Renault 2011. aasta Genfi autonäitusel

Renault ja Dacia uudised
Vasta
siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Renault 2011. aasta Genfi autonäitusel

Postitus Postitas siimp » 20 Mär 2011, 13:42

Renault tutvustas Genfi autonäitusel kahte uut ideeautot – CAPTUR ja R-SPACE – mis tuginevad firma uuel disainilähenemisel. See on plaani "Renault 2016 – Drive the Change" nurgakiviks. Renault' strateegia südameks on elektriautod on - Kangoo Maxi Z.E., Twizy, Kangoo Z.E. ja Fluence Z.E. tõestavad, et elektriautode revolutsioon on alanud.

Renault R-Space

Pilt

Renault tutvustab oma ideeautot R-SPACE 2011. aasta Genfi autonäitusel. Laurens van den Ackeri käe all valminud kolmas ideeauto R-SPACE esindab "Perekonna" faasi firma uues elutsüklil põhinevas disainistrateegias. Selle siluett on ühtaegu sRenault R-Space Foto: Renaultportlik ja skulptuurne, R-SPACE tõestab, et transpordivahend saab olla seksikas. Innovatiivne interjööridisain teeb sellest MPV, mis mõeldud kõigi autosistujate maksimaalseks teenindamiseks. R-SPACE on varustatud turbolaadimisega kolmesilindrilise bensiinimootoriga (110 hj, 900cc) ja Efficient Dual Clutch käigukastiga (EDC). See mootor on eelvaade uuele modulaarsetele TCe mootoritele, Energy TCe, mille turustamist alustab Renault järgmisel aastal.

Disainerid lähtusid ideest, et tulemuseks peab olema lihtne, kaunis ja soe pereauto, mis väljendaks Renault' uut disainifilosoofiat MPV segmendis. Disainerite töö tulemusel valmis kompaktne sõiduvahend, millel pikkust 4,25 meetrit ja millel voolav, jõuline ning sportlik kuju. Küljeakende kitsenev joon annab dünaamilise kuju, suur tuuleklaas ja panoraamne katus muudavad salongi valgeks ja mugavaks.

Renault' ideeautode strateegiline jada kandub edasi ka värvivalikuks: nii nagu DeZir kandis kirglikku punast värvi, nii areneb see tsükkel edasi ka värvivalikus. Captur oli apelsinikarva ning R-SPACE on mesikuldset tooni. R-SPACE värvi- ja materjalivaliku puhul tuli inspiratsioon pere ühisest pühapäevasest hommikusöögist.

Kui rääkida interjööri disainist, siis esiotsas on mõneti jätkatud DeZir' ideeauto joont, mis paistab selgelt silma oma armatuurlaua ja istmetega. Sõitja saab nautida kokpiti-tüüpi keskkonda, kus kõik on disainitud käepäraseks ja mugavaks. Taga keerleb maailm ümber laste. See on mänguruum, millele on võimalik pisikeste mootorite jõul anda erinevat kuju. Selline lähenemine on kodukujunduses järjepidev, kuid automaailmas täiesti ainulaadne.

R-SPACE jõuallikaks on Energy TCe Concept. See otsepritsega bensiinimootor on eelvaateks uuele valikule modulaarsetele TCe mootoritele, mille Renault toob turule järgmisel aastal.

900cc, kolmesilindriline kontsept-mootor on Renault R-Space Foto: RenaultRenault-Nissani Alliansi toode. See on paaris automaatse EDC topeltsiduriga käigukastiga. 1.6-liitrise mootori tippvõimsus on 110hj/80kW ja pöördemoment 160Nm. Mootori CO2 emissioon on üksnes 95g/km, kütusekulu vaid 3.7 liitrit/100km.

R-SPACE von arustatud DRIVINGECO² süsteemiga. Lihtne vajutus "Eco" nupule kohandab mootori automaatselt vastavalt erinevatele parameetritele, mis mõjutavad kütuse- ja energiakulu (kõrgus merepinnast, õhutemperatuur, jne). "DRIVINGECO² Conseil" seade annab märku ja hoiatab autojuhti, milline on parim variant säästlikuks ja turvaliseks sõitmiseks.

