Renault diiselmootorite valikusse lisandus uus jõuallikas!

Renault ja Dacia uudised
Vasta
Rain
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 301
Liitunud: 14 Jaan 2010, 00:18
Minu Renault: Grand Scenic 2010
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Renault diiselmootorite valikusse lisandus uus jõuallikas!

Postitus Postitas Rain » 30 Mär 2010, 12:26

Renault diiselmootorite valikusse lisandus uus kütusesäästlik jõuallikas

Renault esitles hiljuti oma uusimat 2,3 dCi diiselmootorit, millel on oma klassi kõige soodsamad ülalpidamiskulud. Renault paigaldab uue 2,3 dCi diiselmootori esmalt oma uuele ja suuremale kevadel müügile jõudvale kaubikule Master. Masterile paigaldatakse 2,3 dCi mootori kolme eri võimsusega versioone: 100 hj, 125 hj ja 150 hj. Teistele Renault’-Nissani liidu sõidukitele hakatakse neid mootoreid paigaldama tulevikus.

Laguna ja Espace 2,0 dCi (M9R) mootoril põhinev uus mootor hakkab asendama Renault’ 2,5 dCi (G9U) ja neljasilindrilist 3,0 dCi diiselmootorit (ZD30). Renault järgib sellega oma mootori mõõtmete ja töömahu vähendamise arengukava, millega vähendatakse CO2 heitkogust ja kütusekulu, ent säilitatakse seejuures jõudlusomadused.

Uue Masteri esiveolistel mudelitel asendab 2,3 dCi mootor senise 2,5 dCi mootori ja tagaveolistel kaubikutel 3,0 dCi mootori. Kuigi uus mootor paistab silma oma vähendatud kütusekuluga (vähenemine keskmiselt 1 liiter 100 km kohta ja tagaveolistel isegi kuni 2,7 liitrit 100 km kohta) ja keskmiselt kuni 10% võrra väiksema CO₂ heitmekogusega, siis selle pöördemoment on 30 Nm suurem ja ülalpidamiskulud on oma klassi kõige soodsamad.

Lisaks väiksemale kütusekulule on selle eeliseks pikem hooldusvälp: 40 000 km või kaks aastat võrreldes praeguse 2,5 dCi mootori 30 000 kilomeetriga. Uue jõuallika nukkvõlli käitatakse ketiga, mis ei vaja iga kuue aasta järel vahetamist nagu senini kasutatud hammasrihm. Uue Masteri ülalpidamiskulud on 150 000 km (või nelja aasta) kohta vähenenud keskmiselt 1800 euro võrra, mis teeb igakuiseks säästuks 37 eurot (põhineb diislikütuse käibemaksuta hinnal 0,87 €/liiter).

Sellised tulemused on saavutatud tänu mootori töömahu vähendamisele ja uuele sissepritsesüsteemile. 2,3 dCi tehniline lahendus põhineb Renault’-Nissani liidu 2,0 dCi mootoril, mis on tuntud oma kasutusmugavuse, lihtsuse ja vastupidavuse poolest. Töömaht on suurendatud 2,3 liitrini silindrite läbimõõdu ja kolvikäigu suurendamisega. Uuele mootorile paigaldatakse kõige uuema põlvkonna seitsmeavalised pihustid.

Renault on valinud mootori tootmiskohaks Prantsusmaa Cléoni tehase. Sellel tehasel on jõuülekannete tootmisel rikkalik teadmistepagas, seal toodetaks tippklassi 2,0 ja 2,0 ülelaadimisega bensiinimootoreid, 1,9 dCi ja V6 3,0 dCi diiselmootoreid ning viie- ja kuuekäigulisi manuaalkäigukaste.

Cléoni tehasel on paindlikud tootmisliinid, mis võimaldavad samal liinil toota 2,0 dCi ja 2,3 dCi mootoreid. Renault on võtnud kasutusele kõige moodsama tootmistehnika, nagu komplekteerimis- ja sisestusalad, mis tõstavad tehase konkurentsivõimet kvaliteedi, maksumuse ja tähtaegade osas.

Lisaks hakatakse Cléonis 2011. aastal tootma 1,6 dCi (R9M) mootorit, mis asendab praegust 1,9 dCi mootorit ja mis eritab 30 g/km vähem CO₂ ning mille kütusekulu on 20% võrra väiksem.
CLUB RENAULT - Eesti Renault Klubi
http://club-renault.ee" onclick="window.open(this.href);return false;

Vasta