Renault 4 tähistab oma 50. sünnipäeva

Renault ja Dacia uudised
Vasta
siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Renault 4 tähistab oma 50. sünnipäeva

Postitus Postitas siimp » 27 Jaan 2011, 16:11

2011. aastal tähistab Renault 4 oma 50. sünnipäeva, millega seoses toimub koostöös Renault' ajaloo ja kollektsiooni osakonnaga pikk nimekiri suurejoonelisi üritusi. Näiteks osaleb auto jaanuaris ajaloolisel Monte-Carlo rallil ja särab veebruaris Rétromobile’ klassikaliste autode show’l Pariisis. Samuti saab Renault 4 punase vaiba kohtlemise osaliseks juulis Loire Valley’is, kus kolmandat korda toimub üritus 4L International. Renault 4 on saanud ikooniks – see on autotööstuse ajaloos müügilt kolmas mudel ja enimmüüdud Prantsuse auto maailmas, mida on toodetud rohkem kui kaheksa miljonit sõidukit enam kui sajas riigis.

1956. aastal tõi Régie Nationale des Usines Renault’ toonane president Pierre Dreyfus käibele mõiste „auto nagu sinised teksad". Teksad on nüüdseks laialdaselt levinud ja peaaegu kõigile lähedaseks saanud rõivaese. Sarnaselt soovis Dreyfus toota mitmekülgse ja soodsa auto, millel ülemaailmne läbilöögivõime ja mis arvestaks tol ajal ühiskonnas toimunud muudatustega.

Pärast viis aastat kestnud eeltööd esitleti 1961. aastal Pariisi autonäitusel esirattaveoga sõiduautot Renault 4. Kaubik ning kolm sõiduautot tulid järjest turule: R3, R4 ja R4L ("L" märkis luksust).

Edu taga oli funktsionaalne salong, madalad sõidukulud ja äärmine praktilisus. Juba pärast kuus aastat kestnud turulolekut ületas Renault 4 toodang miljoni teetähise. 31-aastase karjääri jooksul purustas see mudel aina rekordeid ning lõpuks toodeti 8 135 424 sõidukit.

Renault 4 oli sama edukas ka väljaspool Prantsusmaad, seda toodeti või pandi kokku lisaks veel 27 riigis, sealhulgas Austraalias, Lõuna-Aafrikas, Tšiilis ja Filipiinidel. Kuus ostu kümnest tehti väljaspool Renault' koduturgu.

Renault 4 oli oma pika müügiperioodi jooksul saadaval erinevate versioonidena, sealhulgas kaubiku, neljarattaveolise mudeli ja kabrioletina. Lisaks oli veel teisi variante, näiteks Rodeo ja pikk nimekiri piiratud väljalaskeid: Parisienne (1963), Safari (1975), Jogging (1981) ja Sixties (1985).

Samal ajal oli mudel edukas ka võidusõitudel. Auto osales sellistel suurtel motospordiüritustel nagu Rallye Monte-Carlo ja Pariis-Dakar. Samuti lõpetas Aafrika ralli ühel aastal koguni poodiumikohal.

Pilt

Tähistamaks mudelit saatnud erakordset edu, tuli 1992. aastal välja eriversioon "Bye-Bye", mida toodeti Sloveenias ning Marokos piiratud koguses kuni aastani 1994.

Et väärikalt mudeli 50. aastapäeva tähistada, plaanib Renault 2011. aastal korraldada või osaleda tervel real olulistel üritustel:


The Modulo 4 Exhibition

Tegemist on rändnäitusega, mis hõlmab sel aastal erinevaid autoüritusi ja kohti: Rétromobile’ retroautode show Pariisis, World Séries by Renault, Autoworld Museum Brüsselis ja Prantsuse riiklik automuuseum Mulhouse’is jm. Koostöös Renault' ajaloo ja kollektsiooni osakonnaga tutvustatakse R4 väärikat ajalugu ja omadusi.

Tänuavaldusena Renault 4 osavõtu eest 1962. ja 1963. aasta Monte-Carlo rallist, valmistas ajaloo ja kollektsiooni osakond tänavuseks Rallye Monte-Carloks (27. jaanuar - 2. veebruar) ette kolm Renault 4. Need kolm autot on täielikult ümber ehitatud nagu kõik tippralliautod ning varustatud vastavalt, et edukalt vastu minna 2500 km distantsi väljakutsetele. Roolis on Jean Ragnotti, Manu Guigou ja Michel Duvernay.


Rétromobile’ retroautode show Pariisis

Renault 4 50. sünnipäeva pidustused viivad Renault’ samuti Rétromobile vanaautode show’le, mis leiab aset Porte de Versailles’ kompleksis Pariisis (2.-7. veebruaril 2011). Külastajatel on võimalik 700 m2 suuruse väljapaneku juures avastada või taasavastada tosinat Renault 4, mis säravad Modulo 4 näitusel. Väljapanekul on esindatud ka Renault 4 Miss Sixty.