R-SPACEil on ka Visio-Süsteem – ettevaatav kaamera monitoorib teeolusid ja annab keskekraani kaudu erinevaid juhiabi funktsioone. "DRIVINGECO²" funktsioon kogub infot, mis puudutab ümbritsevat (foorituled, teed ületavad jalakäijad jm), et anda märku igas situatsioonis paslikust ja ökonoomsest käitumisest.

Sõidu lõpus määrab "DRIVINGECO² Score" autojuhi sõidu ökonoomsuse detailsete parameetritena nagu näiteks pidurite kasutamine ja mootoriga pidurdamine. See aitab autojuhil hinnata oma sõidutehnikat ja seda edaspidi paremini arvestada.

Renault Captur

Pilt

10. veebruaril 2011 tutvustatud teine ideeauto Captur demonstreerib Renault' uut disainistrateegiat, mis on "Renault 2016 - Drive the Change" plaani nurgakiviks. Sportlik maastur annab eelvaate sellele, milliseks sõiduautod tulevikus kujunevad ning väljendab eluringis aega, kui kaks inimest hakkavad maailma enda ümber avastama. Selle Energy dCi 160 twin-turbo mootor pakub sõidurõõmu ning on madala CO2 emissiooniga.

Renault Captur Foto: RenaultFrankfurdi autonäitusel 2009 avaldas Renault oma uue identiteedi ja kontseptsiooni. Uus ambitsioonikas disainistrateegia põhineb inimese eluringist inspireeritud ideekollektsioonil, milles iga faas omandab erilise ideeauto kuju. Esimene, kahekohaline DeZir kupee väljendas armumist; kirge, mis eelneb igale suurele seiklusele. Renault CAPTUR kirjeldab nüüd selle tsükli teist faasi, kui kaks inimest hakkavad maailma enda ümber avastama.

Oranži-teemat on järgitud ka salongis, millele annab veelgi juurde voogav valgus. Renault CAPTUR-i interjöör on disainitud põhimõttel, et see oleks tervitav ja kasutajasõbralik. Auto on õhuline, alates katuseakendest kuni esiistmete ja keskkonsoolini välja. Sõitjateruum on samas vaoshoitud ja puhas, ilma üleliigse varustuseta. Kasutusel on erilised innovaatilised materjalid, mis võimaldavad disaineritel mängida valgus- ja optiliste efektidega. Keskkonsoolil, ukselengidel ja armatuurlaual on kasutatud omapärast läbipaistvat materjali. Alumiiniumpedaalid, erilise kujuga esiistmed ning halli nahaga trimmitud rooliratas kinnistavad disaini sportlikku külge, mis kooskõlas üldiste disainipõhimõtetega.

Sõiduki tagaosas on mitmeotstarbeline ala, kus dekk moodustub kolmekihilisest nn köievõrgust:
• venivad nöörid on paigaldatud nii, et see võimaldab esemeid turvaliselt paigutada, olles samas ka ümberkonfigureeritav;
• selline süsteem pakub võimalust ka lõõgastumiseks tänu võrgustruktuuri nõtkusele. See on täiesti uut tüüpi mugavus, istumiskoht sarnaneb võrkkiigele.
• tagaistmed on võimalik külgedelt alla tõmmata, tekitades taha kaks täismõõtmetes lisaistekohta, mis varustatud turvavööde ja peatugedega. Seega mahutab CAPTUR neli sõitjat.

Renault Captur Foto: RenaultRenault CAPTUR'il on kasutusel Energy dCi 160 twin-turbo mootor, mis välja töötatud uue Energy dCi 130 põhjal. Renault' strateegia põhieesmärk on olla Euroopas juhtiv autotootja, arvestades CO2 emissiooni näitajaid. Elektrisõidukid on turul kõrvuti sisepõlemismootoriga sõidukitega, millel samuti aina vähendatakse kütusetarbimist. Energy dCi 160 twin-turbo klapib täielikult selle strateegiaga. Sel on võimsust 118kW (160hj), töömaht 1.6 liitrit. Maksimaalne pöördemoment (380Nm) on saadaval juba 1750 pööret minutis juures, tagades jõulise kiirenduse. Mootoril on suurepärane esitus kõikides sõiduoludes. Mootor töötab paaris kahe siduriga EDC käigukastiga. See kõik kokku tagab nauditava sõiduelamuse, ning CO2 emissioon on vaid 99 g/km.

