Dacia Duster ja A.Prost sihivad jääraja võistlussarja võitu

Renault F1, World Series by Renault jt. rallisarjad
Vasta
siimp
Renault klubi administraator
Renault klubi administraator
Postitusi: 816
Liitunud: 20 Apr 2010, 13:12
Minu Renault: puudub
Asukoht: Tartu

Dacia Duster ja A.Prost sihivad jääraja võistlussarja võitu

Postitus Postitas siimp » 01 Dets 2010, 22:27

Pilt

Teist aastat järjest konkureerib Dacia Dusteri võistlusversioon Dacia Duster 'Ice' Alain Prost’i juhtimisel Trophée Andros’ jääraja võistlussarjas. Hooaja esimene etapp viib meeskonnad 4.-5. detsembril Prantsusmaale, Val Thorens’i.

Alain Prost ja Dacia soovivad edasi viia eelmisel 2009/2010 hooajal alanud edu, mis tõi kolm sõiduvõitu ja kokkuvõttes teise koha. Võrreldes möödunud aasta sõidukiga on Dacia Duster Ice’il terve rida arendusi, sealhulgas uus amortisatsioon ja tõhustatud nelikroolimissüsteem.

"Dusteriga tehtud töö on end ära tasunud ja oleme kindlad, et meil on selleks hooajaks üsnagi konkurentsivõimeline auto. Sellel aastal tõotab konkurents tulla eriti tihe ja seega peame näitama järjepidevalt tugevat esitust, kui tahame tiitlile pretendeerida. Minu isiklik eesmärk on Daciaga võita Trophée Andros’," sõnas Alain Prost.

Trophée Andros on motospordis unikaalne võistlussari, mis piirab kulukate ja keeruliste tehnoloogiate kasutamist ning paneb selle asemel rõhu auto enda usaldusväärsusele ja juhi oskustele.

DACIA JA TROPHEE ANDROS

Teist aastat järjest püüab Dacia Trophée Andros’ jääraja võistlussarja võitu siluettautode klassis, mille reeglites on kirjas, et auto välisvaade peab sarnanema müügil oleva või kohe müügile tuleva sõidukiga. Tehnilised reeglid piiravad kulukate komplekstehnoloogiate kasutamist, mis tähendab, et näiteks kere, käigukast ja rehvid peavad vastama spetsiaalsele nõudmistele.

Trophée Andros on motospordis üks unikaalsemaid sarju, mis piirab keeruliste lahenduste kasutamist ja seab esiplaanile just auto ning juhi enda võimekuse. Talvised olud võivad olla erinevad ja muutuda väga kiiresti ning sellised tingimused nõuavad järjekindlalt täpset sõidustiili, mis teeb Dusteri ja Alain Prost’ sel aastal sarja favoriidiks.

DACIA DUSTER ICE’i TAGA ON RENAULT SPORT TECHNOLOGIES

Lisaks juhioskustele on määrav osa ka autol. Dacia Dusteri jääraja versioon põhineb täielikult Renault Sport Technologies’ laialdasel kogemusel motospordimaailmas. Auto tehiskiust kere all on peidus terasest torustikraam ja kahekordsete õõtseharkidega vedrustus. Lisaks kolmeliitrine 24-klapiga V6 350hj mootor, mis on välja arendatud Renault-Nissani alliansi poolt ja hoolikalt seadistatud võistlemaks kõige kõrgemal tasemel. Dacia Duster Ice' V6 kallal on 2010/2011 hooaja eel kõvasti tööd tehtud ja üks eesmärk oli anda madalatel pööretel rohkem pöördemomenti. Tulemus on täiendav 20Nm 3,000 pööret minutis juures. Kasutusel on kuuekäiguline järjestiklülitusega käigukast, mis tagab kiire ja täpse käiguvahetuse ning võimsa käitumise ka jäistes kurvides.

Kahekordsete õõtseharkidega vedrustusele ja pikakäigulistele amortisaatoritele on Dacia Duster Ice võistlussarja Trophée Andros’ erinevat tüüpi maastike jaoks hästi valmis. Selleaastase auto puhul on kasutusel uued amortisaatorid, mille on välja töötatud Renault Sport Technologies ja kasutusel ka tavaliikluses.

Dacia Dusteri jäärajaversioon on varustatud piiratud libisemisega diferentsiaaliga, mis on ekstreemsetes talvistes oludes asendamatu. Teiste maantee- ja võistlusautode puhul juba nähtud Renault Sport Technologies’ projekteeritud tehnoloogia omadused tagavad tõhusa haardevõime, sõltumata sõidustiilist või kurviraadiusest.

Dacia Duster Ice’il on samuti nelikroolimissüsteem, mis tagab kurvides täieliku kontrolli. See mehaaniline süsteem ühendab omavahel eesmised ja tagumised rattad ning on iga võistlusraja tarvis kiiresti ümber häälestatav. Et juht tunnetaks teeolusid veelgi vahetumalt, on Renault Sport Technologies’ ja Tork Engineeringu meeskonnad tähelepanu pööranud ka roolivõimendile, spetsiaalsele elektrihüdraulilisele süsteemile. Juhtimissüsteem on üle vaadatud, et parendada tagarataste funktsiooni erinevates pööramisfaasides.


