajavad vahetust üksnes iga 60,000km tagant, hammasrihm ja bensiini- ning diiselversioonide tarvikud vajavad vahetust üksnes vastavalt iga 120,000km või 160,000km tagant, kuigi 2.0 16V bensiinimootori ja 2.0 dCi diisli hammasrihm on kaetud eluaegse garantiiga. Uuele Lagunale kehtib 12-aasta pikkune roostetusgarantii.

Allikas: Motors24.ee

Vasta