Renault CAPTUR' esitust on veelgi parandatud RX2 abil, mis parandab veojõudu väikestel kiirustel. Täiesti uus mehaaniline iselukustuv diferentsiaal tagab maksimaalse kontrolli ka libedal teel või vaevatu liikumise teistel rasketel radadel.

Renault CAPTUR on samuti kohaks Visio-süsteemile. Ettevaatav kaamera monitoorib teeolusid ja kannab keskekraani kaudu erinevaid juhiabi funktsioone. Süsteem aitab vähendada sõidustressi, kuvades infot kasvõi näiteks liiklusmärkide jms kohta.

Renault Kangoo Maxi Z.E.

Pilt

Kangoo Maxi Z.E., Kangoo Z.E. edasiarendus, lisandub Renault' elektriautode valikusse 2011. aasta lõpus. Eelmisel aastal Hanoveri autonäitusel Saksamaal tutvustatud kaubiku teljevahe on pikenenud 40 cm võrra, kogupikkus 4,60 meetrit. See modulaarne, mitmekülgne kaubik on saadaval nii kahe- kui ka viieistmelisena.

Renault Kangoo Express Maxi Z.E Foto: RenaultEsimene neist kahest versioonist on mõeldud kasutamiseks eeskätt kaubikuna. Selle kaks esiistet on eraldatud lastipiirkonnast valikulise vaheseinaga, mis optimeerib Kangoo Maxi Z.E.' kandevõimet:
• ladustamisruum on 4,6 m3 (mis on 1,1 m3 enam kui Kangoo Z.E.).
• maksimaalne ladustatava koorma ulatus kuni 2,90 meetrit.
• auto kõrgus on vaid 1,82 meetrit, mis võimaldab ligipääsu maa-alustesse parklatesse.
• Kangoo Maxi Z.E varustus ja valikuvõimalused on samad, mis on saadaval Kangoo Maxi sisepõlemismootoriga versioonide puhul.

Kangoo Maxi Z.E. crew van versioon on 60/40-allaklapitava tagaistmega ja mahutab viis istekohta. Selle modulaarse kaubiku puhul on võimalik rakendada ühte neljast erinevast interjööri asetusest, mis sõltub reisijate arvust. Tagaistmed on võimalik alla lasta nõnda, et luua puhas ladustamisruum kuni 3,6 m3 ulatuses.

Elektri jõul töötav Kangoo Maxi Z.E. on äratuntav tänu selle kroomitud Z.E. märgile taga ja külgedel, samuti puudub väljalasketoru ja ette on lisatud klapp, mille kaudu akut 6-8 tunniga täis laadida.

Kapoti all on 44kW mootor (60hj), mis töötab 22kWh liitium-ioon aku toel, mis asetseb põranda all. Sõiduki sõiduulatus NEDC kombineeritud tsükli järgi on 170 km, kuid see sõltub täpsemalt teistest faktoritest nagu näiteks teeolud ja -tüüp, temperatuur, maastiku iseloom või sõidustiil.

Renault Twizy

Pilt

Möödunud aasta Pariisi autonäitusel tutvustati Renault Twizy lõplikku tootmisvalmis lahendust ja see on nüüd 2011 Genfi autonäituse keskmes.

Renault Twizy Foto: RenaultPariisis sooritatud testid näitasid, et Twizy' kasutaja säästab linnasõitudel ajaliselt keskmiselt 25 protsenti. Teisisõnu tähendab see rohkem kui seitsmeminutilist kokkuhoidu sõidu puhul, mis Smarti suurusega mikrolinnaautoga kestab 30 minutit.