4L International meeting

Kolmandat aastat järjest toob 4L International fänne üle Euroopa ja kaugemaltki kokku Prantsusmaale, Thenay’sse, Loir-et-Cher’i (15.-17. juuli 2011). Üritust toetab Renault' ajaloo & kollektsiooni osakond. Osalejatele antakse võimalus võita Renault 4, millega Jean Ragnotti sõidab ajaloolisel 2011 Rallye Monte-Carlol.


Renault 4 Miss Sixty

Renault 4 Miss Sixty on inspireeritud moetänava kaubamärgist Miss Sixty. Samuti kannab sama nime Twingo piiratud väljalase, mida tutvustati 2010. aasta Pariisi autonäitusel. Renault 4 Miss Sixty on ühekordselt toodetav auto, mis on välja töötatud Renault' disainimeeskonna poolt koostöös Miss Sixty’ga. See on üks osa tähistamaks mudeli poole sajandi pikkust iga.

Sõiduk põhineb 1965. aasta Renault 4L ja on erilise kerevärvi ning kleebistega. Varustuses on erilised tagatuled ja interjööris on kasutatud halli tooni roosade õmbluste ja tikitud mustritega.


Olulisemad faktid Renault 4 kohta

Projekti väljatöötamise algus:
• 1956

Projekti nimi:
• Projekt 112.
• Majasiseselt hakati projekti hüüdma "350", mis viitas hinnale (350 000 franki).

Esimene avalik ülesastumine:
• Pressile: August 1961, Prantsusmaa, Camargue.
• Laiem avalik esitlus: Oktoober 1961, Pariisi autonäitus.

Riikide arv, kus mudelit toodeti/komplekteeriti:
• 28 riiki (sealhulgas Prantsusmaa).

Riikide arv, kus mudelit turustati:
• Rohkem kui 100.

Tootmise lõpetamine:
• 3. detsember 1992: Renault andis pressiteatega märku Renault 4 tootmise lõpetamisest. Vaid kaks tehast jätkasid Renault 4 tootmist kuni aastani 1994 (Maroko ja Sloveenia).

Kokku toodeti sõidukeid:
• Ametlik arv: 8,135,424
• Renault 4 on maailmas kolmas enimmüünud auto Volkswagen Beetle’ ja Ford Model T järel.

Renault 4 nimed ja hüüdnimed
• Itaalias müüdi JP4 nime all "Frog".
• Hispaanias kutsuti seda "Cuatro Latas" (Neli käiku).
• Endises Jugoslaavias kutsuti autot "Katcra" (Catherine).
• Tuneesias "R4 Monastir", president Bourguiba kodulinna järgi.
• Lõuna-Rodeesias (Zimbabwe) sai see hüüdnime Noddy Car.
• Argentiinas teenis auto tiitli "El Correcaminos" (jooksja).
• Soomes aga "Tiparellu" (piisake).
• Võidusõidusarjas: Coupe de France Renault Cross Elf (1974 kuni 1984).
• R4 kasutusel olnud peamised mootorid: 603cc, 747cc, 782cc, 845cc, 956cc ja 1,108cc


Renault 4 ajaliin

1956: Régie Nationale des Usines Renault’ president Pierre Dreyfus toob turule „siniste teksade“ projekti.

1959: Tuleviku Renault 4 prototüübid sõidavad maailmateedel. Testiautod pandi teekonnal ekstreemsetesse sõiduoludesse – USA-s, Rootsis, Sardiinias, Guineas jne.

1961 (6. juuli): Viimane 4CV veereb Billancourti tehasest välja, et teha ruumi uue Renault 4 tootmiseks.

1961 (august): Renault 4 ja Renault 3 esitlus pressile Prantsusmaal, Camargue’ regioonis.

1961 (oktoober): Renault 4 esimene avalik esitlus Pariisi autonäitusel (Grand Palais).

1965: R4 saab ametlikult Renault 4.

1966: Renault' "Les Routes du Monde" projekti turuletoomine (lõppes 1984).

1967: Tootmine saavutab taseme pea 370,000 autot aastas, Renault 4 saab kõige müüdavam Prantsuse auto.

1974 (september): plastist iluvõre tutvustamine.

1977: Renault 4 müük jõuab viie miljoni tähiseni (sisaldab kõiki versioone ja keretüüpe). Renault saab Euroopa suurimaks autotootjaks.

1980: Renault 4 saavutab Marreau vendade juhtimisel Pariisi-Dakari rallil kolmanda koha.

1985: Ületati seitsme miljoni Renault 4 müügipiir.

1988: Renault 4 tuli Saksa turule piiratud väljalaskega "Salü" (500 sõidukit), pärast 27 aasta pikkust edu ja rohkem kui 900,000 auto importimist.
Van versioon võeti Prantsuse kataloogidest välja.

1992: Viimased 1000 Renault 4 autot tulevad Billancourti tehasest. 3. detsembril teatas Renault ametlikult Renault 4 tootmise lõpetamisest. Üksnes kaks riiki jätkasid mudeli tootmist pärast seda, kuni aastani 1994 (Maroko ja Sloveenia).
Kokku ületas Renault 4 toodang 8,130,000 sõiduki piiri.



Allikas: Motors24.ee

Vasta