KOLM KÜSIMUST ALAIN PROST’ILE

Kuidas lähete vastu oma teisele hooajale Dacia Dusteriga?
“Jätkasime ehitustööd, mida alustasime eelmisel talvel. Oleme edasi liikunud nii sportlikus kui ka tehnilises mõttes. Möödunud aastal arvestasime sellega, et on üsna keeruline uue autoga võita Trophée Andros’, rääkimata sellest, et ettevalmistusprogramm algas võrdlemisi hilises staadiumis. Ületasime igati esialgu seatud eesmärgid. Seekord on minu kavatsus võidelda tiitli eest. Me tegime eelmisel nädalavahetusel kaks testipäeva Val Thorens’is, mis olid väga positiivsed. Meie töö Dusteriga on olnud edukas ja oleme saanud kindlust tugevaks stardiks.”

Kuidas valmistusite selleks hooajaks?
“Tegime veebruaris mõned testimised, kohe pärast 2009/2010 hooaja lõppemist. See võimaldas meil keskenduda valdkondadele, kus oli vaja Dacia Duster Ice’ veel arendada. Erinevad faktorid said selgemaks ja Renault Sport Technologies ning Tork Engineering said alustada praeguse auto kallal tööd, mille tulemused on peagi nähtavad. Muutusi on olnud kogu auto lõikes, mootorist juhtimisseadme ja kaalujaotuseni. Suur samm on edasi astutud näiteks kiirendusnäitajate osas jne. Kuigi auto välimuses pole muutusi, siis ometi pole tegemist päris sama autoga, mis oli kasutusel eelmisel aastal. Val Thorens’is toimunud testide käigus nägin, et auto on muutunud veelgi kiiremaks ja kindlamaks.”

Paistad olevat tiitlivõidule väga keskendunud...
“Mu eesmärk on Daciaga Trophée Andros’ võita. Kuid mis iganes tulemuse me saavutame, siis tahaksin selle saavutada ikkagi korraliku etenduse tulemusel. See tähendab ka, et sel aastal on konkurents väga tihe ja võistlus saab olema põnev. Eelmisel aastal olid loogilised põhjused, miks me tiitilini ei jõudnud. Kõik algab otsast peale ja peame kohe stardist peale olema konkurentsivõimelised, ei tohi kuskil punkte kaotada. Olgu veel öeldud, et usun õige strateegia leidmisesse, hoolikasse rehvivalikusse, mis kõik ongi tipptulemuse võtmeks."


DACIA DUSTER ICE – TEHNILISED ANDMED

Alusraam
Terasest torustikraam
Kahekordsete õõtseharkidega vedrustus

Mootor
Renault-Nissani liit: VQ 30 tüüpi mootor
Asend: keskel
V6
Klappide arv: 24
Töömaht: 2,987 cm3
Silindri läbimõõt x kolvikäik: 93mm x 73.3mm
Maksimumvõimsus: 257kW EEC (350hj) 7,500 pööret minutis juures
Maksimaalne pöördemoment: 360Nm EEC 5,500 pööret minutis juures

Ülekanne
Kuuekäiguline SADEV järjestiklülitusega käigukast

Pidurid
Ees: 260mm diameetriga ventileeritavad teraskettad
Taga: 265mm diameetriga teraskettad

Veljed ja rehvid
Magnesium, 5.5’’ x 16’’
Continental Ice Racing Contact 3 rehvid

Mõõtmed / Kaal
Pikkus: 4,001mm
Laius: 1,900mm
Rööbe ees/taga: 1,690mm
Teljevahe: 2,500mm
Kaal: 950kg
Kütusepaagi maht: 25 liitrit


TROPHEE ANDROS

Trophée Andros’ jääraja võistlussarja korraldati esimest korda 1990. aastal. Dacia Duster võistleb siluettautode klassis, mis tähendab, et auto välimus peab vastama sõidukile, mis on müügis või tuleb peagi müüki. Auto puhul on kasutusel rangetele nõudmistele vastav terasest toruraamistik, nelirattavedu, nelikroolimissüsteem, kolmeliitrine 340hj V6 mootor, kuuekäiguline käigukast ja rehvid Continental Ice Racing Contact 3.

Iga Trophée Andros’ võistlus toimub kahel järjestikusel päeval. Esimene päev on ette nähtud ajavõtuga treeninguteks (punkte ei anta), millele järgneb kaks kvalifikatsioonisõitu. Eelsõidus sõidavad autod neljaste gruppidena neli ringi, võitjaks tuleb parima koguajaga auto. Kahe katse parim aeg läheb kirja kvalifikatsiooniajana, mis mitte ainult ei otsusta põhivõistluse stardikohta, vaid määrab ka 80% igal võistlusel antavatest punktidest. Põhivõistlused toimuvad teisel päeval, kus igas sõidus osalevad korraga 10 autot, mis läbivad 10 ringi. Põhivõistluse tulemused annavad 20% kogu ürituse punktidest.

Allikas: Motors24.ee

Vasta