Twizy aitab linnas turvaliselt ja kiiremini ringi liikuda. See on võimalik tänu sõiduki uuenduslikule kujule ja kompaktsetele mõõtudele, mis soodustavad parkimist:
• kogupikkus on võrreldav mootorratta omaga. Twizy'iga on lihtsam parkida kui mikrolinnaautoga. Mõnes linnas on sellega võimalik parkida äärekivile risti.
• pöörderaadius on vaid 3,4 meetrit, mis tagab nobeda ja lihtsa parkimise. Isegi parimad mikroautod vajavad terve meetri jagu rohkem teelaiust, et sooritada tagasipööret.
• Twizy on keskmiselt 30 cm kitsam kui tüüpiline mikrolinnaauto.
Twizy' 63,3-liitrisele sisseehitatud panipaigale on lisaks mitmeotstarbeline kott mahuga 50 liitrit. See asub kaasreisija istme all ja on hõlpsasti seljakotiks muudetav tänu kolmele convenient pidemele. Selle avamine ülalt võimaldab sinna panna suuri esemeid nagu näiteks ostukotid. Lisaks küljepaneelidele täiendav kaitse halva ilma ja külma vastu. Nn põll katab täielikult autojuhi jalad pahkluudest taljeni. See kaitse ulatub tagareisijani, kattes ka tema jalad. Põll kinnitub kindlalt oma kohale kaheksa fikseerimispunkti abil; selle saab kergesti paigutada pehmesse kotti juhiistme kõrval.

Kasutades kaablit, mis asub sõiduki ees klapi taga, kulub Twizy' aku täislaadimiseks 3½ tundi,. Erinevad adapterid võimaldavad Twizy'it ühendada igasusugust tüüpi avalike ja eralaadimispunktidega. Twizy' sõiduulatus on standardiseeritud linnatsükli järgi 100 km. Igapäevakasutuses võib see varieeruda 55 km ja 115 km vahel, sõltuvalt sõiduoludest. Põhilised tegelikku sõiduulatust mõjutavad faktorid on sõidustiil (eco-sõit, normaalsõit või sportlik sõit) ja liiklusolud.

Kolm uut autot

Renault valis selleaastase Genfi autonäituse kohaks, kus esitleda kolme autot.

Renault Mégane Coupé-Cabriolet Floride on õrn pilguheitmine 1960-ndatesse. Selle värviskeem on ere ja elegantne – elevandiluukarva kerevärvi ja punase interjööriga. Lisaks on autol pikk nimekiri varustust, mis muudavad sõitmise veelgi mugavamaks. Auto kannab uhkusega Floride' nime. Esitiibadel retro-stiilis Floride' märk ja samuti on nimi näha kere alaosas, kohe tagumiste rattakoobaste ees. Sõna Floride on ka armatuurlaual, metallist käigukanginupul on juveeli-stiilis "f" märk. Monogramm on kantud ka põrandamattidele. Eksklusiivse väljalaske raames toodetakse vaid 1200 autot, millest 450 on mõeldud Prantsusmaa turule.

Renault Wind Gordini on kolmas Renault (pärast Twingot ja Cliot), millel rakendatud "Prantsuse puudutust". Renault Wind Gordini Foto: RenaultRenault Wind Gordini on varustatud 17-tolliste musta teemandi-efektiga velgedega, kerevärvina on kasutatud Malta Blue’d koos eripäraste valgete triipudega. Valget on kasutatud ka küljepeeglitel, iluvõrel ja tagatiival. Salongist leiab viiteid Gordini sisule. Nagu Gordini mudelite puhul üldiselt, on Wind' puhul kasutatud sinist ja musta nahksisu, nahkrooli kahe valge triibuga ülal, alumiinium pedaale ja käigukangi sinisest nahast säärist ning metallnupp kannab Gordini logo. Iga auto kannab individuaalse numbriga tahvlikest. Gordini versioon on varustatud kõrgeima varustustaseme järgi. Standardvarustuses on automaatne kliimakontroll, 2x35W raadio-CD koos Bluetooth ja Plug&Music ühendusega, sõrmejälje lugejaga immobilaiser, hääletuvastus ja audio streaming, soojendusega istmed, kruiiskontroll koos kiirusepiirajaga ja ESC.

Renault on oma kupee mudelitele (Renault Mégane-Coupé ja Mégane R.S.) välja töötanud Monaco GP erimudelid, mis on sportlikud ja stiilsed.

Allikas: Motors24.ee

Vasta