Renault Grand Scenic - Motors24 videotest

Renault ja Dacia proovisõidud
Vasta
siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Renault Grand Scenic - Motors24 videotest

Postitus Postitas siimp » 29 Veebr 2012, 11:36

Motors24.ee tegi proovisõidu uue Renault Grand Scenic`uga. Seda kõike on võimalik näha videona SIIN.

Pilt

IvarL
Uustulnuk
Uustulnuk
Postitusi: 12
Liitunud: 27 Apr 2010, 16:09
Minu Renault: Renault Scenic II 2003 1,6
Asukoht: Harjumaa

Re: Renault Grand Scenic - Motors24 videotest

Postitus Postitas IvarL » 31 Juul 2012, 03:53

Vahva videokokkuvõte!

Talvistes oludes mul kogemus veel puudub, kuid õnneks näitab kliimaseade iseloomu ka suvistes oludes :) kui puhub jaheda asemel mõnikord ka sooja. Ilmselt on see siiski vajalik, kuna salakavala konditsioneeritõve vältimiseks hoian kliimaseadmel temperatuuri 23 kraadi juures.

Minu vahekokkuvõte Renault Grand Scenic III 1,5dCi 110hj/81kw kohta, peale mõnede tuhandete läbimist, 2012a.

Sõitsin üle 8a eelmise põlvkonna mudeliga ja see kogemus kaotas kõik eelarvamused, kuid üks jäi.
Olin aastaid veendunud et diiselautot ei osta, sest seest vaikne ja mõõduka kiirendusega saab auto olla ainult bensiinimootoriga... Kuni peale ABC Motorsi meeste soovitust, muutus see pooletunnise proovisõidu järel.
1,5 dCi mootor võtab krapsakalt kohalt ning on jaksukas ka täislastis. Selle hääl on kuulda küll õues, kuid erinevalt senikogetutest – diisli lõrin ei häiri salongis ka kõrgematel pööretel! Selle auto salongi müraisolatsioon oli minu jaoks kahtlemata suurim üllatus :shock:
Käike on 6, arvasin linnasõidul on see tüütu, kuid eksisin. Nende vahetamine on väga hõlbus noolekesest abimehega armatuuril kes vastavalt sõidustiilile annab märku kas vaja vahetada käik üles või alla, ning muudab oma profiili kui olen teda pikemalt ignoreerinud - ilmselt oskab ta olla säästlikum kui suudaksin ise. :good:
Start&Stop süsteem alandab kütusekulu veelgi, sest seisatab mootori foori taga (kui elektritarbijaid liiga palju pole), ja taaskäivitab gaasipedaali vajutusega, kiiresti. Kel vaja aega harjumiseks, saab selle muidugi ka väljalülitada...
Üllatas fakt tehniliste andmete lehelt, kus uus automaat võtab vähemgi kütust kui manuaal. Praktikas oleks huvitav võrrelda. Hetkel 1,5 dCi manuaalkäigukastiga linna ja maanteesõitude keskmine kütusekulu 6,2 L/100km. Arvestades et kliimaseade on töös, jääb lubatu lähedale.

Uuemal mudelil on ees kroomitud "naerunägu" - see väljendab hästi omaniku emotsioone kasutuskulude osas. 60-liitrise täispaagiga tanklast startides on meeldiv lugeda et saab sõita kaugele üle 1000 km. Suurust ja mahutavust arvestades hiilgav saavutus! :cool:

Teine oluline põhjus miks diiselautosid üldse ei vaadanud oli, et hoolimata uuendustest ja peenetest filtritest hakkab endiselt vastu kirbe diisli heitgaaside lõhn, mis häirib eriti siis kui sõita pikemalt mõne masuudipressi järel või askeldada pakiruumi kallal. Huvitaval kombel "traktorijuhti" see enam/veel? ei häirigi.
2012a Renault Grand Scenic III-el on automaatne salongiõhu kontrollsüsteem, mis avastades potentsiaalselt ebameeldivad lõhnad õhusüsteemis, lülitab kiiresti õhu siseringlusele ja kui oht möödas, tagasi värskele. See toimib nagu vaja: tõhusalt ja sõitjaile häirimatult, aimu saab vaid armatuuril eri suurusega gaasipilvede või lehekese vahetumisest.

Rool on mugav ja teelpüsivus hea ka roopasse sõidetud teel. Mulle on see küll tuttav eelmisest mudelist, kuid uue Scenic III-e vedrustus on Tallinna müstilisel mustkattemosaiigil veelgi mugavam.
Juhtimist hõlbustab, et ohutusfunktsioonid on hästi läbimõeldud et nende kasutamine oleks endastmõistetav - telefoni käed-vabad süsteem on sisseehitatud ja selle mikrofon ning kuuldavus väga korralikud.
Kiirusehoidjale seatud kiiruse olulisel ületamisel hakkab see punasena vilkuma, mis teravdab ka teiste autosolijate tähelepanu.
Sõidurajalt kõrvalekaldumisel kõlava hoiatuse toimimise eelduseks on paraku vajalik teekattemärgitus - süsteem on üllatavalt leplik, sest enamvähemgi nähtavate valgete joonte aegajalt ilmumisel hakkab ta neid kohe tunnistama.

Pea aegu oleksin unustanud: käed-vabad sisenemise ja käivituse - asi mida on lihtne unustada kuid see on lihtsalt meeldiv ja mugav kui ei pea taskust/kotist võtit otsima. Auto tunneb ära kui võti on auto lähedal ning linki tõmmates uks avaneb, ja mootor käivitub nupuvajutusega. Pärast aastatepikkust tõrgeteta kasutamiskogemust ning tehnoloogia meeletut arengut selle jooksul tundub veidi üllatavgi et ei ole veel jõudnud igale autole. Aga küll see tuleb! ;)

...

Vasta